طرح درس اجتماعی پایه چهارم
مشخصات |
|||||||
ناممعلمراهنما:
|
نامدانشجومعلم: |
پایهتحصیلی: چهارم |
ناممدرسه: |
||||
|
درسجلسه: سوم |
زمان:45 دقیقه |
موضوع:اجتماعی-درسششم- جهتهایجغرافیایی |
||||
محتوا (مفاهیم/ مهارتهابهتفکیک): مهارت: تعیین جهت های اصلی و فرعی جغرافیا ،طرز کار قطب نما (قبله نما ) ونحوه عملکرد آن.
|
|||||||
پیامدیادگیری: دانشآموزبتواند بااستفادهازطلوعوغروبآفتابجهتهایاصلیرا باطرزصحیحایستادنتعیینکنند. بااستفادهازقطبنماجهتهاراتعیینواشیاموجوددرهرجهترابااستفادهازجهتهامشخصکند. بااستفادهازسوزنآنرباییشدهوظرفآبجهتهارامشخصکند. چهارجهتاصلیراروییککرهیجغرافیایینشاندهند. قطبشمالوقطبجنوبرارویکرهیجغرافیایینشاندهند .
|
|||||||
مواد/ منابعیادگیری |
زمان |
تکالیفیادگیری/ تکالیفعملکردی |
مراحل |
||||
فیلم -تصویر |
5 |
1-انیمیشنیکهدرآنفردیدربیانگمشدهرابرایدانشآموزانپخشمیکنیم. دراینفیلمدوصحنهطلوعوغروبآفتابرانمایشمیدهیم . 2-نمایشقطبنما |
برقراریارتباط |
||||
|
|
ازدانشآموزانخواستهمیشودبادقتبهفیلمنگاهکردهودرمرحلههایبعدیدرباهرهآنصحبتمیکنیم. دربارهسرابکهدانشآموزانسوالپرسیدن،پاسخدادهشد. |
بازخوردها |
||||
|
|
اینمرحلهتنهابرایایجادانگیزهمیباشدودرمراحلبعدیارتباطبازندگیواهمیتایندرسراپیمیبرند. |
تحلیلوتفسیر
|
||||
|
5 |
1-بامعرفیجهتهایاصلی (شرق-غرب-شمال-جنوب) ازششدانشآموزخواستهمیشودبااستفادهازکارتهایمعرف جهتوایفاکردننقشخورشیدتوسطدیگریجهتهاراتعیینکنند. گروهدیگرینیزاینکاررامیکنند. بااستفادهازکرهزمینبهصورتمجازیقطبهایجنوبوشمالرانمایشدادهوبررویآنازطریقسوالپرسیدنسایرجهتهاوکشورهایهمسایهاستانهایهمجوارتهرانراپیدامیکنیم. بهبررسی مشخصکردناجزایقطبنمامیپردازیم |
بهتجربهگذاشتن |
||||
|
|
|
بازخوردها |
||||
|
|
|
تحلیلوتفسیر (دانشجو) |
||||
|
20 |
دوبارهانیمیشنراپخشکردهوازدانشآموزانمیخواهیمکهآنراراهنماییکنندتاجهتهارامشخصوراه رابهآننشاندهند. بااستفادهازسوزنتهگردوظرفآبوآهنرباقطبنمادرستکردهوجهتهایکلاسدررامشخصمیکنیم. وبااستفادهازکرهیزمینکهنمایشدادهشدهبودوقطبنماساختهشدهقبلهکلاسرامشخصمیکنیم.
|
بکاربستن |
||||
|
|
|
بازخوردها |
||||
|
|
|
تحلیلوتفسیر
|
||||
|
اجراتاهفتهآینده |
جمعآوریاطلاعاتدربارهیسایرراههایبدستآوردنجهتهادرموقعیتهایمتفاوت(شب –روز-جنگلو...) |
بهاشتراککذاشتن |
||||
|
|
|
بازخوردها |
||||
|
|
|
تحلیلوتفسیر |
||||
|
اجراتاهفتهآینده |
باجمعبندیتدریسازدانشآموزانخواستهمیشودکهدربارهسایرعلامتهایقطبنماواینکهبرایمشخصکردنشیکهدروسطدوجهتاستچگونهآنراتعیینمیکنیمتحقیقوبهکلاسبیاورند. |
انتقالبهموقعیتجدید |
||||
|
|
|
بازخوردها |
||||
|
|
|
تحلیلوتفسیر
|
||||
|
|
سنجشدرکلفرایندیادگیریصورتگرفت. |
سنجشآموختهها |
||||
استادراهنمایعلومتربیتی: |
استادراهنمایتخصصی: |
||||||
این مطلب در تاریخ: پنجشنبه 05 مرداد 1396 ساعت: 10:9 منتشر شده است
برچسب ها : طرح درس اجتماعی پایه چهارم,طرح درس روزانه چهارم,طرح درس آموزگار چهارم,