چگونه از مخاطب منفعل به فعال تبدیل شویم؟ سواد رسانه ای صفحه ۱۱۲

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و تلگرام : 09159886819 و آیدی : @dabiryar  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .فایل بعد از خرید هم مستقیم دانلود می شود هم به ایمیل شما فرستاده می شود (پوشه inbox یا s pam )

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید یا راهنمای خریدبه شماره 09159886819 با واتساپ یا تلگرام یا اسمس پیام بدهید.
با عضویت در کانال ما در تلگرام از آخرین تحقیقات سایت باخبر شوید آدرس کانال : @dabiranyar

چگونه از مخاطب منفعل به فعال تبدیل شویم؟ سواد رسانه ای صفحه ۱۱۲

بازديد: 5
چگونه از مخاطب منفعل به فعال تبدیل شویم؟ سواد رسانه ای صفحه ۱۱۲

چگونه از مخاطب منفعل به فعال تبدیل شویم؟ سواد رسانه ای صفحه ۱۱۲

 

«مخاطب منفعل» از خود اختیاری در مقابل پیامهای رسانه ای نداشته، سهمی در شکل گیری پیام ندارد و آغوش خود را به روی هر پیام و رسانه ای گشوده است و همه پیام در ناخودآگاهش شکل می گیرد. اما «مخاطب فعال» در مقابل پیامهای رسانه ای از خود واکنش نشان می دهد و خودآگاهش را در شکل گیری پیام مشارکت می دهد.

«مخاطب فعال» کسی است که می داند، می خواهد و می تواند که به شکل مناسب و میزان متناسب از رسانه ها بهره برداری کند، در حالی که «مخاطب منفعل» بی برنامه، بی قاعده و بیش از حد، همیشه و همه جا حاضر و ناظر است، او امیر رسانه ها نیست بلکه اسر دست. آنهاست.

دیده‌بانی یا رصد آینده به عنوان دیگر رویکرد آینده‌پژوهی گفت: با استفاده از رصد کردن آینده، نقشه‌های تغییرات در آینده به عنوان خروجی اصلی آینده‌پژوهی به دست می‌آیند.

آینده‌پژوهی فرد را از حالت منفعل و رکود خارج کرده و به یک عنصر فعال تبدیل می‌کند و انسان به عنوان خلیفه‌الله نباید دست‌بسته و منفعل باشد.

فرد هوشیار و خلاق از علایم و سیگنال‌های ضعیف در جهت پیش‌بینی و شناخت مشکلات در آینده بهره‌مند می‌شود و آینده را بر اساس سه محور تنظیم می‌کند که شامل آینده‌ ممکن، آینده‌ احتمالی و آینده‌ ترجیحی است . دو مورد اول بدون هیچ دخالتی و با حفظ هنجارها آینده پیش‌بینی می‌شود؛ ولی مورد سوم آینده‌ای است که خود ما در ساخت آن نقش داریم و بر اساس ترجیحات ما شکل گرفته است.

خلاقیت، پشتیبانی، جلوگیری از چالش‌ها و استفاده از روش‌های مدیریتی مالتی دیسیپلینی از ارکان اصلی این علم به شمار می‌روند.

آینده‌پژوهی به عنوان یک علم هالستیک و کل‌نگر، همکاری و مشارکت تمامی رشته‌ها اعم از رشته‌های فنی، پزشکی و علوم انسانی را می‌طلبد.

برنامه‌ریزی راهبردی بسیار کوتاه‌مدت‌تر از آینده‌پژوهی است و در طول سه تا پنج سال انجام می‌شود و این در حالی است که مطالعات و پیش‌بینی‌های آینده‌پژوهی گاها تا پنجاه سال نیز صورت می‌گیرد.

پیمان کیهان‌ور، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این مراسم بر ضرورت جایگزینی برنامه‌ریزی سنتی با سناریو نویسی تاکید کرد.

منظور از سناریونویسی در نظر گرفتن یکسری مراحل برای به انجام رساندن یک طرح است که از صفر تا صد آن نوشته شده و به تدریج اجرا می‌شود و یک ذهن پویا و فعال همواره در حال سناریو نویسی است.

در مواجهه با آینده دو دیدگاه وجود دارد، اولی آینده را پرتوی از گذشته می‌داند که در آینه‌ آینده بازتاب و نمود پیدا می‌کند و دومین دیدگاه نیز آینده را غیرقابل پیش‌بینی می‌داند.

جهان در هر لحظه در حال تغییر است و آینده‌پژوهی است که ما را در مقابله با این سونامی تغییر یاری می‌رساند.

نگاه حاکم بر آینده‌پژوهی، نگاهی سیستمیک است و این سیستم علاوه بر بررسی تک‌تک اجزا، روابط بین اجزا را نیز پیش‌بینی کرده و در راستای هم‌افزایی و به صورت سینرژیکی عمل می‌کنند.

حال و آینده‌ نزدیک، آینده‌ قریب‌الوقوع، آینده‌ میان‌مدت، آینده‌ بلند مدت و آینده‌ دور از جمله‌ این تقسیم‌بندی‌ها هستند.

آینده‌پژوهی همه‌ عرصه‌ها اعم از اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و صنعتی را نیز تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و همچنین طراحی و مهندسی آینده باید در این طرح در راس اهداف قرار بگیرد.

این علم به سخن گفتن از آنچه که از حالت بالقوه به بالفعل تبدیل نشده است، اشاره دارد و طبق قواعد هستی و سنت‌های الهی صورت می‌گیرد.

 

توجه

 

همچنین می توانید جواب پاسخ های کتاب های پایه های مختلف را از لینک های زیر ببینید.

بر روی هرپایه و کلاس کلیک کنید :

 

 

 
 
 
 
 
 

 

 

منبع : سايت علمي و پژوهشي آسمان
اين مطلب در تاريخ: سه شنبه 15 بهمن 1398 ساعت: 16:25 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,
نظرات()

نظرات


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی

آمار

موضوعات

پيوندهاي روزانه

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام و نام خانوادگی نام فایل و ایمیل خود را به شماره همراه 09159886819 ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل به ایمیل شما  فرستاده می شود .

تبلیغات

درباره ما

آدرس مشهد قاسم اباد - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 10000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , کارآموزی