طرح درس دوم ابتدایی

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و تلگرام : 09159886819 و آیدی : @dabiryar  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی ها   لیست اقدام پژوهی ها         تجربیات ارتقای شغلی

توجه

در صورت هرگونه مشکل در خرید و دریافت به شماره موبایل 09159886819 اسمس و یا با تلگرام پیام بدهید.باتشکر
درهنگام خریددر ردیف اول نام و نام خانوادگی و در ردیف دوم ایمیل وارد کنید.

نمونه طرح درس کلاس های چند پایه

بازديد: 1032

 

به نام خدا

 

طرح درس کلاس های چند پایه  دوم (هنر)و پنجم(علوم)  و ششم(ریاضی) ابتدایی

نام مدرسه:شجاعی فر       نام معلم :               تاریخ اجرا:7/8/1395

اهداف کلی:

پایه دوم: آشنایی دانش آموز با انواع نقاشی، شناخت شکل ها و تقویت قدرت تشخیص و دقت

پایه پنجم: آشنایی با ساختمان مواد

پایه ششم:تثبیت درس جلسه قبل مبنی بر تقسیم اعداد چند رقمی اعشاری

اهداف جزئی:

1-آشنایی دانش آموز با انواع نقاشی

2-افزایش قدرت تشخیص

3-افزایش دقت و تمرکز

4-رنگ آمیزی صحیح متناسب با شکل

5-مفهوم ملکول آشنا شوند.

6-وضع مولکول ها در حالت های مواد آشنا شوند

7-خاصیت های مختلف موادآشنا شوند

8- با تقسیم چند رقمی بر چند رقمی آشنا می شوند

اهداف رفتاری:

دانش آموز باید بتواند:

1-ورقه ی کاغذ خود را با خط های شکسته، خمیده و راست پر کند

2-شکل های معنادار را پیدا کنید. (چه هندسی و چه غیر هندسی)

3-شکل های پیدا کرده را رنگ آمیزی کند.

4-از چند جهت به ورقه ی خود نگاه کند

5-با چند مثال برخی خاصیت های مواد را بیان کند

6-مواد مختلف جامد ،مایع و گاز را جمع آوری کند و به خواص آن پی ببرد

7-حرکت مولکول ها را به صورت ایفای نقش بازی کند

8-حرکت مولکول ها را در عطر و رنگ ،جوهر در آب را تفسیر کند

9-با یک آزمایش ربایش مولکول ها را مثال بزند

10-وضع مولکول ها را در حالت جامد،مایع و گاز را توضیح دهد

11-به درستی تمام مراحل تقسیم را انجام دهد

روش تدریس:

سخنرانی پرسش و پاسخ بحث گروهی-اکتشافی

وسایل مورد نیاز:

 مداد رنگی کاغذ-برگه امتحانی-تابلو-تخته پاک کن-پاورپوینت چند لیوان آب-گواش

فعالیت آغازین:

سلام و احوال پرسی و حضور و غیاب برای هر سه کلاس

دانش آموزان کلاس ششم مشغول پاسخگویی به سوالات امتحانی می شوند

دانش آموزان کلاس پنجم مشغول سوال پرسیدن از هم از درس قبل می شوند

ارزشیابی ورودی:

چند نوع نقاشی داریم؟

ارزشیابی تشخیصی:

آیا تا به حال ورقی را بی خودی خط خطی کرده اید: (چه جوری)

ارائه درس:

برگه ها را بین دانش آموزان تقسیم کرده و به صورت گروهی می نشینند.

از دانش آموزان می خواهیم به همان صورتی که قبلا گفته اند خط خطی کنند وخود معلم نیز همراه با دانش آموزان شروع به خط خطی کردن ورقه  می نماید.

 بعد از اتمام خط خطی کردن بدون هدف توسط دانش آموزان ، معلم از ورقه ی خودش یک شکل را پیدا کرده و رنگ آمیزی می نماید و از دانش آموزان می خواهد از ورقه ی خود هر چه شکل معنادار  می توانند  پیدا نموده و رنگ آمیزی نمایندو از بین آثار دانش آموزان هر گروهی که شکل زیبایی پیدا کرده اند می تواند جهت راهنمایی گروه های دیگر به بقیه نشان دهد.

بعد از مشغول شدن دانش آموزان کلاس دوم به سراغ دانش آموزان کلاس پنجم می رویم

ارزشیابی تشخیصی

به علت این که درس ما درس اول است بنابراین سوالاتی در مورد خاصیت ماده که در سال قبل خوانده اند از آ ن ها پرسیده می شود

ایجاد انگیزه:

برای ایجاد انگیزه تصویر بزرگ شده ای از جیوه را نشان دانش آموزان می دهیم و از آن ها می خواهم که به صورت گروهی فکر کنند و نام تصویر را بگویند

ارائه درس:

در این قسمت سوال هایی از دانش آموزان راجع به خاصیت مواد پرسیده می شود و از فراگیران پرسیده می شود که اگر من 3 لیوان که در یکی آب و در دیگری گلاب و در دیگری آب نمک باشد من چگونه می توانم بفهمم در کدام لیوان چه چیزی وجود دارد.بعد از جواب دادن دانش آموزان را به سوی مفهوم مولکول هدایت می کنم.بعد تصویر بزرگ شده در زیر میکروسکوپ از چند ماده را که در قالب پاور آماده کرده بودم به دانش آموزان نشان می دهم .

برای حرکت مولکول ها ابتدا از طریق پرسش نظر دانش آموزان را می پرسیم و بعد برای اثبات نظر فراگیران به آن ها می گوییم آیا مایلید آزمایشی را انجام دهیم تا متوجه حرکت شویم با جواب مثبت دانش آموزان عطر را در هوا می زنیم و از آن ها می خواهم که هر که بوی عطر را استشمام کرد دستش را بالا بگیرد و بدین وسیله به این نتیجه می رسند که مولکول عا حرکت می کنند و برای تفهیم بهتر مثال هایی از زندگی روزمره اشان می زنیم که وقتی از مدرسه به خانه می روند و بوی غذا را استشمام می کنند به دلیل  تبدیل مایع به گاز و حرکت مولکول هاست.

لیوان های را به گروه ها می دهیم که آب در آن است به همراه گواش از آ ن ها می خواهیم که یک قطره در آب بریزند و نتیجه را بعد از بحث در گروه اعلام کنند.

در این قسمت برای ربایش مواد به هم ظرف هایی را که از قبل چرب کرده ایم را در اختیار دانش آموزان قرار می دهیم و چند قطره در آن ها آب میریزیم و سپس از آن ها می خواهیم به دقت به آن نگاه کنند و در گروه های خود بحث کنند هنگامی که دانش آموزان به خوبی با حرکت مواد آشنا شوند .سوال های در مورد وضع مواد در حالت های جامد،مایع و گاز از دانش آموزان می پرسم دانش آموزان با انجام آزمایش های قبل به خوبی با وضع مولکول ها آشنا شده بودند با آمادگی که اانش آموزان داشتند تصویرهایی که از حالت های مواد با توضیحاتش در قالب پاور آماده شده بود را به نمایش گذاشتم و در آخر از دانش آموزان خواستم که از طریق ایفای نقش وضع مولکول ها را در حالت های مختلف بازی کنند

ارزشیابی پایانی

از اول درس و با توجه به توضیحاتی که داده شده است سوالاتی را از قبیل:

مولکول چیست؟

مولکول ها چگونه حرکت می کنند؟

ربایش مولکولی چیست؟

به هر کسی که پاسخ درست داد امتیاز می دهیم.

جمع بندی

با کمک دانش آموزان و یکی از دانش آموزان که به پای تابلو آمده یک جمع بندی از کل درس پای تابلو می نویسیم(معلم به عنوان راهنما)

در پایان به هر سه گروه تکلیف داده و در حین تدریس هر پایه به بقیه پایه ها سر زده می شود و مشکلات آن ها را برطرف می کنیم

تعیین تکلیف

از آن ها می خواهیم به اطراف خود نگاه کنند و موادی که از مولکول درست شده است را به صورت لیست وار ه صورت زنده و غیر زنده بنویسند

سعی می شود گروه های تاحد امکان کارهای خود را در کلاس به صورت گروهی تا پایان وقت کلاس تمام نمایند و آثار گروه های برتر در تابلو کلاس نصب می شود

 

منبع : سايت علمي و پژوهشي آسمان
اين مطلب در تاريخ: شنبه 12 فروردين 1396 ساعت: 10:44 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,
نظرات()

اشکال هندسی - دوم ابتدایی

بازديد: 225

شکال هندسی - دوم ابتدایی

موضوع درس: اشکال هندسی            زمان لازم : 20 دقیقه               پایه یا مقطع : دوم دبستان

مکان: کلاس درس                           صفحه : 38 کتاب                    تعداد فراگیران : 6 نفر

روش تدریس: بر اساس 9 گام گانیه                                           مدرس: پروانه طاهری فرد

تخصص گروهی، دریافت مفاهیم .

اهداف کلی :  

آشنایی و آموزش اشکال هندسی

                                        با ضلع های اشکال آشنا شوند

اهداف جزئی:

                                       با تفاوت های و شباهت های اشکال هندسی اشنا شوند .

                                      دانش آموزان بتوانند ضلع های اشکال هندسی را نشان دهند .

دانش شناختی

                                       دانش آموزان بتوانند تفاوت ها و شباهت های  شکل ها را توضیح دهند .

                                       دانش آموزان با احترام به حرفهای معلم گوش دهند .

نگرشی ( عاطفی )

                                       دانش اموزان در جواب دادن به سوالای معلم نوبت را رعایت کنند و به هم گروه های خود احترام بگذارند .

 

 

 

 

                                  با دقت به وسایل کمک آموزشی ضلع ها را مشخص کنند .

روان حرکتی

                                 در فعالیت با گروه به صورت هماهنگ با هم گروهی ها فعالیت کنند .

وسایل مورد نیاز :

شکل های هندسی ( مثلث – مستطیل – مربع ) مگ مغناطیسی- نی های پلاستیکی – چسب ماژیک – جدول ارزشیابی کنار تابلو .

رفتار ورودی :

معلم با سلام و احوال پرسی وارد کلاس می شود . بچه های عزیزم سلام، حالتون خوبه؟ خوبید ؟

  • بله.
  • خوبیم .
  • خدا رو شکر که همه خوبید .

حضور و غیاب :

بچه های عزیزم حضور و غیاب می کنم ببینم همه شما هستید یا نه ؟

علی آقا – محمد – مهدی – احسان – ارمین- اشکان .

خوب خدا رو شکر که همه حاضرید .

گروه بندی :

دانش آموزان را به گروه 4 نفری تقسیم می کنیم ( گروه آبی، گروه قرمز ) .

 

 

 

 

دیدن تکلیف جلسه­ی قبل :

گروه آبی : تکالیفتون رو بزارید روی میز می خوام ببینم بچه ها، تکلیف جلسه­ی قبل در مورد جمع و تفریق عدد دو رقمی بود .

گروه قرمز: تکالیفتون رو بزارید روی میز می خوام ببینم بچه ها، تکلیف جلسه¬ی قبل در مورد جمع و تفریق عدد دو رقمی  به صورت تقریبی بود .

ارزشیابی ورودی آغازین:

بچه های گلم از هر کدوم از گروه ها یک نفر بیاید پای تابلو ( به انتخاب خودمون از گوه ها )پای تابلو می آوریم و چند تا تمرین جمع و تفریق عدد دو رقمی و سری بعد از گروه هاجمع و تفریق تقریبی را ارزشیابی می کنیم و به هر گروه که درست جواب دادند کارت تشویق می دهیم و در جدول ارزشیابی هم تشویق می شوند و هم امتیاز می گیرند .

گام اول تدریس ایجاد انگیزه :

با دیدن وسایلی که برای تدریس آورده ایم ( مگ مغناطیسی- نی های پلاستیکی – اشکال هندسی) بچه ها کنجکاو می شوند که اینها برای چی ؟

  • صبر کنید بچه ها می خوایم با هم یه درس تازه و جدید یاد بگیریم . هم بازی و هم یاد گیری دوست دارید . ؟
  • بله دوست داریم .
  • خوب گوش کنید بچه های عزیزم ما توی خونمون ، توی مدرسه خیلی شکل ها داریم  که می خوایم امروز بدونیم که چند تاگوشه دارن چند تا ضلع دارن ؟
  • دوست دارید بدونید ؟
  • بله

 

 

 

 

 

گام دوم : آشنا شدن با موضوع درس:

بچه های عزیز می خوایم در مورد ضلع ، در مورد گوشه های شکل ها چیزایی یاد بگیریم، بدونیم که هر شکلی که داریم نگاش می کنیم چند تا ضلع داره ؟ چند تا گوشه داره ؟ اسمش چیه؟

گام سوم : ارائه­ی محرک ذهنی ( چارت، پیوسته ):

مگ های مغناطیسی را که آوردیم را در اختیار هر گروه جداگانه می گذاریم و میگیم که بچه ها می خوایم که با این مگ های مغناطیسی برای من هر شکلی که می تونید ( چهار گوش – سه  گوش ) درست کنید . معلم بالای سر هر میز گروه می رود و فعالیت ها را نگاه می کند و لازم بود راهنمایی می کند.

 ( مجسم):مگ ها را که درست کرده اند را هر گروه می آورد و در روی میز می گذارد .

 ( نیمه مجسم ): شکل هایی که با مقواهای رنگی درست شده اند را به دانش آموزان می دهیم و از آنان می خواهیم که ضلع هاو گوشه هایشان را با مداد رنگی علامت بزنند و سپس از هر گروه یک نفر بیاید و شکل ها روی تابلو بچسباند و با ماژیک دور آن را خط بکشیم ( از هر شکل مربع و مستطیل و مثلث دو نمونه درست شده ).

 ( ذهن انتزاعی ): معلم به بچه ها می گوید که :بچه های عزیز در اطراف ما همانطور که گفتیم شکل های هندسی زیادی وجود دارد خوب نگاه کنید . توی ذهنتون فکر کنید که داخل خونتون چه شکل هایی هست؟ چند تا گوشه داره؟ چند تا ضلع داره ؟ چه شباهت ها و تفاوت هایی دارن ؟

گام چهارم : تحریک دانش آموزان با استفاده از مواد آموزشی:

بچه های عزیزم براتون توضیح دادم و گفتم که با مگ های مغناطیسی شکل های سه گوش و چهار گوش درست کنید . حالا می خوایم در موردش خوب فکر کنیم و یا بگیریم که چند تا ضلع دارن ؟ و چند تا گوشه دارن ؟ بچه ها می دونید ؟ خوب فکر کنید چه فرق ها و شباهت هایی با هم دارن ؟

 

 

 

گام پنجم : ( فعالیت گروهی ) :

بچه های عزیزم با نی هایی که بهتون میدم 3 دقیقه فرصت دارید تا سه گوش و چهار گوش بسازید و بیرید پای تابلو و توضیح دهید . ممنونم.

گام ششم : ارائه­ی گزارش فعالیت گروه:

عزیزان من سر گروه آبی بیاد پای تابلو و شکلی رو که با نی درست کرده رو بگه که چند تا گوشه داره و چند تا ضلع . و چه فرقی با هم دارن ؟ بچه ها باید دو شکل چهار ضلعی درست کنند طبق شکل های کتاب ).

  • ما چهار گوش درست کردیم، چهار تا گوشه داره و چهار تا ضلع .
  • ممنون . آفرین ، ستاره می گیرید ( تشویق ) .
  • سر گروه، گروه قرمز بیاد پای تابلو .
  • ما سه گوش درست کردیم، سه گوشه داره با سه ضلع .
  • آفرین عزیزم ، ممنونم. شما هم ستاره می گیرید ( تشویق).

گام هفتم : باز خورد گیری (ارزشیابی تکوینی )

بچه های عزیزم حالا می خوام چند تا سوال بپرسم ببینم یاد گرفتید ؟

  • شکل های مقوایی که من درست کردم و آوردم ( نفر دیگر گروه آبی بیاد ) پای تابلو
  • چند ا ضلع داره؟ چند تا گوشه ؟ چه شباهتی با هم دارن ؟ چه فرقی دارن ؟
  • اجازه سه گوشه داره و سه ضلع . با اون یکی فرقش اینه که هر دو تاشون ضلع هاشون سه تاست اما با هم برابر نیستند .
  • منونم. آفرین خیلی عالی بود.
  • نفر بعدی از گروه قرمز بیاد و شکل های        مقوایی که درست کردم رو توضیح بده .
  • اجازه اینها هر دوشون چهار گوشه دارن، چهار ضلع دارن، اما ضلع هاشون با هم برابر نیستند .
  • آفرین عزیزم، ممنونم درسته .

 

 

 

گام هشتم : رفع اشکال و ارزشیابی پایانی :

  • در میان گروه ها و صحبت ها و فعالیت های گروه هر مشکلی و ایرادی بود را توضیح می دهیم .
  • بچه های گلم می خوام بازم چند تا سوال بپرسم تا ببینم خوب یاد گرفتید یا نه ؟
  • شکل هایی رو که روی تابلو کشیده ام رو ( گروه آبی ) نفر بعدی بیاد و شباهت و تفاوت و چند تا ضلع و چند تا گوشه داره رو بگه .
  • اجازه چهار گوشه داره و چهار ضلع . با اون یکی فرقش اینه که هر دو تاشون ضلع هاشون چهار

تاست اما با هم برابر نیستند.

  • ممنون آفرین ( کارت تشویق می گیری ) در دفتر ارزشیابی ستاره.
  • گروه قرمز نفر بعدی بیاد .
  • اجازه سه گوش داره و سه ضلع فرقش با اون یکی اینکه ضلع هاش با هم برابر نیست . شباهتش اینه که هر دوتاشون سه ضلع دارن با سه گوش .
  • منونم عزیزم خیلی عالی( کارت تشویق می گیری) در جدول ارزشیابی ستاره .

گام نهم : ارائه­ی تکلیف خلاقانه :

بچه های گلم برای جلسه­ی بعد چند تا شکل بکشید که هم سه گوش و هم چهار گوش باشد اما متفاوت نقاشی کنید .

بچه های گلم اسم سه گوش و چهار گوش را یاد بگیرید بنویسید میپرسم .


این مطلب در تاریخ: دوشنبه 30 شهريور 1394 ساعت: 21:21 منتشر شده است
برچسب ها : ,

منبع : سايت علمي و پژوهشي آسمان
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 16 مهر 1394 ساعت: 8:57 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات()

داستان حضرت ابراهیم - دوم ابتدایی

بازديد: 73

داستان حضرت ابراهیم - دوم ابتدایی  مقطع یا پایه : دوم ابتدایی        محل تدریس: کاس درس          زمان:20 دقیقه

صفحه: 53و54                    تعداد فراگیران: 8 نفر           روش تدریس: فعال مشارکتی گروه محور

هدف کلی: آشنایی با داستانهای قرآنی

هدف جزئی: آشنایی با داستانهای حضرت ابراهیم (ع)

                                دانش آموزان با کارهای بزرگ حضرت ابراهیم آشنا شوند

دانش شناختی

                              دانش آموزان با داستان زیابی حضرت ابراهیم آشنا شوند و بدانند .

                             داستان حضرت ابراهیم (ع) را شنیده و از آن لذت ببرید .

نگرشی

                             بعد از شنیدن داستان به ( پیامبران ) احترام بگذارند .

                            داستان های کودکی حضرت ابراهیم را بتوانند برای دیگران تعریف کنند .

مهارتی

                           در کارهای روز مره و در برخورد با دیگران از خصوصیات رفتاری پیامبران استفاده کرده و عمل کنند .  

وسایل مورد نیاز :

 کتاب، تصاویر در مورد داستان حضرت ابراهیم (ع)، چسب، ماژیک، یک مجسمه سنگی تراشیده شده برای تفهیم بت ( تجسمی )- چوب نشانگر – جدول ارزشیابی کنار تابلو-

رفتار ورودی :

معلم بعد از وارد شدن به کلاس سلام و احوال پرسی می کند ، بچه ها سلام. حالتون خوبه ؟ خوبید ؟ خدا رو شکر که همه خوبید ( البته باید در حین وارد شدن معلم دانش آموزان پیام قرآنی جلسه یا جلسات قبل را از حفظ بخوانند )، ممنونم بچه ها .

حضور و غیاب : بچه های گلم حضور و غیاب می کنم تا ببینم همه حاضر هستید یا نه؟

مریم خانم – ساناز – زهرا – فاطمه .

خوب خدا رو شکر که همه حاضر هستید .

دیدن تکالیف جلسه­ی قبل:

بچه های گلم تکالیف جلسه­ی قبل را بزارید روی میز می خوام نگاه کنم، معلم نگاه می کند و تکالیف خوب را تشویق و اگر کسی انجام نداده بود و یا ناموفق بود تذکر می دهد .

کارهای آغازین قبل از تدریس:

بعد از انجام این کارها پای تابلو « به نام خدا » را می نویسیم و به بچه ها می گوییم که هر کاری را باید « با نام خدا » شروع کنیم و به بچه ها توضیح می دهیم که باید برای خواندن قرآن حتما وضو بگیریم .

گروه بندی:

بچه ها را به گروههای چهار نفری تقسیم می کنیم .چیدمان صندلی ها باید طوری باشد که رو به روی هم قرار بگیرند و محلی را تعیین کنیم که معلم بتواند برای دیدن کار و فعالیت دانش آموزان کنار آنها بایستد یا بنشیند . گروه های : ( گل سرخ و گل سفید ) .

ارزشیابی تشخیصی یا ورودی:

عبارات قرآنی جلسه­ی قبل را از دانش آموزان می پرسیم . از هر گروه جداگانه به صورت فردی ببینیم یاد گرفته اند یا نه ؟ برای تشویق دانش آموزان جدول ارزشیابی در کنار تابلو کشیده و در ازای درست خواندن امتیاز می گیرند و تشویق می شوند . عبارات قرآنی ص 52.

گام اول ایجاد انگیزه:

با آوردن مجسمه­ی سنگی ( تراش داده شده )را به کلاس، بچه ها از معلم می پرسند که این مجسمه را برای چه آوردید ؟ چیه؟ معلم می گوید : صبر کنید بچه ها می خواهم یک داستانی براتون تعریف کنم که حتماً همه شما دوست دارید بشنوید . بچه ها می پرسن داستان در مورد چیه ؟ بچه های عزیز خوب گوش کنید .

گام دوم : اشنا شدن با موضوع درس :

بچه های عزیز موضوع درس داستان امروز ما در مورد داستان حضرت ابراهیم (ع) هست که کارهای بسیار بزرگی انجام دادند . بچه های عزیز تا حالا مجسمه بزرگ دیدید ؟ مجسمه های تراشیده سنگی .

گام سوم : محرک ذهنی ( چارت ، پیوسته )

تصویری که از کتاب درس قرآن هست را آوردیم بین گروه ها تقسیم می کنیم تا درباره تصویر گفتگو کنند ، خودمان هم سر میز گروه ها حاضر میشویم تا ببینیم بحث می کنند ، فعالیت می کنند .

گام چهارم : ( تحریک ذهن دانش آموزان با استفاده از مواد آموزشی ) :

درباره داستان حضرت ابراهیم توضیح می دهیم . بچه های عزیز خوب گوش کنید می خوام در مورد حضرت ابراهیم و کارهای بسیار بزرگ آن حضرت داستان بگم . ( داستان حضرت ابراهیم را تعریف می کنیم ).

گام پنجم : فعالیت گروهی ( تجارب گروهی )

بچه های عزیزم حالا که داستان حضرت ابراهیم رو شنیدید و عکس هایی هم که به شما دادم ( دو دقیقه به شما زمان میدم تا در مورد عکس فکر کنید) هر چی که متوجه شدید یا فهمیدید را بیابید پای تابلو توضیح بدید .

گام ششم : ارائه­ی گزارش فعالیت گروه :

با توجه به عکس هایی که به بچه ها داده ایم از هر گروه یک نماینده پای تابلو می آوریم که هم عکس ها را بچسبونن و هم در مورد عکس توضیح بدن و بگن که چه چیزایی از عکس از داستان متوجه شدند .

گام هفتم : باز خورد گیری ( ارزشیابی تکوینی ) :

دانش آموزان را گروه گروه پای تابلو می آوریم و در مورد بت و داستان حضرت ابراهیم (ع) سوالاتی از گروه ها می پرسیم . بچه های عزیزم چرا در آن زمان مردم بت ها را می پرستیدند . ؟

گام هشتم : رفع اشکال و ارزش یابی پایانی :

اگر در میان صحبت های گروهی و کارها و فعالیت هایشان متوجه شدیم یا سوال شد که قسمتی را متوجه نشده اند یا اشکال دارند توضیح میدهیم تا بر طرف شود .

بچه های عزیزم می خواهم سوالاتی از شما بپرسم در مورد داستان حضرت ابراهیم (ع9:

  1. بت های زمان حضرت ابراهیم از چه جنسی بود ؟
  2. حضرت ابراهیم می خواستند که مردم چه کسی را پرستش کنند ؟

گام نهم : ارائه­ی تکلیف خلاقانه :

بچه های گلم برای جلسه­ی آینده:

 یک مورد از معجزات حضرت ابراهیم را بپرسید بنویسید؟

اسم کتاب حضرت ابراهیم را بنویسید ؟


این مطلب در تاریخ: دوشنبه 30 شهريور 1394 ساعت: 21:25 منتشر شده است
برچسب ها : ,

منبع : سايت علمي و پژوهشي آسمان
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 16 مهر 1394 ساعت: 8:52 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات()

موضوعات

ارسال لينک

پيوندهاي روزانه

امکانات جانبي

خبرنامه سایت

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام و نام خانوادگی نام فایل و ایمیل خود را به شماره همراه 09159886819 ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل به ایمیل شما  فرستاده می شود .

اینستاگرام سایت

به کانال اینستوگرام سایت ما بپیوندید

نظرسنجي

چقدر از تحقیقات سایت راضی هستید و به دیگران سایت را معرفی می کنید ؟




درباره ما

آدرس مشهد قاسم اباد - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 10000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , کارآموزی