طرح درس پنجم ابتدایی

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و تلگرام : 09159886819 و آیدی : @dabiryar  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی ها   لیست اقدام پژوهی ها         تجربیات ارتقای شغلی

نمونه طرح درس کلاس های چند پایه

بازديد: 1155

 

به نام خدا

 

طرح درس کلاس های چند پایه  دوم (هنر)و پنجم(علوم)  و ششم(ریاضی) ابتدایی

نام مدرسه:شجاعی فر       نام معلم :               تاریخ اجرا:7/8/1395

اهداف کلی:

پایه دوم: آشنایی دانش آموز با انواع نقاشی، شناخت شکل ها و تقویت قدرت تشخیص و دقت

پایه پنجم: آشنایی با ساختمان مواد

پایه ششم:تثبیت درس جلسه قبل مبنی بر تقسیم اعداد چند رقمی اعشاری

اهداف جزئی:

1-آشنایی دانش آموز با انواع نقاشی

2-افزایش قدرت تشخیص

3-افزایش دقت و تمرکز

4-رنگ آمیزی صحیح متناسب با شکل

5-مفهوم ملکول آشنا شوند.

6-وضع مولکول ها در حالت های مواد آشنا شوند

7-خاصیت های مختلف موادآشنا شوند

8- با تقسیم چند رقمی بر چند رقمی آشنا می شوند

اهداف رفتاری:

دانش آموز باید بتواند:

1-ورقه ی کاغذ خود را با خط های شکسته، خمیده و راست پر کند

2-شکل های معنادار را پیدا کنید. (چه هندسی و چه غیر هندسی)

3-شکل های پیدا کرده را رنگ آمیزی کند.

4-از چند جهت به ورقه ی خود نگاه کند

5-با چند مثال برخی خاصیت های مواد را بیان کند

6-مواد مختلف جامد ،مایع و گاز را جمع آوری کند و به خواص آن پی ببرد

7-حرکت مولکول ها را به صورت ایفای نقش بازی کند

8-حرکت مولکول ها را در عطر و رنگ ،جوهر در آب را تفسیر کند

9-با یک آزمایش ربایش مولکول ها را مثال بزند

10-وضع مولکول ها را در حالت جامد،مایع و گاز را توضیح دهد

11-به درستی تمام مراحل تقسیم را انجام دهد

روش تدریس:

سخنرانی پرسش و پاسخ بحث گروهی-اکتشافی

وسایل مورد نیاز:

 مداد رنگی کاغذ-برگه امتحانی-تابلو-تخته پاک کن-پاورپوینت چند لیوان آب-گواش

فعالیت آغازین:

سلام و احوال پرسی و حضور و غیاب برای هر سه کلاس

دانش آموزان کلاس ششم مشغول پاسخگویی به سوالات امتحانی می شوند

دانش آموزان کلاس پنجم مشغول سوال پرسیدن از هم از درس قبل می شوند

ارزشیابی ورودی:

چند نوع نقاشی داریم؟

ارزشیابی تشخیصی:

آیا تا به حال ورقی را بی خودی خط خطی کرده اید: (چه جوری)

ارائه درس:

برگه ها را بین دانش آموزان تقسیم کرده و به صورت گروهی می نشینند.

از دانش آموزان می خواهیم به همان صورتی که قبلا گفته اند خط خطی کنند وخود معلم نیز همراه با دانش آموزان شروع به خط خطی کردن ورقه  می نماید.

 بعد از اتمام خط خطی کردن بدون هدف توسط دانش آموزان ، معلم از ورقه ی خودش یک شکل را پیدا کرده و رنگ آمیزی می نماید و از دانش آموزان می خواهد از ورقه ی خود هر چه شکل معنادار  می توانند  پیدا نموده و رنگ آمیزی نمایندو از بین آثار دانش آموزان هر گروهی که شکل زیبایی پیدا کرده اند می تواند جهت راهنمایی گروه های دیگر به بقیه نشان دهد.

بعد از مشغول شدن دانش آموزان کلاس دوم به سراغ دانش آموزان کلاس پنجم می رویم

ارزشیابی تشخیصی

به علت این که درس ما درس اول است بنابراین سوالاتی در مورد خاصیت ماده که در سال قبل خوانده اند از آ ن ها پرسیده می شود

ایجاد انگیزه:

برای ایجاد انگیزه تصویر بزرگ شده ای از جیوه را نشان دانش آموزان می دهیم و از آن ها می خواهم که به صورت گروهی فکر کنند و نام تصویر را بگویند

ارائه درس:

در این قسمت سوال هایی از دانش آموزان راجع به خاصیت مواد پرسیده می شود و از فراگیران پرسیده می شود که اگر من 3 لیوان که در یکی آب و در دیگری گلاب و در دیگری آب نمک باشد من چگونه می توانم بفهمم در کدام لیوان چه چیزی وجود دارد.بعد از جواب دادن دانش آموزان را به سوی مفهوم مولکول هدایت می کنم.بعد تصویر بزرگ شده در زیر میکروسکوپ از چند ماده را که در قالب پاور آماده کرده بودم به دانش آموزان نشان می دهم .

برای حرکت مولکول ها ابتدا از طریق پرسش نظر دانش آموزان را می پرسیم و بعد برای اثبات نظر فراگیران به آن ها می گوییم آیا مایلید آزمایشی را انجام دهیم تا متوجه حرکت شویم با جواب مثبت دانش آموزان عطر را در هوا می زنیم و از آن ها می خواهم که هر که بوی عطر را استشمام کرد دستش را بالا بگیرد و بدین وسیله به این نتیجه می رسند که مولکول عا حرکت می کنند و برای تفهیم بهتر مثال هایی از زندگی روزمره اشان می زنیم که وقتی از مدرسه به خانه می روند و بوی غذا را استشمام می کنند به دلیل  تبدیل مایع به گاز و حرکت مولکول هاست.

لیوان های را به گروه ها می دهیم که آب در آن است به همراه گواش از آ ن ها می خواهیم که یک قطره در آب بریزند و نتیجه را بعد از بحث در گروه اعلام کنند.

در این قسمت برای ربایش مواد به هم ظرف هایی را که از قبل چرب کرده ایم را در اختیار دانش آموزان قرار می دهیم و چند قطره در آن ها آب میریزیم و سپس از آن ها می خواهیم به دقت به آن نگاه کنند و در گروه های خود بحث کنند هنگامی که دانش آموزان به خوبی با حرکت مواد آشنا شوند .سوال های در مورد وضع مواد در حالت های جامد،مایع و گاز از دانش آموزان می پرسم دانش آموزان با انجام آزمایش های قبل به خوبی با وضع مولکول ها آشنا شده بودند با آمادگی که اانش آموزان داشتند تصویرهایی که از حالت های مواد با توضیحاتش در قالب پاور آماده شده بود را به نمایش گذاشتم و در آخر از دانش آموزان خواستم که از طریق ایفای نقش وضع مولکول ها را در حالت های مختلف بازی کنند

ارزشیابی پایانی

از اول درس و با توجه به توضیحاتی که داده شده است سوالاتی را از قبیل:

مولکول چیست؟

مولکول ها چگونه حرکت می کنند؟

ربایش مولکولی چیست؟

به هر کسی که پاسخ درست داد امتیاز می دهیم.

جمع بندی

با کمک دانش آموزان و یکی از دانش آموزان که به پای تابلو آمده یک جمع بندی از کل درس پای تابلو می نویسیم(معلم به عنوان راهنما)

در پایان به هر سه گروه تکلیف داده و در حین تدریس هر پایه به بقیه پایه ها سر زده می شود و مشکلات آن ها را برطرف می کنیم

تعیین تکلیف

از آن ها می خواهیم به اطراف خود نگاه کنند و موادی که از مولکول درست شده است را به صورت لیست وار ه صورت زنده و غیر زنده بنویسند

سعی می شود گروه های تاحد امکان کارهای خود را در کلاس به صورت گروهی تا پایان وقت کلاس تمام نمایند و آثار گروه های برتر در تابلو کلاس نصب می شود

 

منبع : سايت علمي و پژوهشي آسمان ------ لیست اقدام پژوهی ها
اين مطلب در تاريخ: شنبه 12 فروردين 1396 ساعت: 10:44 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,
نظرات()

طرح درس عنوان : سوره ی انفال

بازديد: 37

عنوان : سوره ی انفال                    مقطع : پایه ی پنجم دبستان

زمان پیش بینی شده :45 دقیقه             محل تدریس : کلاس درس

تعداد فراگیران : 12نفر                   نوع ارزشیابی : گروهی

روش تدریس :  طرح کارایی تیم

 

هدف نویسی :

اهداف کلی : آموزش قرآن

هدف جزیی :

1 ) هریک از دانش آموزان سوره ی انفال را بخوانند . (مهارتی)

2 ) هریک از دانش آموزان آیات قرآنی را از روی قرآن کامل و بصورت ساده و روان یا قرائت بخوانند .(مهارتی)

3 ) تمایل دانش آموزان به همکاری و مشارکت با دوستان در گروه (عاطفی)

4 ) در مورد تصاویر بخش پیام قرآنی و خواندن کامل از روی قرآن کریم بتواند مطالبی را شرح دهد .

 

وسایل مورد نیاز :

دانش آموزان - کتاب درسی – تابلو-  ضبط صوت - نوار کاست یا نرم افزار آموزشی –

 

رفتار ورودی :

الف : برقراری ارتباط :

دانش آموزان عزیز! سلام ! حالتون چطوره ؟

امیدوارم امسال هم با توکل به خداو با تلاش بیشترقرآن کریم را بهتر بیاموزیدو یاد داشته باشید خواندن روزانه ی قرآن کریم ، کلید اصلی انس شما با قرآن است .

 

ب ) ارزشیابی تشخیصی :

پیام قرآنی جلسه ی قبل رو یاد گرفتید،مفهوم آن رابه زبان ساده بیان کنید .

 

ج ) ارزیابی ورودی _ پرسش آغازین :

قبل از شروع قرآن و هرکاری چه کسی را یاد میکنیم ؟

 

د ) دیدن تکالیف :

تکالیف انس با قرآن در خانه جلسه ی قبل را انجام دادید؟ آماده کنید تا ببینم و نمره بذارم .

ه ) حضور و غیاب :

بچه های خوبم غایب داریم ؟ کیا غایبند ؟

 

راهبرد ایجاد انگیزه :

بچه ها جونم دوست داریدکه بتونید از روی قرآن کامل هم بخونید،باصوت زیبا ؟ امروز ما قصد داریم تا از روی قرآن کامل با هم بخونیم .

 

گام اول :

در این جلسه که تحت عنوان خواندن کامل از روی قرآن میباشد به منظور آشنایی هرچه بیشترفراگیران باقرآن کامل معلم ، تعدادی قرآن کریم را از دفتر مدرسه به کلاس آورده تا فراگیران تلاوت نمایند ، بدین صورت که حداقل هرمیز یک جلد قرآن در اختیار داشته باشد و آموزگار یک صفحه از مصحف شریف را تصادفی  انتخاب کرده  و مدت زمانی را تعیین میکند و فرصت میدهدتا دانش آموزان هرمیز آیات صفحه را برای یکدیگر در وقت تعین شده بخوانند .

 

گام دوم :

پس از اتمام وقت معین هر دانش آموز یک سطر با صدای بلند میخوان و یابا توجه به زمان کلاس چند نفر از دانش آموزان به طور داوطلبانه هریک یک سطر از آن صفحه را باصدای بلند قرائت نموده و بقیه با نشانگرخط  میبرند  ومعلم نیز بر این قرائت نظارت دقیق دارد و حدالامکان با صوت زیبا بخواند و معلم نمره ای تشویقی برای این منظور در نظر میگیرد .

 

 

گام سوم :

همچنین در این بخش تصاویری از فراگیران و دانش آموزان مسلمان در کشورهای مسلمان (نیجریه و کنیا ) که در حال فراگیری قرآن کریم هستند نمایش داده شده که معلم توضیحاتی را در این رابطه برای دانش آموزان کلاس ارئه میدهد .

 

گام چهارم :

پیام قرآنی :

در این بخش معلم از بچه ها میخواهد تا گروههای سه نفره تشکیل داده و پس از خواندن آیه و ترجمه ی آن با توجه به تصاویر این بخش درباره ی معنا و مفهموم آن با یکدیگر مشورت نموده و سپس نظر خود را درباره ی پیام قرآنی و مصادیق کاربردی آن در زندگی روز مره ی خود و در کلاس برای دوستان بیان نمایند.

از دانش آموزان بخواهید تا عبارت پیام قرآنی را در آیات قرآنی درس بیابندو از روی آن بخوانند.

 

ارائه ی تکالیف :

1 ) آیات تمرین شده در کلاس را از روی قرآن کامل با وضو برای اعضای خانواده بخوانید .

2 ) در جلسات قرآنی مساجد هم شرکت کنین .

ارزیابی پایانی :

انتظارمیرود دانش آموزکلاس پنجم ابتدایی درپایان این درس بتواند :

1 ) قرآن کریم را شمرده از روی مصحف بخوانند. 2 ) عبارت پیام قرآنی و ترجمه آن را از روی کتاب بخوانندو بتوانند مفهوآن را به زبان ساده توضیح دهند یابرخی مصادیق آن را بیان کنند.

منبع : سايت علمي و پژوهشي آسمان ------ لیست اقدام پژوهی ها
اين مطلب در تاريخ: یکشنبه 19 ارديبهشت 1395 ساعت: 8:50 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات()

حجم- پنجم- یادسپار

بازديد: 129

حجم- پنجم- یادسپار

بازدید: 1

حجم- پنجم- یادسپار

عنوان:مفهوم حجم(صفحه ی93)                                         زمان تدریس:35دقیقه

کتاب:ریاضی                                                               روش تدریس:یادآر و یادسپار

مقطع و پایه:پنجم ابتدائی                                                  تعداد فراگیران:25نفر               

هدف نویسی:

هدف کلی:آشنایی با مفهوم حجم                       

هدف جزئی:

1)دانش آموز باید مفهوم حجم را بداند.

اهداف رفتاری:

a)     دانستن مفهوم حجم(دانش)

b)    بادقت و حوصله به حرف های معلم توجه کند.(نگرش)

c)     کسب مهارت در دست گرفتن پارچ.(مهارت)

2)چند نوع مایع که حجم دارد را نام ببرد   

اهداف رفتاری:

a)     نام بردن چند نوع مایع.(دانش)

b)    در کار گروهی شرکت کند.(نگرش)

c)     حجم پارچ را با لیوان اندازه بگیرد.(مهارت)

                                                             

 

                                                            

فعالیت قبل از شروع تدریس:                                        

رفتار ورودی:با روی گشاده وارد شدن،سلام و احوالپرسی،حضور و غیاب،پرسیدن علت غیبت غائبین جلسه قبل و قرائت سوره ی حمد.

وسایل کمک آموزشی:کتاب درسی،تخته و گچ،یک پارچ آب،لیوان،یک نوار کاغذی رنگ روشن،نخ،یک قطعه سنگ و یک مکعب.

نحوه ی گروه بندی:بدین صورت که روی5 مقوا نام گروه ها را مینویسیم و به میزها می چسبانیم و دانش آموزان به ترتیب میروند و روی میزی که دوست دارند در آن گروه باشند می نشییند.

گام اول:ایجاد انگیزه:

معلم وسایل کمک آموزشی(پارچ آب،سنگ و...) و پوستری که مربوط به درس حجم است،را در دست راست میگیرد و وارد کلاس میشود.

 

گام دوم:آگاه ساختن یادگیرنده از هدف:

بچه ها امروز می خواهیم با کمک شماها و این قطعه سنگ و لیوان آب یک درس جدید یاد بگیریم.به همین راحتی.همتون موافقید؟

_________________________________________________________

گام سوم:تحریک یادآوری پیش نیازهای مربوطه:

بچه ها درس جلسه قبل رو یادتون میاد؟یادتونه با مقوا مکعب های قشنگی درست کرده بودید؟ حالا می خوایم بدونیم توی اون مکعب هایی که درست کرده بودید چندتا مکعب کوچیک جا میشه.

_________________________________________________________

 گام چهارم:ارائه ی محرک:

بچه ها همونطور که با دوستاتون گروهی نشستید حواساتونو جمع کنید چون قراره درس جدید به کمک شما ارائه بشه.

از بچه ها می خواهیم با مقواهایی که آورده اند مکعب درست کنند.

مرحله مجسم:

لیوان را روی میز می گذاریم و نوار کاغذی که قبلا آماده گذاشته بودیم را می چسبانیم و یکی  از دانش آموزان گروه اول را صدا میزنیم و میخواهیم که در لیوان آب بریزد و جای آب را علامت بزند.

بعد یک نفر از گروه دوم را صدا میزنیم و میخواهیم قطعه سنگ را داخل آب بیاندازد و سطح جدید آب را علامت بزند.

بعد یک نفر از گروه سوم را صدا میزنیم و از او می خواهیم مکعب را داخل آب بیاندازد و سطح جدید آب را علامت بزند.

از گروه چهارم و پنجم می خواهیم مشاهدات خود را یادداشت کنند و نتایج را به کلاس گزارش دهند.

مرحله نیمه مجسم:

پوستر را به تخته کلاس می چسبانیم و از گروه ها می خواهیم مرحله به مرحله را به ترتیب تشریح کنند،یادداشت کنند و به کلاس گزارش دهند.

_________________________________________________________

گام پنجم:تدارک راهنمائی یادگیری:

بچه ها همونطور که تو یادداشت هاتونم اشاره کردید متوجه شدیم که مقدار آب بالا آمده در لحظه ای که سنگ و مکعب را  داخل آب انداختیم بیشتر از لحظه ای بود که فقط سنگ را داخل آب انداختیم.یعنی حجم جسم مکعبی و سنگی بیشتر از حجم جسم سنگی است.

_________________________________________________________

گام ششم:فراخوان عملکرد:

حالا به تعداد گروه ها لیوان یک بار مصرف می دهیم و از آنها میخواهیم خودشان آزمایش را انجام بدهند و حجم جسمی را که انتخاب کرده اند را پیداکنند.

_________________________________________________________

گام هفتم:تدارک بازخورد:

در حین تدریس از بچه ها می پرسیم که آیا متوجه شدید؟معلم بر گروه ها نظارت می کند وهرجا را که متوجه نشده بودند دوباره راهنمایی می کند. در واقع نوعی بازخورد از آزمایش هایشان می گیرد.

_________________________________________________________

گام هشتم:ارزیابی عملکرد:

بچه ها همه جارو متوجه شدید؟کسی ایرادی از این قسمت ها نداره؟ در پایان درس از هرگروه یک نفر را انتخاب میکنیم و میخواهیم در مورد مفهوم حجم توضیح بدهند و مثال ذکر کنند.

_________________________________________________________

گام نهم:یادآوری و انتقال:

درس رامرور می کنیم و برای جلسه بعد  از آنها می خواهیم حجم یکی از وسایلی که در منزل دارند را اندازه بگیرند و با خود به کلاس بیاورند.


این مطلب در تاریخ: دوشنبه 30 شهريور 1394 ساعت: 10:3 منتشر شده است
برچسب ها : ,
منبع : سايت علمي و پژوهشي آسمان ------ لیست اقدام پژوهی ها
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 16 مهر 1394 ساعت: 10:5 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات()

شعاع و قطر- سوم-

بازديد: 179

شعاع و قطر- سوم-

عنوان تدریس: شعاع و قطر دایره مدت تدریس:45دقیقه   صفحه کتاب 51        پایه / مقطع: سوم ابتدایی

زمان تدریس: 15/3/93  محل تدریس:کلاس       نام مدرس: موسوی       تعداد فراگیران:20 نفر

اهداف کلی: آموزش ریاضی شعاع و قطر دایره

اهداف جزئی: فراگیران با شعاع و قطر دایره آشنا شوند. رابطه ی شعاع و قطر دایره را بداند.

اهداف رفتاری: شعاع و قطر دایره توضیح دهد (دانشی). شعاع دو قطر دایره را در شکل ترسیم کند. (مهارتی) فراگیر در رسم شعاع و قطر دایره از خود علاقه نشان دهد (نگرشی)

رفتار ورودی: برقراری ارتباط حضور و غیاب جلسه قبل.   چند دایره تقسیم بندی شده به بچه ها داده بود که عدد مربوط به کسر را بنویسید. 15 دقیقه به آن ها نگاه می کند.

ارزشیابی تشخیصی: در درس گذشته شما با کسر آشنا شدید که دایره به چند بخش تقسیم می شد.

گام اول: ایجاد انگیزه معلم با بیسکوییت گرد به شکل دایره که در دست دارد وارد می شود.

گام دوم: آگاه ساختن از هدف چه ها ما می خواهیم یکبار این بیسکوییت را به دو قسمت مساوی تقسیم کنیم و یکبار هم به چند تکه که فقط از وسط مرکز بیسکوییت تا به طرف بیسکوییت برسد.

گام سوم: یادآوری پیش نیاز ها: در درس قبل با کسر که دایره را به چند قسمت تقسیم می کردیم آشنا شدید.

گام چهارم: تدریس: این بیسکوییت به شکل دایره را اگر از مرکز به دو قسمت تقسیم کنیم می شود و قط این بیسکوییت از مرکز اما اگر این بیسکوییت (به شکل دایره ) یک خط به طرف بیسکوییت بکشیم می شود شعاع آن بیسکویت پس شعاع نصف قطر می شود بچه های گلم.

گام پنجم: راهنمای یادگیری شماها در دفترتون یک دایره بکشید و شعاع و قطر آن را مشخص کنید. رابطه ی این دو تا را که دانستید بچه های گلم.

گام ششم: فراخوان عملکرد، معلم می رود تک تک کارها را نگاه می کند ببیند بچه ها چی کشیدند.

گام هفتم: تدارک بازخورد: آن بچه ها یا فراگیرانی که دایره کشیده و قطر شعاع را مشخص کرده اند آفرین می گوید.

گام هشتم: ارزیابی عملکرد: به دایره های کشیده شده شعاع و قطر مشخص شده نگاه می کند و آن ها را ارزیابی می کند.

گام نهم: افزایش یادآوری و انتقال: دوباره مفهوم شعاع و قطر را تکرار کرد و رفع اشکال می کند.

ارزشیابی پایانی: شعاع و قطر دایره را در شکل نشان دهد. رابطه ی شعاع و قطر دایره را بیان کند.

 


این مطلب در تاریخ: دوشنبه 30 شهريور 1394 ساعت: 10:4 منتشر شده است
برچسب ها : شعاع و قطر سوم ,

منبع : سايت علمي و پژوهشي آسمان ------ لیست اقدام پژوهی ها
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 16 مهر 1394 ساعت: 10:3 منتشر شده است
برچسب ها : ,,
نظرات()

تاریخچه جانداران- پنجم- همیاری

بازديد: 121

اریخچه جانداران- پنجم- همیاری

به نام خدا

عنوان تدریس:تاریخچه ی جانداران

مدت تدریس: 45 دقیقه

پایه و مقطع: پنجم ابتدایی

محل تدریس: کلاس

تعداد فراگیران:20 نفر ( 5 گروه 4 نفری به صورت انتخابی )

صفحه کتاب: 54 تا 56 ( از ایستگاه تفکر صفحه 54 )

روش تدریس: همیاری و اکتشافی

نام مدرس: فا کاظمی

اهداف کلی:

تاریخچه ی جانداران

اهداف جزئی:

فراگیران بتوانند با تاریخچه ی جانداران آشنا شوند .

 

 

اهداف رفتاری:

1)                      فراگیران بتوانند مرحله به مرحله ی پیداش جانداران را به ترتیب نام ببرند . (دانشی )

2)                      فراگیران بتوانند در گروه همکاری کرده و به نظرات دوستان خویش احترام بگذارند .( نگرشی )

3)                      در فعالیت های گروهی به صورت هماهنگ باگروه فعالیت کنند .(مهارتی )

مواد آموزشی:  فیلم کوتاه از تاریخچه ی جانداران _ عکس

رفتار ورودی:

سلام و برقراری ارتباط _ حضور و غیاب

ارزشیابی ورودی:

دو ایستگاه تفکر در صفحه های 54 و 55 که جلسه قبل از فراگیران خواسته شده بود حل شود به عنوان ارزشیابی ورودی قرار می گیرد . به صورت رندوم فراگیران را صدا کرده برای خواندن پاسخ هایشان و در آخر جواب درست توسط معلم داده می شود .

ایجاد انگیزه:

ابتدا با پخش یک فیلم کوتاه از پیدایش مرحله به مرحله ی جانداران در آن ها ایجاد انگیزه می کنیم .

اجرای تدریس:

در این مرحله از فراگیران خواسته می شود تا با همگروهی های خود مشورت کرده و آن چه را که از فیلم برداشت کرده اند را برای هم کلاسی های خود بازگو کنند و معلم فراگیران را راهنمایی می کند تا خود آن ها مراحل را کشف کنند سپس معلم گفته های فراگیران را تکمیل کرده .

سپس معلم عکس ها را که بیانگر هریک از مراحل پیدایش جانداران است به گروه ها داده و از آن ها خواسته می شود تا به کمک هم گروهی های خود عکس ها را به ترتیب مراحل پیدایش بچینند و هرکدام از مراحل را برای یکدیگر توضیح دهند و معلم باید رفتار همه ی فراگیران و مشارکتشان در گروه را زیرنظر بگیرد و در صورت لزوم در کار گروه ها مداخله و شرکت داشته باشد .

ارزشیابی تکوینی:

در این مرحله معلم مراحل پیدایش را به صورت نامرتب روی تخته

 می نویسد و به صورت رندوم از هر گروه یکی را انتخاب کرده تا مراحل را به ترتیب شماره گذاری کرده و پای تابلو بنویسند .

رفع نقص و مرور درس:

در مرحله قبل اگر فراگیران در تشخیص مرحله ای مشکل داشتند با مرور آن قسمت از درس رفع نقص می کند و در صورت نیاز درس را مرور می کند .

ارزشیابی پایابی:

معلم مراحل پیدایش جانداران را به صورت زنجیزه روی تابلو نوشته و بیشتر مراحل را خط چین می گذارد و از فراگیران می خواهد تا این زنجیزه را روی برگه ای نوشته و جاهای خط چین را تکمیل کنند و تحویل معلم دهند .

تکلیف خلاقانه:

از فراگیران خواسته می شود از هر مرحله از پیدایش جانداران عکس پیدا کرده و به ترتیب بر روی مقوا چسبانده جلسه بعد همراه خود بیاورند .

 


این مطلب در تاریخ: دوشنبه 30 شهريور 1394 ساعت: 10:7 منتشر شده است
برچسب ها : تاریخچه جانداران پنجم همیاری,

منبع : سايت علمي و پژوهشي آسمان ------ لیست اقدام پژوهی ها
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 16 مهر 1394 ساعت: 10:2 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات()

ليست صفحات

تعداد صفحات : 2

موضوعات

ارسال لينک

پيوندهاي روزانه

امکانات جانبي

خبرنامه سایت

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام و نام خانوادگی نام فایل و ایمیل خود را به شماره همراه 09159886819 ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل به ایمیل شما  فرستاده می شود .

اینستاگرام سایت

به کانال اینستوگرام سایت ما بپیوندید

نظرسنجي

چقدر از تحقیقات سایت راضی هستید و به دیگران سایت را معرفی می کنید ؟




درباره ما

آدرس مشهد قاسم اباد - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 10000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , کارآموزی