طرح درس ششم ابتدایی

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و تلگرام : 09159886819 و آیدی : @dabiryar  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی ها   لیست اقدام پژوهی ها         تجربیات ارتقای شغلی

توجه

در صورت هرگونه مشکل در خرید و دریافت به شماره موبایل 09159886819 اسمس و یا با تلگرام پیام بدهید.باتشکر
درهنگام خریددر ردیف اول نام و نام خانوادگی و در ردیف دوم ایمیل وارد کنید.

طرح درس تربیت بدنی موضوع دریبل بسکتبال

بازديد: 220

 

باسمه تعالی

 

اداره تربیت بدنی

الف)مشخصات کلی:

نام و نام خانوادگی: تلفن:                رشته و مدرک تحصیلی:تربیت بدنی- لیسانس

سابقه تدریس:13 سال.                   منطقه:چهار.               آموزشگاه:               تلفن:

دوره تحصیلی:راهنمایی.          تعداد دانش آموزان:16 نفر.         موضوع تدریس مهارت:دریبل بسکتبال

موضوع تدریس فاکتور آمادگی جسمانی:استقامت عضلات کمربند شانه ای.      مدت زمان تدریس:45 دقیقه.

ب)فهرست وسایل و تجهیزات مورد نیاز:

توپ بسکتبال 16 عدد,کاور16 عدد در دو رنگ, کونز 20 عدد., کش 4 عدد, دمبل 8 عدد. توپ مدیسنبال 2 عدد. کرنومتر,سوت،سبد توپ ،ربان های رنگی برای جدا کردن 4 گروه،2 عدد تشک بزرگ یا 4 عدد تشک تکنفره،استفاده از پوسترهای آموزشی.

ج)هدفهای آموزشی:

بهبود و توسعه استقامت عضلات کمربند شانه ای.یادگیری و پیشرفت در اجرای مهارت دریبل بدون نگاه کردن به توپ

د)هدفهای رفتاری:

دانش آموزان بتوانند در پایان این جلسه آموزشی مهارت دریبل را بدون نگاه کردن به توپ به خوبی انجام دهند.

ه)برنامه آموزشی:

مرحله آمادگی(13 دقیقه)

1-مرحله آمادگی سازمانی:

سلام و احوالپرسی,حضور وغیاب و چک کردن لباس با کمک سرگروهها,قرآن و دعا،اشاره به مناسبت امروز (روز احسان و نیکوکاری)و درختکاری 15 اسفند،ارائه کار این جلسه توسط یک گروه از دانش آموزان،تاکید بر در آوردن ساعت و دستبند و ...

2-مرحله امادگی بدنی:

گرم کردن عمومی:

راه رفتن در دو صف اشاره به صحیح راه رفتن و انجام حرکات کششی از بالا به پایین و اشاره به یکی دو حرکت کششی اصلاحی. حرکت سکسکه و در ادامه دویدن روی خطوط(صحیح دویدن و نفس گیری). قرار گرفتن در دو نیمه زمین و بازی دویدن، لی لی کردن با پای راست و چپ و جفت بدون اینکه به هم برخورد کنند و زدن گروه مقابل.ایستادن در صف و خواندن شعر پرچم با انجام حرکات ورزشی.

گرم کردن اختصاصی:

حرکات کششی دو نفره اختصاصی ویژه اندام فوقانی و بالا تنه.تمرینات آشنائی با توپ:چرخش توپ به حالت هشت لاتین دور پاها,چرخش توپ به دور بدن از پائین به بالا,پرتاب و دریافت توپ،قل دادن توپ و دویدن و برداشتن توپ،پرتاب توپ به جلو و دویدن و برداشتن توپ.اتمام گرم کردن و گذاشتن توپ و نوشیدن آب .

3-مرحله پیاده نمودن هدف(25 دقیقه):

الف)آمادگی جسمانی

استقامت عضلات کمربند شانه ای:

استقامت عضلانی به توانائی عضله یا گروه عضلانی برای اجرای مجموعه ای از انقباض های تکراری یا تولید یک نیروی ثابت در یک دوره زمانی گفته می شود.عضلات ناحیه کمربند شانه ای از جمله گروه عضلانی مهم در بازی بسکتبال می باشند .

تمرینات:

تمرینات در 4 ایستگاه زیر انجام می شود.زمان فعالیت در هر ایستگاه 15 ثانیه و زمان استراحت 15ثانیه(حرکات کششی انجام می شود) که 3 بار انجام شده و  رفتن به ایستگاه بعدی هم 30 ثانیه می باشد.

ایستگاه اول: حرکت نشر از جلو با کمک دمبل(بالا و پائین آمدن دستها از جلو)

ایستگاه دوم: پرتاب توپ بسکتبال به یار مقابل(مرور درس جلسه قبل) و به دنبال آن حرکت شنا روی دو دست.

ایستگاه سوم: حرکت نشر از جانب با کمک کش(دور شدن و نزدیک شدن دستها از بدن)

ایستگاه چهارم: حرکت دو نفره با توپ مدیسنبال(انتقال توپ از بین پاها و تحویل به نفر دوم و عبور از بالای سر و سپس تحویل به نفر اول).

ب)مهارت

دریبل زدن:

دریبل زدن یعنی: "رد و بدل کردن توپ با یک دست"

اهمیت، کاربردو مزایا:دریبل زدن نقش حیاتی در بازی فردی و گروهی دارد.مانند پاس دادن ،دریبل زدن هم،روشی برای به حرکت در آوردن توپ است.برای اینکه توپ را در حال حرکت بیشتر در اختیار داشته باشید باید دریبل بزنید.دریبل زدن در بیرون کشیدن توپ از یک منطقه پر ازدحام  - برای پیش بردن توپ به قسمت بالای زمین و هنگامی که هم تیمی تان آزاد نیستند- برای ضد حمله- برای نفوذ در دفاع حریف- برای کشیدن مدافع حریف برای ایجاد بازی تهاجمی و ...کاربرد دارد.

انواع دریبل:دریبل کوتاه ، سرعتی ،کنترلی ،عرضی و ...

آموزش تکنیک دریبل:

1-پاها به اندازه عرض شانه باز2-پای موافق دست دریبل عقب و زانو خم3-دریبل توپ با پنجه دست4-خم کردن پر فشار مچ دست و انگشتان حرکت از آرنج5-سر بالا

 تمرینات:

1-انجام دریبل توسط معلم 2-تقسیم مراحل 3-انجام مراحل توسط دانش آموزان و سایه زنی 4-برداشتن توپ و دریبل زدن و اشکال گیری توسط گروه دیگر 5-یک گروه راه رفته گروه دیگر اشکال گیری می کند مابین کار با سوت مربی ایستاده دریبل می کنند6-دریبل کرده به سمت دیوار رفته توپ را به دیوار زده و پاس برگشته از دیوار را دریافت کرده و برمی گردند و اشکالگیری می شوند (سعی می کنیم تمرینات یکبار با دست راست و یکبار با دست چپ انجام شود)7-دادن وقت آزاد برای انجام دریبل  ابتکاری و دادن جایزه به ابتکار

بازی:

زمین با کونز به 4 قسمت تقسیم می شود و هر گروه در یک قسمت از زمین قرار می گیرند از هر گروه دانش آموز قویتر در دریبل انتخاب می شود و به زمین کناری می رود، با علامت معلم همه دریبل می زنند و دانش آموز انتخابی باید ضمن دریبل کردن بتواند دریبلورهای دیگر را لمس کند .دانش آموزانی که لمس شده اند یا از خطوط زمین بیرون رفته اند باید سر جای خود ایستاده و دریبل کنند.شخص انتخابی مثل داور عمل می کند.(هدف تمرین نگاه نکردن به توپ و تعیین افراد قوی که همین باعث تشویق او می شود)

4-مرحله بازگشت به حالت اولیه(6 دقیقه):

جمع کردن وسائل,هر 4 گروه دستان یکدیگر را گرفته و در یک دایره راه می روند و نفس گیری می کنندو حرکات کششی انجام می دهند و بعد هر 4 گروه با معلم یک دایره درست کرده و حرکات کششی انجام می دهند، جمع بندی مفاد آموزشی,اشاره به آموزش جلسه بعد و تعیین تکلیف جلسه بعد،توصیه بهداشتی ،شستن دستها و برگشت به کلاس.

 

 

                        محل امضای معلم                                                                                               محل مهر و امضای

                                                                                                                                                   کارشناس مسئول تربیت بدنی منطقه

 

 

منبع : سايت علمي و پژوهشي آسمان
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 14 فروردين 1396 ساعت: 18:52 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,
نظرات()

طرح درس علوم ششم موضوع :سفر و انرژی روش تدریس:کاوش گری(باتکیه برگام های گانیه)

بازديد: 120

 

باسمه تعالی

موضوع درس:سفر و انرژی روش تدریس:کاوش گری(باتکیه برگام های گانیه)      پایه : ششم ابتدایی       تعداد دانش آموزان:24          تاریخ"95/8/                                                                                                    طراح:

« طرح درس روزانه»

اهداف کلی:

سفر انرژی

 

اهداف جزیی:

1-فراگیران بتوانند بامفهوم انرژی آشنا شوند.

2-فراگیران بتوانند با انرژی های مختلف اشنا شوند.

3-فراگیران بتوانند با منابع مختلف انرژی آشنا شوند.

 

اهداف رفتاری:

1-فراگیران بتوانند فهرستی از انرژی های مختلف رادر زندگی روزمره بیان کنند(دانشی)

2-فراگیران بتوانند تبدیل انرژی را در وسایل ساده بیان کنند.(دانشی)

3-فراگیران نسبت به انجام کار گروهی اشتیاق داشته باشند.(نگرشی)

4-فراگیران نسبت به صرفه جویی در مصرفانرژی درمحیط اطراف خود احساس مسولیت کنند.(نگرشی)

5-فراگیران بتوانند چرخه تبدیل انرژی را رسم کنند.(مهارتی)

6-فراگیران بتوانند دومینوی ساده بسازندودرکلاس نمایش دهند.(مهارتی)

 

 

روش تدریس:

اکتشافی و با استفاده از بارش مغزی دانش آموزان

 

ارزشیابی تشخیصی:

 

معلم:بچه ها تو کتاب علوم سوم درباره انرژی صحبت شده بود.

کی میتونه چند نمونه از انرژی رو نام ببره!؟

علی:گرما و نور   رضا:برق و صوت

 

وسایل کمک آموزشی:

 

انواع باطری.چراغ قوه.فرفره.ظرف آب.سنگ.موتور الکتریکی

 

ارایه درس:

 

گام اول:ایجاد انگیزه

معلم 10دقیقه اول از ورود دانش آموزان به کلاس باهماهنگی مدیر مدرسه سیستم گرمایشی و روشنایی کلاس را خاموش کندوبعداز ورود دانش آموزان فرایند آموزشی را آغاز می نمایید.

معلم:سلام بچه ها دانش اموزان:سلللللامپسر گلم علی.محمد امین.سبحان.رضا...

معلم:تکالیف جلسه قبلتون رو برای ارایه آماده کنید.

علی:اقا اینجا چرا اینقد تاریکه!؟

معلم:ساعت قبل که هیچ مشکلی نبود.کسی میتونه جواب علی رو بده!؟

سبحان:اقا فک کنم سیستم گرمایشی کار نمیکنه!؟

رضا:فک کنم لامپ ها سوخته

گام دوم:آگاه ساختن از هدف

معلم:میدونستید گرما ونور شکل هایی از انرژی هستند.اگر به درس امروز خوب گوش کنید میتونید بفهمید که این انرژی ها از کجا اومدن وچه کاربردی تو زندگی دارند.

حالا من از نماینده کلاس میخواهم به اقای مدیر اطلاع بدهند که سیستم گرمایشی و نور کلاس را راه اندازی کند.

گام سوم:یاد اوری پیش نیاز ها

 

گام چهارم:ارایه محرک

معلم وسایل مثل انواع باطری،چراغ قوه،فرفره،ظرف آب،سنگ موتور الکتریکی،رو به بچه ها نشان میدهد و از گروه میخواهد با توجه به تکالیفی که به آن ها محول میشوداز وسایل استفاده کنند.

گام پنجم:تدارک راهنمایی یادگیری

گروه بندی:معلم دانش آموزان را به 5گروه4نفری تقسیم میکند.

به هرگروه یک تکلیف ارایه میکند و به ان ها میگویند بعد از5دقیقه نظرات وسوالات احتمالی را جمع اوری کنند و سرگروه آن را براکلاس درس میدهد.

معلشم:حالتون خوبه؟  دانش آموزان:بله

معلم:الحمدالله خداروشکر

معلم:حضور و غیاب کنیم ببینیم کی سر کلاس هست!؟

 

گروه یک:

الان چه کارهایی می توانیم انجام بدهیم که گرم شویم?

گروه دو:فکرکنیدکه چگونه می توانیداین فرفره رابچرخانید?

گروه سوم:

ازانرژی باطری برای که کارهایی می توانیم استفاده کنیم?

گروه چهارم:

بدن ماانرژی موردنیازخودراچگونه تامین کند?

گروه پنج:

چطوری بااین سنگ می شودآب بیشتری به بیرون پاشیده شود?

نماینده گروه یک:

مامی توانیم به چندطریق خودمون راگرم‌کنیم.1-ازبخاری استفاده می کنیم 2-دستهایمان رابه هم میمالیم3-لباس گرم می پوشیم4-ورزش کنیم تاگرم بشویم.

نماینده گروه دوم:

راه هایی که مابرای به حرکت درآوردن فرفره پیشنهادکرده است :1- فرفره رافوت کرد2- پره های فرفره رازیرآب بگیریم3-ازموتورالکتریکی( موضوع جلسه ی قبل)استفاده کنیم.

نماینده گروه سوم:

فهمیدیم که 1- باطری می تواندچراغ قوه راروشن کند2- باعث حرکت ماشین های اسباب بازی می شود3- باطری باعث حرکت عقربه های ساعت می شود.ماشین های واقعی باطری دارند.

نماینده گروه چهارم:

مافهمیدیم که بدن ماازطریق غذاخوردن انرژی خودرابدست می آوردولی سوال برای ماپیش آمده به چه غذاهایی میگن پرکالری? اصلاکالری چیست?

نماینده گروه پنجم:مافهمیدیم که1- هرقدرسنگ روازفاصله بیشتری رهاکنیم آب بیشتری به بیرون ظرف پاشیده می شود2- یه راه دیگه هم اینه که سنگ بزرگتری رارهامی کنیم.راستی آقاچه اتفاقی می افتد?

معلم بچه های من،حالابه کمک هم به سوالات گروه های مختلف جواب می دهیم.

 

 

 

جمع بندی درس:

 

معلم: بچه ها همه ی جواب های شمادرسته.

انرژی که در اطراف ما هست توانایی تبدیل شدن به انرژی دیگری را دارد.

-شما برای هرفعالیتی که انجام میدهید،انرژی صرف می کنید.

-واحد انرژی روی مواد برحسب کیلو کالری به طور تقریبی معادلد4000ژول است

 

 

ارزشیابی پایانی:

در گروه خود انرژی را برای هریک از مواد زیر بیان کنید

ورزشکاری که تیرو کمان را می کشد و سپس ان را رها میکند.

کوهنوردی که از بالای کوه بالا میرود وسپس با چتر نجات پایین می اید.

آبی که پشت سد جمع میشود وسپس توربین برق ابی را می چرخاند.

ارایه تکلیف:

مجموعه ای از وسایل و پدیده های که میتوانند تبدیل انرژی را انجام دهند لیست کنید.وتصویری آن هارا بکشید وبرای جلسه بعد به کلاس بیاورید.

یک دومینوی ساده طراحی کرده ودر کلاس درست کنید.

 

منبع : سايت علمي و پژوهشي آسمان
اين مطلب در تاريخ: شنبه 12 فروردين 1396 ساعت: 10:46 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,,
نظرات()

طرح درس روزانه درس علوم تصعید چگالش

بازديد: 70

 

‹‹ طرح درس روزانه ››

مشخصات كلي:

نام درس: علوم راهنمایی                      موضوع درس: تصعید چگالش         مدت جلسه: 45 دقيقه

شماره طرح درس: 3                  كلاس ومقطع تحصيلي: علوم اول راهنمايي

تعداد دانش آموزان: 45 نفر                                                                  نام معلم:

 

هدفهای کلی درسی ورفتاری :

دانش آموزان درپایان این درس :

1- با حالت ها و تغییرات مواد آشنا می شوند.

2-با حالت تصعید و تعاریف آن آشنا می شوند.

3- با حالت چگالش و تعاریف آن آشنا می شوند.

4- با همه خصوصیات و حالات مواد را درک می کنند.

5- با حالت چگالش بوز- انیشتن آشنا می شوند.

6- حالت ششم ماده یعنی چگالش نرمیدن را درک می کنند.

وسایل:

کتاب درسی، استفاده ازاشکال کتاب، تصاویری از تصعید نفتالین، گچ رنگی

قبل از شروع درس:

سلام و احوال پرسی از دانش آموزان، دقت در وضع جسمی و روانی آنان، حضور و غیاب، جمع آوری تکالیف

ارزشیابی تشخیص:

پرسش از چند دانش آموز در مورد مشخصات مواد و حالات آن

رئوس مطالب:

تصعید، چگالش، پلاسما، چگال فرمیون، چگال بوزانیشتن

در بعضی از مواقع بعضی از مواد می توانند مستقیماً از حالت جدید به حالت بخار درآیند. مثلاً قرص نفتالین را مدتی در یک ظرف در باز بگذارید مشاهده می کنید که قرصها روز به روز کوچکتر می شوند. نفتالین بدون ذوب شدن مستقیماً به بخار تبدیل می شود. به تبدیل مستقیم جامد به بخار تصعید یا فرازش می گویند. نفتالین یا بوگیر توالت دو مثال خوب برای تصعید هستند که در دمای اتاق از حالت جامد به گاز تبدیل می شوند. تصعید در مورد بعضی از مواد دیگر هم اتفاق می افتد. مثلاً یخ گرچه معمولاً اول از حالت جامد به مایع و بعد از حالت مایع به بخار تبدیل                    می شود، اما  مستقیماً هم می تواند به بخار تبدیل شود. مثلاً اگر در یک روز بسیار سرد زمستانی لباسهایی شسته و خیس را روی بند رخت آویزان کنیم، ابتدا آب موجود در لباس ها یخ می زند و سپس به آرامی تصعید می گردد.یا وقتی گاز دی اکسید کربن فشرده یا سرد می شود جامد شده و به آن یخ خشک می گویند.

یخ خشک در شرایط عادی مستقیماً از حالت جامد به گاز تبدیل می شود.

از طرف دیگر برفکی که روی گیاهان یا شیشه یا ÷نجره ماشین ها در فصل زمستان می نشیند را در نظر بگیرید در این پدیده بخار آب مستقیماً به بلور یخ تبدیل می شود که اصطلاحاً این پدیده را چگالش می گویند. چگالش تبدیل مستقیم بخار به جامد را می گویند.

همه ما خصوصیات  حالات معمول ماده را می دونند، مواد جامد در برابر تغییر شکل مقاومت             می کنند و آنها سفت و شکننده اند، مایع ها جاری می باشند به سختی متراکم می شوندو شکل ظرف خودشان می گیرند. گازها کم چگالترند و ساده تر متراکم می شوند و تنها شکل ظرف خودشان می گیرند بلکه منبسط می شوند و کاملاً آن را پر می کنند.

حالت چهارم مادوپلاسما می باشد که شبیه گاز می باشد و از اتم های تشکیل شده است که تماماً یا تعدادی از الکترونهای خود از دست داده اند. بیشتر ماده جهان در حالت پلاسماست مثل خورشید.

حالت پنجم ماده به نام چگال بوز-انیشتن که در اثر سرد شدن ذراتی به نام بوژونها تا دماهایی بسیار پایین پدید می آیند. چگال بوزانیشتن شکننده اند و سرعت عبور نور در آن بسیار کم              می باشد.

حالت جدید هم چگال فرمیونی است این ماده بسیار شبیه ماده چگال بوزانیشتن می باشد. آنها این ماده را با سرد کردن ابری از پانصد هزار اتم پتاسیم یخ تا دمایی کمتر از یک میلیومنم درجه بالاتر سدر بعضی مطلق پدید می آید.

هر دو از فرورفتن اتم ها در دماهای بسیار پایین ساخته می شوند.

به طور کلی اگر تعداد الکترونها+پروتونها+ نوترونها اتمی عددی زوج باشد آن یک بوزون است مثل اتمهای سیم و هر اتمی که تعداد الکترونها+ پروتونها+ نوترون هایش عددی فرد باشد مثل پتاسیم یخ یک فرمیون است.

فعالیت های تکوینی:

نوشتن چند سؤال در مورد درس امروز روی تابلو و نوشتن پاسخ آنها توسط دانش آموزان و جمع آوری پاسخ آن ها.

دقت در رفتارهایی که نشانه علاقه مندی و یا عدم علاقه دانش آموزان نسبت به درس می باشد.

 

 

 

 

منبع : سايت علمي و پژوهشي آسمان
اين مطلب در تاريخ: جمعه 23 مهر 1395 ساعت: 10:11 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات()

طرح درس روزانه درس علوم انواع مخلوط

بازديد: 117

 

 

‹‹ طرح درس روزانه››

مشخصات كلي:

  نام درس: شيمي                        موضوع درس: انواع مخلوط            مدت جلسه: 30 دقيقه

  شماره طرح درس: 1                                                        مقطع تحصيلي: اول راهنمايي

  تعداد دانش آموزان: 45 نفر                                                                           نام معلم:

 

هدف هاي كلي درسي ورفتاري:

دانش آموزان در پايان اين درس:

1- مفهوم كلي  مخلوط را مي دانند.                    2- انواع مخلوط را تشخيص مي دهند.

3- خواص انواع مخلوط را مي شناسند.      4- به يادگيري بيشتر در اين درس علاقه مند مي شوند.

وسايل:

كتاب درسي، تخته وايت برد، ماژيك،  تحقيق اينترنتي

قبل ازشروع درس:

سلام واحوالپرسي،  دقت دروضع جسمي ورواني آنان، حضور وغياب، پاك كردن تخته

ارزشيابي تشخيص:

پرسش از چند دانش آموزدرمورد مخلوط، و اينكه چند مثال كه مي شناسند نام ببرند.

آماده سازي:

- رائوس مطالب:

مخلوط و انواع مخلوط و خواص آنها

- فعاليت هاي مربوط به روش ها:

سؤال: بچه ها وقتي به يك ظرف نگاه مي كنيم  چه چيزي مشاهده مي كنيم؟

وقتي به خاك باغچه نگاه مي كنيم چه چيزهايي مي بينيم؟

وقتي به ظرف آب و نمك نگاه مي كنيم چه چيزهايي را در آن مي بينيم؟

ارائه درس جديد:

- رئوس مطالب:

مخلوط و انواع مخلوط و خواص آنها

- فعاليت هاي مربوط به روش ها:

اول مفهوم كلي ماده مخلوط را بيان مي كنم و از بچه ها مي خواهم چند نمونه مخلوط را نام ببرند. سپس انواع مخلوط و خواص آنها را ذكر مي كنم و چند نمونه اي از مخلوط همگن و ناهمگن براي آنها مثال مي زنم. ونمونه اي از خاك باغچه و آجيل و آب و نمك را كه تهيه كردم به             بچه ها نشان مي دهم و از آنها مي خواهم خواص هر يك را بيان كنند.

تكميلي:

- رئوس مطالب:

مخلوط و انواع مخلوط و خواص آنها

- فعاليت هاي مربوط به روش ها:

چند مخلوط همگن و ناهمگن را به كلاس برده و از چند دانش آموز سؤال مي پرسم كه همگن است يا ناهمگن.

ارزشيابي تكويني:

سؤال رابه طور كلي در كلاس بيان مي كنم و از  بچه ها صدا مي زنم تا سؤال من را پاسخ دهد:

1- آيا مواد خالص جزء مواد همگن مي باشد؟

2- نام ديگر مخلوط هاي همگن چيست؟

 

منبع : سايت علمي و پژوهشي آسمان
اين مطلب در تاريخ: جمعه 23 مهر 1395 ساعت: 10:6 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات()

طرح درس روزانه مخلوط(ماده مركب) علوم

بازديد: 50

 

‹‹ طرح درس روزانه ››

مشخصات كلي:

نام درس: شيمي                        موضوع درس: مخلوط(ماده مركب)     مدت جلسه: 30 دقيقه

شماره طرح درس: 1             كلاس ومقطع تحصيلي: اول راهنمايي

تعداد دانش آموزان: 45 نفر                                                                  نام معلم: …………….

هدف هاي كلي درسي ورفتاري:

1- دانش آموزان درپايان درس  مفهوم كلي تركيب يا مخلوط را مي دانند؟

2- دانش آموزان درپايان درس خواص مواد مركب وشيميايي را مي شناسند.

3- دانش آموزان درپايان درس انواع مختلف خواص مخلوط را تشخيص مي دهند.

4- نسبت به موضوع درس ازخود علاقه مندي نشان مي دهند.

وسايل مورد نياز يادگيري:

كتاب درسي- تخته وايت برد- ماژيك رنگي- اُورهد

قبل ازشروع درس:

سلام واحوالپرسي ازدانش آموزان، دقت دروضع جسمي ورواني آنان، حضور وغياب .

ارزشيابي تشخيص:

پرسش از چند دانش آموزدرمورد درس جديدي كه مي خواهيم به كلاس ارائه دهيم مي پرسيم.

مثلاً به چيزهايي مانندخاك كه ازچند ماده مختلف تشكيل شده اند چه مي گويند؟

يا اينكه به خواصي كه تغييرات شيميايي يك ماده را بيان مي كند چه مي گويند؟

آماده سازي:

- رائوس مطالب:

ماده مركب و خواص آنها

- فعاليت هاي مربوط به روش ها:

سؤال: بچه ها وقتي مقداري خاك گلدان يا باغچه را با ذره بين نگاه مي كنيد چه خواهيد ديد.

وقتي مقداري از اين خاك را در يك ليوان آب مي ريزيد تفاوت هايي ميان اجزاء سازنده خاك آشكار خواهد شد آيا اين تفاوت ها را مي توانيد شرح دهيد. بچه ها مي توانيد ويژگي هاي يك ماده مركب را نام ببريد؟

ارائه درس جديد:

- رئوس مطالب:

ماده مركب و خواص آنها

- فعاليت هاي مربوط به روش ها:

ابتدا مفهوم ماده مركب را بيان مي كنيم و از بچه ها مي خواهيم مثال هايي در مورد اين موضوع نام ببرند و سپس انواع ماده مركب و خواص آنها را با گفتن چند مثال ذكر كنند و نمونه اي از خاك باغچه و آب و نمك را تهيه مي كنم و به بچه ها نشان مي دهم و از آنها مي خواهم خواص هر يك را بيان كنند.

تكميلي:

- رئوس مطالب:

ماده مركب و خواص آنها

- فعاليت هاي مربوط به روش ها:

چند ماده مركب را به كلاس برده و از چند دانش آموز سؤال مي پرسم.

ارزشيابي تكويني:

سؤال رابه طور كلي در كلاس بيان نموده و از بچه ها سؤال مي كنم.

1- ماده مركب چيست؟  مثال بزنيد.

2- خواص هاي شيميايي و فيزيكي را تعريف كرده و نمونه اي از هريك از آنها را بيان كنيد.

 

 

 

 

منبع : سايت علمي و پژوهشي آسمان
اين مطلب در تاريخ: جمعه 23 مهر 1395 ساعت: 9:56 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات()

ليست صفحات

تعداد صفحات : 2

موضوعات

ارسال لينک

پيوندهاي روزانه

امکانات جانبي

خبرنامه سایت

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام و نام خانوادگی نام فایل و ایمیل خود را به شماره همراه 09159886819 ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل به ایمیل شما  فرستاده می شود .

اینستاگرام سایت

به کانال اینستوگرام سایت ما بپیوندید

نظرسنجي

چقدر از تحقیقات سایت راضی هستید و به دیگران سایت را معرفی می کنید ؟




درباره ما

آدرس مشهد قاسم اباد - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 10000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , کارآموزی