طرح درس هشتم - متوسطه اول

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و تلگرام : 09159886819 و آیدی : @dabiryar  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی ها   لیست اقدام پژوهی ها         تجربیات ارتقای شغلی

توجه

در صورت هرگونه مشکل در خرید و دریافت به شماره موبایل 09159886819 اسمس و یا با تلگرام پیام بدهید.باتشکر
درهنگام خریددر ردیف اول نام و نام خانوادگی و در ردیف دوم ایمیل وارد کنید.

طرح درس تربیت بدنی موضوع دریبل بسکتبال

بازديد: 273

 

باسمه تعالی

 

اداره تربیت بدنی

الف)مشخصات کلی:

نام و نام خانوادگی: تلفن:                رشته و مدرک تحصیلی:تربیت بدنی- لیسانس

سابقه تدریس:13 سال.                   منطقه:چهار.               آموزشگاه:               تلفن:

دوره تحصیلی:راهنمایی.          تعداد دانش آموزان:16 نفر.         موضوع تدریس مهارت:دریبل بسکتبال

موضوع تدریس فاکتور آمادگی جسمانی:استقامت عضلات کمربند شانه ای.      مدت زمان تدریس:45 دقیقه.

ب)فهرست وسایل و تجهیزات مورد نیاز:

توپ بسکتبال 16 عدد,کاور16 عدد در دو رنگ, کونز 20 عدد., کش 4 عدد, دمبل 8 عدد. توپ مدیسنبال 2 عدد. کرنومتر,سوت،سبد توپ ،ربان های رنگی برای جدا کردن 4 گروه،2 عدد تشک بزرگ یا 4 عدد تشک تکنفره،استفاده از پوسترهای آموزشی.

ج)هدفهای آموزشی:

بهبود و توسعه استقامت عضلات کمربند شانه ای.یادگیری و پیشرفت در اجرای مهارت دریبل بدون نگاه کردن به توپ

د)هدفهای رفتاری:

دانش آموزان بتوانند در پایان این جلسه آموزشی مهارت دریبل را بدون نگاه کردن به توپ به خوبی انجام دهند.

ه)برنامه آموزشی:

مرحله آمادگی(13 دقیقه)

1-مرحله آمادگی سازمانی:

سلام و احوالپرسی,حضور وغیاب و چک کردن لباس با کمک سرگروهها,قرآن و دعا،اشاره به مناسبت امروز (روز احسان و نیکوکاری)و درختکاری 15 اسفند،ارائه کار این جلسه توسط یک گروه از دانش آموزان،تاکید بر در آوردن ساعت و دستبند و ...

2-مرحله امادگی بدنی:

گرم کردن عمومی:

راه رفتن در دو صف اشاره به صحیح راه رفتن و انجام حرکات کششی از بالا به پایین و اشاره به یکی دو حرکت کششی اصلاحی. حرکت سکسکه و در ادامه دویدن روی خطوط(صحیح دویدن و نفس گیری). قرار گرفتن در دو نیمه زمین و بازی دویدن، لی لی کردن با پای راست و چپ و جفت بدون اینکه به هم برخورد کنند و زدن گروه مقابل.ایستادن در صف و خواندن شعر پرچم با انجام حرکات ورزشی.

گرم کردن اختصاصی:

حرکات کششی دو نفره اختصاصی ویژه اندام فوقانی و بالا تنه.تمرینات آشنائی با توپ:چرخش توپ به حالت هشت لاتین دور پاها,چرخش توپ به دور بدن از پائین به بالا,پرتاب و دریافت توپ،قل دادن توپ و دویدن و برداشتن توپ،پرتاب توپ به جلو و دویدن و برداشتن توپ.اتمام گرم کردن و گذاشتن توپ و نوشیدن آب .

3-مرحله پیاده نمودن هدف(25 دقیقه):

الف)آمادگی جسمانی

استقامت عضلات کمربند شانه ای:

استقامت عضلانی به توانائی عضله یا گروه عضلانی برای اجرای مجموعه ای از انقباض های تکراری یا تولید یک نیروی ثابت در یک دوره زمانی گفته می شود.عضلات ناحیه کمربند شانه ای از جمله گروه عضلانی مهم در بازی بسکتبال می باشند .

تمرینات:

تمرینات در 4 ایستگاه زیر انجام می شود.زمان فعالیت در هر ایستگاه 15 ثانیه و زمان استراحت 15ثانیه(حرکات کششی انجام می شود) که 3 بار انجام شده و  رفتن به ایستگاه بعدی هم 30 ثانیه می باشد.

ایستگاه اول: حرکت نشر از جلو با کمک دمبل(بالا و پائین آمدن دستها از جلو)

ایستگاه دوم: پرتاب توپ بسکتبال به یار مقابل(مرور درس جلسه قبل) و به دنبال آن حرکت شنا روی دو دست.

ایستگاه سوم: حرکت نشر از جانب با کمک کش(دور شدن و نزدیک شدن دستها از بدن)

ایستگاه چهارم: حرکت دو نفره با توپ مدیسنبال(انتقال توپ از بین پاها و تحویل به نفر دوم و عبور از بالای سر و سپس تحویل به نفر اول).

ب)مهارت

دریبل زدن:

دریبل زدن یعنی: "رد و بدل کردن توپ با یک دست"

اهمیت، کاربردو مزایا:دریبل زدن نقش حیاتی در بازی فردی و گروهی دارد.مانند پاس دادن ،دریبل زدن هم،روشی برای به حرکت در آوردن توپ است.برای اینکه توپ را در حال حرکت بیشتر در اختیار داشته باشید باید دریبل بزنید.دریبل زدن در بیرون کشیدن توپ از یک منطقه پر ازدحام  - برای پیش بردن توپ به قسمت بالای زمین و هنگامی که هم تیمی تان آزاد نیستند- برای ضد حمله- برای نفوذ در دفاع حریف- برای کشیدن مدافع حریف برای ایجاد بازی تهاجمی و ...کاربرد دارد.

انواع دریبل:دریبل کوتاه ، سرعتی ،کنترلی ،عرضی و ...

آموزش تکنیک دریبل:

1-پاها به اندازه عرض شانه باز2-پای موافق دست دریبل عقب و زانو خم3-دریبل توپ با پنجه دست4-خم کردن پر فشار مچ دست و انگشتان حرکت از آرنج5-سر بالا

 تمرینات:

1-انجام دریبل توسط معلم 2-تقسیم مراحل 3-انجام مراحل توسط دانش آموزان و سایه زنی 4-برداشتن توپ و دریبل زدن و اشکال گیری توسط گروه دیگر 5-یک گروه راه رفته گروه دیگر اشکال گیری می کند مابین کار با سوت مربی ایستاده دریبل می کنند6-دریبل کرده به سمت دیوار رفته توپ را به دیوار زده و پاس برگشته از دیوار را دریافت کرده و برمی گردند و اشکالگیری می شوند (سعی می کنیم تمرینات یکبار با دست راست و یکبار با دست چپ انجام شود)7-دادن وقت آزاد برای انجام دریبل  ابتکاری و دادن جایزه به ابتکار

بازی:

زمین با کونز به 4 قسمت تقسیم می شود و هر گروه در یک قسمت از زمین قرار می گیرند از هر گروه دانش آموز قویتر در دریبل انتخاب می شود و به زمین کناری می رود، با علامت معلم همه دریبل می زنند و دانش آموز انتخابی باید ضمن دریبل کردن بتواند دریبلورهای دیگر را لمس کند .دانش آموزانی که لمس شده اند یا از خطوط زمین بیرون رفته اند باید سر جای خود ایستاده و دریبل کنند.شخص انتخابی مثل داور عمل می کند.(هدف تمرین نگاه نکردن به توپ و تعیین افراد قوی که همین باعث تشویق او می شود)

4-مرحله بازگشت به حالت اولیه(6 دقیقه):

جمع کردن وسائل,هر 4 گروه دستان یکدیگر را گرفته و در یک دایره راه می روند و نفس گیری می کنندو حرکات کششی انجام می دهند و بعد هر 4 گروه با معلم یک دایره درست کرده و حرکات کششی انجام می دهند، جمع بندی مفاد آموزشی,اشاره به آموزش جلسه بعد و تعیین تکلیف جلسه بعد،توصیه بهداشتی ،شستن دستها و برگشت به کلاس.

 

 

                        محل امضای معلم                                                                                               محل مهر و امضای

                                                                                                                                                   کارشناس مسئول تربیت بدنی منطقه

 

 

منبع : سايت علمي و پژوهشي آسمان
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 14 فروردين 1396 ساعت: 18:52 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,
نظرات()

نمونه طرح درس روزانه عربی هشتم* الدرس الثانی*اهمیه اللغه العربیه

بازديد: 174

 

نمونهطرحدرسروزانهعربیهشتم* الدرسالثانی*اهمیهاللغهالعربیه

هدف ها:

هدف کلی:دانش آموزان در پایان درس واژه نامه را حفظ کنند و ترجمه ی درس را یاد بگیرند و فعل مضارع را بفهمند.

هدف رفتاری: دانش آموزان در آغاز درس به سوالاتی راجع به فعل ماضی و مضارع و قواعد آنها پاسخ می دهند.

روشها و فعالیت های آموزشی:

مواد و وسایل آموزشی:گچ تخته- دفترکلاسی- دفتر و کتاب دانش آموزان- تخته هوشمند- کارت های آموزشی- تصاویری که توسط بچه ها آورده شده کارت های ماضی و مضارع

3دقیقه

روش های تدریس: توضیحی- آمیخته پرسش و پاسخ بارش فکری- هوشمند

 

فعالیت های قبل از شروع:

دعای شروع سلام و احوالپرسی، حضور و غیاب: رسیدگی به حال دانش آموزان- حضور غیاب- جویای حال دانش آموزان غایب                                                                         5دقیقه                                   

رسیدگی به تکالیف گذشته : :مسولینی که تعیین شده تکالیف دانش آموزان را بازدید می کنند و گزارش می دهند.                                                                                                  5دقیقه

سنجش رفتار ورودی(ارزشیابی تشخیصی):   سوالاتی راجع به درس های گذشته پرسیده می شود و آمادگی برای درس جدید ایجاد می شود . از جمله این سوالات "1) لغاتی که قبلا یاد گرفته اید بیان کنید؟ 2) فعل ماضی را کامل توضیح دهید؟ 3) فعل مضارع را تعریف کنید؟ 4) ریشه فعل ماضی را بیان کنید؟ 5) فعل های ناشناس درس را مطرح کنید؟                           10دقیقه

فعالیت های ضمن تدریس( ارائه مطلب) :               

رئوس مطالب: المعجم الدرس الثانی اهمیه اللغه العربیه- العالم الاسلامی فعل مضارع بدانیم حروف مضارع- مفرد مذکر غایب مفرد مونث غایب متکلم وحده               2دقیقه

معرفی درس جدید و ایجاد انگیزه برای شروع درس: با سوالاتی که راجع به درس های گذشته و سال های گذشته (فعل ماضی و ریشه آن و ضمایر)پرسیده می شود، قواعد شروع می شود و ترجمه ی درس با خواندن لغات ، متن درس نیز با پرسش درباره ترجمه آن شروع می شود.

                                                                                                                                       10دقیقه 

شروع درس و ارائه ی توضیحات مورد نیاز درس: ابتدا لغات بر روی تابلو نوشته می شود (یا از کتاب الکترونیک استفاده می شود)و دانش آموزان چند بار تکرار می کنند فارسی به عربی و بلعکس و توسط معلم صحیح واژه ها خوانده می شود، جملات عربی خوانده می شود و توسط دانش آموزان ترجمه می شود ، ترجمه نهایی توسط معلم بیان می شود.بعد قواعد با بارش فکری تدریس می شود،مسائلی که روی تابلو نوشته شده سوالاتی از دانش آموزان پرسیده می شود (سوالات در مرحله قبل بیان شده است)بعد به واسطه پاسخ هر دانش آموز توضیح کامل درس بیان می شود.                                                                                                          25دقیقه

ارزشیابی تکوینی(مرحله ای): در بین درس با سوالاتی که مربوط به موضوع درس است میزان یادگیری دانش آموزان محک زده می شود و درس با این سوالات ادامه و پایان می یابد.  7دقیقه

فعالیت های تکمیلی:

جمع بندی و نتیجه گیری: توسط چند دانش آموز با سوالاتی راجع به لغت و متن و فعل مضارع درس پایان می پذیرد.                                                                                             2دقیقه

ارزشیابی پایانی: در پایان با چند سوال کوتاه از سه دانش آموز ارزشیابی صورت می گیرد، مثلا معنی این لغات را بگویید؟ فعل مضارع را در متن درس پیدا کنید؟ یا با انتخاب یک جمله از درس معنی آن را می پرسیم؟                                                                                               2دقیقه

تعین تکلیف و فعالیت های خارج از کلاس:

 

جلسه آینده از درس اول و دوم پرسیده می شود با تمام موارد لغات متن قواعد- تمرینات درس را در دفت بنویسید و حل کنید- متن درس را در دفتر با معنی بنویسید- کارت های مربوط به درس را تهیه کنید و بیاورید- مسول تکالیف آن ها را بررسی کنند- سرگروه ها از اعضای گروه به صورت شفاهی یا کتبی امتحان بگیرند- و معاون گروه از سرگروه نیز امتحان بگیرد-5دقیقه      

 

منبع : سايت علمي و پژوهشي آسمان
اين مطلب در تاريخ: شنبه 12 فروردين 1396 ساعت: 10:50 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,
نظرات()

موضوعات

ارسال لينک

پيوندهاي روزانه

امکانات جانبي

خبرنامه سایت

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام و نام خانوادگی نام فایل و ایمیل خود را به شماره همراه 09159886819 ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل به ایمیل شما  فرستاده می شود .

اینستاگرام سایت

به کانال اینستوگرام سایت ما بپیوندید

نظرسنجي

چقدر از تحقیقات سایت راضی هستید و به دیگران سایت را معرفی می کنید ؟




درباره ما

آدرس مشهد قاسم اباد - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 10000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , کارآموزی