اقدام پژوهی ادبیات فارسی اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی اقدام پژوهی معلم ادبیات فارسی و زبان فارسی

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و تلگرام : 09159886819 و آیدی : @dabiryar  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .فایل بعد از خرید هم مستقیم دانلود می شود هم به ایمیل شما فرستاده می شود (پوشه inbox یا s pam )

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید یا راهنمای خریدبه شماره 09159886819 با واتساپ یا تلگرام یا اسمس پیام بدهید.
با عضویت در کانال ما در تلگرام از آخرین تحقیقات سایت باخبر شوید آدرس کانال : @dabiranyar

لیست اقدام پژوهی های مخصوص درس ادبیات فارسی و دبیر ادبیات فارسی و زبان فارسی

بازديد: 2378

 

لیست اقدام پژوهی های مخصوص درس ادبیات فارسی و دبیر ادبیات فارسی و زبان فارسی


توضیح : برای دیدن فایل پی دی اف کامل قبل از خرید آنلاین و خرید آنلاین  فایل ورد و قابل ویرایش هرکدام با قیمت های بعضی ها 2 هزار تومان ، بعضی ها 3 هزار تومان ، بعضی 4 هزار تومان و بعضی 5هزار تومان بر روی آنها کلیک نمائید.

اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی دبیرستان :

 

شماره 20 : اقدام پژوهی چگونه دانش اموزان دبیرستان را به درس ادبیات فارسی علاقمند کردم.

شماره 43 :  اقدام پژوهی چگونه توانستم به کمک تکنیک های خلاقیت, وضعیت درس ادبیات دانش آموزان سال سوم راهنمایی را بهبود بخشم

شماره 104 : اقدام پژوهی چگونه با دانش آموز بیش فعال در کلاس درس فارسی دوم راهنمایی برخورد کردم

شماره 152 : اقدام پژوهی چگونه توانستم زهرا دانش آموز آموزشگاه را به درس ادبیات و زبان فارسی علاقه مند نمایم؟

شماره 161 :  اقدام پژوهی چگونه توانستم مشكلات دانش آموزم فائزه را در درس زبان فارسي برطرف نمايم؟

شماره 170 :  اقدام پژوهی چگونه توانستم مشكلات دانش آموزم را درکلاس درس زبان فارسي برطرف نمايم؟

شماره 208 :  اقدام پژوهی چگونه بوسیله راهکار های مدرسه محور از افت تحصیلی دانش آموزانم در درس ادبیات فارسی جلوگیری نمایم

شماره 210 :  اقدام پژوهی چگونه کاربرد و تجلی اخلاق را که از مباحث مهم ادبیات تعلیمی است به دانش آموزان بیاموزیم

شماره 252 :  اقدام پژوهی چگونگی علاقه مندی دانش آموزان به درس ادبیّات فارسی را افزایش دادم

شماره 300 :  اقدام پژوهی چگونه توانستم اضطراب یکی از دانش آموزان را با روش های تلفیقی کاهش و آن را برطرف سازم

شماره 317 :  اقدام پژوهی چگونه توانستم ضعف دانش آموزان پایه دهم را در درس فنون ادبی برطرف سازم

شماره 301 :  اقدام پژوهی چگونه توانستم فرهنگ مطالعه صحیح و موثر را در دانش آموزانم نهادینه سازم .

شماره 326 :  اقدام پژوهی چگونه توانستم مشکلات و اختلالات املا نویسی دانش آموزان پایه هفتم را درمان نمایم

383 - اقدام پژوهی چگونه توانستم درس املا را در دانش آموزان تقویت کنم ؟

401- اقدام پژوهی با موضوع: چگونه توانستم با ارائه موضوع های پیشنهادی از سوی دانش آموزان ذوق نوشتن را در آنها تقویت نمایم ؟

414 - اقدام پژوهی چگونه توانستم باقصه گویی ونمایش خلاق به رشد و شکوفایی خلاقیت در جمله سازی وانشای دانش آموزان موثرباشم؟

437- اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی: چگونه توانستم با تقویت روحیه همکاری دانش آموزان در درس ادبیات یادگیری آنها را افزایش دهم

 

( توجه)

همچنین می توانید لیست کامل ودسته بندی شده بیش از430  اقدام پژوهی  دسته بندی شده برای  دبیران وآموزگاران ومدیران ومعاونان مدرسه وهنرآموزان را از لینک زیرمشاهده کنیدوبه سایرهمکاران اطلاع دهید-باتشکر:  (بر روی لینک زیر کلیک کنید )


http://up.asemankafinet.ir/up/asemankafinet/Pictures/Untitled-3.jpg

 

منبع : سايت علمي و پژوهشي آسمان
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 18 بهمن 1395 ساعت: 19:33 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,,,,
نظرات()

490 - اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی چگونه توانستم علاقه دانش آموزان را به شاهنامه خوانی ارتقا دهم؟

بازديد: 13
490 - اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی چگونه توانستم  علاقه دانش آموزان را به شاهنامه خوانی ارتقا دهم؟

نمونه کامل اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی 

معرفی :

اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی باموضوع:  چگونه توانستم  علاقه دانش آموزان را به شاهنامه خوانی ارتقا دهم؟ تعداد صفحات بیست و شش صفحه -  بصورت ورد و قابل ویرایش - قیمت 3000  تومان -

فهرست مطالب، چکیده و فایل کامل پی دی اف (فقط برای مشاهده) در زیر آمده است :

 

 فهرست مطالب

چکیده8

مقدمه. 9

بیان مسئله. 11

توصیف وضع موجود. 13

کلید واژه ها14

مطالعه:14

گردآوری شواهد یک.. 14

مصاحبه با تک تک دانش آموزان کلاس... 14

مصاحبه یا خانواده ها14

یافته های علمی.. 16

ارائه راه حلهای پیشنهادی.. 20

انتخاب راه حل پیشنهادی.. 21

گردآوری شواهد دو22

محدودیت ها و موانع. 22

نتیجه گیری.. 23

منابع و مآخذ. 26

 

 

 

چکیده

شاهنامه‌خوانی بخشی از فعالیت‌های موسیقی نواحی است، موسیقی نواحی هم همان‌طور که درباره اش می‌دانیم مکتوب نیست و موسیقی شفاهی محسوب می‌شود. بنابراین نمی‌توانیم بگوییم شاهنامه خوانی از چه زمانی آغاز شده است. موسیقی نواحی در روستاها جریان دارد و هر جا که تبدیل به شهر شده این نوع موسیقی هم آرام آرام کمرنگ و کمرنگ تر شده است. در روستا همه چیز شفاهی بوده و همه چیز جزئی از زندگی محسوب می‌شود. از این‌رو هر چیزی که از این فرهنگ شفاهی باقی مانده، انعکاس زندگی است.

هرجا روحیه حماسی میان مردم بیشتر بوده، شاهنامه‌خوانی هم رنگ و بوی جدی‌تری به خود گرفته است. مردمان غیورتر و جنگ‌جوتر در هر خطه‌ای که بوده‌اند نیاز به داشتن ادبیات، موسیقی و مواردی داشته اند که اوقات فراغت آنها را به حماسه گره بزند. رادیو و تلویزیون می‌تواند دوباره فرهنگ شاهنامه‌خوانی را در جامعه پررنگ کند. این روزها سرگرمی‌ها متفاوت شده و اگر جایی نقالی و پرده‌خوانی هم باشد، برای نسل امروز آن‌قدر بیگانه است که لحظات ابتدایی بایستد و با تعجب به اتفاقاتی که مقابلش رخ می‌دهد خیره شود تا کم کم متوجه ماجرا شود. هر چند نقالی و پرده خوانی کم کم مسیر فراموشی را می‌پیمایند، اما در این میان ظلم بیشتری به شاهنامه خوانی شده است. هر چند این سنت نیکو هنوز در نقاط مختلف کشورمان برگزار می‌شود، شاید شاهنامه‌خوانی با همان سبک و سیاق سنتی‌اش بیش از هر پدیده دیگری که با شاهنامه مرتبط است به فراموشی سپرده شده است. در آستانه بزرگداشت فردوسی این شاعر بزرگ پارسی گوی بر آن شدیم تا نظر کارشناسان را درباره فراز و فرودهای شاهنامه خوانی در ایران جویا شویم. ‌از 30 سال تلاش فرهنگی او تنها چند اسم ‌ می‌شناسیم و حتی با داستان‌هایشان هم آشنایی کاملی نداریم، اما هر چه باشد او فردوسی است، مرد بزرگی که هیچ‌وقت از حافظه تاریخ پاک نخواهد شد.

هرچند که ما در گذر روزها فراموشمان شده روزی روزگاری نه‌چندان دور داستان‌های شاهنامه همدم پدربزرگ‌هایمان بوده و پرده خوانی، نقالی و شاهنامه خوانی سهم عمده‌ای در زندگی‌شان داشته است.بنده در سال تحصیلی اخیر تصمیم گرفتم بر روی این موضوع خاص کار کنم و این تاثیر قابل درک را بر روی دانش آموزان اجرا نمایم. و دانش آموزانم را به خواندن شاهنامه علاقه مند نمایم.

برای اطمینان شما :

فایل پی دی اف این اقدام پژوهی را فقط برای مشاهده و بصورت پی دی اف در زیر قرار داده ایم . ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید و در صورت رضایت می توانید فایل ورد و قایل ویرایش این اقدام پژوهی را بصورت خرید انلاین و به قیمت فقط  سه هزار تومان از لینک خرید آن دریافت نمائید . ابتدا فایل پی دی اف  :


http://up.asemankafinet.ir/up/asemankafinet/Pictures/DOKMEMO.jpg

در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این اقدام پژوهی را از لینک خرید زیر و بصورت انلاین و با قیمت سه هزار تومان بعد از پرداخت دریافت نمائید .

راهنمای خرید :   برای خرید انلاین ابتدا بر روی لینک خرید زیر کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید و دانلود سایت علمی و پژوهشی اسمان شوید .و فایل را بصورت مستقیم خرید و دانلود نمائید. لینک خرید :

http://up.asemankafinet.ir/view/1543587/submit.gif

 

 

( توجه)

سایر اقدام پژوهی های دبیر ادبیات فارسی را از لینک زیر مشاهده کنید (بر روی لینک زیر کلیک کنید ) :


لیست اقدام پژوهی ها دبیر ادبیات فارسی

 

( همچنین )

 لیست کامل ودسته بندی شده بیش از 470 اقدام پژوهی برای همه دبیران وآموزگاران ومدیران ومعاونان مدرسه و هنرآموزان را از لینک زیر مشاهده کنید و به سایرهمکاران اطلاع دهید-باتشکر:

( روی لین ک زیر کلیک کنید)


 

لیست کلیه اقدام پژوهی ها

منبع : سايت علمي و پژوهشي آسمان
اين مطلب در تاريخ: سه شنبه 17 دي 1398 ساعت: 20:12 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,,
نظرات()

471 - اقدام پژوهی چگونه توانستم با طرح سوالات استاندارد امتحانی وضعیت یادگیری را در دانش اموزان بهبود دهم ؟

بازديد: 197
471 - اقدام پژوهی چگونه توانستم با طرح سوالات استاندارد امتحانی وضعیت یادگیری را در دانش اموزان بهبود دهم ؟

نمونه کامل اقدام پژوهی برای همه آموزگاران و دبیران و هنر آموزان

معرفی :

 اقدام پژوهی   چگونه توانستم با طرح سوالات استاندارد امتحانی وضعیت یادگیری را در دانش اموزان بهبود دهم ؟ -  بصورت ورد و قابل ویرایش - تعداد صفحات  سی صفحه ، قیمت 2000(دو هزار تومان) تومان-

ابتدا فهرست مطالب ، چکیده و فایل کامل پی دی اف (فقط برای مشاهده) را در زیر ببینید :

 

 

فهرست مطالب

چکیده4

مقدمه. 5

تعریف برخی از واژه ها و مفاهیم. 6

گرد آوری اطلاعات شواهد(1)7

مصاحبه:7

آزمون. 8

پیشینه تحقیق.. 8

یافته های علمی.. 8

اصول ارزشیابی.. 10

الف) سطوح مختلف هدف‌هاي آموزشي در حيطه شناختي.. 14

ج- سطوح يادگيري در حیطه روانی و حرکتی ( مهارتی )20

تجزیه و تحلیل اطلاعات.. 21

نتایج و عواقب.. 22

طرح ریزی امتحان. 22

ارائه راه حل. 23

اجرای راه حل. 24

گرد آوری اطلاعات شواهد(2)25

تفسیر فرم نظر خواهی دانش آموزان. 25

مزایای طرح. 26

پیشنهادات :27

فهرست منابع. 29

 

چکیده

رضایت خاطری که از انجام یک کار نیک به انسان دست می دهد، به خصوص وقتی که آن کار برای خدا و رضای او صورت می گیرد، بالاترین اجر و پاداش معنوی است. معلم نیز آنگاه به پاداش خود می رسد که نتیجه کار خود را مطلوب و مناسب یابد و این مهم میسر نمی شود مگر آنکه روی یافته های خود با اطمینان کافی در باره شاگردانش قضاوت کند.

در گذشته این تصور وجود داشت که هرگاه فردی در یک موضوع دانش وتخصص لازم را دارا باشد می تواند آموزش آن را موضوع را نیز بر عهده بگیرد.

امروزه داشتن دانش وتخصص در یک موضوع برای اشتغال در شغل خطیر معلمی در آن زمینه اگرچه شرط لازم به شمار می رود اما کافی نیست. کسی که به کار آموزش و پرورش اشتغال می ورزد علاوه بر دانش و تخصص در موضوع مورد تدریس می باید به دانش و مهارت عملی در اصول و روش های تعلیم و تربیت نیز مجهز باشد.

از جمله فنون تعلیم و تربیت که هیچ معلمی از آن بی نیاز نیست، آشنایی با شیوه های نوین ارزشیابی است. ارزشیابی از یک طرف به عنوان عامل کنترل کننده تمامی عناصر تعلیم و تربیت مانند هدف، برنامه، روش و وسایل آموزشی و از طرف دیگر به عنوان روشی برای شناخت و هدایت فعالیت های تحصیلی دانش آموزان به شمار می رود. سنجش و ارزشیابی به عنوان یکی از ارکان اصلی و جدایی ناپذیر آموزش و پرورش است. بنابراین یکی از صلاحیت های فردی برای احراز شغل معلمی داشتن دانش نظری ومهارت عملی در زمینه ارزشیابی است.

تحقیق حاضر به بررسی یکی از عوامل مهم ارزشیابی یعنی امتحان پرداخته و سعی شده است با ارائه تاثیرات طراحی یک نمونه سوال جذاب و استاندارد برافزایش بازدهی تحصیلی دانش آموزان، همکاران محترم را به طراحی سوالات جذاب ودر برگیرنده تمامی سطوح یادگیری ترغیب نماید. امید است همکاران محترم با مطالعه این فعالیت مختصر به ادامه راه و ارائه روش های بهتر بپردازند.

 

 

برای اطمینان شما :

فایل پی دی اف این اقدام پژوهی را فقط برای مشاهده و بصورت پی دی اف در زیر قرار داده ایم . ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید و در صورت رضایت می توانید فایل ورد و قایل ویرایش این اقدام پژوهی   را بصورت خرید انلاین و به قیمت فقط 2000 تومان از لینک خرید آن دریافت نمائید . ابتدا فایل پی دی اف  :


http://up.asemankafinet.ir/up/asemankafinet/Pictures/DOKMEMO.jpg

در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این اقدام پژوهی را از لینک خرید زیر و بصورت انلاین و با قیمت 2000تومان (دو هزار تومان)بعد از پرداخت دریافت نمائید .

راهنمای خرید :   برای خرید انلاین ابتدا بر روی لینک خرید زیر کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید و دانلود سایت علمی و پژوهشی اسمان شوید .و فایل را بصورت مستقیم خرید و دانلود نمائید. لینک خرید :


http://up.asemankafinet.ir/view/1543587/submit.gif

 

( توجه)

برای مشاهده سایر اقدام پژوهی های مشترک بر روی لینک زیر کلیک نمائید.


لیست اقدام پژوهی مشترک

 

 

( توجه)

همچنین می توانید لیست کامل ودسته بندی شده بیش از430  اقدام پژوهی  دسته بندی شده برای  دبیران وآموزگاران ومدیران ومعاونان مدرسه وهنرآموزان را از لینک زیرمشاهده کنیدوبه سایرهمکاران اطلاع دهید-باتشکر:  (بر روی لینک زیر کلیک کنید )


http://up.asemankafinet.ir/up/asemankafinet/Pictures/Untitled-3.jpg

 

 

 

 

منبع : سايت علمي و پژوهشي آسمان
اين مطلب در تاريخ: چهارشنبه 07 آذر 1397 ساعت: 10:45 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,,,,
نظرات()

470 - اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی با موضوع افزایش یادگیری دانش آموزان با استفاده از تکنیک های یادگیری

بازديد: 27
470 - اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی با موضوع افزایش یادگیری دانش آموزان با استفاده از تکنیک های یادگیری

نمونه کامل اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی 

معرفی :

اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی باموضوع:  چگونه توانستم بوسیله تکنیک های افزایش خلاقیت ، یادگیری دانش آموزان را در درس ادبیات فارسی هفتم افزایش دهم ؟ تعداد صفحات بیست و نه صفحه -  بصورت ورد و قابل ویرایش - قیمت 2000   تومان -

فهرست مطالب، چکیده و فایل کامل پی دی اف (فقط برای مشاهده) در زیر آمده است :

 

فهرست مطالب

چکیده :5

نکات کلیدی :5

مقدمه  6

بررسی وضع موجود:6

بیان مسئله  7

جمع آوری اطلاعات (شواهد ۱)8

پیشینه تحقیق:9

تدریس :9

مفهوم خلاقیت :10

فرایند خلاقیت :10

آموزش پرورش و خلاقیت :11

خسارت‌هاي ناشي از افت‌ تحصيلي:14

عوامل موثر بر افت تحصیلی:15

دلایل افت تحصیلی از نظر روانشناسان و اندیشمندان  18

تجزیه و تحلیل اطلاعات شواهد ۱:21

تقاضاها:21

پس از جمع بندی اطلاعات و داده ها متوجه تقاضاهای زیر شدم :21

انتخاب راه حل های جدید موقتی (راه حل های پیشنهادی):23

اجرای روش پیشنهادی و نظارت برآن :23

برخوردهای عملی با شیوه های رفتاری دانش آموزان:24

شیوه برخورد با دانش آموزانی که به درس گوش نمی دادند :24

شیوه برخورد با دانش آموزانی که تمایل به مشارکت در کلاس نداشتند :24

شیوه برخورد با دانش آموزانی که با هم صحبت می کردند و مزاحم دیگران میشدند :25

شیوه برخورد با دانش آموزانی که در کلاس حظور ذهن نداشتند :25

مشخص کردن قواعد حاکم برکلاس :25

گرد آوری اطلاعات (شواهد ۲)26

نتیجه گیری:27

منابع :29

 

چکیده :

هدف این پژوهش بهبود وضعیت  یادگیری درس ادبیات  دانش آموزان  هفتم به روش تلفیق تکنیک های خلاقیت با روش های تدریس است .روش تحقیق از نوع اقدام پژوهی بوده و گروه نمونه شامل ۲۱ دانش آموز سال هفتم متوسطه است .

. در این اقدام پژوهی تکنیک های خلاقیت  (از جمله یورش فکری, تکنیک دلفی , تکنیک خلاقیت طرح شبکه ای مغز و تکنیک شوخی ) , را با روش های تدریس (از جمله  روش تدریس مباحثه و مناظره ,روش تدریس فراگیری مشترک , روش تدریس تشکیل تیم های کلاسی و تدریس از طریق پرسش موثر ) ,تلفیق کرده و  نهایتا منجر به یادگیری اثر بخش درس ادبیات دانش آموزان سال هفتم شد . بدین ترتیب با درک کامل مطلب و دریافت نمره های بالا ,توسط دانش آموزا ن علاقه آنها به یادگیری و فعال بودن در کلاس افزایش یافته و منجر به افزایش اعتماد به نفس و انگیزه یادگیری آنها شد. همچنین مشارکت در فعالیت های گروهی و تعامل با گروه نیز در آنها تقویت یافت .

نکات کلیدی :

دانش اموزان یادگیری تکنیک های خلاقیت

    مقدمه

درس ادبیات فارسی یکی از مهم ترین دروس دانش آموزان در طی دوران تدریس آن ها می باشد . این درس برای بعضی از دانش آموزان به دلیل داشتن لغاتی فراتر از دانش آن ها و معانی پیچیده و اشعاری که درک آن ها در بعضی موارد سخت و دست نیافتنی برای آن هاست ، از محبوبیت کمی برخوردار است.

برای اطمینان شما :

فایل پی دی اف این اقدام پژوهی را فقط برای مشاهده و بصورت پی دی اف در زیر قرار داده ایم . ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید و در صورت رضایت می توانید فایل ورد و قایل ویرایش این اقدام پژوهی را بصورت خرید انلاین و به قیمت فقط  سه هزار تومان از لینک خرید آن دریافت نمائید . ابتدا فایل پی دی اف  :


http://up.asemankafinet.ir/up/asemankafinet/Pictures/DOKMEMO.jpg

در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این اقدام پژوهی را از لینک خرید زیر و بصورت انلاین و با قیمت سه هزار تومان بعد از پرداخت دریافت نمائید .

راهنمای خرید :   برای خرید انلاین ابتدا بر روی لینک خرید زیر کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید و دانلود سایت علمی و پژوهشی اسمان شوید .و فایل را بصورت مستقیم خرید و دانلود نمائید. لینک خرید :

http://up.asemankafinet.ir/view/1543587/submit.gif

 

 

( توجه)

سایر اقدام پژوهی های دبیر ادبیات فارسی را از لینک زیر مشاهده کنید (بر روی لینک زیر کلیک کنید ) :


لیست اقدام پژوهی ها دبیر ادبیات فارسی

 

( همچنین )

 لیست کامل ودسته بندی شده بیش از 470 اقدام پژوهی برای همه دبیران وآموزگاران ومدیران ومعاونان مدرسه و هنرآموزان را از لینک زیر مشاهده کنید و به سایرهمکاران اطلاع دهید-باتشکر:

( روی لین ک زیر کلیک کنید)


 

لیست کلیه اقدام پژوهی ها

منبع : سايت علمي و پژوهشي آسمان
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 01 آذر 1397 ساعت: 18:24 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
نظرات()

469 - اقدام پژوهی چگونه توانستم نمرات دانش آموزان را در درس املا افزایش دهم ؟

بازديد: 46
469 - اقدام پژوهی چگونه توانستم نمرات دانش آموزان را در درس املا افزایش دهم ؟

نمونه کامل اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی  درس املا

معرفی :

اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی باموضوع:  چگونه توانستم نمرات دانش آموزان را در درس املا افزایش دهم ؟ تعداد صفحات چهل صفحه -  بصورت ورد و قابل ویرایش - قیمت 3000   تومان -

فهرست مطالب، چکیده و فایل کامل پی دی اف (فقط برای مشاهده) در زیر آمده است :

 

فهرست مطالب

چکیده5

بیان مسأله. 6

اهداف... 7

الف: هدف کلّی:7

ب: اهداف اختصاصی:8

توصیف وضع موجود (شواهد1)8

الف) شاخص‌های کیفی وضع موجود. 8

ب) شاخص‌های کمّی وضع موجود. 9

استفاده از روش مشاهده مستقیم.. 9

بررسی آزمون‌های سه ماه نخست و  ترم اوّل سال  تحصیلی.. 9

بررسی علل غلط نویسی دانش‌آموزان.. 10

جمع‌آوری داده‌ها11

ب)نظرسنجی از دانش‌آموزان.. 13

ج) مشاهده14

تجزیه و تحلیل داده‌ها14

پیشینه. 15

الف) مبانی نظری:15

ب) پیشینه‌ی عملی:17

ارایه‌ی راه‌حل‌های پیشنهادی.. 18

الف ـ روش‌های تقویت حافظه‌ی دیداری.. 18

الف ـ1ـ شبکه‌ی بازیابی کلمات... 19

الف ـ2ـ پرکردنی.. 19

الف ـ3ـ املای ذهنی.. 19

الف ـ4 ـ کامل‌کردنی.. 19

الف ـ5ـ املای گروهی.. 19

الف ـ 6ـ املای جمله‌سازی.. 19

الف ـ7ـ املای کارتی.. 20

الف ـ8ـ خواندن کتاب با صدای بلند. 20

الف ـ9ـ آموزش هم‌خانواده20

الف ـ10 ـبازی املایی «نصف دیگرم کجاست». 20

ب ـ روش‌های  ابتکاری در جهت تقویت حافظه‌ی دیداری.. 20

ج ـ روش‌های تقویت اعتماد به‌نفس دانش‌آموزان ضعیف در املا.. 21

انتخاب راه‌حل‌ها22

اعتبار بخشی به راه‌حل‌های انتخابی.. 23

اجرای راه‌حل‌ها23

1ـ شبکه‌ی بازیابی کلمات... 23

نظارت بر اجرای راه حل.. 24

2ـ املای ذهنی.. 25

نظارت برای اجرای راه‌حل.. 25

3ـ کامل‌کردنی.. 25

نظارت بر اجرای راه‌حل.. 25

4ـ خواندن کتاب با صدای بلند. 26

نظارت بر اجرای راه‌حل.. 26

5ـ آموزش هم‌خانواده27

نظارت بر اجرای راه‌حل.. 27

6ـ جدول کوش‌یاب... 27

نظارت بر اجرای راه‌حل.. 27

7ـ مکعب جورچین حروف... 28

نظارت بر اجرای راه‌حل.. 28

8ـ مسابقه‌ی حروف‌چین.. 28

نظارت بر اجرای راه‌حل.. 28

9ـ برچسب حروف... 29

نظارت بر اجرای راه‌حل.. 29

10ـ املای گروهی.. 29

نظارت بر اجرای راه‌حل.. 29

11ـ تغییر روش تصحیح املا.. 30

12ـ تشویق.. 30

مشارکت و نقّادی همکاران.. 30

اصلاح، تعدیل و یا تغییر راه‌حل‌ها32

توصیف وضع مطلوب (شواهد 2)33

الف) شاخص‌های کیفی وضع مطلوب... 33

ب)شاخص‌های کمّی وضع مطلوب... 34

استفاده از روش مشاهده مستقیم.. 34

الف ـ بررسی آزمون‌های برگزار شده34

ب ـ پرسش‌نامه:36

نتیجه‌گیری.. 38

پیشنهاد و راهکارها39

الف)به مسئولان محترم پیشنهاد می‌گردد:39

ب)به همکاران گرامی توصیه می‌شود:39

ج) به اولیای ارجمند پیشنهاد می‌گردد:40

 

چکیده

همه‌ی ما دوران تحصیل و مدرسه‌ی خود را خوب به یاد داریم. کلاس‌های پرجمعیّتی که هر نیمکت با زحمت سه دانش‌آموز را در خود جای می‌داد. زمانی که زنگ املا فرا می‌رسید، معلم می‌گفت: «بچّه‌ها! نفرات وسط هر نیمکت بیرون بیایند و روی زمین بنشینند. بچًه‌هایی هم که در نیمکت‌ نشسته‌اند، کیف‌هایشان را روی نیمکت بگذارند. سرمیزی‌ها سر میز. ته میزی‌ها هم ته‌میز» کوهی از کیف بر روی میزها قرار می‌گرفت تا مبادا دانش‌آموزی سرخود را حرکت دهد و چشمش به املای دیگری بیفتد. سپس معلم با حالت دستوری و کلمه به کلمه، متن املا را می‌خواند.

هنوز هم با گذشت سال‌ها، حتّی با تغییر کتاب‌های درسی، باز هم شاهد برگزاری چنین املاهایی در کلاس درس هستیم. این موضوع باعث تعجّب است که با وجود این همه تغییرات، باز هم به شکل سنّتی به دانش‌آموزان املا می‌گوییم؟ آیا واقعاً روش دیگری برای گفتن املا وجود ندارد؟ چرا سعی نمی‌کنیم در درس املا به شیوه‌هایی نو و جذّاب‌ هم توجّهی داشته باشیم؟ اصلاً چرا روش‌های سنّتی را کنار نمی‌گذاریم؟ مگر نه این است که ما بایستی این نونهالان باغ مدرسه را برای روزگاری جز روزگار خود تعلیم ‌دهیم و تربیت ‌کنیم.آیا تاکنون از خود آنان پرسیده‌ایم تا چه اندازه به این روش‌ها علاقه‌مند هستند؟

چرا زنگ املا در برخی مدارس به زنگی خشک و بی‌روح تبدیل می‌شود و هزاران چرا و دریغ دیگر! آیا فکر نمی‌کنید که دیگر زمان آن رسیده است که باور و نگاهمان را نسبت به درس املا تغییر دهیم؟ دانش‌آموزانمان را باور کنیم؟ به فکر شکوفایی خلّاقیّت آنان باشیم و از املا گفتن سنّتی بپرهیزیم و آن‌ها را از این گرداب توالی و تکرار  برهانیم؟

در رابطه با موضوع املا، تاکنون پژوهش‌های فراوانی صورت گرفته‌است که در مجلّات و کتب گوناگون به چاپ رسیده‌است. در همه‌ی آنها به این نکته اشاره‌ شده‌است که درس املا نیاز به بازنگری و توجّهی جدّی از سوی معلّمان و دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت دارد. چرا که تمام نگارندگان مقاله‌ها از افت تحصیلی دانش‌آموزانشان در این درس شکایت داشتند و راه‌حل‌های که برای برطرف شدن مشکل خود ارائه کرده‌بودند در جهت شکستن هنجار سنتّی درس املا بوده‌است و در پایان به تغییرات شگرفی در نگرش و بازخورد دانش‌آموزان دست یافته‌بودند که در قسمت ادبیّات موضوع به آنها اشاره کرده‌ام.

من نیز در این اقدام‌پژوهی سعی‌کرده‌ام ابتدا به بررسی موانع و مشکلاتی که در تدریس این درس با آن‌ها مواجه‌ بوده‌ام، بپردازم و سپس با استفاده از روش‌هایی که در مقالات و کتب گوناگون مطرح شده‌است و تجربیّات و راه‌کارهای ابتکاری خودم نمره‌ی دانش‌آموزانم را در درس املا افزایش دهم.

 

برای اطمینان شما :

فایل پی دی اف این اقدام پژوهی را فقط برای مشاهده و بصورت پی دی اف در زیر قرار داده ایم . ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید و در صورت رضایت می توانید فایل ورد و قایل ویرایش این اقدام پژوهی را بصورت خرید انلاین و به قیمت فقط  سه هزار تومان از لینک خرید آن دریافت نمائید . ابتدا فایل پی دی اف  :


http://up.asemankafinet.ir/up/asemankafinet/Pictures/DOKMEMO.jpg

در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این اقدام پژوهی را از لینک خرید زیر و بصورت انلاین و با قیمت سه هزار تومان بعد از پرداخت دریافت نمائید .

راهنمای خرید :   برای خرید انلاین ابتدا بر روی لینک خرید زیر کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید و دانلود سایت علمی و پژوهشی اسمان شوید .و فایل را بصورت مستقیم خرید و دانلود نمائید. لینک خرید :

http://up.asemankafinet.ir/view/1543587/submit.gif

 

 

( توجه)

سایر اقدام پژوهی های دبیر ادبیات فارسی را از لینک زیر مشاهده کنید (بر روی لینک زیر کلیک کنید ) :


لیست اقدام پژوهی ها دبیر ادبیات فارسی

 

( همچنین )

 لیست کامل ودسته بندی شده بیش از 470 اقدام پژوهی برای همه دبیران وآموزگاران ومدیران ومعاونان مدرسه و هنرآموزان را از لینک زیر مشاهده کنید و به سایرهمکاران اطلاع دهید-باتشکر:

( روی لین ک زیر کلیک کنید)


 

لیست کلیه اقدام پژوهی ها

 

 

منبع : سايت علمي و پژوهشي آسمان
اين مطلب در تاريخ: سه شنبه 29 آبان 1397 ساعت: 17:28 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
نظرات()

ليست صفحات

تعداد صفحات : 5

موضوعات

پيوندهاي روزانه

امکانات جانبي

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام و نام خانوادگی نام فایل و ایمیل خود را به شماره همراه 09159886819 ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل به ایمیل شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس مشهد قاسم اباد - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 10000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , کارآموزی