اقدام پژوهی ادبیات فارسی اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی اقدام پژوهی معلم ادبیات فارسی و زبان فارسی - 2

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا یا سروش پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

464 - اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی : چگونه توانستم دانش آموزان را به تحقيق و پژوهش در درس ادبیات فارسی علاقمند نمایم.

بازديد: 313
464 - اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی : چگونه توانستم  دانش آموزان را به تحقيق و پژوهش در درس ادبیات فارسی علاقمند نمایم.

نمونه کامل اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی

معرفی :

اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی باموضوع:  چچگونه توانستم  دانش آموزان را به تحقيق و پژوهش در درس ادبیات فارسی علاقمند نمایم. تعداد صفحات بیست و هفت صفحه -  بصورت ورد و قابل ویرایش - قیمت 2000   تومان -

فهرست مطالب، چکیده و فایل کامل پی دی اف (فقط برای مشاهده) در زیر آمده است :

 

فهرست مطالب

چکیده5

نکات کلیدی :5

مقدمه. 6

توصيف وضع موجود. 6

بيان مسئله. 6

شواهد 1 (گرد اوري اطلاعات)7

1.تعريف واژگان :7

2- ابزار هاي اطلاعاتي :8

3- يافته هاي علمي.. 9

اهميت تحقيق :9

روش علمي چيست؟. 11

انگيزه:12

نقش انگیزه ورغبت در پژوهش دانش آموزی:13

4- پيشينه تحقيق :19

6-هدف پژوهش:21

يافته ها:22

تحليل و تفسير داده ها:23

ارائه راه حل موقتي :23

اجراي طرح و نظارت بر آن:24

جمع آوري اطلاعات (شواهد 2) :25

ابزار گرد آوري اطلاعات :25

ارزیابی تأثیر اقدامات وتعیین اعتبار:25

راهكار ها و پيشنهادات:26

راهكارها :27

منابع :29

 

چکیده

انسان از سرآغاز زندگي ،يعني از زماني كه چشم به جهان مي گشايدبا سؤالات فراو اني رو به رو ميشود و تا زماني كه چشم از جهان فرو مي بندد ، در جست و جوي يافتن پاسخ آنهاست. پژوهش ،زمينه ساز رشد و توسعه پايدار جامعه است . يكي از زير بنا ترين فعاليتها در امر پويايي وپيشرفت هرجامعه ،پرداختن به فعاليت هاي پژوهشي ، به ويژه در مراكز علمي و فرهنگي است (رشد معلم،آذر 82)در طول تاريخ، انسان همواره كوشيده است تجارب و يافته هاي خود را به فرزندان و نسل آينده منتقل كند . اين نياز به آموزش و يادگيري ، سبب بقاي جوامع بشري شده و بدين سان، فرهنگ سازي وحفظ آن ، جزء لاينفك آرمان هاي انساني و شناسنامه انسان گرديده است. در جوامع نخستين ، ياددادن و ياد گرفتن به شيوه ي سنتي و از طريق باز سازي تجارب انجام مي شد و به صورت اطلاعات مورد نياز ، در عرصه ي زندگي حفظ مي گرديد و گسترش مي يافت . در نتيجه، مردم كمتر به فكرتوسعه بودند . در حالي كه در دهه هاي گذشته ، پيشرفت هاي مهمي صورت گرفته و تقريباً اكثر ابداعات، مربوط به يك صد سال گذشته است. توليد و گسترش سرسام آور اطلاعات ، دانش و كسب مهارت در علوم، وظايف نسل امروز را در مقايسه با نسل گذشته ، افزون تر ساخته است . تجارب بيش از هشتادوشش ميليارد انسان، دست آوردهاي ارزنده اي است كه بايد نسل آينده را براي كشف حقيقت و شناسايي خالق هستي ياري دهد .امروزه از آموزش به مثابه يك فرايند منظم ياد مي شود كه به موجب آن، اطلاعات، مهارتها و نگرشها ي دانش آموزان تقويت مي گرددو گسترش مي يابد . دراين فرايند، انباشت اطلاعات مورد نظر نيست .و به توليد و گسترش اطلاعات و مهارت ها توجه ميشود.(منوچهر فضلي خاني،راهنماي علمی روش هاي مشاركتي و فعال در فرايند تدريس)تحقیق و پژوهش در تعلیم و تربیت، به مجموعه فعالیتهایی اطلاق میشود که از طریق آن و با عنایت به اصول و روشهای علمی، پدیده آموزشی وتربیتی، مورد پژوهش قرار میگیرد و هدف آن کشف اصول کلی یا تفسیر رفتاری است که از آن برای تبیین، کنترل و پیشبینی رویدادهای آموزشی استفاده میشود.در این اقدام پژوهی تصمیم گرفتم به عنوان دبیر ادبیات فارسی روش صحیح تحقیق و پژوهش را به دانش اموزان آموزش و در آنها تقویت نمایم .

نکات کلیدی :

دانش اموزان تحقیق و پژوهش علاقمند کردن

 

برای اطمینان شما :

فایل پی دی اف این اقدام پژوهی را فقط برای مشاهده و بصورت پی دی اف در زیر قرار داده ایم . ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید و در صورت رضایت می توانید فایل ورد و قایل ویرایش این اقدام پژوهی را بصورت خرید انلاین و به قیمت فقط دو هزار تومان از لینک خرید آن دریافت نمائید . ابتدا فایل پی دی اف  :


http://up.asemankafinet.ir/up/asemankafinet/Pictures/DOKMEMO.jpg

در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این اقدام پژوهی را از لینک خرید زیر و بصورت انلاین و با قیمت دو هزار تومان بعد از پرداخت دریافت نمائید .

راهنمای خرید :   برای خرید انلاین ابتدا بر روی لینک خرید زیر کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید و دانلود سایت علمی و پژوهشی اسمان شوید .و فایل را بصورت مستقیم خرید و دانلود نمائید. لینک خرید :

http://up.asemankafinet.ir/view/1543587/submit.gif

 

 

( توجه)

سایر اقدام پژوهی های دبیر ادبیات فارسی را از لینک زیر مشاهده کنید (بر روی لینک زیر کلیک کنید ) :


لیست اقدام پژوهی ها دبیر ادبیات فارسی

 

( همچنین )

 لیست کامل ودسته بندی شده بیش از 370 اقدام پژوهی برای همه دبیران وآموزگاران ومدیران ومعاونان مدرسه و هنرآموزان را از لینک زیر مشاهده کنید و به سایرهمکاران اطلاع دهید-باتشکر:

( روی لین ک زیر کلیک کنید)


 

لیست کلیه اقدام پژوهی ها

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: شنبه 05 آبان 1397 ساعت: 8:34 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
نظرات(0)

437- اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی: چگونه توانستم با تقویت روحیه همکاری دانش آموزان در درس ادبیات

بازديد: 688
437- اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی: چگونه توانستم با تقویت روحیه همکاری دانش آموزان در درس ادبیات

نمونه کامل اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی

معرفی :

اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی باموضوع:  چگونه توانستم با تقویت روحیه همکاری دانش آموزان در درس ادبیات یادگیری آنها را افزایش دهم . تعداد صفحات بیست و هفت صفحه -  بصورت ورد و قابل ویرایش - قیمت 2000   تومان -

فهرست مطالب، چکیده و فایل کامل پی دی اف (فقط برای مشاهده) در زیر آمده است :

چکیده

امروز می بینیم که بیشتر فعالیت های یادگیری از طریق همیاری ترغیب می شود. زمینه ی دانشی و عاطفی و اجتماعی به هم پیوند می خورند و جنبه های گوناگون شخصیت فراگیرندگان مورد تایید قرار می گیرند.

آشکار است که دانش آموزان بدون مشارکت و فعالیت نمی توانند در جریان فرایند یادگیری قرار بگیرند و بهره ای از آموزش نمی برند.در مدتی که از سال تحصیلی می گذشت مشاهده می کردم که دانش آموزانم در کلاس درس ادبیات مشارکتی از خودشان نشان نمی دادند.آنها به تنهایی هرکدام تکالیف خود را انجام می دادند . بنابراین به عنوان یک معلم تصمیم گرفتم تا شیوه هایی را در مدرسه به کار گیرم تا از طریق آن بتوانم روحیه همکاری را بین دانش آموزان در سرکلاس درس ادبیات افزایش دهم . و از این طریق یادگیری را در انها افزایش دهم . پس از مطالعه و بررسی اسناد و مدارک موجود و گردآوری اطلاعات از دانش آموزان و همکاران بر آن شدم تا با استفاده از روشهای تدریس گروهی و مشارکتی روحیه همکاری آنها را برای یادگیری بیشتر افزایش دهم . با اجرای این طرح و نتایج حاصل از ارزشیابی اقدام جدید و تعیین اعتبار آن روند خوبی در مشارکت و فعالیت دانش آموزان در درس ادبیات و در نتیجه افزایش روحیه همکاری در آنها و یادگیری بیشتر مشاهده کردم .

 

فهرست مطالب

چکیده

نکات کلیدی :

مقدمه:

اهمیت موضوع :

توصیف وضعیت موجود و تشخیص مساله:

اهداف پژوهش :

هدف اصلی :

اهداف جزئی :

سوالات پژوهش :

گردآوری اطلاعات (شواهد):

الف مشاهده :

ب-  گرفتن آزمون عملکردی :

نمودار نمرات دانش آموزان :

ج مصاحبه با مربی پرورشی :

د پرسشنامه به دانش آموازن

د) مطالعات کتابخانه ای و پیشینه پژوهش

- روش تدریس به شیوه بحث گروهی:

روش تدریس  مشارکتی و روشهای اجرای آن:

تجزیه تحلیل و تفسیر داده ها:

انتخاب راه جدید به صورت موقت:

اجرای طرح راه جدید و نظارت بر آن:

روش تدریس بحث گروهی

مرحله اول: آمادگی و برنامه ریزی

1- انتخاب موضوع :

2- فراهم کردن زمینه های مشترک:

3- تعیین نحوه آرایش شبکه های ارتباطی:

مرحله دوم: روش اجرای بحث گروهی

1- وظایف معلم در روش بحث گروهی

2- وظایف شاگردان در جریان بحث گروه

استفاده از روش تدریس مشارکتی :

مراحل اجرای تدریس مشارکتی :

گرد آوری اطلاعات شواهد (2):

الف مشاهده :

ب-  گرفتن آزمون عملکردی :

نمودار نمرات بعد از اجرای طرح :

ج مصاحبه با مربی پرورشی بعد اجرای طرح :

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار آن:

مزایای اجرای طرح :

محدودیت ها :

نتیجه گیری:

نتیجه‏ گیری

پیشنهادها:

فهرست منابع:

برای اطمینان شما :

فایل پی دی اف این اقدام پژوهی را فقط برای مشاهده و بصورت پی دی اف در زیر قرار داده ایم . ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید و در صورت رضایت می توانید فایل ورد و قایل ویرایش این اقدام پژوهی را بصورت خرید انلاین و به قیمت فقط دو هزار تومان از لینک خرید آن دریافت نمائید . ابتدا فایل پی دی اف  :


http://up.asemankafinet.ir/up/asemankafinet/Pictures/DOKMEMO.jpg

در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این اقدام پژوهی را از لینک خرید زیر و بصورت انلاین و با قیمت دو هزار تومان بعد از پرداخت دریافت نمائید .

راهنمای خرید :   برای خرید انلاین ابتدا بر روی لینک خرید زیر کلیک نمائید .   تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید. تا وارد صفحه در گاه بانک شوید .بعد از وارد کردن مشخصات کارت ، وارد صفحه دانلود فایل می شوید که بصورت مستقیم می توانید آن را دانلود کنید ، همچنین علاوه بر دانلود مستقیم ، لینک دانلود به ایمیل شما نیز فرستاده می شود -   لینک خرید :

http://up.asemankafinet.ir/view/1543587/submit.gif

 

 

( توجه)

سایر اقدام پژوهی های دبیر ادبیات فارسی را از لینک زیر مشاهده کنید (بر روی لینک زیر کلیک کنید ) :


لیست اقدام پژوهی ها دبیر ادبیات فارسی

 

( همچنین )

 لیست کامل ودسته بندی شده بیش از 370 اقدام پژوهی برای همه دبیران وآموزگاران ومدیران ومعاونان مدرسه و هنرآموزان را از لینک زیر مشاهده کنید و به سایرهمکاران اطلاع دهید-باتشکر:

( روی لین ک زیر کلیک کنید)


 

لیست کلیه اقدام پژوهی ها

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: یکشنبه 13 خرداد 1397 ساعت: 9:10 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
نظرات(0)

401- اقدام پژوهی با موضوع: چگونه توانستم با ارائه موضوع های پیشنهادی از سوی دانش آموزان ذوق نوشتن را د

بازديد: 594
401- اقدام پژوهی با موضوع: چگونه توانستم با ارائه موضوع های پیشنهادی از سوی دانش آموزان ذوق نوشتن را د

نمونه کامل اقدم پژوهی برای درس انشاء

معرفی :

اقدام پژوهی با موضوع: چگونه توانستم با ارائه موضوع های پیشنهادی از سوی دانش آموزان ذوق نوشتن را در آنها تقویت نمایم؟، مخصوص مقطع راهنمایی وابتدایی  .فایل بصورت ورد (word ) و قابل ویرایش - تعداد صفحات بیست و هشت صفحه - قیمت فقط  دو هزار تومان

چکیده  :

یکی از مهم ترین ویژگی های انسان، خلاقیت است. آدمها با استعدادهای درونی خود می توانند خلاق باشند. زمانی که این استعدادها و قدرت تفکر دانش آموزان پرورش می یابد و جهت دار می شوند، خلاقیت شکل می گیرد و یکی از ابعاد خلاقیت، خلاقیت در نوشتن است. متاسفانه درس انشاء در بعضی مدارس جدی گرفته نمی شود در حالی که انشا هم یعنی خلاقیت. یکی از دغدغه های مسئولان بحث خلاقیت است. به کارگیری مهارت های آموزگار خلاق در روند یادگیری فراگیرندگان قدم موثری است که می تواند در تدریس زبان و ادبیات فارسی تحول و دگرگونی ایجاد کند.

انشا تراوشات فکری نویسنده در مورد موضوعی خاص است حال این که این تراوشات چگونه و با چه فکر و بیانی روی کاغذ جاری می شود و به قوانین احتیاج دارد و در این موارد هر آموزگار ادبیاتی راهکار و روش تدریس به خصوصی دارد که طی سالیان تدریس خود هر کدام را ارزیابی می کند و بهترین روش را در کلاس به کار می گیرد.

اکثر اوقات کلاس درس انشا و نگارش برای دانش آموزان کلاس خسته کننده تکراری و غیرقابل تحمل است، در حالی که این درس و این ساعت باید دهن را روشن، اندیشه را رها و روح و قلب را آرام سازد. دانش آموزان از عقاید بگویند، از نوشتن لذت ببرند، فکر کنند و تخیلشان را قوی سازند. کلاس درس انشا باید تمرین خوبی برای خوب نوشتن، خوب اندیشیدن و خوب سخن گفتن باشد، نه کلاس درس که فقط سوال گیج کننده «آیا می توانم بنویسم» را در ذهن دانش آموز بپروراند و غصه ی این که (این بار  انشایم را چه کسی بنویسد!؟) او را از نوشتن بیزار سازد یا موضوعات نازیبا، غیرادبی و تکراری شوق نوشتن را از او بگیرد.

فهرست مطالب

چکیده  :

مقدمه :

بیان مسئله

توصیف وضعیت موجود

مفاهیم و واژگان

گردآوری اطلاعات و شواهد(1)

پیشینه ی تحقیق در مورد درس انشا:

تجزیه و تحلیل اطلاعات

راه کارهای خلاقانه پیرامون تقویت انشای دانش آموزان

چگونگی انجام کار

انواع انشا:

مراحل نوشتن انشا

تجدیدنظر در روش های انجام گرفته

نتایج

پیشنهادات

نحوه ارزش یابی

گردآوری شواهد (2)

راهکار ها

راهکار های دیگر :

نتیجه گیری

فهرست منابع
برای اطمینان شما عزیزان

فایل پی دی اف این اقدام پژوهی بصورت ورد در زیر فقط برای مشاهده آمده است . ابتدا فایل پی دی اف و دارای آرم را مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش در متن و بدون هیچ آرمی ، را از لینک خرید و به قیمت فقط دو هزار تومان دریافت نمائید . ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید :


http://up.asemankafinet.ir/up/asemankafinet/Pictures/DOKMEMO.jpg

در صورت مشاهده فایل پی دی اف و رضایت ، فایل ورد و قابل ویرایش و بدون آرم این اقدام پژوهی  را از لینک خرید زیر و به قیمت فقط دو هزار تومان دریافت نمائید.

راهنمای خرید :   برای خرید انلاین ابتدا بر روی لینک خرید زیر کلیک نمائید .   تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.در صفحه بعد از آن بر روی پرداخت از طریق کلیه کارت های عضو شتاب کلیک نمائید تا وارد صفحه در گاه بانک شوید .بعد از وارد کردن مشخصات کارت ، وارد صفحه دانلود فایل می شوید که بصورت مستقیم می توانید آن را دانلود کنید ، همچنین علاوه بر دانلود مستقیم ، لینک دانلود به ایمیل شما نیز فرستاده می شود -   لینک خرید :

http://up.asemankafinet.ir/view/1543587/submit.gif

 

 

 

 

( توجه)

سایر اقدام پژوهی های ابتدایی و دبیر ادبیات فارسی را از لینک زیر مشاهده کنید (بر روی لینک زیر کلیک کنید ) :

 

    لیست اقدام پژوهی های آموزگاران اول ابتدایی

   لیست اقدام پژوهی های آموزگاران دوم ابتدایی

   لیست اقدام پژوهی های آموزگاران سوم ابتدایی

    لیست اقدام پژوهی های آموزگاران چهارم ابتدایی

    لیست اقدام پژوهی های آموزگاران پنجم ابتدایی

    لیست اقدام پژوهی های آموزگاران ششم ابتدایی

لیست اقدام پژوهی های مشترک برای همه دبیران و آموزگاران و هنر آموزان

 

( همچنین )

 لیست کامل ودسته بندی شده بیش از 370 اقدام پژوهی برای همه دبیران وآموزگاران ومدیران ومعاونان مدرسه و هنرآموزان را از لینک زیر مشاهده کنید و به سایرهمکاران اطلاع دهید-باتشکر:

( روی لینک زیر کلیک کنید)


لیست کلیه اقدام پژوهی ها

 


منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: سه شنبه 04 ارديبهشت 1397 ساعت: 12:24 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
نظرات(0)

383 - اقدام پژوهی چگونه توانستم درس املا را در دانش آموزان تقویت کنم ؟

بازديد: 1714
383 - اقدام پژوهی چگونه توانستم درس املا را در دانش آموزان   تقویت کنم ؟

نمونه کامل  اقدام پژوهی درس املا

معرفی :

 اقدام پژوهی چگونه توانستم درس املا را در دانش آموزان   تقویت کنم ؟، مخصوص مقطع ابتدایی و دبیر ادبیات فارسی .فایل بصورت ورد (word ) و قابل ویرایش - تعداد صفحات بیست و هفت صفحه - قیمت فقط  سه هزار تومان

 

ابتدا چکیده و فهرست مطالب و فایل کامل پی دی اف این اقدام پژوهی را در زیر مشاهده نمائید :

چکیده

   املا، به معنی جانشین ساختن صحیح صورت نوشتاری کلمات و حروف به جای صورت آوایی آن‌هاست.

اصطلاح دیس گرافی نیز برای کودکانی اطلاق می‌شود که علی‌رغم هوش طبیعی، بسیار بد می‌نویسند. برخی معتقدند که بدنویسی این کودکان معمولاً به دلیل عدم هماهنگی حرکتی آنان است اما به هر حال نوشتن باید به عنوان یک عمل پیچیده که شامل رشد ذهنی، مهارت‌های حرکتی و بینایی است، در نظر گرفته شود.

با توجه به اینکه معمولاً بیان محاوره‌ای کلمات و نوشتن رسمی آنها در بسیاری از موارد با یکدیگر تطابق ندارد لذا املا نوشتن کار دشواری است.

اینجانب در سال تحصیلی 1396- 1395 به عنوان آموزگار پایه ..............  ، با دانش آموزانی مواجه بودم که دارای ضعف در املا نویسی بودند . باید دیدن این مشکلات تصمیم گرفتم تا راه حل هایی برای بهتر شدن و تقویت املای انها اتخاذ نمایم .

بعد از جمع آوری اطلاعات و تجزیه تحلیل آن ، با روش هایی هچون ، افزایش تمرکز در دانش آموزان ، تقویت عضلات ، تقویت حافظه دیداری و شنوایی و روش های جدید املاگویی ضعف آنها را در درس املا کاهش دادم .

نکات کلیدی :

دانش آموز درس املا اختلالات املا - درمان

 

فهرست مطالب

چکیده

نکات کلیدی :

مقدمه

اهمیت و ضرورت بیان مسأله

توصیف وضعیت موجود

اهداف پژوهش :

هدف اصلی :

اهداف جزئی :

سوالات پژوهش :

گردآوری اطلاعات و شواهد (1)

الف -  مشاهده

ب گرفتن ازمون املا و بررسی آنها

1 - اشتباه در نقطه‌گذاری حروف :

2 -ا شکالات مربوط به تشدید:

3 - تمیز دیداری :

4 ضعف دقت :

5 - خطاها و علل نارسانویسی :

ج ترسیم جداول و نمودارهای اختلالات املانویسی دانش آموزان :

نمودار تعداد دانش آموزان با اختلالا مختلف :

د - بررسی سوابق تحصیلی

ه - مصاحبه با اولیاء:

و مطالعه مقالات و کتاب ها (پیشینه تحقیق )

انواع اشتباهات املا نویسی :

عوامل مشکل‌ساز در املانویسی

ـ اشکال در حافظه دیداری:

ـ ضعف در تمیز دیداری:

ـ ضعف حساسیت شنیداری:

ـ اشکال در حافظه شنیداری:

اختلال املانویسی

انواع خطاهای املایی

علل مهم نارسا نویسی :

درمان وارونه نویسی و قرینه نویسی

تجزیه و تحلیل داده‌ها

راه حل های پیشنهادی ( رد یا قبول )

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن

ارزیابی از اقدام های جدید (گردآوری شواهد (2) )

الف  - مشاهده و نمودار :

نمودار مربوط به مشکلاتت و اختلالات املا نویسی :

ب مصاحبه با دانش آموزان

ج مصاحبه با والدین :

اعتبار سنجی :

محدودیت های تحقیق :

نتیجه گیری :

پیشنهادات

منابع و مأخذ

برای اطمینان شما عزیزان

فایل پی دی اف این اقدام پژوهی بصورت ورد در زیر فقط برای مشاهده آمده است . ابتدا فایل پی دی اف و دارای آرم را مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش در متن و بدون هیچ آرمی ، را از لینک خرید و به قیمت فقط سه هزار تومان دریافت نمائید . ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید :

http://up.asemankafinet.ir/up/asemankafinet/Pictures/DOKMEMO.jpg

 

در صورت مشاهده فایل پی دی اف و رضایت ، فایل ورد و قابل ویرایش و بدون آرم این اقدام پژوهی  را از لینک خرید زیر و به قیمت فقط سه هزار تومان دریافت نمائید.

راهنمای خرید :   برای خرید انلاین ابتدا بر روی لینک خرید زیر کلیک نمائید .   تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.در صفحه بعد از آن بر روی پرداخت از طریق کلیه کارت های عضو شتاب کلیک نمائید تا وارد صفحه در گاه بانک شوید .بعد از وارد کردن مشخصات کارت ، وارد صفحه دانلود فایل می شوید که بصورت مستقیم می توانید آن را دانلود کنید ، همچنین علاوه بر دانلود مستقیم ، لینک دانلود به ایمیل شما نیز فرستاده می شود -   لینک خرید :

http://up.asemankafinet.ir/view/1543587/submit.gif

 

 

( توجه)

برای مشاهده سایر اقدام پژوهی های مشترک و قابل استفاده برای آموزگاران ابتدایی و سایر دبیران بر روی لینک زیر کلیک نمائید.

لیست اقدام پژوهی های مشترک

 

( همچنین می توانید)

 لیست کامل ودسته بندی شده بیش از 370 اقدام پژوهی برای همه دبیران وآموزگاران ومدیران و معاونان مدرسه وهنرآموزان را از لینک زیرمشاهده کنید وبه سایر همکاران اطلاع دهید-باتشکر:  (بر روی لینک زیر کلیک کنید )


http://up.asemankafinet.ir/up/asemankafinet/Pictures/Untitled-3.jpg

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: جمعه 24 فروردين 1397 ساعت: 12:7 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
نظرات(0)

35 - اقدام پژوهی چگونه توانستم ناسازگاری دانش آموز رابرطرف کنم.

بازديد: 5296
35 - اقدام پژوهی چگونه توانستم ناسازگاری دانش آموز  رابرطرف کنم.

معرفی :

اقدام پژوهی چگونه توانستم ناسازگاری دانش آموز  س .م  رابرطرف کنم..فایل بصورت ورد (word ) و قابل ویرایش - تعداد صفحات بیست و شش صفحه -  قیمت فقط  پنج هزار تومان

 

چکیده :

   این پژوهش با هدف حل مشکل اخلاقی ورفتاری دانش اموز س.م انجام گردیده است که دانش آموز دارای اختلالات رفتاری از قبیل  شلوغی درکلاس درس وحیاط مدرسه و.... ، مسخره كردن ديگران، اذيت کردن ديگر دانش آموزان ،حسادت ، بی حوصلگی ، فحش دادن به ديگران ، لجبازی ، تنبلی ، سردرد مزمن بود. با توجه به اطلاعات بد ست آمده سوالات زير برای رفع مشكل دانش آموز در ذهن من ايجاد گرديد:1 - آيا بيماری سردرد ، موجب اختلال رفتاری او شده است ؟2-آ يا بيماری سردرد ، ناشی از فشارهای روانی است ؟3- آيا تربيت غلط ، موجب اختلال رفتاری ايشان شده است ؟4- آيا به خاطر روابط غلط با ايشان دچار خود پنداری منفی از خود شده است؟5-  آيا دچار كمبود محبت شده است؟6-  آيا با رفتارهای خويش مي خواهد د يگران را به خود متوجه سازد؟7-  چه راه حل هايی برای مشكل وجود دارد؟روش استفاده در این پژوهش اقدام پژوهی مدل جدول تناقضات می باشد. برای گرد آوری اطلاعات روشهای متعددی وجود دارد ؛ با توجه به موضوع پژوهش ، به نظر مي رسد كه ما مجبور باشيم از چند روش به صورت تركيبی برای جمع آوری اطلاعات استفاده نمايم . در اين پژوهش روشهای مشاهده ، مشاهده مشاركتی و مصاحبه را انتخاب نمودم. برای کاهش حسادت ، شرکت دادن فرد در گروه  و احساس مسئولیت فرد نسبت  به گروه ایجاد   می گردد و از والدین فرد خواسته می شود که بین فرزندان تبعیض قائل نشوند و رفتارشان نسبت به فرد ملایم گردد.برای کاهش پرخاشگری و لج بازی ؛ از والدین (س.م) خواسته می شود که بین فرزندان تبعیض قائل نشود و با فرزندان خود با ملایمت ومهربانی رفتار کنند و ویژگی های مثبت فرزند خود را با تشویق تقویت نمایند. تا فرزند دچار کمبود محبت نگردد .  به نظر می رسد یکی از علتهای  اساسی پرخاشگری و لج بازی تبعیض و کمبود محبت است . و به فرزند خود بر چسب های مثبت بزنند  تا کودک باور کند که واقعاً دارای  ویژگی های مثبت است .برای كاهش ضعف تحصيلی ، از بين بردن مشكلات عاطفی توسط والدين ومعلم مربوطه ، ايجاد انگيزه ، تقويت ويژگی های مثبت ، شكوفايی اعتمادبه نفس كودك ، توجه لازم به كودك ، تغيير نگرش كودك نسبت به خود از جمله عواملی هستندكه مي توانند ضعف تحصيلی دانش آموزرا كاهش دهند.

فهرست مطالب

چکیده :3

کلید واژگان:4

مقدمه :5

توصیف وضعیت موجودوبیان مسا له:6

اهداف پژوهش... 7

اهداف جزئی:7

گردآوری اطلاعات شواهد(1)7

جدول حل تناقضات:10

تجزيه و تحليل وتفسيرها:11

انتخاب راه جدید به صورت موقّت.. 14

آ موزش درمانی.. 15

روشهای درمان حسادت :15

تکنیک هایی لازم برای کنترل پرخاشگری در محیط خانواده ومدرسه. 16

درمان پرخاشگری:17

قوانين يادگيری:18

قانون اثر ونتيجه :18

تشویق و تنبیه  :18

گرد آوری اطلاعات(شواهد 2)19

مدل جدول تناقضات:21

ارزيابی تاثير اقدام جديد وتعيین اعتبار:22

ارائه راهکا رها:23

منابع :24

برای اطمینان شما عزیزان فایل پی دی اف این اقدام پژوهی بصورت ورد در زیر فقط برای مشاهده آمده است . ابتدا فایل پی دی اف و دارای آرم را مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش در متن و بدون هیچ آرمی ، را از لینک خرید و به قیمت فقط پنج هزار تومان دریافت نمائید . ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید:

http://up.asemankafinet.ir/up/asemankafinet/Pictures/DOKMEMO.jpg

 

در صورت مشاهده فایل پی دی اف و رضایت ، فایل ورد و قابل ویرایش و بدون آرم این اقدام پژوهی  را از لینک خرید زیر و به قیمت فقط پنج هزار تومان دریافت نمائید.

راهنمای خرید :   برای خرید انلاین ابتدا بر روی لینک خرید زیر کلیک نمائید .   تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.در صفحه بعد از آن بر روی پرداخت از طریق کلیه کارت های عضو شتاب کلیک نمائید تا وارد صفحه در گاه بانک شوید .بعد از وارد کردن مشخصات کارت ، وارد صفحه دانلود فایل می شوید که بصورت مستقیم می توانید آن را دانلود کنید ، همچنین علاوه بر دانلود مستقیم ، لینک دانلود به ایمیل شما نیز فرستاده می شود -   لینک خرید :

http://up.asemankafinet.ir/view/1543587/submit.gif

 

 

( توجه)

همچنین می توانید لیست کامل ودسته بندی شده بیش از430  اقدام پژوهی  دسته بندی شده برای  دبیران وآموزگاران ومدیران ومعاونان مدرسه وهنرآموزان را از لینک زیرمشاهده کنیدوبه سایرهمکاران اطلاع دهید-باتشکر:  (بر روی لینک زیر کلیک کنید )


http://up.asemankafinet.ir/up/asemankafinet/Pictures/Untitled-3.jpg

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: چهارشنبه 22 مرداد 1393 ساعت: 17:21 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
نظرات(0)

ليست صفحات

تعداد صفحات : 5

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :
معلم سایت

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام و نام خانوادگی نام فایل و ایمیل خود را به شماره همراه 09159886819 ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل به ایمیل شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس