سایت اقدام پژوهی - گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان
1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819 - صارمی
2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2 و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .
3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل را بنویسید.
در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا پیام بدهید آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet
چگونه میتوان وارد دانشکده جامع علمی - کاربردی سازمان آتشنشانی شد؟
به گزارش خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در اساسنامه دانشگاه جامع علمی - کاربردی سازمان آتشنشانی آمده که این دانشگاه برای افرادی است که مشغول فعالیت در حوزههای مختلف شغلی هستند و فرصت حضور تمام وقت در کلاسهای دانشگاهها را ندارند و هدف از آن بالا بردن سطح علمی ایمنی و توانمندی امدادگران در جامعه و با استفاده از علوم تخصصی است.
فراخوان برای شرکت در آزمون این دانشگاه همه ساله توسط سازمان سنجش صورت میگیرد و متقاضیان میتوانند تا مقطع لیسانس در آن مشغول به تحصیل شوند و از امسال نیز برای نخستین بار تعداد 15 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد جذب آن شده و به تحصیل مشغولند.
مرکز آموزش بینالمللی آتشنشانی تهران در زمینی به متراژ تقریبی 110 هزار مترمربع در اراضی صالحآباد شرقی در محدوده منطقه 20 شهرداری در اختیار سازمان آتشنشانی تهران قرار گرفته و برای آموزش داوطلبان از شهرهای مختلف کشور و همچنین از کشورهای منطقه کارایی مناسبی دارد و هدف اصلی از تاسیس این مرکز، تربیت و آموزش نیروهای متخصص آتشنشان است.
این مرکز شامل کارگاههای تخصصی در زمینههای مختلف امداد و نجات، اطفای حریق از جمله کارگاه آموزشی دستگاه تنفسی، کارگاه آموزشی فوریتهای پزشکی، کارگاه شبیهساز عملیاتی آموزشی مسکونی، کارگاه شبیهساز آموزشی عملیاتی اداری تجاری، کارگاه کار در ارتفاع، کارگاه شبیهساز رفتارشناسی حریق، کارگاه شبیهساز بررسی علل حریق، کارگاه شبیهساز زلزله، کارگاه شبیهساز تهویه، کارگاه آموزشی ساختمانهای آوار، محوطه تمرینی، آبرسانی، امداد و نجات و کانالهای روباز و ... است.
دانشگاه هوایی شهید ستاری با این هدف تأسیس شد که افسران متخصص در رشتههای راهبردی علوم با بالاترین سطح علمی و با توجه به ابعاد علمی، انضباطی، عقیدتی سیاسی و جسمانی در آموزش افسران برای ارتش جمهوری اسلامی ایران تربیت شوند دانشگاه هوایی شهید ستاری در سال 1367 به ابتکار نیروی هوایی ارتش جمهموری اسلامی ایران بویژه فرمانده شهید آن امیر سرلشکر منصور ستاری بنیان گذاشته شد و با 13 رشته کارشناسی و دو رشته کارشناسی ارشد در قالب 6 دانشکده مشغول تربیت نیروی متخصص برای نیروی هوایی و سایر سازمانها است.
دانشگاه هوایی شهید ستاری با این هدف تأسیس شد که افسران متخصص در رشتههای راهبردی علوم با بالاترین سطح علمی و با توجه به ابعاد علمی، انضباطی، عقیدتی سیاسی و جسمانی در آموزش افسران برای ارتش جمهوری اسلامی ایران تربیت شوند و از پرورش تعداد زیادی از افراد اما با تخصص در رشتههای با دید محدود اجتناب شود.
دانشگاه هوایی شهید ستاری دارای شش دانشکده تحت عناوین «دانشکده پرواز»، «دانشکده مهندسی برق»، «دانشکده مهندسی تکنولوژی فرماندهی و کنترل هوایی»، «دانشکده مهندسی هوافضا»، «دانشکده کامپیوتر» و «دانشکده مدیریت» است.
سه رشته «هوانوردی ـ خلبانی»، «هوانوردی ـ ناوبری هواپیما» و «هوانوردی ـ مراقبت پرواز» در مقطع کارشناسی در دانشکده پرواز دانشگاه هوایی شهید ستاری به تربیت دانشجو میپردازند.
دانشآموختگان رشتههای «هوانوردی ـ خلبانی» و «هوانوردی ـ ناوبری هواپیما» برای هدایت انواع هواپیماهای موجود در نیرویهوایی اعم از شکاری، ترابری، شناسایی تاکتیکی، هواپیمای سبک و ارتباطی و همچنین انواع هلیکوپترها بمنظور دفاع از قلمرو فضایی کشور با توانایی شناخت، بهرهبرداری، مدیریت در سیستمهای مختلف هوانوردی، مشاوره، طراحی و ساخت، گسترش و بهسازی و نوسازی سیستمهای پروازی و تهیه و تدوین طرحها، خط مشیها و دستورالعملهای مورد نیاز در جهت توسعه و جایگزینی سیستمهای پروازی تربیت میشوند.
کارشناسان تربیت شده در رشته «هوانوردی ـ مراقبت پرواز» نیز دارای توانایی در زمینه کنترل ترافیک هوایی، بهرهبرداری از دستگاههای پیشرفته ناوبری و سیستمهای ترافیک هوایی هستند.
افسران کارشناس الکترونیک و مخابرات با توجه به تنوع تجهیزات الکترونیکی و مخابراتی زمینی و هوایی موجود در نیروی هوایی با توانایی شناخت نحوه عملکرد و چگونگی نگهداری و بهرهبرداری از این سیستمها در رشتههای کارشناسی مهندسی برق ـ الکترونیک و کارشناسی مهندسی برق ـ مخابرات دانشکده مهندسی برق دانشگاه هوایی شهید ستاری تربیت میشوند.
دانشکده مهندسی تکنولوژی فرماندهی و کنترل هوایی دانشگاه هوایی شهید ستاری نیز در مقطع کارشناسی رشتههای مهندسی تکنولوژی فرماندهی و کنترل هوایی در سه گرایش اطلاعات عملیات، عملیات موشک، کنترل شکاری، سیستمهای فرماندهی و کنترل هوایی در توان نظامی کشور از نظر نظامی و سیاسی نقش مهمی ایفا میکند.
تربیت افسران کارشناس فرماندهی و کنترل هوایی بمنظور ایجاد یک شبکه قدرتمند منسجم دفاع هوایی در کشور جهت مقابله با تهدیدات احتمالی با توجه به اهمیت اقتصادی دفاع از مناطق حیاتی و صنعتی کشور و همچنین ایجاد توانایی علمی و عملی لازم بمنظور همگام شدن با پیشرفت سریع تکنولوژی و تجهیزات سیستمهای موشکی، فرماندهی و کنترل هوایی از اهداف مهم دانشکده مهندسی تکنولوژی فرماندهی و کنترل هوایی است.
تربیت افسران کارشناس جهت فعالیت در صنایع مربوط به هواپیما و هلیکوپتر در نیرو و سازمانهای مشابه با توانایی محاسبات، طراحی و ساخت قسمتهایی از صنایع مختلف هواپیمایی، هلیکوپترسازی و موشکی در دانشکده مهندسی هوافضا پیگیری میشود.
آزمایشگاهها و کارگاههای دانشگاه هوایی شهید ستاری که در ارتباط با دروس نظری دانشکده مهندسی هوافضا ایجاد شده در مقایسه با دانشگاههای کشور که رشته هوافضا دارند از جایگاه ویژهای برخوردار است.
همچنین تربیت افسران کارشناس با تکیه بر اصول مهندسی نگهداری، بهسازی و مدیریت تعمیر سیستمهای مکانیکی هواپیما، هلیکوپتر و غیره که قادر خواهند بود نیاز صنایع مختلف هواپیمایی، هلیکوپترسازی و موشکی و دیگر صنایع نیروی هوایی و سازمانهای مشابه را در حد کارشناسی تأمین کنند از اهداف غایی رشته کارشناسی مهندسی نگهداری هواپیما است که در دانشکده مهندسی هوافضا دانشگاه هوایی شهید ستاری ارائه میشود.
در دانشکده کامپیوتر دانشگاه هوایی شهید ستاری نیز در مقطع کارشناسی رشته مهندسی کامپیوتر (نرمفزار) و در دانشکده مدیریت هم در مقطع کارشناسی رشته مدیریت دولتی و بازرگانی دانشجو پذیرش میشود.
شرایط عمومی و اختصاصی پذیرش دانشجو در دانشگاه هوایی شهید ستاری در پی آمده است:
شرایط عمومی
متدین به دین مبین اسلام تابعیت جمهوری اسلامی ایران ایمان به انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران و آمادگی فداکاری در راه تحقق اهداف آن اعتقاد و التزام به ولایت مطلقه فقیه فقدان محکومیت مؤثر کیفری و محکومیت ناشی از اقدام علیه امنیت کشور، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی نداشتن عضویت و یا وابستگی و هواداری نسبت به احزاب، گروهها و سازمانهای سیاسی دارا بودن حداقل سن 17 سال تمام و حداکثر 22 سال و در صورت انجام خدمت سربازی 24 سال تمام (تبصره : برای خانواده درجه 1 شهداء، 5 سال به حداکثر سن داوطلبان اضافه میشود). حداکثر سن برای رشته خلبانی هواپیما 20 سال است عدم معروفیت به فساد اخلاقی برابر ضوابط اولیه استخدام داشتن سلامت جسم و روان (برابر معاینات اولیه استخدام)
تبصره : حداقل قد برای عموم داوطلبان 165 سانتیمتر و دید چشم برای رشتههای خلبانی و ناوبری 10/10 و برای سایر رشتهها حداقل 10/8 است.
شرایط اختصاصی
سپردن تعهد خدمتی برابر ضوابط قانون ارتش جمهوری اسلامی ایران داشتن حداقل معدل کل 14 جهت فارغالتحصیلان رشته تجربی و ریاضی قبولی در آزمون علمی، معاینات پزشکی، مقاومت جسمانی و صلاحیت گزینشی (تبصره : استخدام معافشدگان پزشکی از خدمت وظیفه عمومی در نیروهای مسلح امکانپذیر نیست). نداشتن تعهد خدمتی یا استخدامی به دستگاههای دولتی و بخش خصوصی
امتیازات
تحصیل در دانشگاه هوایی شهید ستاری بعد از طی دوره رزم مقدماتی مشترک در لشکرک به صورت شبانهروزی است پوشاک، تغذیه، آموزش و درمان دانشجویان رایگان است به دانشجویان در طول دوره، کمک هزینه تحصیلی پرداخت میشود دانشجویان پس از طی هفت ترم موفقیتآمیز تحصیلی به درجه ستواندومی نائل میگردند و پس از دانشآموختگی به آنان دانشنامه کارشناسی در رشته مربوطه اعطا میشود.
فهرست رشتههای دانشگاه هوایی شهید ستاری در مقطع کارشناسی
دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر در شهرستان اسلامشهر واقع در جنوب غربی تهران با دوازده کیلومتر فاصله از تهران قرار دارد. این واحد در خرداد سال 1376 به صورت شعبه ای از واحد تهران جنوب تأسیس و طی مراسمی با حضور ریاست عالیه دانشگاه جناب آقای دکتر جاسبی و با هدف دستیابی به آرمانها و ارزشهای والای جمهوری اسلامی افتتاح گردید و در آذرماه 1377 رسماً به صورت واحد دانشگاهی با درجه بزرگ فعالیت خود را با راه اندازی رشته های مترجمی زبان انگلیسی - کاردانی کامپیوتر - کارشناسی حقوق قضایی و با جذب 401 نفر دانشجو آغاز نمود.دانشگاه اسلامشهر دارای کلیه مقاطع آموزشی بجز دکتری تخصصی در سیستم های آموزشی تمام وقت ،پاره وقت و آموزش معلمان و شش گروه عمده تحصیلی شامل :علوم انسانی , حسابداری،علوم پایه ،فنی و مهندسی ، تربیت بدنی و هنر فعالیت خود را آغاز نمود و هم اکنون با حدود 330 نفر عضو هیأت علمی تمام وقت و حدود 780 نفر حق التدریس ، حدود 350 نفر کارمند و حدود 22هزار نفر دانشجو در حال فعالیت می باشد .
امروزه در عصري زندگي مي كنيم كه دگرگوني هاي عظيمي در دنيا به وقوع پيوسته ويا در حال وقوع است. تحولات عظيم در حوزه فناوري هاي نوين ارتباطي و صنايع اطلاعاتي، پيامدهاي اقتصادي، سياسي، فرهنگي و اجتماعي خاصي را در پي داشته و دارد. تكنولوژي هاي نوين ارتباطي با بسط و گسترش بزرگراه هاي اطلاعاتي و استفاده از امكانات ماهواره اي و كامپيوتري در جهان، اثرات قابل توجهي بر رفتارهاي فردي و جمعي انسان ها گذاشته كه اين اثرات را مي توان در بخشهاي اجتماعي، اقتصادي، روانشناسي و بسیاری دیگر مورد بررسي قرار داد. اين اثرات به قدري برجسته و پررنگ است كه توجه بسياري از متفكران و انديشمندان را به خود معطوف ساخته است، كه نظرات متنوع، متعدد و گاه متناقضي را در اين راستا ارائه كرده اند. در اين مقاله به تحولات فناوری ارتباطات و تاثیر آن بر روابط انساني خواهیم پرداخت.
روابط انساني از جمله مهمترين شاخصه هاي فرهنگي و اجتماعي جوامع هستند كه بسياري از ابعاد و جنبه هاي زندگي بشري را متاثر مي سازد. روابط انساني شامل سه بعد اساسي ارتباط فرد با خود، ارتباط فرد با ديگران و ارتباط جمعي يا عمومي مي شود.
در مرتبه نخست هر يك از ما ابتدا با خود ارتباط برقرار مي سازيم و جريان تفهيم و تفاهم را در درون خود انجام مي دهيم، كه اين يك نوع ارتباط دروني است. ارتباط با خود دربرگيرنده مشكلات دروني يا حل تعارضات دروني فرد است. اين ارتباط علاوه بر برنامه ريزي براي آينده، عملكرد عاطفي و ارزيابي خود و ديگران و روابط ميان خود و ديگران را مورد توجه قرار مي دهد. ارتباط با خود، خود را مورد توجه و محور اصلي بحث و گفتگو قرار مي دهد؛ اين ارتباط بايد شناخته شود زيرا پايه و مبنايي براي ارتباطات بعدي است.نبايد تصور شود كه اين نوع ارتباط فقط در تنهايي و انزوا انجام مي گيرد، زيرا اين ارتباط در تمام احوال و در ميان جمع و جماعات نيز وقوع يافتني است در واقع ارتباط با خود، عملي پيوسته، مداوم و فراگير است.
مرتبه دوم ارتباط با ديگران، فراگرد تفهيم وتفاهم و تسهيم معني بين يك شخص و انسان هاي ديگر، حداقل يك نفر ديگر است. اين ارتباط به دلايل گوناگون از قبيل: حل مسائل و مشكلات خود با ديگران، رفع تضادها و تعارضات، رد وبدل كردن اطلاعات،درك بهتر خود، رفع نيازهاي اجتماعي همانند نياز تعلق به گروه ؛ جمع و دوست داشتن و دوست داشته شدن، انجام مي گيرد. ارتباط با ديگران به گونه اي جدي و برانگيزاننده براي هر انساني مطرح مي شود.ارتباط با ديگران در بيشتر موارد در شرايط رسمي برگزار مي شود و شامل ارتباط چهره به چهره بوده كه از طريق كلامي ويا غير كلامي انجام شدني است.
و در گام سوم ارتباط جمعي يا عمومي نيز نوعي از ارتباط است كه بر اساس آن فرد با تعداد كثيري از انسانهاي ديگر ارتباط برقرار مي كند.اين ارتباط در اكثر موارد بر اساس هدف اطلاعاتي و يا اقناع و متقاعد سازي شكل مي گيرد؛ ولي علاوه بر آن ممكن است هدف آن مشغول كردن ويا ايجاد وضعيت تفريحي براي ديگران باشد، يا آنكه به معرفي وخوشامد گويي ويا موارد ديگر كه مرتبط با جمع زيادي از انسانهاست باشد، مي پردازد. ارتباط جمعي ممكن است بي واسطه و يا با واسطه و از طريق مجراهاي گوناگون و بويژه با استفاده از رسانه ها، وسايل نوين ارتباط جمعي ، چند رسانه اي ها و... انجام گيرد.
ارتباط فرد با ديگران و ارتباط عمومي از جمله نيازهاي طبيعي و به حق انساني است، به طوري كه ابراهام مازلو در هرم سلسله مراتب نيازهاي انساني،نيازهاي اجتماعي و قدر و منزلت را در رده دوم و سوم پس از نيازهاي جسماني و ايمني قرار داده است.
1- نداشتن قدرت جايگزيني: قبل از آمدن رسانه های چندوجهی ( Multy Media) اگر چنانچه افراد جامعه به يكي از وسايل ارتباط جمعي دسترسي نداشتند، مي توانستند نيازهاي خود را با جايگزين كردن رسانه اي ديگر برطرف كنند، ولي با رشد تكنولوژي هاي نوين ارتباطي و ادغام چند رسانه با هم بر روي يك خط پيوسته، ديگر نمي توان رسانه اي را جايگزين اين مجموعه كرد.
2- در عصر فناوری هاي نوین ارتباطی برخلاف دوران شفاهي و كهكشان گوتنبرگ كه ارتباط از منبع پيام ( مانند نشريات، راديو، تلويزيون، تلفن و تلگراف ) يكسويه بود و گيرنده پيام نمي توانست بازخور (Feed back ) داشته باشد، اكنون با ايجاد سيستم هاي نوين مانند تلفن تصويري و تله كنفرانس، امكان ارتباط جمعي دوسويه فراهم شده است. بزرگراه هاي اطلاعاتي، همچنين نوعي بازگشت به ويژگي هاي ارتباطات فردي با واسطه را فراهم كرده اند.
3- دروازه بانان خبر : ضرورت ادامه حيات دروازه بانان خبر در سيستم های نوین ارتباطی ، مولتي مدياها و اينترنت برای گزينش اطلاعات و در اختيار قرار دادن آنها برای مشتريان و مخاطبان. صاحبان كامپيوترها نمي توانند بنشينند و از ميان ميلياردها اطلاعات آنچه را كه مي خواهند انتخاب كنند به نظر مي رسد رسالت خبرنگاران در آينده، كمك به مشتريان اينترنت باشد. از اين رو، صاحبان انديشه هاي ارتباطي، اهميت مي يابند و لازم است در جهان سوم به جاي تربيت پزشك، به تربيت متخصصان ارتباطات بيشتر اهميت داده شود.
1- تسلط اقتصادی : امروزه صاحبان وسايل ارتباط جمعي بر جامعه حاكم هستند. به قول رايت ميلز قبلاً نخبگان حاكم بودند و صاحبان وسايل ارتباط جمعي، رابط آنها با جامعه بودند. ولي اكنون ، صاحبان رسانه ها ديگر واسطه نيستند، كه خود عين قدرتند بي هيچ واسطه ای.
2- خصوصی سازی : واگذاري مالكيت رسانه ها به بخش خصوصي و ارائه تز خصوصي سازي در كشورهاي درحال توسعه به منظور فروش انحصاري اطلاعات توسط صاحبان شبكه هاي ارتباطي انحصاري و تغيير برخي مفاهيم اقتصادي مانند: تغيير معيارهاي رشد و توسعه- ثروت ملي به جاي درآمد ملي و موادری دیگر.
3- تجمیع انحصارات : ادغام هرچه بيشتر انحصارات تبليغاتي و افزايش سرمايه هاي كلان صاحبان ارتباط جمعي در دست كساني چون برلوسكوني در ايتاليا، بيل گيتس در مايكروسافت ، تد ترنر در سي.ان.ان و رابرت مرداك در استار تي.وي . ( البته این افراد هر کدامشان یک امپراطوری ارتباطی نوین را هدایت می کنند)
4- بازار پیام : جايگزيني خريد و فروش اطلاعات به جاي خريد و فروش سهام كارخانجات و شركت هاي چند مليتي، به دليل نياز مديريت ها در كشورهاي در حال توسعه به اطلاعات همیشه و هر آن به اطلاعات و اخبار جدید نیازمندند و بابت آن مبالغ هنگفتی می پردازند.
5- فضای بی انتهای اخبار : افزايش سرسام آور اطلاعات بشري حاصل از ماهواره هاي زمين شناسي، و جاسوسي و سرريز شدن اطلاعات به دليل رشد روزافزون اطلاعات و دشواري روزافزون دسته بندي اطلاعات و ارقام جهت استفاده مطلوب.
ترافيك سنگين داده ها در بزرگراه هاي اطلاعاتي باعث می شود بسياري از اطلاعات حاصل از تكنولوژي هاي نوين ارتباطي دست نخورده باقي مي مانند. اگر روزي بشر، مشكل نداشتن اطلاعات را پيش رو داشت، حالا از مشكل عدم توانايي جهت استفاده از سيل بي امان اطلاعات رنج مي برد.
1- تحولات سياسي : تحولات سیاسی ناشي از گسترش وسايل ارتباط جمعي با گسترش حيطه عمل رسانه هاي جمعي، امكان دخالت در جهت دهي رويدادهاي سياسي توسط صاحبان رسانه ها را بيشتر کرده است. به عنوان نمونه، رويدادهاي چين و تظاهرات سياسي دانشجويان ، جریانات فتنه انگیز انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ایران و نحوه پوشش خبري آن توسط رسانه هاي غرب و يا پوشش خبري تظاهرات سراسری در فرانسه و انگلیس و بسیاری دیگركه در هر يك از اين رويدادها، شبكه هاي تلويزيوني ماهواره اي همچون شبكه سي.ان.ان ، بی بی سی ، العربیه ، فاکس نیوز و بسیاری دیگر افكار عمومي جهان را در شناخت اين رويدادها به نفع طیفی خاص ساماندهي می كردند.
2- تاریخ انقضاء :كاهش اقتدار چهره هاي سياسي و دولت ها، زايل شدن اسطوره مردان قدرتمند، به دليل اطلاع مردم از زواياي مختلف زندگي معمولي آنها، انديشه هاي سياسي شان، شكست ها و خلاصه عادي شدن رفتارهاي آنان توسط دوربين هاي خبري و وسايل ارتباط جمعي. اگر روزي مردان سياسي در پشت اتاق هاي دربسته تصميمات سياسي را اخذ و يا دور از چشم مردم عادي زد و بند داشتند، اكنون به دليل افزايش آگاهي عمومي، دست آنها رو شده است و ديگر آن حالت اسطوره اي را ندارند. ديگر هاله اي از اوهام پيرامون شخصيت آنها نيست. حتي در كشورهاي جهان سوم نيز حجاب پيشين، كه واسطه اي ميان مردم عادي و صاحبان قدرت بود از ميان رفته است.
1- مفاهیم جدید : در هم ريختن قواعد حقوقي و پديدار شدن آسيب هاي جديد اجتماعي ، ازنظرحقوقي به دليل عدم تسلط دولت ها بر بزرگراه هاي اطلاعاتي و احتمال سرقت، دزدي، قتل و موارد ديگر جرايم فردي، نياز به فصل تازه اي در حقوق دارد كه كار تدوين آن با توجه به ضعف مفرط سازمان هاي بين المللي كنوني بسيار دشوار به نظر مي رسد. به عنوان مثال، نشريه ال پائيس خبر داد كه : يك نوجوان توانسته است با استفاده از اطلاعات كسب شده از شبكه اينترنت، بمب ناپالم بسازد. همچنين بازار توليد نرم افزارهاي تقلبي رو به افزايش نهاده است، به نحوي كه در حال حاضر 96 درصد نرم افزارهاي خاورميانه تقلبي و غيرمجاز است و اين موضوع ضرورت تصويب برخي ميثاق هاو معاهدات را ميان دولت ها ايجاب مي كند.
1- تکروی بشر : تنهايي انسان در جهان اطلاعات و ادامه فردگرايي شديد به دليل امكاني كه تكنولوژي هاي نوين ارتباطي و اطلاعاتي در خصوص كار در خانه ( Home working ) و یا دورکاری براي انسانها پديد مي آورند ديگر نيازي نيست كه فرد از خانه خارج شود و در محيط اجتماعي ضمن انجام كارهاي روزمره از ارتباطات چهره به چهره و اجتماعي استفاده كند و نيازهاي اجتماعي و قدر و منزلتي كه مازلو بدان اشاره كرده برآورده شوند، در نتيجه افراد به دليل خصلت انساني و اجتماعي خود در دراز مدت و در صورت تداوم دائمي چنين شرايطي به تدريج دچار افسردگي هاي روحي و رواني شده ، احساس خلا و... ميكنند، كه نهايتاً اين امر مي تواند سلامت روحي و جسمي افراد جامعه را به مخاطره اندازد كه تبعات آن نه تنها فردي بلكه اجتماعي خواهد بود. ( به عنوان مثال افراد مي تواند قبوض خود را از طريق رايانه پرداخت نمايند و يا نويسندگان مي توانند از درون منزل، مطالب خود را به تحريريه بفرستند، تحريريه اي كه ديگر وجود ندارد، چرا كه حتي صفحه روزنامه نيز روي شبكه هاي ارتباطي بسته مي شود، اصلاً روزنامه اي منتشر نمي شود، ولي روزنامه خريد و فروش مي شود، البته نه در بازار بلكه در منازل و از طريق رايانه هاي خانگي)
2- صنعتي شدن هنر: بيم آن مي رود كه خلاقيت هاي هنري انساني جايش را به طرح هاي پيچيده كامپيوتري بدهد. اكنون طرح هاي كامپيوتري با قابليت هاي بالا، جايگزين نقاشي سنتي مي شود كه فاقد احساسات صادقانه نقاشان سنتي است." ميلان كوندرا" در مقاله تحليلي " رمان و اروپا" مي نويسد: " اين ايده ها كه در كامپيوترها نوشته مي شوند كه تمامي انديشه اصيل و فردي را در هم كوبد و بدين ترتيب، رشد جوهر فرهنگ اروپايي عصر جديد را مانع شود.
3- سرگشتگي انسان به دليل حجم انبوه و تراكم اطلاعات.
همانطور كه در ابتداي اين مقاله آمد، ما درعصري زندگي مي كنيم كه انفجار اطلاعات در آن اجتناب ناپذير است و وقوع جامعه اطلاعاتي، گسترش فناوری هاي نوين ارتباطي و اطلاعاتي، با تمامي پيامدهاي مثبت و منفي اش در حال تكوين است.
افزايش فناوري هاي جديد مي تواند اين اثر مفيد را داشته باشد كه در امر انفجار اطلاعات اختيارات بيشتري به کاربران بدهد. اين اختيارات به استفاده كنندگان كمك مي كند با تراكم اطلاعات يا تاخير معني (Meaning lag) مقابله كنند. استفاده كنندگان با گزينشگري بيشتر مي توانند كنترل بيشتري بر جريان اطلاعات داشته باشند. هر كس مي تواند اطلاعات مورد نياز را گزينش كرده و بقيه را حذف كند.
فناوري جديد ممكن است مستلزم ايجاد مشاغل جديد نيز باشد؛ يعني راهنماياني كه در مسير بياباني الكترونيك به ما كمك مي كنند. اين افراد به استفاده كنندگان كمك مي كنند تا اطلاعات را دسته بندي و جدا كرده و از تراكم آن جلوگيري كنند. بعضي از اين صاحبان مشاغل جديد ممكن است نوع توسعه يافته كتابداران سنتي باشند، يعني كارشناساني كه به افراد كمك مي كنند، اطلاعات را پيدا كنند ولي اين كار را از طريق سيستم هاي الكترونيكي اطلاعات انجام مي دهند. ديگران ممكن است نوع جديدي از ادغام كننده و تركيب كننده اطلاعات باشند، يعني كساني كه تكه هاي كوچك اطلاعات را به شيوه اي معنادار كنار هم مي گذارند.
همچنين مي توانيم انتظار داشته باشيم كه بعضي از اين كمك ها در پردازش اطلاعات، از خود رايانه به دست آيد. روزي در آينده هنگامي كه ما در حال استفاده از رايانه براي به دست آوردن اطلاعات هستيم، ممكن است با عاملي به كنش و واكنش بپردازيم كه دستور ما را انجام دهد. عامل مي تواند در حالي كه ما خفته ايم كار ما را انجام دهد. مثلاً مي تواند صدها بانك اطلاعاتي را در طول شب براي ما جستجو كند و روز بعد روزنامه اي شخصي را نشان دهد كه فقط براي ما درست شده است. احتمال دارد عاملي در شبكه نيمه هوشمند ظاهر شود، به طوري كه بتوانيم با او صحبت كنيم. يك هدف عمده عامل اين خواهد بود كه بازيافت رايانه اي اطلاعات را براي استفاده كننده هر چه بيشتر دوستانه سازد. اما شكل عامل چيزي نخواهد بود كه بازيافت رايانه اي اطلاعات را براي استفاده كننده هر چه بيشتر دوستانه سازد. اما شكل عامل چيزي نخواهد بود كه تصور كنيم خيلي هوشمند است؛ زيرا عامل اشتباه مي كند.
بديهي است اطميناني وجود ندارد كه اين فناوري هاي جديد ارتباطي در دسترس همه قرار گيرد تا همه به طور برابر از آنها استفاده كنند. يك نگراني اين است كه فناوري جديد، به علت گران بودن و اين احتمال كه افراد داراي تحصيلات بيشتر از آن استفاده كنند، به نوعي گسترش شكاف ميان داراهاي اطلاعاتي و ندارهاي اطلاعاتي كمك مي كند كه نتيجه مي تواند نوعي شكاف آگاهي باشد.
ديگر نتيجه فرعي نامطلوب گزينشگري عرضه شده با فناوري جديد اين است كه اين فناوري افراد مخاطب را به جايي خواهد برد كه خود را از اطلاعاتي كه ممكن است به نظرشان ناخوشايند يا مخل آسايش بيايد، دور نمايند. شايد فرايندهاي مواجهه گزينشي و درك گزينشي با فناوري جديد ارتباطي بيشتر شود. اين امر مي تواند نوعي از بحث آزاد را كه يك جامعه آزاد نياز به انجام آن دارد، به شدت كاهش دهد.
اما براي مقابله با نتايج منفي عصر اطلاعات، بايد با آموزش و تربيت شهروندان آنان را به شكل و شيوه درست استفاده از رسانه هاي همگاني از راديو و كامپيوتر تا تلويزيون و اينترنت آشنا كرد. به قول مك لوهان تربيت عبارت از حفاظت شهروندان در برابر باران راديواكتيو رسانه هاست. يكي از راه هاي مقابله با اين خطر آن است كه شنوندگان و بينندگان رسانه هاي همگاني خود در توليد يا انتخاب برنامه هاي اين رسانه ها شركت كنند.
در خصوص اخلال در روابط انساني نيز آموزش اين امر ضروريست كه روابط الكترونيكي هرگز نمي تواند جايگزين روابط انساني و چهره به چهره باشد، چرا كه اين ارتباط فاقد ابعاد انساني، احساسي، عاطفي و... است؛ بنابراين اتكا بيش از حد به اينگونه ارتباط بدون رعايت حد اعتدال، هيچ سودي جز افسردگي و اختلال هاي روحي و رواني را براي اشخاص به همراه نخواهد داشت.
Home working، به معناي كار در انزوا، از راه كاهش تماس هاي اجتماعي واقعي به افزايش شيوع افسردگي، دلهره و فرسودگي هاي رواني كمك خواهد كرد. برخي پژوهشگران معتقدند كه براي جبران اين كمبود بايد تماس هاي مجازي ميان انسان ها را از راه كامپيوتر و تلويزيون گسترش داد؛ اما اين روابط به طور قطع نمي توانند جايگزين ارتباطات زنده شوند. بنابراين تقويت روابط اجتماعي و برقراري ارتباطات انساني از نوع چهره به چهره مي تواند از بروز آسيب هاي روحي و رواني عصر اطلاعات به ميزان قابل توجهي بكاهد.
در مورد مقابله با انباشت اطلاعاتي نيز، آموزشهاي اصولي و تقويت سواد سايبرنتيكي كه توانايي انسان در جستجو و دريافت اطلاعات و تشخيص سره از ناسره را تقويت مي كند، مي تواند راه حل مطمئني باشد.
1. نظريه هاي ارتباطات، ورنر سورين و جيمز تانكارد، ترجمه: دكتر عليرضا دهقان، تهران ،انتشارات دانشگاه تهران،1382.
2.رسانه هاي همگاني و دوران اطلاعات، دكتر عباس طاهري، تهران: انتشارات پويند، 1379.
3.ارتباطات انساني( جلد اول)، دكتر علي اكبر فرهنگي، تهران:موسسه خدمات فرهنگي رسا، 1379.
4.اجلاس جهاني سران درباره جامعه اطلاعاتي ( جلد يكم)، دكتر كاظم معتمد نژاد، انتشارات مركز پژوهشهاي ارتباطات، 1382.
5.رويارويي تمدن ها، ساموئل هانتيگتون، ترجمه مجتبي اميري، مجله اطلاعات اقتصادي – سياسي، شماره هاي 69-70، خرداد و تير 1372.
6.رويارويي تمدن ها، هانتيگتون و منتقدانش، ترجمه مجتبي اميري، مجله اطلاعات اقتصادي – سياسي، شماره هاي 73-74.
7. تكنولوژي هاي ارتباطي و رسانه هاي نوين در جامعه، اپورت.ام.راجرز، ترجمه سيما و احمد جعفري چمازكتي، روزنامه قدس، مشهد. 25 آذر 1372، شماره 1731، ص 5 و روزنامه اطلاعات 30 ارديبهشت 1374.
8.تكنولوژي هاي نوين ارتباطي و انسان معاصر. مجله سنجش، شماره 6، سال دوم، 1374.
دروس تخصصی 21 واحد (زبان تخصصی-توربوماشین-موتورهای احتراق داخلی-انتقال حرارت 2-آز انتقال حرارت-نیروگاهها(حرارتی، آبی و هسته ای)-حرارت مرکزی وتهویه مطبوع 1-سوخت و احتراق-طراحی مبدلهای حرارتی-سیستمهای انتقال آب-طراحی سیستمهای تبرید و سردخانه-کنترل آلوگی محیط زیست-دینامیک گازها-سیستمهای اندازه گیری)
دروس اختیاری 26 واحد (طراحی موتورهای احتراق داخلی-تولید بخار-توربین گاز و جت-حرارت مرکزی و تهویه مطبوع 2-آز تاسیسات حرارتی و برودتی-ماشینهای آبی-یاتاقان و روغنکاری-مدیریت و اقتصاد صنعتی-روشهای تولید و کارگاه-نقشه کشی 2-آز شیمی عمومی-آز ماشینهای حرارتی-کارگاه ریخته گری)
پروژه تخصصی و کارگاه 6 واحد (پروژه تخصصی-کارگاه جوشکاری-کارگاه اتومکانیک-کارگاه ماشین ابزار-کارآموزی(1و2):شامل 272 ساعت)
نقش و توانایی فارغ التحصیلان این دوره قادرن عهده دار انجام طراحی و محاسبه اجزاء و سیستمها در بخش عمدهای از صنایع :مراکز تولید نیروی کارخانه، نیروگاههای حرارتی و نیروگاههای آبی، صنایع اتومبیل سازی و موتورهای احتراقی، تاسیسات حرارتی و برودتی ساختمانها و سردخانه، صنایع نفت، صنایع ذوب فلزات، صنایع غذائی، تاسیسات آبی،و سایر کارخانجات تولیدی و... باشند.
سامانه خرید و امن این
سایت از همهلحاظ مطمئن می باشد . یکی از
مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می
توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت
بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم
اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه 09159886819 در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما فرستاده می شود .
آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی
سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس
مطالب پربازديد
متن شعار برای تبلیغات شورای دانش اموزی تحقیق درباره اهن زنگ نزن سوالات و پاسخ درس مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی