طرح درس علوم چهارم ابتدایی درس آهنربا طرح درس علوم چهارم

منو



http://up.asemankafinet.ir/up/asemankafinet/Pictures/Untitled-3.jpg

http://up.asemankafinet.ir/up/asemankafinet/Pictures/ertegha.jpg


پشتیبانی با اسمس و
تلگرام
09159886819
به کانال تلگرام سایت ما بپیوندید

شبکه اجتماعی ما


ایسنتاگرام سایت علمی و پژوهشی آسمان

موضوعات

پیوندهای روزانه

صفحات جانبی

امکانات جانبی

حمایت از ما

راهنمای سایت

1- با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید آنلاین و یا کارت به کارت بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید.شماره های پشتیبانی : 09159886819 و   تلگرام : 09159886819 و @dabiryar  و   09338737025  پشتیبانی سایت : صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید و بعد از پرداخت آنلاین وارد صفحه دانلود فایل می شوید .همچنین غیر از اینکه به صورت مستقیم فایل را دریافت می نمائید . لینک دانلود به ایمیل شما نیز فرستاده می شود .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل asemankafinet@gmail.com را بنویسید.

4- توجه : بعد از خرید و دریافت فایل ورد اگر در هنگام بازشدن فایل ورد نوار زرد رنگ با عنوان enable editing بالای ورد  ظاهر شد روی آن کلیک کنید تا فایل ویرایش شود

http://up.asemankafinet.ir/up/asemankafinet/Pictures/rahnemaonline.jpghttp://up.asemankafinet.ir/up/asemankafinet/Pictures/kart.jpg

لیست گزارش تخصصی ها      لیست اقدام پژوهی ها          لیست تجربیات ارتقای شغلی

توجه

در صورت هرگونه مشکل در دریافت فایل بعد زا خرید آنلاین به شماره 09159886819 اسمس یا تلگرام دهید.باتشکر

طرح درس علوم چهارم ابتدایی درس آهنربا

بازدید: 109

 

مشخصات كلي :

عنوان درس : آهنربا              روش تدريس : پژوهش آموزي          كلاس : چهارم ابتدايي     

هدف كلي :

 نامگذاري سرهاي آهنربا - خاصيت آهنربا - تاثير قطب ها آهنربا

دانستنيها و مهارتها :

 گفتگو درباره تصوير عنواني - همكاري جهت تهيه وسايل مورد نياز - با انجام آزمايشي پي به خاصيت آهنربا در دو سر آهنربا ببرند - با آزمايشي تاثير قطب هاي آهنربا بر همديگر را بدانند - با اطلاعات قبلي كه دارند فرضيه سازي كنند - بهترين فرضيه را براي آزمون انتخاب كنند - از طريق مشاهده و آزمايش اطلاعاتي را كسب كنند - يادداشت برداري كنند - براي اطلاعات و نتيجه گيري كه كرده اند سازماندهي دهند - درباره درستي و نادرستي فرضيه ها قضاوت در گروه داشته باشند - از انجام پژوهش خود گزارش تهيه كنند - ارائه گزارش كنند .

نگرش ها :

 احساس كنجكاوي نسبت به تهيه آهنرباء وسايل - نشان دادن علاقه نسبت به كار با آهنربا - فعاليت در انجام كار گروهي - پشت سر گذاشتن مراحل آزمايش - رعايت نكات ايمني - رعايت نكات بهداشتي - مشورت كردن در گروه - همكاري در گروه - استفاده از نظرات همديگر - تقويت روحيه پرسش و كنجكاوي -

مفاهيم :

 قطب هاي غير همنام همديگر را جذب مي كنند - قطب هاي همنام همديگر را دفع مي كنند - خاصيت آهنربايي در دو سر آهنربا بيشتر است - قطبي كه به سمت شمال است قطب شمال و با علامت N و قطبي كه به سمت جنوب است قطب جنوب و با علامت S نشان مي دهند .

 

وسايل كمك آموزشي :

كتاب درسي - انواع آهنربا ها - براده آهن - سنجاق و سوزن آهني و فلزي كتاب - تخته سياه - گچ -

روش ياددهي و يادگيري :

 الگوي تدريس پژوهش آموزي - روش فعال و گروهي - بحث و گفتگو - بارش فكري -

فعاليتهاي قبل از شروع درس :

 سلام و احوالپرسي - حضور و غياب طبق روال كار در كلاس - سوال از درس قبلي از چند نفر از دانش آموزان در رابطه با الكترسيته و تشويق آنها - رفع ابهامات و اشكالات درسي - چون جلسه قبل اعلام كرده بودم كه بچه ها درس جلسه بعد درباره آهنربا است و هركس در خانه آهنربايي كه دارد با آن هرچه به ذهنش مي رسد را انجام دهد و تجربيات و سوالاتي را كه برايش پيش آمده را يادداشت كند كه دانش آموزان با علاقه و افتخار هركدام در اين لحظه مي خواهند كه كارهايي را كه خودشان انجام داده اند را بيان كنند كه نشان از آمادگي آنها براي ارائه درس جديد است كه همراه با دانش آموزان كلاس را براي رفتن به آزمايشگاه ترك مي كنيم .

گام اول : مشخص كردن مسئله :

۱- آهنربا چه چيزهايي را جذب نمي كند ؟

۲- كدام قسمت آهنربا بيشتر مواد را جذب مي كند ؟

۳- چرا و قتي دو آهنربا را به هم نزديك مي كنيم بعضي وقت ها به همديگر مي چسبد و بعضي از وقت ها نمي چسبد ؟

 

 

گام دوم : بيان مسئله

موضوع پژوهش ( نامگذاري سرهاي آهنربا ) را در تخته يادداشت مي كنم .

اهداف پژوهش را به شرح زير در تخته سياه مي نويسم : خاصيت آهنربايي در كدام قسمت آهنربا بيشتر است ؟

از چه علائمي براي نشان دادن آهنربا استفاده مي كنيم ؟ - قطب در آهنربا چه معنايي دارد ؟ - قطب هاي همنام و غير همنام در آهنربا چه تاثيري بر هم دارند ؟

سوال هاي پژوهش : بچه ها آيا در خانه با آهنربا كار كرديد چه سوالاتي هنگام كار با آهنربا براي شما پيش آمد ؟

فرضيه هاي پژوهش : يادآوري مي كنيم بچه ها پاسخي كه شما براي سوالهايتان پيدا كرده ايد را فرضيه مي گويند بايد آزمايش كنيم تا ببينيم درست است يا نه .

بچه ها عجله مي كنند و مي خواهند كه با آهنرباهايي كه با خود به كلاس آورده اند را بيان كنند - بچه ها هدف ما اين است كه ببينيم ما چگونه مي توانيم آهنربا را نامگذاري كنيم پس در گروه ها روي پاسخهاي احتمالي ( فرضيه ) فكر كنيد و آن پاسخها را يادداشت كنيد .

گام سوم : جمع آوري اطلاعات :

بعد از اينكه با سركشي به گروه ها مطمئن شديم كه فرضيه هاي دانش آموزان آزمودني است وسايل لازم را در اختيار آنها قرار مي دهيم تا آزمايش كنند و با سركشي به گروه ها و طرح سوال گروه آنها را هدايت مي كنيم و راهنمايي هاي لازم را انجام مي دهيم و از آنها مي خواهيم مشاهداتشان را يادداشت كنند و همكاري بين گروه را فراموش نكنند.

 

 

 

گام چهارم : تجزيه تحليل اطلاعات :

بچه ها مي توانند به يادداشت هاي خود كه هنگام آزمايش برداشته اند ، به كتاب درسي يا اگر منبع ديگري داشتند مراجعه كنند و درباره درست بودن فرضيه خود قضاوت كنند ، حتي اگر فرضيه هاي آنها درست نباشد به فراگيران مي گوييم كه از ارزش كار آنها چيزي كم نخواهد شد .

گام پنجم : ارائه گزارش :

گروه ها مي توانند از پژوهش خودشان خلاصه اي را در يك صفحه بنويسند و ياد آور مي شويم كه هنگام نوشتن يك گزارش خوب بايد به موضوع ، سوال ، پاسخ هاي احتمالي ، خلاصه آزمايش و نتيجه آن اشاره كنند . بعد گزارش ها توسط سرگروه بصورت شفاهي يا كتبي ارائه مي شود و گروه ها مورد تشويق قرار مي گيرند .

 

 


این مطلب در تاریخ: شنبه 12 فروردين 1396 ساعت: 11:7 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,
نظرات()

نظرات


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

خبرنامه سایت

کانال تلگرام فرهنگیان

با عضویت در کانال تلگرامی ما از اخرین تحقیقات سایت باخبر شوید
http://up.asemankafinet.ir/view/1689294/44.jpg

راهنمای خرید آنلاین


 


پشتیبانی با اسمس
 و تلگرام
09159886819

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام و نام خانوادگی نام فایل و ایمیل خود را به شماره همراه 09159886819 ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل به ایمیل شما  فرستاده می شود .

درباره ما

سایت علمی و پژوهشی آسمان | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی
آدرس مشهد قاسم اباد - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 10000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان اقدام پژوهی گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , کارآموزی