اعتماد به نفس در کارآفرینی

منو



http://up.asemankafinet.ir/up/asemankafinet/Pictures/Untitled-3.jpg

http://up.asemankafinet.ir/up/asemankafinet/Pictures/ertegha.jpg


پشتیبانی با اسمس و
تلگرام
09159886819
به کانال تلگرام سایت ما بپیوندید

شبکه اجتماعی ما


ایسنتاگرام سایت علمی و پژوهشی آسمان

موضوعات

پیوندهای روزانه

صفحات جانبی

امکانات جانبی

حمایت از ما

راهنمای سایت

1- با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید آنلاین و یا کارت به کارت بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید.شماره های پشتیبانی : 09159886819 و   تلگرام : 09159886819 و @dabiryar   پشتیبانی سایت : صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید و بعد از پرداخت آنلاین وارد صفحه دانلود فایل می شوید .همچنین غیر از اینکه به صورت مستقیم فایل را دریافت می نمائید . لینک دانلود به ایمیل شما نیز فرستاده می شود .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل asemankafinet@gmail.com را بنویسید.

4 - در هنگام خریداگر باخطای شماره موبایل اشتباه است مواجه شدید ، زبان گوشی یا کامپیوترخود را در هنگام وارد کردن شماره موبایل انگلیسی قرار دهید مشکل حل می شود .

5- توجه : بعد از خرید و دریافت فایل ورد اگر در هنگام بازشدن فایل ورد نوار زرد رنگ با عنوان enable editing بالای ورد  ظاهر شد روی آن کلیک کنید تا فایل ویرایش شود

http://up.asemankafinet.ir/up/asemankafinet/Pictures/rahnemaonline.jpghttp://up.asemankafinet.ir/up/asemankafinet/Pictures/kart.jpg

لیست گزارش تخصصی ها      لیست اقدام پژوهی ها          لیست تجربیات ارتقای شغلی

توجه

در صورت هرگونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید آنلاین  یا سفارش تحقیق فقط به شماره 09159886819 اسمس یا با تلگرام پیام دهید.باتشکر

اعتماد به نفس در کارآفرینی

بازدید: 0

 

بسم الله الرحمن الرحیم

موضوع :

اعتماد به نفس در کارآفرینی

تهیه و تنظیم :

 

 

 

زمستان 1396

فهرست مطالب

نقش اعتماد به نفس در کارآفرینی.. 3

مقدمه. 3

خودباوري و انواع آن. 4

خودباوري خود به چهار دسته تقسيم مي شود:5

كارآفرينان خودباور5

اصول خودباوري.. 8

تأثير اعتماد به نفس در كارآفريني.. 9

از خودباوري تا كارآفريني.. 10

نقش خودباوري در ديد كارآفرين.. 11

منابع :12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نقش اعتماد به نفس در کارآفرینی

مقدمه

خودباوري يك عامل واداركننده در عملكرد اعضاي يك مجموعه است. خودباوري تأثير انتظار خود شخص از توانايي هاي خويش است. بدين معني كه عقايد شخصي در مورد توانايي فرد و خودباوري پيرامون عملكرد خود، به طور گسترده اي عملكرد آن شخص را تعيين مي كند. به ياد داشته باشيم كه جهان نيازمند آفتاب لبخندهاي هرچه بيشتر است، يادمان باشد كه سهم خود را ادا كنيم.

آفرينندگي مستلزم دو عامل است: يكي اعتماد به نفس براي آموختن چيزهايي كه نمي دانيم و دوم شجاعت براي رويارويي با شكست. با اين حال، براساس تحقيقات صورت گرفته، موفق ترين كارآفرينان در ويژگي هاي شخصيتي مشخصي چون خلاقيت، فداكاري، اراده، انعطاف پذيري، رهبري، اشتياق، خودباوري و «عقل سليم و ذكاوت» با هم نقاط مشتركي دارند.

خودباوري از برنامه ريزي، تجربه و دانش كارآفرين نشأت مي گيرد. كارآفرينان خودباور قادرند بدون صرفنظر از ديدگاه و نظر خود، به سخنان ديگران گوش فرا دهند.

 

 

 

 

 

خودباوري و انواع آن

خودباوري يعني اين كه شما احساس كنيد شايسته هستيد كه از مواهب خوب زندگي بهره مند شويد، و همچنين معني آن اين است كه اعتماد داريد مي توانيد به عميق ترين نيازها و هدف هاي خود دست يابيد. اين فقط يك واژه نيست. يك كليد طلايي براي ورود به بزرگراه موفقيت است. اگر توانايي هايي كه خداوند به شما داده را بشناسيد و از آن استفاده كنيد، باور خواهيد كرد كه شما هم مي توانيد. اين باور به تدريج در شما يك نيروي جديد توليد مي كند كه نام آن خودباوري است. براي شكوفايي استعدادها و به كارگيري آنها نياز به اين خودباوري داريد. كساني كه خودشان را باور نداشته باشند، دچار مشكلاتي مي شوند. مثلا به جاي استفاده از مهارت ها، به دنبال كلاس گذاشتن با تلفن همراه، جديدترين پيامك ها و بلوتوث ها، تيپ زدن هاي جورواجور، جلب توجه كردن هاي منفي و... مي روند. از طرف ديگر، گروهي كه خودشان را زيادتر از توانايي واقعي قبول دارند، ممكن است دچار خودخواهي و خودستايي شوند.

خودباوري، اعتماد به نفس يا هر نام ديگري كه براي پذيرش از خود، به صورت مثبت بگذاريم نمي توان از اهميت آن غافل ماند البته نبايد خودباوري را با حالاتي مانند خودپسندي يا غرور يكي دانست و به طور قطع تفاوتهاي چشمگيري ميان اين موارد موجود است خودباوري را از يك سو مي توان در آموزه هاي مذهبي، آيات، روايات و كلام معصومين يافت كه بر آن تأكيد بسياري شده است به گونه اي كه حتي بسياري از روشنفكران مذهبي بر اين باورند كه جهان غرب معاني و مفاهيمي از قبيل اعتماد به نفس را از اسلام گرفته است. بايد مراقب ليز خوردن ها هم باشيد و با كمك ديگران و نيز افزايش معلومات خودتان، به آن دست يابيد. تمام تلاش ها، براي رسيدن به خودشكوفايي است. مي دانيم كه نيروهايي از طرف خداوند در ما قرار داده شده است. اگر مسير درست را طي كنيم، مي توانيم اين نيروها را در خود رشد داده و شكوفا كنيم. شكوفه هاي درخت موفقيت، با شناختن توانايي ها و باور كردن آنها، تبديل به ميوه موفقيت و كاميابي مي شوند. البته از ويتامين هاي معنوي هم بايد استفاده كرد.

خودباوري يا اعتماد به نفس، افكار و احساسات درمورد ميزان توانايي فرد در هنگام تصميم گيري و ادامه يك كار خاص مي باشد و ممكن است در زمينه اي در فرد وجود داشته باشد و درزمينه اي ديگر نباشد. و اينطور نيست كه بعضي ها خودباوري دارند و بعضي ندارند، بلكه درهمه افراد وجود دارد و همه به آنچه مي انديشند اعتماد دارند اما تفاوتشان درمثبت و يا منفي بودن خودباوريشان است.

خودباوري خود به چهار دسته تقسيم مي شود:

خودباوري انساني،

خودباوري اعتقادي،

خودباوري ملي

خودباوري فردي.

كارآفرينان خودباور

كارآفرينان خودباورند و به خاطر اين ويژگي خود شهرت دارند.آن ها بر اين باورند كه مي توانند انتظارات ديگران را برآورده كنند. به عبارت ديگر، امكان موفقيت خود را بيش از آن چيزي كه هست، درنظر مي گيرند. ظاهراً كار آفرينان واقعي به خاطر اعتماد به نفس بالايي كه درخود مي بينند و براي ديگران غيرقابل لمس است، موفق مي شوند. خودباوري كار آفرين را مي توان در دسته نوع اول كارآفريني جاي داد.

خودباوري همواره يك نياز بسيار مهم رواني به شمار رفته و به صورت يك نياز فوري اقتصادي در آمده است. براي هماهنگ شدن با دنياي پيچيده چالشي و رقابتي اين زمانه بايد به صفت خودباوري متصف بود.

اينك ما در دنيايي زندگي مي كنيم كه اقتصاد آن جهاني و مشخصات آن از اين قرار است: دگرگوني سريع پيشرفت هاي پي درپي علمي و تكنولوژيك و رقابت در حد و اندازه اي كه تاكنون سابقه نداشته است.

اين پيشرفت ها، نياز به تعليم و تربيت و آموزش را در قياس با نسل هاي قبل بيشتر كرده است و هر كس كه با كسب و كار رابطه داشته باشد، براين امر واقف است، اما نكته اي كه به خوبي درك نشده، اين است كه پيشرفت ها به نوبه خود، نيازهاي ديگري را بر منابع روانشناختي ما تحميل مي كنند. به خصوص لازمه پيشرفت، داشتن ظرفيت بيشتر براي نوآوري، خود مديريت، مسئوليت شخصي و خوديابي است. داشتن اين ظرفيت ها براي همه افراد خواه مديريت ارشد، خواه سرپرستان و حتي تازه كاران لازم است.

در سازمان هاي جديد از اين پس چنان نيست كه شماري اندك فكر كنند و شماري انبوه فرمايش آنها را اجرا كنند امروزه علاوه بر دانش و مهارت كه شرط همكاري با هر سازمان است، سازمانها به استقلال،خوداتكايي، اعتماد به نفس و ظرفيت ابتكار و دريك كلام خودباوري نيازمندند. به بيان ديگر امروزه از نظر اقتصادي به انبوه افرادي نيازداريم كه داراي حداقلي از خودباوري باشند.

اعتماد به نفس یک مهارت است

اشتباه بسیاری از مردم در رابطه با درک تاثیری که اعتماد به نفس بر  آن ها می گذارد این است که اعتماد به نفس توانایی است که یا دارند و یا ندارند و اگر اعتماد به نفس نداشتند به گمان آن ها، هرگز هم نمی توانند آن را بدست بیاورند. برعکس، اعتماد به نفس مهارتی است که با آگاهی و تمرین رشد پیدا می کند.

تصور کنید که اعتماد به نفس مانند یک مهارت ورزشی باشد. اگر تکنیک های بدی را چند بار تکرار کنید، در انجام اشتباه تمرینات بسیار ماهر خواهید شد. اعتماد به نفس هم اگر تمرین نشود یا طبق اصول صحیح  حفظ نشود نتیجه بسیار بدی برای شما خواهد داشت.

اگر منفی بافی، نگرانی و دلسردی را تمرین کنید، روحیه شما هم منفی می شود و آن نگرش بدبینانه زمانی به سراغ شما می آید که در موقعیت سختی قرار گرفته اید و تمام برنامه ریزی های شما برای رسیدن به موفقیت در آن کسب و کار را از بین می برد.

اعتماد به نفس مهمتر است یا موفقیت؟؟

از اکثر مدیران و یا فعالان در زمینه کسب و کار اگر بپرسید اول کدام مهمتر است؟ موفقیت یا اعتماد به نفس ؟ آنها می گویند، موفقیت؛ چون برای داشتن اعتماد به نفس به موفقیت احتیاج دارند. اما مشکل این استدلال این است که رسیدن به موفقیت (مگر از روی خوش شانسی) بدون داشتن اعتماد به نفس تقریباً محال است.

با کمبود اعتماد به نفس برای رسیدن به موفقیت واقعی و رشد کسب و کار همه توانایی هایتان را بکار نخواهید گرفت. هدف این است که به تدریج اعتماد به نفس شما را از طریق ترکیبی از باورهای اولیه و موفقیت های بیشتر، بالا ببریم.

جواب عاقلانه تر به سؤال بالا این است که اعتماد به نفس مهمتر از موفقیت است. موفقیت می تواند اعتماد به نفس شما را به شدت بالا برده و سطح اقدام شما را هم در کسب و کار افزایش دهد که باز هم منجر به موفقیت بیشتر و در واقع اعتماد به نفس بیشتر می شود.

دلایل از دست دادن اعتماد به نفس

داشتن اعتماد به نفس در دنیایی که همه چیز خوب پیش برود بسیار ساده است، ولی متأسفانه اوضاع همیشه به این شکل باقی نمی ماند. مخصوصاً در دنیای کسب و کار که مرتباً با چالش های فراوانی روبه رو خواهید شد. اما نداشتن اعتماد به نفس می تواند دلایل مختلفی داشته باشد؛ شاید از خودتان انتظارات غیر واقعی داشتید، در نتیجه خود را برای شکست و دلسردی آماده می کنید. یا شاید هم نسبت به تلاش و پشتکار خود رفتار بسیار انتقادی دارید و خود را بیش از اندازه قضاوت می کنید.

شاید از طرف همکاران و رؤسای خود پشتیبانی نشده اید، مخصوصاً زمانی که تحت فشار و استرس کسب و کار بوده اید. اغلب کارفرمایان در موقعیت هایی قرار می گیرند که مهارت ها و تجربه لازم برای موفقیت در آنها دیده نمی شود.

 

 

 

چرخه نابودگر اعتماد به نفس پایین

خطر واقعی علاوه بر اعتماد به نفس پایین این است که انسان در چرخه نابودگر بی اعتماد به نفسی و ترس از اقدام قرار می گیرید. یعنی در کنار  اعتماد به نفس پایین همیشه قدرت و اقتدار تصمیم گیری و اقدام هم از شما گرفته می شود.

از مراحل اولیه بازدارنده اقدام این اتفاق شروع می شود مثلاً در ذهنتان برای انجام کاری برنامه ریزی کردید، اما چون اعتماد به نفس کافی ندارید برای انجام ندادن آن کار مدام بهانه می آورید مثل خستگی، استرس یا بیماری. در نهایت شما دلسرد خواهید شد و در افکار بازدارنده و منفی خود غرق می شوید.

بدبینی شما باعث ایجاد استرس و احساسات منفی مانند؛ سرخوردگی و ناامیدی می شود. اضطراب و احساس ضعف فکر شما را در بر می گیرد و از اقدامات مؤثر جلوگیری می نماید. نتیجه: اعتماد به نفس شما به شدت پایین آمده و همین موضوع جلوی عملکرد شما را می گیرد.

اصول خودباوري

خودباوري اولين چيزي است كه بايد اتفاق بيافتد مطمئن باشيد اگر خودتان را باور داشته باشيد هيچ غير ممكني وجود نخواهد داشت.

خودباوري به اين معني است كه چگونه به خود نگاه كرده و براساس اين نگاه چه احساسي پيدا مي كنيد ويژگي هاي جسماني و بدني، تواناييها و مهارتها، ويژگيهاي منفي و نقاط ضعف،افكار، احساسات، باورها و اهداف هر شخص از جمله اجزاء خودباوري هستند. اين مهارت به انسانها كمك مي كنند كه افراد بتوانند احساسات خود را كنترل نمايند و در برقراري رابطه موثر با ديگران موفق تر عمل نمايند.

خودباوري درست و سازنده، شرط بسيار مهمي براي خوشبختي و رضايت خاطر انسانهاست و نبود خودباوري باعث بروز بيماري و احساس عدم خوشبختي مي شود.

اين خودباوري، در مقابل فرار از واقعيت، فرار از مشكلات و مسائل، ترس از هر چيز جديد و تازه و عملي نشدن تصميمات گرفته شده، تعريف مي شود.

چنانچه بخواهيم به طور درست و كامل به خودباوري دست يابيم بايد دست كم به هفت اصل اساسي توجه كنيم و آنها را به كار بنديم، اين اصول كه مدل هفت ناميده مي شود از اين قرار است:

احترام، مسئوليت و منابع، خطرپذيري، قدرشناسي و پاداش، مناسبات، نمادسازي، نوسازي بين اين اصول خاصيت هم افزايي وجود دارد و مدل به شرطي ثمربخش است كه اجزا و عناصر آن تواماً تحقق يابند.

تأثير اعتماد به نفس در كارآفريني

همه ما واژه اعتماد به نفس را شنيده ايم و درباره آن چيزهايي مي دانيم.

اين كه اعتماد به نفس به فرد كمك مي كند عملكرد بهتر و مثبتي داشته باشد و بتواند چالش هاي پيش رو را به بهترين نحو پشت سربگذارد.،اما بسيار پيش آمده كه در هنگام مشكلات و گرفتاري ها، به هنگام ناكامي و تلخ كامي خود را سرزنش كرده ايم، به خود تشر زده ايم، منفي بافي كرده ايم، به دنبال مقصر گشته ايم و از اين قبيل. در چنين شرايطي در واقع آن چه از توانايي ها مان پيش بيني كرده بوده ايم، تحقق پيدا نكرده و عينيت نيافته است.

اعتمادبه نفس مان تخريب شده و براي روبه رو شدن با چالش هاي بعدي هراس داريم و از ناكامي دوباره مي ترسيم. در واقع اعتمادبه نفس مان را از دست داده ايم. بي آن كه درباره آن فكر كرده باشيم. بحث اعتماد به نفس چنان اهميتي د رعلوم رفتاري و انساني پيدا كرده است كه يكي از پايه هاي اصلي پيشرفت و توسعه جوامع معرفي مي شود. اگر بنا باشد توسعه بر دوش نيروي انساني كارآمد، محقق، پرتوان و پويا باشد اين نيروي انساني بدون اعتماد به نفس قطعاً موتور محركه اي براي حركت نخواهد داشت. از اين رو بايد اعتمادبه نفس را بار ديگر واكاوي كرد تا اهميت آن را دريافت.

اين بحث هم در حوزه روان شناسي و هم در حوزه جامعه شناسي مطرح است. از منظر روان شناسي به شناسايي توانمندي ها و قابليت هاي فردي مربوط مي شود تا كه در مرحله بعد فرد بتواند توانايي هاي بالقوه خود را به بالفعل تبديل كند و در حوزه جامعه شناسي نيز برداشت و نگرش جامعه به فرد است كه از او چه انتظاراتي و توقعاتي دارد و چگونه مي خواهد از قابليت هاي او استفاده كند.

طبيعي است كه اين مفهوم پردامنه و فراگير تمامي ابعاد شخصيت فردي را تحت تأثير قرار مي دهد و كمك مي كند فرد بتواند به ارزيابي دقيق توانايي هاي خود نايل آيد و از آن ها بهره برداري كند. نگرش جامعه، بسياري از اوقات نگرش فرد در مورد توانايي هاي خود را تحت تأثير قرارمي دهد.

از خودباوري تا كارآفريني

امروزه جوامع با تحولات و تهديدات گسترده بين المللي روبرو هستند. تحولات و دگرگونيهاي نظام اجتماعي اقتصادي عصر حاضر، ناشي از پيشرفتهاي شگرف علمي و تكنولوژيك است كه به نوبه خود منجر به ديدگاه ها و ضرورت هاي جديدي شده است. براي پاسخ به اين نيازها و همراهي با تحولات و دگرگوني هاي مزبور، ديگر نمي توان به روشها و فرايندهاي موجود اكتفا كرد. از اين رو تضمين و تداوم حيات و بقاي جوامع، نيازمند ارائه راه ها و روشهاي جديد به منظور مقابله با مشكلات است. به همين خاطر است كه نوآوري، ابداع، توليد محصول جديد، فرايندها و روشهاي نو، بيش از پيش ضرورت مي يابد و به منظور استفاده بهينه از توانايي هاي زنان و دستيابي به توسعه اقتصادي، دولتها بايد نقش كارآفريني زنان را در توسعه همه جانبه به ويژه توسعه اقتصادي تقويت نمايند.

در اين راستا سياستهاي حمايتي مناسب در تقويت ويژگي هاي كارآفرينانه و بقاي روحيه كارآفريني در ميان زنان نقش مهمي ايفا مي كند. امروزه در عرصه جهاني، زنان خلاق، نوآور و مبتكر به عنوان كارآفرينان، منشا تحولات بزرگي در زمينه هاي صنعتي، توليدي و خدماتي شده اند و نقش آنان به عنوان موتور توسعه اقتصادي، قهرمانان ملي و توسعه دهندگان صنعتي، مشوقان سرمايه گذاري، عاملين ايجاد اشتغال، گزينه هاي اصلي انتقال فناوري و عاملين رفع خلل و تنگناهاي بازار، تبيين يافته است. چرخهاي توسعه اقتصادي همواره با توسعه كارآفريني به حركت درمي آيند، از اين رو پرورش نيروهاي خلاق و نوآور، يكي از مباحث مهم در عرصه صنعت، خدمات و دانشگاه مي باشد.

عصر حاضر، عصر دانايي و خلاقيت و عصر تلفيق انديشه ها و ابتكارات است و توجه به كارآفريني در توسعه و پيشرفت بسيار اهميت دارد. كارآفريني از منابع مهم و پايان ناپذير جوامع بشري است؛ منبعي كه به توان و خلاقيت انسانها برمي گردد.

افزايش ميزان توجه مديران به اين موضوع حساس و ضروري در جامعه در حال رشد ما، زمينه مناسبي براي بروز استعدادهاي كارآفرين، به منظور توسعه اقتصادي كشور فراهم خواهد ساخت. تا از اين طريق بتوان هر چه بهتر و بيشتر از اين ذخاير گرانبها و پايان ناپذير به نحو احسن استفاده نمود.

نقش خودباوري در ديد كارآفرين

مركز كنترل به اين معني است كه ديد يك شخص نسبت به عوامل و اتفاقات پيرامون او چگونه است، يا به عبارتي كنترل اين اتفاقات و پيشامدها را از كجا مي داند. لذا دو ديدگاه در اين مورد وجود دارد كه شامل مركز كنترل خارجي و مركز كنترل داخلي است. افرادي كه معتقد به مركز كنترل خارجي هستند، معتقدند كه اين اتفاقات براساس شانس، خوش شانسي و يا بدشانسي اتفاق مي افتند و تصميم و كارهاي خود را در آن بي اثر و بي نتيجه مي دانند.

گروه دوم يعني افرادي كه داراي مركز كنترل داخلي هستند، معتقدند كه پيشامدهاي پيرامون آنها تماما ناشي از رفتار خودشان است و خود را در به وقوع پيوستن و يا نپيوستن اين پيشامدها موثر مي دانند. البته لازم به ذكر است كه معمولا افراد به طور مطلق يكي از اين دو ديدگاه را قبول ندارند، بلكه طرز تفكر آنها به صورت بازه اي بين اين دو ديدگاه قرار دارد. تحقيقات نشان داده است كه افراد كارآفرين معمولا بيشتر از ساير افراد داراي مركز كنترل داخلي مي باشند. از اين رو خود را مسئول تمامي اتفاقاتي كه پيرامون آنها رخ مي دهد، مي دانند. لازم به ذكر است كه برخي از صاحبنظران معتقدند كه در مورد مركز كنترل داخلي فرقي بين كارآفرينان و مديران وجود ندارد و مديران نيز داراي اين خصوصيت هستند.

نمونه تاثير اعتماد به نفس در كارآفرين موفق

سخت نگيريد، اين حرفه نيز مانند كارهاي ديگر نيازمند دانش و مهارت و تجربه است. در واقع ترس از شكست، مشكل اغلب اعضاي اين حرفه است. حجم بالاي مبادلات تجاري، فضاي رقابتي و پوياي بازارهاي تجاري و مديريت بحران و هدايت تيم وظيفه بسيار دشواري را برعهده مدير مي گذارد. اما هميشه هم نبايد فضاي كاري را تا اين اندازه حساس جلوه داد. اگر روند آغاز به كار و تبادلات تجاري آگاهانه و با مشاوره افراد كارشناس و باتجربه اجرا شود، قطعا نتيجه مطلوبي خواهد داشت.

هيچ كس نمي تواند بگويد كه پس از گذراندن دوره هاي مختلف و كسب مهارت هاي لازم در دانشكده و محيط كار به آمادگي صددرصد رسيده است و ديگر احتياجي به تيم هاي مشاوره، بازاريابي و اصول حرفه اي ندارد. همه ما در مقطعي از حرفه و فعاليت، تحصيل و مهارت مي توانيم موفق شويم، اما اين امر حادثه اي تكرارناپذير است. براي رسيدن به موفقيت، تيمي منسجم و گروهي كارآزموده نياز داريم كه هميشه همراه ما باشند و معايب روند تجارت را براي ما بازگو كند.

از خطاها نهراسيد و به حركت در مسير موفقيت ادامه دهيد، بي شك مردان بزرگ امروز، همان افراد خلاق ديروز بوده اند كه با آزمون و خطاهاي مختلف، در نهايت مسير موفقيت را بازيافته اند.

به خودتان و كارتان اعتماد داشته باشيد، نخستين رمز موفقيت، خودباوري و ارزش هاي فردي است.

از مشاغل تجاري كوچك، اما عقايد و باورهاي بزرگ، فعاليت تجاري خويش را آغاز كنيد. براي به دست آوردن موفقيت بايد بهاي آن را نيز پرداخت .

منابع :

www.ir-success.ir/karafarin


این مطلب در تاریخ: شنبه 30 دي 1396 ساعت: 20:10 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات()

نظرات


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

خبرنامه سایت

کانال تلگرام فرهنگیان

با عضویت در کانال تلگرامی ما از اخرین تحقیقات سایت باخبر شوید
http://up.asemankafinet.ir/view/1689294/44.jpg

راهنمای خرید آنلاین


 


پشتیبانی با اسمس
 و تلگرام
09159886819

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام و نام خانوادگی نام فایل و ایمیل خود را به شماره همراه 09159886819 ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل به ایمیل شما  فرستاده می شود .

درباره ما

سایت علمی و پژوهشی آسمان | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی
آدرس مشهد قاسم اباد - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 10000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان اقدام پژوهی گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , کارآموزی