تحقیق و پروژه رایگان - 536

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

تحقیق دز مورد تاریخچه تجارت الکترونیک

بازديد: 97

تاریخچه تجارت الکترونیک

انسان از آغاز آفرینش تاکنون روشهای تجاری متفاوتی را تجربه کرده‌است. در ابتدا سیستم تبادل کالا رایج بود. شکارچی گوشت را با سلاح عوض می‌کرد. این سیستم اشکالات فراوانی داشت. مثلاً ممکن بود شکارچی نتواند سلاح سازی را پیدا کند که به گوشت احتیاج داشته باشد. در این صورت گوشتها فاسد می‌شدند .
در بعضی تمدنها سیستم کالای محبوب به وجود آمد. در سرزمینی که گندم غذای اصلی مردم آن بود، شکارچی گوشت را با گندم و گندم را با جنگ‌افزار تعویض می‌کرد. این روش هم مشکلات زیادی داشت. کالای محبوب در سرزمینهای مختلف متفاوت بود. از طرف دیگر معیاری برای سنجش ارزش آن وجود نداشت و حمل و نقل آن هم مشکل بود بدون شک اختراع پول اولین انقلاب در زمینه تجارت بود. ارزش آن مشخص بود، حمل آن آسانتر بود، فاسد نمی‌شد و همه طالب آن بودند. فواید استفاده از پول به اندازه‌ای بود که حتی تا چند دهه قبل کمتر کسی انتظار یک انقلاب دیگر را داشت. ارتباط بین تجارت و تکنولوژی دیر زمانی است که وجود داشته و ادامه دارد. در واقع، یک پیشرفت تکنیکی باعث رونق تجارت شد و آن هم ساخت کشتی بود. در حدود ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد، فینیقیان تکنیک ساخت کشتی را بکار بردند تا از دریا بگذرند و به سرزمینهای دور دست یابند. با این پیشرفت، برای اولین بار مرزهای جغرافیایی برای تجارت باز شد و تجارت با سرزمینهای دیگرآغاز شد. اکنون، شبکه جهانی اینترنت مانند همان کشتی است که نه تنها فواصل جغرافیایی، بلکه اختلافات زمانی را نیز کمرنگ نموده و صحنه را برای نمایشی دیگر آماده کرده‌است.ترکیب تجارت و الکترونیک از سال ۱۹۷۰ آغاز شد. برای گسترش و پذیرش تجارت الکترونیک لازم است که پیش نیازهای این فناوری از جمله زیرساختار مخابراتی، مسایل قانونی و ایمنی پیام رسانی مهیا شود.
مهم‌ترین هدف در تجارت حال چه از روشهای بسیار پیشرفته الکترونیکی استفاده کند و چه از روشهای سنتی و قدیمی -همانا دستیابی به پول و سود بیشتر است. طبیعتا در این میان، نقش بانکها و موسسات اقتصادی در نقل وانتقال پول بسیار حیاتی است. هنگامی که در سال ۱۹۹۴ اینترنت قابلیتهای تجاری خود را علاوه بر جنبه‌های علمی و تحقیقاتی به نمایش گذاشت،موسسات تجاری و بانکها در کشورهای پیشرفته اولین نهادهایی بودند که تلاش جدی خود را برای استفاده هر چه بیشتر از این جریان بکار انداختند. محصول تلاش آنها نیز همان بانکداری الکترونیک امروزی است. سپس به سرعت مشخص شد که اینترنت بستر بسیار مناسبی برای انواع فعالیتهای بانکداری و اقتصادی بشمار می‌رود.
بانکداری و تجارت الکترونیک هم اکنون در جهان به عنوان یک بحث بسیار تخصصی و در عین حال، بسیار پیچیده تبدیل شده‌است و تطبیق آن با سیاستهای تجاری و اقتصادی کشورهای مختلف نیاز به تحقیق و برنامه ریزی دقیق دارد.
در بررسی تاریخچه تجارت الکترونیک درمی یابیم که بورسهای اوراق بهادار نیز موسسات دیگری بودند که به سرعت فعالیت خود را با روند پیشرفت اینترنت هماهنگ کردند و موفق شدند که در عرض مدت کوتاهی، با توجه به برتریهای اینترنت در مقایسه با روشهای قدیمی، به دلیل سرعت و دقت بالا، به موفقیتهای بی نظیری دست یابند.
تجارت الکترونیک، علی رغم جوان بودن در جهان شناخته شده و در سالهای اخیر رشد فزاینده و غیرقابل پیش بینی داشته‌است. این رشد تصاعدی حاصل استفاده از یک ابزار، یعنی اینترنت می‌باشد. البته تجارت الکترونیک فقط در شاخصه‌ها یا کشورهای خاصی جا افتاده و استفاده می‌شود. برای مثال، در سال ۱۹۹۷ صنعت جهانگردی و توریسم مسوول ۲۰ تا ۳۰ درصد از فروشهای مجازی بوده.

تعریف تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک انجام کلیه فعالیتهای تجاری با استفاده از شبکه‌های ارتباطی کامپیوتری، به ویژه اینترنت است. تجارت الکترونیک، نوعی، تجارت بدون کاغذ است. به وسیله تجارت الکترونیک تبادل اطلاعات خرید و فروش و اطلاعات لازم برای حمل و نقل کالاها، با زحمت کمتر و مبادلات بانکی با شتاب بیشتر انجام خواهد شد. شرکتها برای ارتباط با یکدیگر،محدودیتهای فعلی را نخواهند داشت و ارتباط آنها با یکدیگر ساده تر و سریع تر صورت می‌پذیرد. ارتباط فروشندگان با مشتریان نیز می‌تواند به صورت یک به یک با هر مشتری باشد. به عبارت دیگر، تجارت الکترونیک نامی عمومی برای گستره‌ای از نرم افزارها و سیستم‌ها است که خدماتی مانند جستجوی اطلاعات، مدیریت تبادلات، بررسی وضعیت اعتبار، اعطای اعتبار، پرداخت به صورت روی خط، گزارش گیری و مدیریت حسابها را در اینترنت به عهده می‌گیرند. این سیستم‌ها زیربنای اساسی فعالیتهای مبتنی بر اینترنت را فراهم می‌آورند. هدف از بکارگیری تجارت الکترونیک، ارائه روشی جدید در انجام امور بازرگانی می‌باشد. به واسطه این روش، تاجران قادرند که محصولات و خدمات خود را به شکل تمام وقت و به تمام خریداران در سرتاسر جهان - مستقل از مرزهای جغرافیایی و ملیتها -عرضه کنند.
بسیاری از مردم، تجارت الکترونیک را منحصر به خرید و فروش از طریق شبکه اینترنت می‌دانند، در حالیکه این امر فقط بخش کوچکی از تجارت الکترونیک را تشکیل می‌دهد و این مفهوم اکنون گستره وسیعی از جنبه‌های مختلف تجاری و اقتصادی را دربرگرفته‌است. به سادگی می‌توان هرگونه فعالیت تجاری و مالی بین موسسات و افراد مختلف را در حیطه تجارت الکترونیک گنجاند.
تجارت الکترونیک روش دیگری برای تبادلات الکترونیکی اطلاعات و انجام مبادلات تجاری است که یک پل الکترونیکی را بین مراکز تجاری ایجاد کرده‌است. تجارت الکترونیک با حجم کمتری از اطلاعات که لزوما در قالب یکسانی نبوده و بین مردم عادی رد و بدل می‌شود، سر و کار دارد. تجارت الکترونیک در ابتدای پیدایش خود، چیزی بیش از یک اطلاع رسانی ساده تجاری نبود و هرکس می‌توانست محصولات خود را با استفاده از صفحات وب بر روی اینترنت تبلیغ نماید. آمار منتشره از ۵۰۰ شرکت نشان می‌دهد که حدود ۳۴ درصد از آنها در سال ۱۹۹۵ و حدود ۸۰ درصد در سال ۱۹۹۶ از روش فوق برای تبلیغ محصولات خود استفاده کرده‌اند.تا پایان سال ۲۰۰۱ بیش از ۲۲۰ بیلیون دلار معاملات مالی توسط صدها سایت تجاری بر روی اینترنت انجام پذیرفت.

مزایاها و معایب تجارت الکترونیک

سوالی که ممکن است همینک مطرح شود این است که تجارت الکترونیک غیر از مواردی که پیش از این به آن اشاره شد چه فایده‌ای دارد.

·         افزایش فروش و در پی آن افزایش درآمد و توان سرمایه گذاری

·         افزایش سطح رفاه زندگی مردم از طریق ایجاد اشتغال، کاهش ترددها و افزایش سرعت عمل

·         جهانی شدن

·         کاهش هزینه‌های تبلیغات برای شرکتها وبه دلیل عدم حضور واسطه

البته همچون تمام فناوریها و تکنولوژیهای ساخت بشر معایبی هم در استفاده از تجارت الکترونیک وجود دارد، برخی از این معایب به قرار زیر است:

·         تأثیر ناشناخته آن بر روابط اجتماعی انسان

·         ورشکستگی به علت عدم توانایی شرکتهای کوچک و کاهش تولید

تجارت الكترونيك نيازمند بستر هاي مناسب از جمله صدور و استفاده از كارت هاي اعتباري ويزاكارت ومستر كارت است

·         كارت هاي اعتباري در دو نوع [صدور مجازي كارت اعتباري]و صدور معمولي امكان پذير مي باشد.

·         از جمله وب سايت هاي فعال در زمينه صدور كارت اعتباريوصدور ويزا كارت مجازي و صدور ويزا كارتدر ايران وب سايت ويزا كارت من ميباشد با آدرس www.myvisacard.ir

 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: یکشنبه 09 اسفند 1394 ساعت: 17:53 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

تحقیق در مورد تجارت الکترونيکی

بازديد: 89

 

تجارت الکترونيکی

 تجارت الکترونيکی طی ساليان اخير با استقبالگسترده جوامع بشری روبرو شده است . امروزه کمتر شخصی را می توان يافت که واژه فوقبرای او بيگانه باشد. نشريات ، راديو و تلويزيون بصورت روزانه موضوعاتی در رابطه باتجارت الکترونيکی را منتشر و افراد و کارشناسان از زوايای متفاوت به بررسی مقولهفوق می پردازند.شرکت و موسسات ارائه دهنده کالا و يا خدمات همگام با سير تحولاتجهاتی در زمينه تجارت الکترونيکی در تلاش برای تغيير ساختار منطقی و فيزيکی سازمانخود در اين زمينه می باشند. تجارت قبل از بررسی " تجارت الکترونيکی "، لازم است درابتدا يک تصوير ذهنی مناسب از تجارت سنتی را ارائه نمائيم . در صورت شناخت " تجارت " ، با " تجارت الکترونيکی " نيز آشنا خواهيم شد. برای واژه "تجارت" در اکثر واژهنامه ها تعاريف زير ارائه شده است : مبادلات اجتماعی : تبادل ايده ها ، عقايد وتمايلات ( خواسته ها ) مبادله يا خريد و فروش کالا در مقياس بالا که شامل ترابری ازنقطه به نقطه ديگر است. در ادامه تعريف دوم ارائه شده برای "تجارت " را بعنوان محوربحث انتخاب و بر روی آن متمرکز خواهيم شد. تجارت در ساده ترين نگاه ، مبادله کالا وخدمات بمنظور کسب درآمد ( پول ) است . زندگی انسان مملو از فرآيندهای تجاری بوده وتجارت با ميليونها شکل متفاوت در زندگی بشريت نمود پيدا کرده است . زمانيکه کالایمورد نظر خود را از يک فروشگاه تامين و خريداری می نمائيد ، در تجارت شريک و درفرآيندهای آن درگير شده ايد.در صورتيکه در شرکتی مشغول بکار هستيد که کالائی راتوليد می نمايد ، درگير يکی ديگر از زنجيره های تجارت شده ايد. تمام جلوه های تجارتبا هر رويکرد و سياستی دارای خصايص زير می باشند : خريداران . افراديکه با استفادهاز پول خود قصد خريد يک کالا و يا خدمات را دارند. فروشندگان . افراديکه کالا وخدمات مورد نياز خريداران را ارائه می دهند. فروشندگان به دو گروع عمده تقسيم میگردند : خرده فروشان ، که کالا و يا خدماتی را مستقيما" در اختيار متقاضيان قرارداده و عمده فروشان و عوامل فروش ، که کالا و خدمات خود را در اختيار خرده فروشان وساير موسسات تجاری می نمايند. توليدکنندگان . افراديکه کالا و يا خدماتی را ايجادتا فروشندگان آنها را در اختيار خريداران قرار دهند. يک توليد کننده با توجه بهماهيت کار خود همواره يک فروشنده نيز خواهد بود. توليدکنندگان کالای توليدی خود رابه عمده فروشان ، خرده فروشان و يا مستقيما" به مصرف کننده گان می فروشند. همانگونهکه مشاهده می گردد ، "تجارت " از زاويه فوق دارای مفاهيم ساده ای است . تجارت ازخريد يک محصول ساده نظير " بستنی " تا موارد پيچيده ای نظير اجاره ماهواره را شاملمی گردد. تمام جلوه های تجارت از ساده ترين سطح تا پيچيده ترين حالت آن ، برمقولاتی همچون : خريداران ، فروشندگان و توليدکنندگان متمرکز خواهد بود.

 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: یکشنبه 09 اسفند 1394 ساعت: 17:51 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

تحقیق در مورد تجارت الکترونيک

بازديد: 69

تجارت الکترونيک

واژه ديگري که مايلم در ادامه سلسله مطالب مرتبط با تعريف واژه ها در فنآوري اطلاعات و ارتباطات  به آن بپردازم تجارت الکترونيک  e-Business مي باشد.
در کتاب "مدلهاي راهبردي و راهکارهاي تجارت در اينترنت" نوشته آقاي دکتر زرگر ، تجارت الکترونيک چنين تعريف شده است: "تمام ابعاد تجارت و فرآيند بازار را که بتوان با اينترنت و تکنولوژي وب انجام داد را تجارت الکترونيکي گويند." در کتاب "تجارت الکترونيک" نگاشته شده توسط آقايان دکتر سهيل سرمدي و دکتر وحيد رضا ميرابي با جمع آوري تعاريف متعدد در اين زمينه 6 تعريف زير براي تجارت الکترونيک آورده شده است:
"1- تمام ابعاد تجارت و فرآيند بازار را که بتوان با اينترنت و تکنولوژي وب انجام داد را تجارت الکترونيکي گويند. (برگرفته از کتاب اول)
2- به طور کلي واژه تجارت الکترونيک اشاره به معاملات الکترونيکي مي نمايد که از طريق شبکه هاي ارتباطي انجام مي پذيرد. ابتدا، خريدار يا مصرف کننده به جستجوي يک مغازه مجازي از طريق اينترنت مي پردازد و کالايي را از طريق وب يا پست الکترونيکي سفارش مي دهد و نهايتا کالا را تحويل مي گيرد.
3- تجارت الکترونيکي يعني انجام مبادلات تجاري در قالب الکترونيکي
4- کاربرد تکنولوژي اطلاعات در تجارت
5- تجارت الکترونيکي، مبادله الکترونيکي داده هاست. به طور خلاصه مي توان گفت که مبادله الکترونيکي داده ها عبارت از توليد، پردازش، کاربرد و تبادل اطلاعات و اسناد به شيوه هاي الکترونيکي و خودکار بين سيستمهاي کامپيوتري و بر اساس زبان مشترک و استانداردهاي مشخص و با کمترين دخالت عامل انساني. البته تجارت الکترونيک حيطه اي گسترده تر از مبادله الکترونيکي داده ها دارد و آن يک تحول و انقلاب در عرصه ارتباطات است.  تجارت الکترونيکي در ساده ترين تعريف عبارت از يافتن منابع، انجام بازاريابي، مذاکره کردن، سفارش، تحويل، پرداخت و ارائه خدمات پشتيباني است که به صورت الکترونيکي انجام مي شود. لذا تجارت الکترونيکي روشي است که بر اساس آن اطلاعات، محصولات و خدمات از طريق شبکه هاي ارتباطات کامپيوتري خريد و فروش مي شوند.
6- تجارت الکترونيک، انجام کليه فعاليتهاي تجاري با استفاده از شبکه هاي ارتباطي کامپيوتري ، بويژه اينترنت است. تجارت الکترونيک به نوعي تجارت بدون کاغذ است. بوسيله تجارت الکترونيک، تبادل اطلاعات خريد و فروش و اطلاعات لازم براي حمل و نقل کالاها با زحمت کمتر و تبادلات بانکي با شتاب بيشتر انجام خواهد شد. شرکتها براي ارتباط با يکديگر، محدوديت هاي فعلي را نخواهند داشت و ارتباط آنها با يکديگر ساده تر و سريعتر صورت مي گيرد. ارتباط فروشندگان با مشتريان مي تواند به صورت يک به يک با هر مشتري باشد البته با هزينه نه چندان زياد."

 

در همين کتاب سابقه تجارت الکترونيک را به سال 1970 و بهره گيري شرکتهاي بزرگ از تجارت الکترونيک بر مي گرداند.

و در نهايت آقاي دکتر زرگر مجددا در کتاب "اصول و مفاهيم فنآوري اطلاعات" تعاريف بيشتري را براي تجارت الکترونيک گردآوري کرده اند:
"1- تجارت الكترونيكي اجرا و هماهنگي فرآيندهاي حياتي سازمانهاي اقتصادي،از قبيل طراحي،تامين مواد و خدمات،توليد،فروش،اجراي سفارشات،ارايه خدمات از طريق بكارگيري حرفه اي رايانه ها و فن آوري ارتباطات و داده هاي ذخيره شده در رايانه هارا بر عهده دارد.
2- تجارت الكترونيكي شامل انجام هر كاري با فن آوري ارتباطات و اطلاعات (
ICT)براي اجراي اهداف تجاري بين سازمانها يا سازمان و مصرف كننده است.
3- تجارت الكترونيكي همان بازرگاني الكترونيكي(
EC)است. با اين تفاوت كه فرآيندهاي داخلي،از قبيل توليد،مديريت انبار،توسعه محصول،مديريت ريسك،مديريت سرمايه،مديريت دانش و منابع انساني هم در تجارت الكترونيكي پوشش داده مي شوند.
4- تجارت الكترونيكي تركيب پيچيده اي از فرآيندها ،سيستم هاي سازماني و زير ساختهاي ضروري سازماني براي ايجاد يك مدل تجاري سطح بالاست.
5- تجارت الكترونيكي بسيار فراتر از بازرگاني الكترونيكي است.تجارت الكترونيكي شامل تغيير در روشهاي سنتي اجراي عمليات سازمان،مديريت فرآيندهاي فيزيكي و ديجيتال و روش كاركرد پرسنل است.
6- از ديدگاه
IBM،تجارت الكترونيكي يك نظريه امنيتي،تغييرپذيري و يكپارچگي را براي دستيابي به ارزش اقتصادي بيشترو بسيار متفاوت،از طريق تركيب سيستم هاو فرآيندهاي اصلي سازمان (يا Core business)با ساده كردن و دسترسي فراگيراز طريق فن آوري اينترنت،اجرا مي كند.
7- تجارت الكترونيكي درباره فن آوري اينترنت براي انتقال و تغيير روشهاي اجراي فرآيندهاي سازمان است. بارزترين فرم آن خريداز طريق شبكه-براي عمده فروشي و خرده فروشي-است.
8- به ساده ترين بيان،تجارت الكترونيكي استفاده ازفن آوريهاي اينترنت براي توسعه و تحول فرآيندهاي كليدي سازمان است.با اين ديدگاه،بيشتر شركتها به اين مهم پي برده و در حال انتقال از روشهاي سنتي به تجارت الكترونيكي هستند.
9- تجارت الكترونيكي هر گونه بكارگيري اينترنت در سطح تاكتيك يا استراژيك براي برقراري ارتباطات تجارت از نوع
B2B،B2Cياهر مدل تجاري ديگر است.تجارت الكترونيكي در واقع راهي براي بهره وري بيشتر،سرعت،نوآوري وخلق ارزشهاي جديد در يك سازمان است. "
اما به واقع به کدام تعريف بيشتر مي توان بها داد. به نظر مي رسد همه تعاريف درست باشند اما تعريفي که تجارت الکترونيک را کاربرد فنآوري اطلاعات در تجارت مي داند بهترين تعريف است. حداقل مي توان گفت کاملترين تعريف است. چون گرچند همه به نوعي کاربردهاي فنآوري اطلاعات و ارتباطات را فهرست کرده اند، اما نمي توان اين کاربردها را منحصر کرد به صرف بهره گيري از شبکه و يا وب براي تبادل اطلاعات و يا خريد و فروش اينترنتي.
دقت شود، همانگونه که در مورد مفاهيم مشابهي نظير روابط عمومي الکترونيک ذکر شد، نمي توان فنآوري اطلاعات را با ابزارهاي آن يکي کرد. تنها بهره گيري صرف از يک ابزار، با داشتن تفکر سنتي نمي تواند راهگشا باشد. فنآوري اطلاعات و ارتباطات با تاثير گذاري عميق بر روي مفاهيم اين چنيني، هر چند باعث تغيير ماهيت آنها نمي شود باعث تغيير طرز تفکر ، شيوه هاي مديريت و روشهاي انجام کار مي شود.
به عبارت ديگر اينکه به جاي ارسال نامه معمولي ،
email بزنيم کافي نيست. بلکه در ابتداي کار بايد فنآوري اطلاعات و ارتباطات روي روش تصميم گيري ما و اهميتي که به اطلاعات در تجارت مي دهيم بايستي تاثير بگذارد. در اين زمان است که با دانستن اهميت اطلاعات در داد و ستد امروزي، نگرش ها تغيير پيدا کرده و با بهره گيري مناسب از اطلاعات مي توان حتي با استفاده از ابزارهاي سنتي کسب سود مناسب را تضمين بخشيد.
بدين ترتيب در اولين کار بايستي مدلهايي اطلاعاتي و عملکردي (يا از ديدگاه ديگر مدلهاي شيء گرا) از زمينه تجارت بدست آيد. اين مدل ها را مي توان با استفاده از تکنيک هاي فنآوري اطلاعات بهبود بخشيد و هر جا لازم است اطلاعات را جمع آوري و نگهداري کرد. آنگاه با استفاده از سيستم هاي مختلف اطلاعات عمليات و پردازش تراکنش، داده هاي عملياتي را کنترل کرد و براي مديريت نيز از سيستمهاي اطلاعات مديريت بهره جست و با کمک سيستمهاي پشتيبان تصميم گيري و يا سيستمهاي راهبردي تصميم گيري ها را بهبود بخشيد.شبکه ها و اينترنت اينجا هستند که مي توانند به عنوان پلي براي ارتباط مستقيم مشتري با سيستم فراهم شود.
روش ديگر روش معکوس است، يعني اينکه اول لايه هاي رويي را ايجاد کرد و سپس با تاثيري که اين لايه ها در سيستم مي گذارند و با جمع آوري مناسب اطلاعات، سيستمهاي گزارش گيري مديريتي را فعال کرد.


منابع:
- دکتر محمود زرگر، مدلهاي راهبردي و راهکارهاي تجارت در اينترنت،انتشارات بهينه، 1380
-دکتر سهيل سرمد سعيدي و دکتر وحيد رضا ميرابي، تجارت الکترونيک، انتشارات پرسمان ، 1383
- دکتر محمد زرگر، اصول و مفاهيم فنآوري اطلاعات ، انتشارات بهينه، 1382

 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: یکشنبه 09 اسفند 1394 ساعت: 17:50 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

تحقیق در مورد ترفند هاي ويندوز و اينترنت

بازديد: 91

ترفند هاي ويندوز و اينترنت

فشرده سازي چهار فيلم در يك CD ( ترفند هاي ويندوز و اينترنت )

توسط نرم افزار Windows MovieMaker كه به طور پيش فرض در ويندوز XP و Me وجود دارد مي توانيد 4 فيلم 90 دقيقه اي را در يك CD ذخيره كنيد. براي اين كار برنامه Windows Movie Maker را اجرا كنيد ، ( از منوي Start وارد منوي All Programs شويد و سپس به منوي Accessories برويد و از ليست باز شو برنامه ي Windows Movie Maker را اجرا كنيد.)
سپس جهت آوردن فيلم مورد نظر خود از منوي
File گزينه ي Import را انتخاب نمائيد. تا پايان يافتن لود شدن فيلم صبر كنيد، سپس كليه كليپ ها را انتخاب كرده و از منوي Clip گزينه ي اول يعني Add to Storyboard/ Timeline را انتخاب كنيد تا كليپ ها به پنجره ي پائين هدايت شوند ( نوار فيلم ها ).
پس از اين كار از نوار ابزار بالاي صفحه ( زير نوار منو ) گزينه ي
Save Movie را انتخاب نمائيد. پس از اين كار پنجره ي مربوطه باز مي شود در جلوي گرينه ي Setting گزينه ي Other را انتخاب نمائيد. سپس از ليست جلوي گزينه ي Profile گزينه ي Video for broadbund NTFS (468 Kbps) را انتخاب كنيد و بعد OK بزنيد و در محل مورد نظر خود آن را ذخيره كنيد.
شما با اين روش مي توانيد حتي 4 فيلم را در يك
CD رايت كنيد
                                                                                     پرشين دانلود دات آي آر

يك ترفند كاربردي در IE6 ( ترفند هاي ويندوز و اينترنت )

حتماً براي شما هم پيش آمده است كه در بعضي مواقع هنگام ذخيره كردن يك صفحه وب بر روي هاردتان با پيغام زير روبرو مي شويد : This web page could not be saved to the selected location.
و هر كاري كه مي كنيد تا بتوانيد صفحه ي مورد نظر خود را
save كنيد نمي توانيد ، اما ناراحت نشويد در اينجا با استفاده از اين ترفند شما به راحتي مي توانيد هر صفحه ي وب را بدون نياز به هر گونه نرم افزار به طور كامل در كامپيوتر خودتان ذخيره نمائيد. براي اين كار ابتدا شما وارد سايت مورد نظر خودتان شويد و سپس منتظر بمانيد تا سايت به طور كامل بالا بيايد ، بعد جهت ذخيره كردن صفحه مورد نظر خود مراحل زير را طي نمائيد :
از منوي
View گزينه ي source را انتخاب نمائيد. ملاحضه مي كنيد كه يك صفحه Notepad باز مي شود و شامل يك سري كد هاي html و... است. در همين برنامه از منوي File گزينه save را انتخاب نمائيد. سپس در قسمت File Name يك نام را جهت ذخيره كردن تايپ نمائيد و حتماً در انتهاي نام انتخابي خود پسوند .html را بنويسيد. مثلاً google.html و بقيه ي تنظيمات پيش فرض را قبول نمائيد و OK كنيد. سپس به مسيري كه صفحه را ذخيره كرديد برويد و آن را اجرا كنيد . ملاحضه مي كنيد كه صفحه ي وب ( به صورت كامل با عكس ها و بنر هاي فلش و... ) ذخيره شده است.
                                                                                                                                                         پرشين دانلود دات آي آر

 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: یکشنبه 09 اسفند 1394 ساعت: 17:49 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

تحقیق در مورد چگونه مي توان در محيط گرافيك زبان c يك شكل پيچيده را حركت داد؟

بازديد: 69

چگونه مي توان در محيط گرافيك زبان c يك شكل پيچيده را حركت داد؟

 

 

شنبه,28 آذر 1383(تعداد دفعات خوانده شده:1497)

منبع : http://www.pooyeshr.com


در محيط گرافيك در زبانهاي برنامه نويسي تحت DOS اشكال ساده مثل مستطيل و دايره را مي توان با پاك كردن و كشيدن مجدد براحتيجابجا نمود اما حركت اشكال پيچيده با اين روش بسيار وقت گير مي باشد بطوريكه پاككردن و كشيدن دوباره شكل كاملا به چشم مي آيد. در چنين مواقعي مي بايست شكل موردنظر را كه در داخل يك مستطيل فرضي قرار دارد , وارد يك حافظه كمكي نمود و محتوياتاين حافظه را در نقطه اي دلخواه در صفحه چاپ كرد .

در ابتداي كار يك متغيراز نوع int تعريف كنيد كه اندازه شكل محاسبه شود و در آن قرار گيرد. يك متغير نيزاز نوع *void تعريف كنيد كه در واقع بافري است كه رنگ پيكسل هاي مستطيل در آن بهترتيب قرار مي گيرند تا در موقع لزوم به همان ترتيب چاپ شوند:


int size;

void* buffer;


حال مي بايست اندازهمستطيل را با تابع imagesize محاسبه و در متغير size بريزيد:


size=imagesize(x1,y1,x2,y2);


كه پارامتر هاي آن بهترتيب مختصات گوشه بالاي سمت چپ مستطيل و گوشه پايين سمت راست آن مي باشند.

حال حافظه اي را با تابع malloc به اندازه size به buffer اختصاص دهيد:


buffer=malloc(size);


الگوي اين تابع در سر فايل alloc.h قرار دارد.(الگوي ساير توابع گفته شده در graphics.h مي باشد.)

حالنوبت به خواندن پيكسلهاي مستطيل مي باشد. اين كار را با تابع getimage انجام دهيدكه پيكسلها را خوانده و در بافر قرار مي دهد:


getimage(x1,y1,x2,y2,buffer);


كار ما براي خواندنمستطيل به پايان رسيده است . فقط كافيست بافر خوانده شده را با تابع putimage درنقطه دلخواه چاپ كنيم :


putimage(x,y,buffer,COPY_PUT);


دو پارامتر اول اينتابع مختصات نقطه مقصد مي باشند .(گوشه بالاي سمت چپ مستطيل در مقصد) پارامتر دومبافر محتوي شكل و پارامتر سوم تعيين كننده نوع چاپ شدن شكل مي باشد كه داراي حالاتزير است :


Constant Value Meaning
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
COPY_PUT 0 Copies source bitmap onto screen
XOR_PUT 1 Exclusive ORs source image with that already onscreen
OR_PUT 2 Inclusive ORs image with that already onscreen
AND_PUT 3 ANDs image with that already onscreen
NOT_PUT 4 Copy the inverse of the source


دقت كنيد كه در پايانبرنامه حتما حافظه گرفته شده با دستور malloc را آزاد كنيد:


free(buffer);


توجه كنيد كه شكل لزوما يك مستطيل نيستبلكه براي ذخيره سازي شكل در حافظه يك مستطيل فرضي دور شكل در نظر گرفته مي شود . براي مثال ميتوانيد كد زير را كپي كرده و در محيط TC اجرا كنيد :



#include
#include
#include
int main(){
int driver=DETECT,mode=0,size,column,row,horiz,vert;
void* buffer;
initgraph(&driver,&mode,"c:\\tc\\bgi");
setcolor(LIGHTBLUE);
rectangle(2,2,200,40);
setfillstyle(SOLID_FILL,BLUE);
floodfill(100,20,LIGHTBLUE);
settextstyle(SMALL_FONT,HORIZ_DIR,7);
setcolor(WHITE);
outtextxy(12,10,"www.PooyeshR.com");
rectangle(0,0,600,400);
size=imagesize(1,1,201,41);
buffer=malloc(size);
getimage(1,1,201,41,buffer);
column=1;
row=1;
horiz=1;
vert=1;
while(!bioskey(1)){
putimage(column,row,buffer,COPY_PUT);
column+=vert;
row+=horiz;
if(column==399 || column==1)
vert=-vert;
if(row==359 || row==1)
horiz=-horiz;
}
free(buffer);
closegraph();
restorecrtmode();
return 0;
}

 

 

 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: یکشنبه 09 اسفند 1394 ساعت: 17:48 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

ليست صفحات

تعداد صفحات : 1652

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس