اقدام پژوهی دوره راهنمایی - 2

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

چگونه توانستم با استفاده از روش ها و ابزار های جذاب، تمرکز دانش آموزم را به یادگیری افزایش دهم؟

بازديد: 315

بسمه تعالی

 

عنوان اقدام پژوهی:

چگونه توانستم با استفاده از روش ها و ابزار های جذاب، تمرکز دانش آموزم را به یادگیری افزایش دهم؟

اهداف پژوهش:

هدف کلی: افزایش دادن تمرکز دانش آموز با استفاده از روش ها و ابزارهای جذاب برای یادگیری

اهداف جزیی:

1. بالا بردن تمرکز دانش آموز در یادگیری

2. استفاده از روش های تدریس جذاب

٣. درگیر کردن دانش آموز در فرایند یاددهی یادگیری

۴. استفاده از ابزارهای جذاب برای یادگیری بهتر

اهداف کاربردی:

١. با استفاده از فاکتورهای ایجاد تمرکز، پیشرفت تحصیلی دانش آموزم را فراهم کردم.

۲. بسیاری از مطالب علمی آموزشی که باعث ایجاد تمرکز و پیشرفت تحصیلی دانش آموزم می­شد را کسب کردم.

٣. استفاده همکاران از نتایج این پژوهش، برای بالا بردن تمرکز دانش آموزان

سوالات پژوهشی حاضر به شرح زیر می باشد:

1.       چگونه تمرکز را در دانش آموزم ایجاد کنم؟

2.      از چه روش تدریسی جذابی استفاده کنم؟

3.     چطور دانش آموز را درگیر فرایند یاددهی یادگیری کنم؟

4.     از چه امکانات جذابی برای ایجاد تمرکز استفاده کنم؟

توصیف وضعیت موجود:

جمعیت این مدرسه ی پسرانه ۲۰۰ نفر است و مساحت این مدرسه حدود ۱۸۰۰ متر مربع است که با همکاری ۱۶نفر از کادر دفتری، اجرایی، آموزگاران و خدمت گذار مشغول به کار است؛ تعداد دانش آموزان کلاس ۱۹ نفر پسر بوده است همچنین رنگ لباس فرم آنها آبی است.

با شروع سال تحصیلی جدید به عنوان آموزگار پایه اول در این مدرسه مشغول به خدمت شدم با توجه به این که دانش آموزان در ماه مهر لوحه را یاد می گیرند متوجه شدم که یکی از دانش آموزان در فرایند یاد دهی و یادگیری حواسش را به خوبی جمع نکرده و در حال جنب و جوش زیاد است. دانش آموز مورد نظر با نام (طاها) که در این کلاس مشغول تحصیل هست که قدش از همه ی همکلاسی هایش کوتاه تر و اندامی ریزه میزه دارد؛ او اکثر اوقات نمی تواند در یک جا بنشیند و به سوالات آموزگار به درستی جواب دهد، در یادگیری نشانه ها هم خیلی ضعیف بود و نمی توانست نشانه ها را تشخیص دهد و در موقع نوشتن املا اغلب اشتباه می نوشت یا کلمات را نمی نوشت، این بی توجهی ها باعث شد که سر صف صبحگاهی به او توجه کنم و متوجه شدم که در

موقع صف هم به جای گوش دادن به برنامه و صحبت های معاونین و مدیر، در حال بازیگوشی و نگاه کردن به اطراف است و حواسش به صحبت ها نیست. به همین دلیل خیلی نگران شدم که اگر همین روند ادامه پیدا کند او چیزی را یاد نمی گیرد و یادگیری برای او دشوار است بعد از جلساتی که با مادر دانش آموز و آموزگار پیش دبستانی داشتم متوجه شدم که عوامل متعددی مانع تمرکز حواس اوست و بیشتر به حاشیه توجه می کند لذا به دنبال پرونده ی دانش آموز گشتم و کارت سنجش را پیدا کرده و مطالعه کردم و متوجه شدم در قسمت آمادگی تحصیلی علامت مثبت خورده که نشان دهنده ی اختلال دانش آموز در یادگیری است و باید کاری کرد که او مشتاق به یادگیری شود و انگیزه ی او بیشتر شود تا حواس خود را جمع کند و با تمرکز بالا درس بخواند.

گردآوری اطلاعات:

برای به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز از روش های: مشاهده و پر کردن چک لیست، مصاحبه با دانش آموز و والدین او، پرسشنامه از دانش آموزان کلاس و اسناد و مدارک مثل دفتر ثبت جریان آموزشی، صورت جلسه شورای آموزگاران و آزمون ها استفاده نمودم.

تجزیه و تحلیل داده ها:

با توجه به چک لیست، مشاهداتی که آموزگار انجام داده، مصاحبه از دانش آموز و مادر او همچنین اسناد به این نتیجه رسیدم که: یادگیری، در دانش آموز به کندی صورت می گیرد و بیشترین علت آن نداشتن تمرکز دانش آموز است و باید شیوه ای به کار گیرم تا تمرکز دانش آموزم در یادگیری، بیشتر شود.

راه های موقتی جدید و اجرای آن ها:

با مطالعه ی کتاب های گوناگون، مقاله های مختلف، استفاده از تجربیات سایر همکاران با تجربه، ۱۰ راه حل برای رساندن وضعیت از حالت، نامطلوب به مطلوب ارائه کردم. البته راه حلهای مورد نظر پس از نظر خواهی از تعدادی از همکاران و بازبینی و استفاده از نظرات و پیشنهادات آنها ارائه شده است با توجه به اعتبار سنجی و نقد و بررسی راه حل ها توسط صاحب نظران، پژوهشگر راه حل هایی که تیک آنها در قسمت زیاد و خیلی زیاد بود را در صد گرفته و راه حل هایی که از ۶۰% به بالا بود قبول و بقیه رد شد و راه حل های قبول شده را در پژوهش مورد استفاده قرار داده است.

1.       روش تدریس متنوع (قصه گویی، ایفای نقش و ....)

2.      استفاده از تشویق (کلامی، ستاره، کارت و جایزه)

3.     استفاده از ابزار مناسب (خمیر بازی، کاغذ، چینه و ...)

4.     مسابقه خواندن، نوشتن، گوش دادن، لمس کردن)

5.     امکانات هوشمند استفاده از رایانه و تابلو هوشمند)

6.      دادن مسئولیت فردی و گروهی)

7.     آموزش خانواده

8.     تغییر جای دانش آموز

ارزیابی از اقدام های جدید:

با توجه به چک لیست، مشاهداتی که آموزگار انجام داده، مصاحبه از دانش آموز و مادر او همچنین اسناد به این نتیجه رسیدم که: یادگیری، در دانش آموز بالا رفته و پیشرفت کرده است یعنی دقت و تمرکز دانش آموز بالا رفته است.

جمع بندی و نتیجه گیری:

پژوهشگر با توجه به نتایج مشاهدات، مصاحبه، پرسش نامه و اسناد و مدارک به این نتیجه رسیده است که:

-        برای یافتن راههای ایجاد و افزایش تمرکز حواس، ابتدا باید مانع تمرکز را تشخیص داد.

-        شوق یادگیری را در دانش آموز تقویت و عطش او برای درس خواندن بیشتر کنیم.

-        با استفاده از روش های تشویقی می توانیم تمرکز، علاقه و اشتیاق یادگیری را در دانش آموز بالا ببریم.

-        با استفاده از امکانات هوشمند و نرم افزار ها توجه دانش آموز به یادگیری بیشتر می شود.

-        با کمک ابزار های متنوع و جذاب تمرکز دانش آموز در یادگیری رشد می کند.

-        آموزگار با استفاده از تشویق هایی مانند: ستاره، چک کارت تشویقی، جایزه، مسابقه و ساختن کاردستی دانش آموز را درگیر فرایند یاد دهی یادگیری کرده است.

-        تغییر فیزیکی (جای دانش آموز) باعث رشد تمرکز او می شود.

-        دانش آموز بعد از اجرای راه حل ها به موقع تکالیف را انجام می دهد و باعث شده تا تثبیت یادگیری در دانش آموز بیشتر صورت گیرد.

-        پژوهش حاضر با پیشینه ی تحقیق و یافته های پژوهشگران همخوانی دارد.

پیشنهادها:

پژوهشگر با توجه به پژوهش، پیشنهاداتی را ارائه داده است:

1. به همکاران گرامی توصیه می شود خلاقیت و ابتکارات خود را بروز دهند و از تغییر نهراسند، کمبود و نداشتن امکانات آنها را در انجام هدف هایشان ناامید نسازد.

٢. استفاده از ابزار مناسب و متنوع را حتما مورد نظر قرار دهند زیرا باعث ایجاد قابلیت و شور و شوق در دانش آموزان شده و آنها را وادار به تلاش کند.

3. استفاده از ابزار های تشویقی متنوع و کارآمد برای بالا بردن تمرکز در دانش آموزان.

۴. استفاده از کتب و منابع مرتبط جهت علمی تر کردن شیوه های بالا بردن تمرکز.

 

توجه :

برای سفارش و دریافت کامل این اقدام پژوهی به شماره 09159886819 در تلگرام یا واتساپ پیام دهید .

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: جمعه 09 اسفند 1398 ساعت: 16:14 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

چگونه توانستم با به کارگیری فنون مشاوره ای، پرخاشگری مهدی (دانش آموز مدرسه استثنایی) را در مدرسه کاهش دهم؟

بازديد: 9

چکیده

1. عنوان پژوهش: چگونه توانستم با به کارگیری فنون مشاوره ای، پرخاشگری مهدی (دانش آموز

مدرسه استثنایی) را در مدرسه کاهش دهم؟

۹. هدف پژوهش: کاهش پرخاشگری مهدی با کمک فنون مشاوره ای در مدرسه

۱۰. پرسش پژوهش: آیا به کارگیری فنون مشاوره ای تأثیری در کاهش پرخاشگری مهدی در مدرسه

دارد ؟

۱۱. توصیف وضع موجود: مهدی دانش آموز آموزشگاه استثنایی قائم (عج) مرزناک دشت در کلاس چند پایه سوم و چهارم کم توان مشغول به تحصیل است. مهدی دومین سال حضورش را در این مدرسه سپری می کند و از مدرسه عادی به این مدرسه انتقال داده شده بود. مهدی صبح که به مدرسه می آمد در سرویس مدرسه با دانش آموزان درگیر می شد. او در صبحگاه مدرسه با پرخاشگری از ایستادن در صف ممانعت می کرد. مهدی در کلاس درس به درگیری با دانش آموزان مشغول بود و در تدریس معلم اخلال ایجاد می کرد؛ معلم بارها او را به خاطر این رفتارش به دفتر مدرسه فرستاده است.

۱۲. گردآوری اطلاعات: برای بررسی مشکل مهدی از منابعی نظیر: مشاهده رفتار دانش آموز؛ مصاحبه با دانش آموز، والدین او و پرسنل مدرسه؛ پرسشنامه پرخاشگری و اسناد و مدارک برای گردآوری اطلاعات استفاده شده است؛ که در تمامی این اطلاعات بر پرخاشگری مهدی در محیط مدرسه، خانه و محل زندگی تأکید شده است.

۱۳. تجزیه و تحلیل داده ها: در ایجاد پرخاشگری مهدی عوامل متعددی تاثیر گذار بود نظیر: عوامل

فردی مانند: ریزش موی سر و عدم مهارت کنترل خشم؛ عوامل اجتماعی مانند: بی توجهی و تمسخر دیگران؛ عوامل خانوادگی نظیر: عدم ارتباط عاطفی مهدی با مادر خود و تربیت نادرست

مهدی؛ عوامل آموزشی مانند انگیزه تحصیلی پایین و برخورد تند پرسنل با مهدی موجب ایجاد

پرخاشگری در مهدی شده بود.

۱۴. راه های موقتی جدید و اجرای آنها: با استفاده از روشها و فنون مشاوره از جمله؛ گوش دادن فعال، انعکاس احساس و محتوی، راز داری، سکوت، تشویق و سایر روش های مشاوره ای، در چهار حوزه کمک از خانواده، کمک از مدرسه، کنترل عوامل اجتماعی و مشاوره مستقیم به اجرای راه حل های پیشنهادی برای بهبود پرخاشگری مهدی پرداخته شد.

۱۵. ارزیابی از اقدام های جدید : اقدامات انجام شده توانست به صورت چشم گیری پرخاشگری مهدی در مدرسه را کاهش دهد.

۱۶. نتیجه گیری و پیشنهاد ها:

·        پرخاشگری شدید مهدی با کمک پرسنل مدرسه و آگاهی بخشیدن به خانواده او کاهش یافته است. مهدی به تاثیر منفی پرخاشگری بر سلامت جسم و روح خود پی برده بود.

·        پرخاشگری پی در پی مهدی در فعالیت های گروهی و مراسم ها به شرکت موثر و فعال در فعالیت های اجتماعی بدون پرخاشگری و درگیری تبدیل شده بود

پیشنهاد ها:

·        فرزندان خود را با تمام ویژگیها پذیرش نمایند و احساسات فرزند خود را درک نمایند.

·        از اختلالات رفتاری و خلقی دانش آموزان آگاه باشد و از تنبیه و تحقیر در کلاس اجتناب کنند.

 

توجه :

برای سفارش و دریافت کامل این اقدام پژوهی به شماره 09159886819 در تلگرام یا واتساپ پیام دهید .

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 08 اسفند 1398 ساعت: 9:23 منتشر شده است
برچسب ها : ,,
نظرات(0)

چگونه توانستم با ابزارها و روش های خلاقلانه، مشکلات غلط نویسی دانش آموزان کلاس سوم را کاهش دهم؟

بازديد: 135

عنوان اقدام پژوهی :

چگونه توانستم با ابزارها و روش های خلاقلانه، مشکلات غلط نویسی دانش آموزان کلاس سوم را کاهش دهم؟

اهداف پژوهش:

هدف کلی:

کاهش یا رفع غلط املایی دانش آموزان و رفع اشکالات املایی آنان به ویژه در مورد ضعف حافظه

دیداری.

اهداف جزیی:

1-    ارتقا یا بالا بردن وضعیت دانش آموزان ضعیف به وضع مطلوب

2-    تغییر نگرش دانش آموزان به این درس

3-    روش های تشویق و جذاب و شاداب بودن زنگ املا

4-    بهبود وضعیت دانش آموزان در اشکالات املایی

5-    نوشتن و تشخیص نشانه های یک آوا و چند شکلی در درس املا و در درس های دیگر

اهداف کاربردی:

1- از تجربیات همکاران برای بالا بردن سطح حافظه دیداری دانش آموزان استفاده کردم.

۲- بسیاری از مطالب علمی آموزشی که باعث رفع و کاهش غلط نویسی می شد را کسب کردم.

۳- استفاده از روش ها و راهکارها برای تشخیص و درست نویسی در دانش آموزانم تلاش کردم.

* پرسش پژوهشگر:

سپس سوالاتی در ذهنم ایجاد شد که به شرح زیر می باشد:

١- از چه روش ها و راهکار هایی استفاده کنم تا حافظه دیداری دانش آموزانم تقویت شود؟

۲- چگونه دانش آموزانم را به املا نوشتن و تکرار و تمرین تشویق کنم؟

۳- چگونه زنگ املای شاد و با نشاطی داشته باشم؟

۴- از چه کسانی کمک بگیرم تا در این امر به من کمک کند تا مشکل دانش آموزانم را حل کنم؟

۵- از چه روش تشویق برای پاداش درست نویسی دانش آموزانم استفاده کنم.

** توصیف وضعیت موجود: این اقدام پژوهی در سال

۱۳۹۴ - ۹۵ در مدرسه شاهد پسران

فریدونکنار که در سال ۱۳۹۰ تاسیس و شامل ۲۷۹ دانش آموز و ۲۱ نفر مدیر، معاونین، آموزگاران و مربیان می باشد. این پروژه مربوط به دانش آموزان کلاس سوم شهید شیری می باشد. اینجانب برای اولین سال بود وارد این مدرسه شده بودم. وقتی تدریس را در کلاس سوم شروع کردم غلط

نویسی دانش آموزانم شدم که در شناسایی و تشخیص نشانه های یک آوا و چند شکلی دچار مشکل هستند. وقتی علت را متوجه شدم درصدد حل آن پرداختم.

* گردآوری اطلاعات: برای به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز از روش های مشاهده، مصاحبه،

پرسشنامه و اسناد و مدارک استفاده نمودم.

 

 

روش های گردآوری اطلاعات (شواهد 1)

 

مشاهده

مشاهده توسط آموزگار

چک لیست

مصاحبه

مصاحبه با مسئولین مدرسه

مصاحبه با دانش آموزان

پرسشنامه

محقق ساخته، بسته پاسخ، توزیع در بین والدین

اسناد و مدارک

دفتر ثبت جریان آموزشی و کارنامه

جلسه شورای آموزگاران

جلسه آموزش خانواده

املا

روش های گردآوری اطلاعات

* تجزیه و تحلیل داده ها: از روش مشاهده که شامل مشاهده توسط آموزگار و چک لیست سه ماهه اول دانش آموزان، مصاحبه از مسئولین و دانش آموزان ، پرسشنامه ی خانواده و یک سری اسناد و مدارکی که شامل دفتر ثبت شاخص، کارنامه ماهانه، صورت جلسه شورای آموزگاران و خانواده و املا استفاده شد که همراه با جدول و نمودار است که نشان می دهد، مشکل غلط نویسی در دانش آموزان وجود دارد.

* راه های موقتی جدید و اجرای آن:

۱- روش بازی

۲- توجه به مفهوم معنی و هم خانواده ی کلمات در جمله

٣- تقویت روان خوانی با مطالعه کتاب های غیر درسی و داستانی

۴- ارجاع به واژه های شناخته شده در کلاس اول ( آدرس دادن مثل ح حلزون)

۵-نوشتن کلمات مورد نظر بر روی تابلو و به خاطر سپردن و پاک کردن و برگشت دوباره با بیان دانش آموز.

۶- جداسازی کلمات یک آوا و چند شکلی در هر درس قبل شروع تدریس و نوشتن در دفتر همراه با خواندن.

۷- درست کردن کارت هایی که نشانه های هر درس که یک آوا و چند شکلی بودند نوشته شده و برای مدتی در گوشه تابلو نصب باشد.

۸- املای گروهی

9- املا نوشتن در منزل و آموزش خانواده

۱۰- تشویق و اهدای جوایز و رتبه بندی دانش آموزان در هر ماه

* ارزیابی از اقدام های جدید:

در ارزیابی پایانی از مشاهده ی آموزگار و چک لیست سه ماهه آخر، مصاحبه مسئولین و دانش آموزان، پرسشنامه از خانواده ، اسناد و مدارک که شامل دفتر شاخص، کارنامه ماهانه، صورت جلسه شورای آموزگاران و خانواده ها و املا استفاده شد که همراه با جدول و نمودار است که نشان می­دهد مشکل دانش آموزان در غلط نویسی کاهش یافته است.

نتیجه گیری: آموزگار با استفاده از بازی و روش های تقویت حافظه دیداری ، روش های یادگیری املا ، املای گروهی ، آموزش خانواده ، راهنمایی و تجربیات همکاران ، تغذیه خوب و سالم، کارت­های کلمه نویسی و با ایجاد انگیزه و محیط شاد و روش های تشویقی و مستمر و پی در پی و اهدای جوایز در کلاس توانسته است میزان درست نویسی دانش آموزان را در املا بالا ببرد و با روش بازی و راه حل های ابتکاری ، توانسته میزان حافظه دیداری دانش آموزان را در شناسایی نشانه های یک آوا و چند شکلی تقویت کرده تا بتوانند کلمه ها را تشخیص و درست بنویسند.

* پیشنهادها:

١. به همکاران گرامی توصیه می شود خلاقیت و ابتکارات خود را بروز دهند و از تغییر نهراسند، کمبود و نداشتن امکانات آنها را در انجام هدف هایشان ناامید نسازد؛ می توانید با حداقل امکانات بهترین آموزش را برای دانش آموزان داشته باشید.

٢. به آموزگاران اول و دوم توصیه می شود که در زمان آموزش دانش آموزان روی نشانه های یک آوایی و چند شکلی مانور بیشتر با روش های مختلف ابتکاری و علمی که نمونه آن در پروژه          می­باشد، تاثیر شگفتی در درست نویسی دانش آموزان دارد.

3. استفاده از روش ها و آموزش طوری باشد که دانش آموزان نسبت به آن درس علاقه و رغبت داشته باشند و گریزان نباشند.

۴. استفاده از کتب و منابع معتبر و تجربیات همکاران برای اجرای روش نو.

توجه :

برای سفارش و دریافت کامل این اقدام پژوهی به شماره 09159886819 در تلگرام یا واتساپ پیام دهید .

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 08 اسفند 1398 ساعت: 9:18 منتشر شده است
برچسب ها : ,,
نظرات(0)

اقدام پژوهی کاهش مشکلات یادگیری درس عربی

بازديد: 259
اقدام پژوهی کاهش مشکلات یادگیری درس عربی

نمونه کامل اقدام پژوهی دبیر عربی : اقدام پژوهی شماره 493 : چگونه توانستم مشکلات یادگیری درس عربی را در دانش آموزان کاهش دهم

معرفی

اقدام پژوهی با موضوع: چگونه توانستم مشکلات یادگیری درس عربی را در دانش آموزان کاهش دهم ، مخصوص مقطع متوسطه ، که البته با کمی تغییر می توانید ان را برای دوره دبیرستان  استفاده نمائید . فایل بصورت ورد (word ) و قابل ویرایش - تعداد صفحات پانزده صفحه - قیمت فقط سه هزار تومان

فهرست مطالب ، چکیده و فایل کامل پی دی اف (فقط برای مشاهده) را در زیر ببینید:

فهرست مطالب

مقدمه:3

تشخيص و بيان مسئله :4

وضعيت موجود :6

گردآوري اطلاعات و شواهد 1 :7

نظر مدير مدرسه :7

نظر اولياي دانش آموزان :8

نظر خود دانش آموزان :8

شواهد 2:8

اتنخاب راه جديد موقتي :9

روشهايي براي ايجاد انگيزه مطالعه در دانش آموزان :10

بعد از مرحله اضطراب كه بايد حل شود عوامل موثر در يادگيري مورد بررسي قرار داديم :12

منابع.. 13

 

مقدمه:

امروزه در آموزش و پرورش دنيا دو جزء لاينفك در امر آموزش و بعد از آن يادگيري وجود دارد . كه يكي معلم و ديگري شاگرد است . اين معلم است كه با آموزش صحيح خود مي تواند زمينه ي رشد و شكوفايي استعدادهاي نسلي را فراهم كند . معلم براي اينكه بتواند موفقيت در كار خود ايجاد كند بايد انگيزه هايي در شغل خود داشته باشد . واقعا شغل و رشته تحصيلي اش را دوست داشته باشد و به آن عشق بورزد و مهارتهاي كافي را كسب كرده باشد و با استفاده از روشهاي مناسب تدريس ، استفاده از روشهاي فعال گروهي ، تشويق دانش آموزان به يادگيري بهتر و عميق تر ، بيان اهميت هي يادگيري درس عربي استفاده از وسايل كمك آموزشي و شيوه هاي نوين تدريس و غيره .......... دانش آموز را در يادگيري درس عربي ياري كند . اين طرح تحقيق با ارائه سوال هايي در مورد عوامل موثر در ايجاد انگيزه و پاسخ به سوالات و بررسي آنها و نتيجه گيري مي تواند به عنوان ابزاري در اختيار معلمي قرار گيرد كه به مبارزه با جهل و تربيت نيروهاي متفكر و انديشمند آينده كشور در آيد اميدوارم كه از عهده اين مهم برآمده باشم.

 


برای اطمینان شما عزیزان

فایل پی دی اف این اقدام پژوهی بصورت ورد در زیر فقط برای مشاهده آمده است . ابتدا فایل پی دی اف و دارای آرم را مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش در متن و بدون هیچ آرمی ، را از لینک خرید و به قیمت فقط  3000(سه هزار تومان) دریافت نمائید . ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید:


http://up.asemankafinet.ir/up/asemankafinet/Pictures/DOKMEMO.jpg

در صورت مشاهده فایل پی دی اف و رضایت ، فایل ورد و قابل ویرایش و بدون آرم این اقدام پژوهی  را از لینک خرید زیر و به قیمت فقط سه هزار تومان دریافت نمائید.

راهنمای خرید :   برای خرید انلاین ابتدا بر روی لینک خرید زیر کلیک نمائید .   تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.در صفحه بعد از آن بر روی پرداخت از طریق کلیه کارت های عضو شتاب کلیک نمائید تا وارد صفحه در گاه بانک شوید .بعد از وارد کردن مشخصات کارت ، وارد صفحه دانلود فایل می شوید که بصورت مستقیم می توانید آن را دانلود کنید ، همچنین علاوه بر دانلود مستقیم ، لینک دانلود به ایمیل شما نیز فرستاده می شود -   لینک خرید :

http://up.asemankafinet.ir/view/1543587/submit.gif

 

( توجه)

برای مشاهده سایر اقدام پژوهی های  قابل استفاده برای دبیران دینی و عربی و قرآن بر روی لینک زیر کلیک نمائید.

لیست اقدام دبیر عربی و دینی و قرآن

 

( همچنین می توانید)

 لیست کامل ودسته بندی شده بیش از 370 اقدام پژوهی برای همه دبیران وآموزگاران ومدیران و معاونان مدرسه وهنرآموزان را از لینک زیرمشاهده کنید وبه سایر همکاران اطلاع دهید-باتشکر:  (بر روی لینک زیر کلیک کنید )


http://up.asemankafinet.ir/up/asemankafinet/Pictures/Untitled-3.jpg

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: چهارشنبه 23 بهمن 1398 ساعت: 14:38 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
نظرات(0)

اقدام پژوهی برطرف سازی افت تحصیلی عربی پایه هشتم

بازديد: 299
اقدام پژوهی برطرف سازی افت تحصیلی عربی پایه هشتم

نمونه کامل اقدام پژوهی دبیر عربی : اقدام پژوهی شماره 492 : چگونه توانستم افت تحصیلی درس قرآن را در دانش آموزان پایه هشتم برطرف سازم ؟

معرفی

اقدام پژوهی با موضوع: چگونه توانستم افت تحصیلی درس قرآن را در دانش آموزان پایه هشتم برطرف سازم ؟ ، مخصوص مقطع متوسطه ، که البته با کمی تغییر می توانید ان را برای دوره دبیرستان  استفاده نمائید . فایل بصورت ورد (word ) و قابل ویرایش - تعداد صفحات بیست و هفت صفحه - قیمت فقط سه هزار تومان

فهرست مطالب ، چکیده و فایل کامل پی دی اف (فقط برای مشاهده) را در زیر ببینید:

فهرست مطالب

چکیده:1

کلید واژه :1

مقدمه. 2

منظور از افت تحصیلی چیست؟. 2

خسارت‌هاي ناشي از افت‌ تحصيلي:3

عوامل موثر بر افت تحصیلی:4

زبان عربی.. 7

توصیف وضعیت موجود. 9

زمینه های پیدایش مساله:10

اهمیت پژوهش:18

اهداف تحقیق:19

روش جمع آوری اطلاعات (شواهد 1  )21

نتایج حاصل از فرم نظر سنجی:21

گردآوری اطلاعات شواهد 2. 22

پیشنهادات:24

منابع. 25

 

چکیده:

افت تحصیلی کاهش عملکرد دانش آموز از رضایت بخش به نامطلوب است،  اگر بین استعداد بالقوه و بالفعل دانش آموزی فاصله ای ایجاد شود، از آن به عنوان افت تحصیلی یاد می شود و بهترین شاخص در این زمینه مقایسه عملکرد قبلی و فعلی است

 دراین پژوهش که در مدرسه متوسطه ومقطع هشتم متوسطه در درس عربی صورت گرفته دلایل افت درسی دانش آموزان با استفاده از روش پرسش نامه ومصاحبه بااولیاء مورد بررسی قرارگرفته است .

ارتباط نزدیکی بین آموخته های قبلی دانش آموزان با مطالب درس جدید وجود دارد.

مشارکت دانش آموزان در تدریس ها به تعمیق آموخته های اوکمک شایانی می کند.

انجام بازی فردی وگروهی کلاس راشاداب وازدلزدگی نسبت به درس عربی می کاهد.

عامل تشویق تاثیر محسوسی در بهبود فرآیند یادگیری دارد.

استفاده از وسایل کمک آموزشی در یادگیری دانش اموزآن نقش مثبت دارد.

کلید واژه :

عربی پایه هشتم افت درسی

 

 


برای اطمینان شما عزیزان

فایل پی دی اف این اقدام پژوهی بصورت ورد در زیر فقط برای مشاهده آمده است . ابتدا فایل پی دی اف و دارای آرم را مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش در متن و بدون هیچ آرمی ، را از لینک خرید و به قیمت فقط  3000(سه هزار تومان) دریافت نمائید . ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید:


http://up.asemankafinet.ir/up/asemankafinet/Pictures/DOKMEMO.jpg

در صورت مشاهده فایل پی دی اف و رضایت ، فایل ورد و قابل ویرایش و بدون آرم این اقدام پژوهی  را از لینک خرید زیر و به قیمت فقط سه هزار تومان دریافت نمائید.

راهنمای خرید :   برای خرید انلاین ابتدا بر روی لینک خرید زیر کلیک نمائید .   تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.در صفحه بعد از آن بر روی پرداخت از طریق کلیه کارت های عضو شتاب کلیک نمائید تا وارد صفحه در گاه بانک شوید .بعد از وارد کردن مشخصات کارت ، وارد صفحه دانلود فایل می شوید که بصورت مستقیم می توانید آن را دانلود کنید ، همچنین علاوه بر دانلود مستقیم ، لینک دانلود به ایمیل شما نیز فرستاده می شود -   لینک خرید :

http://up.asemankafinet.ir/view/1543587/submit.gif

 

( توجه)

برای مشاهده سایر اقدام پژوهی های  قابل استفاده برای دبیران دینی و عربی و قرآن بر روی لینک زیر کلیک نمائید.

لیست اقدام دبیر عربی و دینی و قرآن

 

( همچنین می توانید)

 لیست کامل ودسته بندی شده بیش از 370 اقدام پژوهی برای همه دبیران وآموزگاران ومدیران و معاونان مدرسه وهنرآموزان را از لینک زیرمشاهده کنید وبه سایر همکاران اطلاع دهید-باتشکر:  (بر روی لینک زیر کلیک کنید )


http://up.asemankafinet.ir/up/asemankafinet/Pictures/Untitled-3.jpg

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: چهارشنبه 23 بهمن 1398 ساعت: 14:28 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
نظرات(0)

ليست صفحات

تعداد صفحات : 61

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس