تحقیقات دانشجویی

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و تلگرام : 09159886819 و آیدی : @dabiryar  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی ها   لیست اقدام پژوهی ها         تجربیات ارتقای شغلی

پاسخ پرسش مهر ریاست جمهوری سال تحصیلی 1397- 1398

بازديد: 11
پاسخ پرسش مهر ریاست جمهوری سال تحصیلی 1397- 1398

 

مقاله پرسش مهر 19 :

تاکنون چه مهارت‌هایی آموختند و بگویند که فکرمی‌کنند آموختن چه مهارت‌هایی برای زندگی‌شان مهم‌تر است.

 

آموزش مهارت های زندگی در سال ۱۹۷۹ و با اقدامات دکتر گیلبرت بوتوین آغاز شد. او درآن سال مجموعه آموزش مهارت های زندگی برای دانش آموزان کلاس هفتم تا نهم را تدوین کرد که با استقبال فراوان متخصصان بهداشت روان مواجه شد. این برنامه آموزشی به نوجوانان یاد می داد که چگونه با استفاده از مهارت های رفتار جراتمندانه، تصمیم گیری و تفکر نقاد در مقابل وسوسه یا پیشنهاد سوءمصرف مواد از سوی همسالانشان مقاومت کنند.

کنار آمدن با فشارهای زندگی، داشتن زندگی هدفمند و انعطاف پذیر برای مواجهه با مشکلات زندگی، برقراری تعامل سازنده با دیگران با بیشترین سود و کمترین ضرر به خود و دیگران، روابط بین فردی بالنده و رشددهنده با کمترین کشمکش و تعارض، خروج از بحران های زندگی با مدیریت صحیح و بیشترین مصلحت روش انتخابی و برآمدن از پس مسئولیت های فردی و اجتماعی در زندگی، همواره بخشی از واقعیت زندگی انسان بوده است که در ادوار مختلف به اشکال گوناگون نمود و بروز داشته است.

در این مطلب می خواهیم به این موضوع بپردازیم که در ایران اوضاع آموختن مهارت های زندگی به فرزندان چگونه است و چگونه باید باشد و از کجا شروع شود.

سازمان بهداشت جهانی و یونیسف و سازمان های دیگر تعاریف متعددی از مهارت های زندگی دارند. دریک نگاه کلی، مهارت های زندگی یعنی ایجاد روابط بین فردی مناسب و موثر، انجام مسئولیت های اجتماعی، تصمیم گیری صحیح، حل تعارضات و کشمکش ها بدون توسل به اعمالی که به خود یا دیگران صدمه می زند، توانایی انجام رفتارهای سازگارانه و مثبت به گونه ای که فرد بتواند با معضلات و مشکلات زندگی روزمره خود کنار بیاید و توانایی هایی است که باعث ارتقای بهداشت روانی افراد جامعه، غنای روابط انسانی، افزایش سلامت و رفتارهای سلامت در سطح جامعه می شوند.

نزدیک به ۴ دهه است که در سطح دنیا آموزش مهارت های زندگی از کودکی مورد توجه قرار گرفته و این دوره آموزشی در ۲ گروه مهارت های عام شامل خودآگاهی، همدلی، ارتباط موثر، روابط بین فردی موثر، کنترل خشم، مقابله با هیجان های منفی، آموزش حل مساله، تصمیم گیری، تفکر خلاق، تفکر انتقادی و مدیریت زمان از یک سو و مهارت های خاص مانند آموزش مذاکره، آموزش کار گروهی، آموزش پیش و پس از ازادواج، مدیریت بحران، پیشگیری از آسیب های روانی، کاهش سوء مصرف مواد و… است، اما در کشور ما حدود یک دهه است که به این موضوع توجه ویژه ای شده اما نه در سطح کلان کشوری و بیشتر در سطح آموزش به متخصصان امر به صورت کارگاه. اما مهارت هایی که باید آموزش آنها از کودکی به بچه ها شروع شود عبارتند از:

-۱ مهارت تصمیم گیری: در این مهارت افراد می آموزند که تصمیم گیری و اهمیت و مراحل آن چیست و متوجه می شوند موفقیت در زندگی در گروی تصمیم درست و به موقع است.

-۲ مهارت حل مساله: این مهارت عبارت است از تعریف دقیق مشکلی که فرد با آن روبرو است، شناسایی و بررسی راه حل های موجود و برگزیدن و اجرای راه حل مناسب و ارزیابی فرایند حل مساله؛ به طوری که با انتخاب راه حلی با بیشترین منفعت و کمترین ضرر مادی و معنوی از راه های غیرسالم برای حل مشکلات خویش استفاده نکند و بر مشکلاتش نیفزاید.

-۳ مهارت تفکر خلاق: تولید اندیشه و نوعی دیگر دیدن است. فرد در مواجهه با مشکلات در حال کشف راه حل های نو و بدیع است که کمتر کسی به آن توجه کرده است. در این مهارت افراد فرا می گیرند که با شیوه های متفاوت بیندیشند و از تجربه های متعارف و معمولی خود فراتر روند و راه حل هایی را خلق کنند که خاص و ویژه خودشان است.

-۴ مهارت تفکر نقاد: این مهارت عبارت است از توانایی تحلیل عینی اطلاعات موجود با توجه به تجارب شخصی و بررسی صحت یا سقم چیزی با دلیل و مدرک و استدلال و سپس پذیرفتن یا رد کردن آن.

-۵ توانایی برقرار کردن ارتباط موثر: این مهارت به معنای ابراز احساسات، نیازها و نقطه نظرهای فردی با گوش دادن فعالانه به مخاطب و ایجاد بیشترین رضایت با کمترین تنش و کشمکش است .

-۶ مهارت ایجاد و حفظ روابط بین فردی: مهارتی است برای تعامل مثبت با افراد به خصوص اعضای خانواده در زندگی روزمره، شناسایی مرز روابط با دیگران و ایجاد روابط صمیمانه متعهدانه.

-۷ خودآگاهی: خودآگاهی به معنی توانایی فرد در شناخت خود و نیز شناسایی خواسته ها، نیازها و احساسات و نقاط ضعف و قدرت است. در این مهارت فرد می آموزد که چه شرایط یا موقعیت هایی برای او عذاب آور هستند.

-۸ مهارت همدلی: در این مهارت فرد می آموزد که چگونه احساسات افراد دیگر را تحت شرایط مختلف درک کند، تفاوت های فردی را بپذیرد و با پیش داوری و قضاوت با دیگران برخورد نکند.

-۹ مهارت های مقابله با هیجان ها: شناخت هیجان هایی از قبیل شادی و ترس و حسادت و غم و… و تاثیر آنها بر رفتار خود و دیگران و فراگیری نحوه اداره آنها و واکنش مناسب در برابر آنها.

-۱۰ مهارت مقابله با استرس: در این مهارت فرد می آموزد که چگونه با فشارها و نقش های ناشی از زندگی و همچنین استرس های دیگر مقابله یا آنها را مدیریت کند تا باعث فرسودگی روانی و جسمانی اش نشود .

*از کجا باید شروع کرد؟

در آموزش مهارت های زندگی، هدف اصلی تغییر رفتار مخرب به سازنده است. این مهارت ها باید از دوران پیش از دبستان شروع شود و به نوعی در مدرسه و سربازی و دانشگاه و حتی مراحل بعدی زندگی در اجتماع، مداوم آموزش و بازآموزی انجام بگیرد اما متاسفانه هم به دلیل ناآگاهی والدین از اصول فرزندپروری و هم اهمیت ندادن به این جنبه بسیار مهم آموزشی از سنین پیش از دبستان، این مهارت ها از کودکی در وجود کودکان نهادینه نمی شود و امکان یادگیری آسان آنها در کودکی از بین می رود.

در آموزش و پرورش متاسفانه بیشترین تمرکز بر قسمت آموزش و کسب مهارت های ابزاری و شناختی (سواد) است تا ابعاد دیگر پرورش روانی و اجتماعی مثل آموزش مهارت های زندگی با افزایش دانش تئوری و نیز انجام تکراری و مداوم یک عمل، مهارت و تسلط ما در آن زمینه روز به روز در بیشتر موارد بهینه و مطلوب می شود (مصداق کار نیکوکردن از پرکردن) است. به بیان دیگر، مهارت های زندگی شبیه جعبه ابزار با ابزارهای مختلف مثل انبردست، آچار و… هستند.

حال اگر جعبه ابزار یک کودک به جای مجهزبودن به ابزار مختلف فقط شامل چند ابزار محدود و ناکارآمد باشد، در مواجهه با پیچ های زندگی، توان انتخاب زیادی نخواهد داشت و به صورت غریزی و ابتدایی سعی در حل مشکلات خواهدکرد مانند گریه کردن برای به دست آوردن همه چیز، داد و بیدادکردن و کتک زدن و…

*اگر مهارت آموزی را جدی نگیریم …

در دوره کودکی، تعارض ها و کشمکش ها به دلیل عدم بلوغ رشد روانی- شناختی جلوه چندانی ندارد، اما با افزایش سن و هنگام مواجهه با دشواری های ویژه سنین نوجوانی و جوانی، کشمکش های درونی و بیرونی همزمان با رشد جسمانی و روانی انتظار جامعه و خانواده از فرد نوجوان و جوان افزایش می یابد به طوری که می پذیرند به دلیل زندگی اجتماعی، بخشی از تمایلات خود را محدود یا جهت دهی کنند و در چارچوب هنجارهای اجتماعی و گروهی قرار گیرند.

در این راستا نوجوانان و جوانانی که شیوه های صحیح رفتار هیجانی و مهارت های لازم را برای تطبیق خود با خانواده و جامعه نیاموخته باشند و ظرفیت های روان شناختی آنها ارتقا نیافته باشد با آسیب های جدی و متعددی روبرو خواهندشد که عواقب آن هم دامنگیر خودشان می شود و هم دیگران و در صورتی که رفتارهای ضداجتماعی در آنها شکل گیرد و از خود واکنش های منفی بروز دهند یا توان مدیریت این واکنش های منفی را نداشته باشند، باعث آسیب های روان شناختی در شخص و کژروی ها و ناهنجاری هایی در اجتماع خواهدشد.

بنابراین اگر در زمان کودکی برای آموزش مهارت های زندگی انرژی گذاشته نشد، باید خانواده و مدرسه به خصوص در زمان نوجوانی و بلوغ، برای آموزش این مهارت ها و افزایش ظرفیت روان شناختی نوجوان تلاش کنند چون بعداز ۱۸ سالگی که شخصیت فرد و هوش هیجانی اش تقریبا به وضعیت ثبات نسبی رسید، ایجاد و شکل دهی رفتار، مشکل تر و زمان بر خواهدشد. البته حتی اگر دوره نوجوانی هم از دست برود، آموزش در دوران جوانی زمان سربازی یا دانشگاه باید انجام شود.

* آموزش مهارت ها

فواید بسیار زیاد این آموزش به فرد و جامعه بر می گردد، بنابراین آموزش مهارت های زندگی باید به طور مستمر در طول زندگی برای نهادینه کردن دانش تئوری به صورت تجربه زندگی عملی ادامه داشته باشد. متاسفانه در خانواده ها، مدارس، دوران سربازی و حتی در دانشگاه و رسانه ها و اجتماع ما آموزش مهارت های زندگی جدی گرفته نمی شود در صورتی که با گذراندن واحدها و دروسی که به جز پاس کردن و فراموشی آن بعد امتحان به دلیل وجود نداشتن نیاز کاربردی آن در علم یا اجتماع (مدرسه و دانشگاه)، گذراندن زمان زیادی در امور خدماتی بدون ارتقای شخصیت با آموزش مهارت های زندگی (سربازی)، عدم بررسی کارشناسی مرتب در برنامه های رسانه ای و بی توجهی به یکی از مهم ترین ابعاد آموزش فرهنگی (رسانه) فرصتی برای یادگیری فرزندان این مرز و بوم در این خصوص باقی نمی ماند و استرس های زندگی می تواند به جای مدیریت شدن، با سوق دادن فرد به سمت رفتارهای پرخطر، بنیان خانواده و اجتماع را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

*هدف را گم نکنیم

هدف از هر آموزشی تغییر رفتار است، یعنی با آموزش، فرد ممکن است دانش و آگاهی و معلوماتش بالا برود، باورها و نگرش اش به موضوعی تغییر کند ولی الزاما باعث تغییر رفتارش نشود. یعنی مثلا بداند مصرف سیگار مضر است (آگاهی) راهکارهای کاهش و قطع مصرف سیگار را یاد بگیرد (تغییر نگرش) ولی باز سیگار مصرف کند (نداشتن ضمانت اجرایی برای تغییر رفتار) یا فرد می داند رفتارهای پرخاشگرانه ناکارآمد و ویرانگر در بیشتر موارد بد هستند (آگاهی)، راه های کنترل خشم را هم بداند (تغییر نگرش) اما باز در عمل، رفتار پرخاشگرانه ای نشان بدهد (عدم تغییر رفتار).

 

مقاله  پرسش مهر ۹۷

مقاله پرسش مهر ۹۷به صورت کاملا دقیق و توسط تیم تخصصی سایت علمی و پژوهشی آسمان طراحی و تدوین گردیده است و در راستای پرسش مهر رئیس جمهور در روز بازگشایی مدارس صورت گرفته است .

آنچه در مقاله پرسش مهر ۹۷  مشاهده می کنیم :

 

    چکیده

    مقدمه

    بیان مسئله

    بیان مسئله

    اهمیت موضوع

    پیشینه موضوع

    بحث روایتی

    مباحث پیرامون موضوع

    پیشینه و ادبیات

    پیشینه داخلی

    پیشینه خارجی

    متن اصلی

    نتیجه گیری

    پیشنهاد

    نتیجه گیری

    منابع و ماخذ

 

مقاله پرسش مهر ۹۷ریاست جمهوری

 

ار به این صفحه هدایت شده اید مطمئنا به دنبال جستجو پیرامون مقاله پرسش مهر ۹۷ریاست جمهوری این سایت را پیدا کرده اید.جای درستی آمده اید. ما چندین سال است که پرسش مهر را رصد می کنیم.امسال هم مقاله پرسش مهر ۹۷ریاست جمهوری را دنبال کرده ایم.ما مقالات جذاب و جالبی برای شما عزیزان تهیه نموده ایم.

پاسخ پرسش مهر ۹۷رئیس جمهور

 

در پاسخ مقاله پرسش مهر ۹۷رئیس جمهور ذکر نکت ای الزامی است.عزیزان این فراخوان یک فراخوان معمولی نیست. شما در واقع در سرنوشت یک کشور مشارکت می کنید.چون معمولا مقاله پرسش مهر ۹۷ریاست جمهوری پیرامون و حاوی نکاتی مفید است. این نکات راجع به مشکلات سیاسی و اجتماعی کشور است. باید طوری راهکار دادکه در راستای حل مشکلات کشور قدم برداشت.

پرسش مهر رئیس جمهور سال ۹۷-۹۸

 

آیا تا به حال دریاره پرسش مهر رئیس جمهور سال ۹۷-۹۸فکر کرده اید؟ آیا تلاش نموده اید که در این فراخوان شرکتی فعال و جدی داشته باشید؟ ما به شما کمک می کنیم .نمونه های فراوانی در ایت ما موجود است که می توانید از آنها بهره مند شوید.

مقاله پرسش مهر رئیس جمهور ۹۷

نقاشی پرسش مهر رئیس جمهور ۹۷

 

نقاشی پرسش مهر رئیس جمهور ۹۷معمولا برای دانش آموزان است. آن هم نه همه دانش آموزان.فقط دانش آموزان ابتدایی در این محور شرکت می کنند.البته شرکت در آن برای عموم آزاد است با این حال بیشر دانش آموزان دبستانی به این محور علاقه دارند.

بخشنامه پرسش مهر رئیس جمهور ۹۷

مسابقه پرسش مهر رئیس جمهور ۹۷

 

اگر دوست دارید در مسابقه مقاله پرسش مهر ۹۷شرکت کنید . با ما باشید. سایت ما را بوکمارک کنید تا از سایر خدمات ما بهره مند شوید.در پی این فراخوان ما مقالات زیادی را برای شما عزیزان فراهم نموده ایم که آن را در اختیار شما دوستان محترم قرار خواهیم داد.

موضوع پرسش مهر رئیس جمهور ۹۷

 

موضوع مقاله پرسش مهر ۹۷در سایت ما موجود است. البته با ارائه صد ها نمونه مقاله کاربردی .در ضمن می توانید آن را از مدیران مدارس و ارادات آموزش و پرورش و سایت های سازمان ها نیز دریافت نمایید.اگر دستور العمل جدید تری هم بیاید ما حتما شما را مطلع خواهیم ساخت.

تحقیق پرسش مهر رئیس جمهور ۹۷

 

اگر به شرکت در تحقیق مقاله پرسش مهر ۹۷علاقه دارید.مطلب ما را بخوانید و از سایت ما استفاده کنید.ما در سایتمان سعی نموده ایم به بهترین شیوه ممکن همه تلاش خود را در راستای بهبود شرایط شما در مسابقه فراهم نماییم.

دانلود پرسش مهر ۹۷رئیس جمهور

 

برای دانلود مقاله پرسش مهر ۹۷رئیس جمهور می توانید به لینک خرید بروید و روی آن کیک کنید ما سعی نموده ایم در این سایت بهترین مقالات را برای شما عزیزان فراهم نماییم. امید واریم بتوانیم به بهترین شیوه ممکن به شما در این رابطه کمک کنیم. و شما دوستان گرامی بتوانید با خیالی آسوده در این فراخوان شرکت کنید.

 

منبع : سايت علمي و پژوهشي آسمان
اين مطلب در تاريخ: چهارشنبه 14 شهريور 1397 ساعت: 11:5 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
نظرات()

60- تحقیق و مقاله درباره نقش مدرسه در شکل گیری و تقویت هویت اسلامی - ایرانی

بازديد: 35
60- تحقیق و مقاله درباره نقش مدرسه در شکل گیری و تقویت هویت اسلامی - ایرانی

نمونه کامل تحقیق و مقاله های دانش آموزی و دانشجویی

معرفی:

تحقیق و مقاله نقش مدرسه در شکل گیری و تقویت هویت اسلامی - ایرانی- بصورت ورد با  تعداد صفحات بیست و هفت  - قیمت سه هزار تومان

 ابتدا فهرست مطالب، چکیده و فایل کامل پی دی اف را در زیر ببینید:

 

چکیده

  رسالت آموزش و پرورش در هر کشوری، تربیت نیروهای کارآمدی است که باورها، گرایش‌ها و تمایلات لازم برای پیشرفت و توسعه پایدار آن جامعه را در تمام مقوله‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادیو دینی و ... داشته باشند. بدیهی است چنین امری مستلزم شکل‌گیری هویت اسلامی - ایرانی در تربیت یافتگان نظام آموزشی بوده که خود دارای دو محور عمده آگاهی‌یابی بر هویت ملی و دینی و وجود احساس تعلق به آن است ، آگاهی‌یابی مقوله‌ای از نوع شناختی است که وجود آن برای شکل‌گیری هویت ملی لازم بوده ولی کافی نیست و احساس تعلق، مقوله‌ای از نوع عاطفی و گرایشی است که وجود آن می‌تواند در افراد، میل به تلاش ، پویایی و فداکاری را ایجاد نماید. اهمیت و ضرورت شکل‌گیری هویت اسلامی - ایرانی در نظام آموزشی عبارتند از: 1 -  دستیابی به وفاق و وحدت ملی و اسلامی، خصوصا در کشور ایران که از تنوع گسترده خرده فرهنگها و قومیتها برخوردار است . 2-  گسترش و نوسازی هویت فرهنگی و دینی  3- دستیابی به تصویری مطلوب از خویشتن، ایجاد سلامت روانی در فرد و جامعه 4- ثبات ، توسعه، پیشرفت و توفیق جامعه مدنی 5-ایجاد صمیمیت در نظام آموزش 6- مانعی در برابر تهاجم فرهنگی 7- مانعی در برابر فرار مغزها -8 دستیابی به جهان وطنی.

   در این مقاله که از روش توصیفی و با استفاده از منابع کتابخانه ای انجام گرفته است به بررسی نقش مدرسه در تقویت هویت اسلامی - ایرانی در دانش آموزان می پردازیم .

   نتایج پژوهش نشان می دهد ، قرار دادن بیشتر مبحث هویت ملی در کنار هویت اسلامی در کتب درسی ، نقش راهبری معلم و برنامه ریزی های بلند مدت آموزش پرورش نقش پررنگی در ایجاد و تقویت هوست اسلامی ایرانی در دانش آموزان دارد .

نکات کلید :

دانش آموزان هویت اسلامی ایرانی راهکارهای تقویت هویت اسلامی ایرانی

 

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

هویت ملی

ابعاد و عناصر سازنده‌ی هویت ملی

هویت اسلامی

ابعاد هویت اسلامی

اهمیت و ضرورت مساله

پیشینه ی پژوهش

تعلیم و تربیت و هویت اسلامی - ایرانی

کتب درسی و هویت اسلامی - ایرانی

نقش نظام تعلیم و تربیت در ایجاد هویت اسلامی - ایرانی

اصلاح سیستم گام مهم و اولیه

خروج از آموزش محوری

اهمیت به امر تربیت و تقدم آن بر تعلیم برای ایجاد هویت مستقل دینی

ایجاد هویت ملی با ایجاد غرور ملی

راهکارهای تقویت هویت اسلامی - ایرانی در دانش آموزان

بحث وبررسی

نتیجه گیری

منابع

برای اطمینان شما :

فایل کامل این تحقیق و مقاله بصورت پی دی اف و کامل فقط برای مشاهده دز زیر گذاشته شده است . ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید و در صورت رضایت از مقاله ، فایل ورد و قابل ویرایش و بدن آرم مقاله را با قیمت فقط سه هزار تومان از لینک خرید دریافت نمائید . ابتدا فایل پی دی اف :


http://up.asemankafinet.ir/up/asemankafinet/Pictures/DOKMEMO.jpg

 

در صورت مشاهده ورضایت فایل ورد وقابل ویرایش این تحقیق را از لینک خرید زیر و به قیمت (3000)سه هزار تومان دریافت نمائید.بعد از خرید فایل مستقیم دانلود و به ایمیل شما نیز فرستاده می شود .

http://up.asemankafinet.ir/view/1543587/submit.gif

 

منبع : سايت علمي و پژوهشي آسمان
اين مطلب در تاريخ: سه شنبه 28 فروردين 1397 ساعت: 12:10 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,,,,
نظرات()

1 - مقاله شماره 2 : پاسخ پرسش مهر رئییس جمهوری سال تحصیلی 1396- 1397

بازديد: 193
1 - مقاله شماره 2 : پاسخ پرسش مهر رئییس جمهوری سال تحصیلی 1396- 1397

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز شنبه در این مراسم که در هنرستان دخترانه شهید مدرس در تهران برگزار شد، این پرسش را به عنوان پرسش مهر امسال مطرح کرد که چگونه باید درمحیط مدرسه تحمل و احترام به افکار دیگران و اخلاق و ادب را تمرین کنیم؟

دولت روحانی در سال های اخیر به عدم تحمل منتقدین معروف بوده است از برچسب‌های مختلف و توهین آمیزی که رئیس جمهور نثار منتقدین کرد تا برخورد فیزیکی با خبرنگاران توسط وزرا همه نشان از آن دارد که تحمل مخالف و احترام به نظرات دیگر از مشکلات اصلی کشور و سیاستمداران است که آقای رئیس جمهور در قالب پرسش مهر می‌خواهند به شکل زیربنایی و از مدرسه به اصلاح آن بپردازند.
با این مقدمه پاسخ شما مخاطبان پایگاه خبری فردا به پرسش آقای روحانی چیست؟
چگونه باید درمحیط مدرسه تحمل و احترام به افکار دیگران و اخلاق و ادب را تمرین کنیم؟
سایت علمی و پژوهشی اسمان مثل هر سال مقالات مختلف و زیادی در این زمینه تهیه و بزودی در اختیار همه در سایت قرار می دهد .لطفا تا چند روز دیگر از سایت بازدید نمائید  .
چند پاسخ کوتاه در زیر ببینید به پرسش مهر برای بعد ها مقالات کامل را می توانید ببینید :
 
اینکه چطور به افکار دیگران احترام بگذاریم ریشه در فرهنگ و آموزش و عادتهای اجتماعی دارد و عملی شدن آن حتی در حد نخبگان و سران کشور هم امری بسیار پیچیده و مشکل خواهد بود،بخصوص در بحث های اعتقادی و آزادیهای مدنی که مغایرت آرا با توجه به حکومت بر پایه دین آنرا غیر ممکن میسازد اما با دست زدن به تقسیم صحیح قدرت و جاری کردن قانون و اجرای حقوق شهروندی ذر سطح گسترده کشور ،حرکت در این مسیر و بهبود شرایط را شاهد خواهیم بود.
مهر و محبت و احترام در محیط شاد و با نشاط شکل میگیره نه در محیط ترس و تنبیه. دانش آموز بیچاره فرصت فکر کردن نداره چه برسه به مهر ورزیدن. همش مشغول حفظ کردن و مشق نوشتن هستند. انواع کتب غیر استاندارد بنام کمک درسی و جزوات معلم ها که فرصت نشاط و تفکر و بازی رو از بچه ها گرفته. چه اشکالی داره در مدارس به بچه ها خوش بگذره , بازی کنن , شاد باشن و کار گروهی یاد بگیرن. در این شرایط معلمین نیز محترم می بایستی حوصله و انرژی بیشتری صرف کنند.
باید آدمای مستعد و علاقمند و بزرگ جذب آموزش و پرورش شود با معلمان بزرگ منشانه برخورد شود تا نخبگان وارد سیستم آموزش شوند آدم های بزرگ می توانند انسان های بزرگ بسازند و پرورش دهند اراده ای برای اینکار دیده نمی شود حالت شعاری دارد چون با یک میلیون حقوق نمی توان انسان های توانمند را جذب کرد و حتی در صورت جذب هم، احساس ارزشمندی خود را از دست خواهند داد و تاثیر گذار نخواهند بود کسی که در اداره زندگی خود ناتوان است چگونه و با چه اعتماد به نفسی راه زندگی و سعادت را به دیگران بیاموزد
منبع : سايت علمي و پژوهشي آسمان
اين مطلب در تاريخ: شنبه 01 مهر 1396 ساعت: 18:11 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,
نظرات()

57 - نگاهی به قوانین حکومت داری از دیدگاه حضرت علی (ع) با محوریت نامه ایشان به مالک اشتر

بازديد: 89
57 - نگاهی به قوانین حکومت داری از دیدگاه حضرت علی (ع) با محوریت نامه ایشان به مالک اشتر

مقاله و تحقیق با موضوع :  نگاهی به قوانین حکومت داری از دیدگاه حضرت علی (ع) با محوریت نامه ایشان به مالک اشتر  -  بصورت ورد و قابل ویرایش - تعداد صفحات  بیست و  چهار صفحه ، قیمت 5000(پنج هزار تومان) تومان

مقدمه مقاله در زیر آمده است :


مقدمه

  مفصل ترین و با اهمیت ترین قوانین حکومت داری امام علی (ع) ، عهدنامه یا فرمانی است كه برای مالك اشتر سردار دلیر و پاك اعتقاد خود - وقتی كه او را مامور استانداری و فرماندهی ارتش مصر و مامور جمع خراج و عمران و رفاه آن استان فرمود نوشته است .

   در این فرمان كبیر كه جامع آراء سیاسی و كشورداری آن حضرت است هر چه را كه یك مقام عالی رتبه مسئول در دولت اسلامی باید بداند و برنامه كار خود قرار دهد برای مالك مرقوم داشته است.

  امام علی (ع) در این فرمان مانند سایر خطبه ها و نامه ها، سخن خویش را با نام خدا و توصیه به طاعت و تقوی آغاز فرموده و مالك را به ضبط نفس و خودداری در برابر طغیان هوس امر می كند و او را به نیكی و لطف و مهربانی نسبت به مردم سفارش می فرماید. همچنین او را به تواضع و اجتناب از گردنكشی می خواند و به مروت و انصاف و عطوفت دعوت می كند و از عواقب زشت غرور و ستمكاری بر حذر می دارد و موكدا خاطرنشان می كند كه جزئیات كارهای او از نظر وی دور نیست

برای اطمینان شما :

فایل پی دی اف این تحقیق را فقط برای مشاهده و بصورت پی دی اف در زیر قرار داده ایم . ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید و در صورت رضایت می توانید فایل ورد و قایل ویرایش این تحقیق را بصورت خرید انلاین و به قیمت فقط5000 تومان از لینک خرید آن دریافت نمائید . ابتدا فایل پی دی اف  :


http://up.asemankafinet.ir/up/asemankafinet/Pictures/DOKMEMO.jpg

در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این تحقیق را از لینک خرید زیر و بصورت انلاین و با قیمت 5000تومان (پنج هزار تومان)بعد از پرداخت دریافت نمائید .

راهنمای خرید :   برای خرید انلاین ابتدا بر روی لینک خرید زیر کلیک نمائید .   تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید. تا وارد صفحه در گاه بانک شوید .بعد از وارد کردن مشخصات کارت ، وارد صفحه دانلود فایل می شوید که بصورت مستقیم می توانید آن را دانلود کنید ، همچنین علاوه بر دانلود مستقیم ، لینک دانلود به ایمیل شما نیز فرستاده می شود -   لینک خرید :

http://up.asemankafinet.ir/view/1543587/submit.gif

 

منبع : سايت علمي و پژوهشي آسمان
اين مطلب در تاريخ: چهارشنبه 08 دي 1395 ساعت: 17:35 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات()

56 - بررسی وظایف و مسئولیت های آموزش و پرورش در فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی

بازديد: 127
56 - بررسی وظایف و مسئولیت های آموزش و پرورش در فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی

معرفی : «نکته : این مقاله توسط مدیریت این سایت تهیه شده است و گذاشتن آن در سایت های دیگر پیگرد قانونی دارد »

مقاله و تحقیق با موضوع :  بررسی وظایف و مسئولیت های آموزش و پرورش در فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی  -  بصورت ورد و قابل ویرایش - تعداد صفحات  شانرده  صفحه ، قیمت 5000(پنج هزار تومان) تومان

چکیده مقاله در زیر آمده است :


چکيده

  اقتصاد مقاومتی به معنی تشخیص حوزه‌های فشار و متعاقباً تلاش برای کنترل و بی‌اثر کردن آن تاثیرها می‌باشد و در شرایط آرمانی تبدیل چنین فشارهایی به فرصت است.در تقابل با سیاستهـاي خصـمانۀ غـرب تنهـا راه حفـظ عـزت و کرامـت مـا، رویکرد اقتصاد مقاومتی است.

   اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبري بوده است یک تدبیر بلند مدت براي اقتصاد کشور و تحقق اهداف بلند اقتصادي نظام اسلامی است.

  يکي از دستگاه هايي که در اين زمينه مي تواند فعال وپويا باشد آموزش وپرورش است . آموزش و پرورش رکن اساسی توسعه است، آموزش افراد نوعی سرمایه گذاری ملی است و هر کشوری که در این راه تلاش بیشتری نماید بدون شک از رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی بیشتری در آینده برخوردار خواهد شد، سرمایه انسانی که در نتیجه آموزش حاصل می شود از مهمترین عوامل رشدو توسعه اقتصادی است.

در پژوهش حاضر که به شیوة توصیفی و روش کتابخانهاي یا اسـنادي تهیه شده است به بررسی وظایف و مسئولیت های آموزش و پرورش در فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی می پردازیم.

 این پژوهش نشان می دهد که گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی ایرانی اسلامی، الگوی مصرف اسلامی، روحیه مشارکت و کارجمعی، خلاقیت و نوآوری ،کارآفرینی و مهارت، از جمله مواردی هستند که پرورش ونهادینه سازی آنها درمحدوده وظایف آموزش و پرورش در حیطه اقتصاد مقاومتی قرار می گیرند.

نکات کلیدی :

اقتصاد مقاومتی, آموزش و پرورش , فرهنگ سازی

 

برای اطمینان شما :

فایل پی دی اف این تحقیق را فقط برای مشاهده و بصورت پی دی اف در زیر قرار داده ایم . ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید و در صورت رضایت می توانید فایل ورد و قایل ویرایش این تحقیق را بصورت خرید انلاین و به قیمت فقط5000 تومان از لینک خرید آن دریافت نمائید . ابتدا فایل پی دی اف  :


http://up.asemankafinet.ir/up/asemankafinet/Pictures/DOKMEMO.jpg

در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این تحقیق را از لینک خرید زیر و بصورت انلاین و با قیمت 5000تومان (پنج هزار تومان)بعد از پرداخت دریافت نمائید .

راهنمای خرید :   برای خرید انلاین ابتدا بر روی لینک خرید زیر کلیک نمائید .   تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید. تا وارد صفحه در گاه بانک شوید .بعد از وارد کردن مشخصات کارت ، وارد صفحه دانلود فایل می شوید که بصورت مستقیم می توانید آن را دانلود کنید ، همچنین علاوه بر دانلود مستقیم ، لینک دانلود به ایمیل شما نیز فرستاده می شود -   لینک خرید :

http://up.asemankafinet.ir/view/1543587/submit.gif

 

منبع : سايت علمي و پژوهشي آسمان
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 29 آذر 1395 ساعت: 18:9 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,,
نظرات()

ليست صفحات

تعداد صفحات : 17

موضوعات

ارسال لينک

پيوندهاي روزانه

امکانات جانبي

خبرنامه سایت

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام و نام خانوادگی نام فایل و ایمیل خود را به شماره همراه 09159886819 ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل به ایمیل شما  فرستاده می شود .

اینستاگرام سایت

به کانال اینستوگرام سایت ما بپیوندید

نظرسنجي

چقدر از تحقیقات سایت راضی هستید و به دیگران سایت را معرفی می کنید ؟




درباره ما

آدرس مشهد قاسم اباد - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 10000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , کارآموزی