تحقیق و پروژه رایگان - 205

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

احترام در خانواده

بازديد: 195

احترام در خانواده

 

هیچ چیز در دنیا مهمتر از رابطه عشق و احترام در میان افراد خانواده نیست. احترام گذاشتن به یكدیگر یكی از مواردی است كه هم شما و هم افراد خانواده باید در طول زندگی رعایت كنید.

البته راه‌های بسیاری برای ایجاد این‌گونه رابطه وجود دارد. به عنوان مثال زمان بیشتری را در كنار اعضای خانواده سپری و با آنها با صبر و حوصله برخورد كنید، با شرایط حاكم در خانواده سازگار باشید، و نیز اگر می‌خواهید رابطه عشق و احترام به طور پیوسته میان شما و خانواده ادامه داشته باشد، باید از خودتان شروع كنید.

در حقیقت فكر كنید چگونه می‌توانید این رابطه را در خانواده به وجود آورید، یا چگونه می‌توانید با رفتار و گفتارتان بر روی آنها تأثیر بگذارید.

برای مثال وقتی كه افراد خانواده راجع به موضوعی بحث و گفتگو می‌كنند شما می‌توانید نظرتان را بیان كنید اما نمی‌توانید نظر و عقیده خود را به آنها تحمیل كنید.

چرا كه ممكن است برخی از افراد خانواده با نظر شما موافق یا مخالف باشند. پس همیشه سعی كنید به عقاید آنها احترام بگذارید. و هیچ‌گاه احترام قائل شدن برای همدیگر را فراموش نكنید.

 

شنونده خوبی باشید

برای ایجاد یك رابطه دوستانه با خانواده باید شنونده خوبی باشید. همه ما به گونه‌ای در زندگی شخصی‌مان با مشكلات و نگرانی‌هایی روبرو می‌شویم كه دوست داریم با یكی از افراد خانواده در میان بگذاریم.

با وجود این، برای ایجاد یك رابطه خوب، نباید مدام از مشكلات خود صحبت كنید بلكه اجازه بدهید تا دیگر اعضای خانواده هم درباره مشكلات یا كارهایشان صحبت كنند.

البته این نكته حائز اهمیت است وقتی كه یكی از افراد خانواده مشغول صحبت كردن است نباید مدام كلام او را قطع كنید چرا كه احساس می‌كند تمایلی به شنیدن حرف‌های او ندارید.

لذا از حرف زدن با شما دل‌سرد می‌شود. پس اجازه بدهید تا حرف‌ها یا درددل‌هایشان تمام شود، بعد نظرتان را بیان كنید، مطمئن باشید نظر و عقیده شما برایش مهم است. بنابراین با صبر و آرامش به حرف‌هایشان گوش كنید.

 

منطقی رفتار كنید

وقتی با افراد خانواده بر سر مسئله‌ای بحث و گفتگو می‌كنید، ممكن است همیشه نظر و عقیده شما درباره آن مسئله صحیح نباشد. بنابراین اجازه ندهید رابطه دوستانه شما به خاطر این مباحث خدشه‌دار شود. شاید بعضی وقت‌ها نظرتان اشتباه باشد، بهتر است به جای جر و بحث كردن یا تحمیل كردن نظرتان، منطقی رفتار كنید و همچنین برای كنترل خشم و عصبانیت خود تلاش كنید و با آرامش، مباحث را پیش ببرید و هیچ‌گاه به خاطر اثبات نظرتان به خانواده بی‌احترامی نكنید. كسی كه به دیگران بی‌احترامی كند، در واقع به خودش بی‌احترامی كرده است.

 

لبخند را فراموش نكنید

آیا می‌دانید شیوه اندیشیدن، طرز برخورد،‌خلق و خوی و نیز رفتار و گفتارتان بر روی رابطه دوستانه شما و دیگر اعضای خانواده تأثیر می‌گذارد؟ همه ما ممكن است در شبانه‌روز با مشكلاتی روبرو بشویم یا بر اثر كار زیاد خسته شده باشیم. اما حق نداریم وقتی وارد منزل می‌شویم، اخم كنیم و روی خوش به افراد خانواده نشان ندهیم، خوب با این طرز برخورد، طبیعی است كه رابطه بین شما با افراد خانواده سرد شود. ولی یك راه ساده هم وجود دارد.

قبل از اینكه وارد منزل بشویم، سعی كنید به روی همه مشكلات و خستگی‌ها لبخند بزنیم بعد یك نفس عمیق بكشیم و سپس با روی خوش وارد خانه شویم.

زمانی كه شما به روی افراد خانواده لبخند می‌زنید، آنها نیز به روی شما لبخند می‌زنند و رابطه عشق و احترام میان شما مستحكم‌تر می‌شود.

پس سعی كنیم لحظات خوب و خوشی را در كنار پدر و مادر یا خواهر و برادر یا همسرمان داشته باشیم.

ممكن است، بعضی وقت‌ها برقرار كردن رابطه عشق و احترام میان شما و خانواده سخت باشد. با این حال شما موظف هستید به آنها احترام بگذارید.

هرگز در مسائل شخصی افراد خانواده دخالت نكنید مگر اینكه از شما درخواست كمك كنند یا احساس كنید كه آنها دچار مشكل شده‌اند. آن وقت باید مشكل او را شناسایی و در حل كردن آن به او كمك كنید.

چرا كه هر كس در زندگی دارای اهداف و آرزوهایی است و ممكن است برای رسیدن به خواسته‌هایش راه درست را انتخاب نكند، و دچار مشكل شود. ما باید هرازگاهی با محبت با آنها، درباره اهداف‌شان صحبت كنیم.

درنتیجه آنها درمی‌یابند كه در زندگی افرادی هستند كه بدون هیچ‌گونه انتظاری، عاشقانه آنها را دوست دارند و اینجاست كه باور می‌كنند كه با وجود ما، هیچگاه تنها نخواهند ماند. لذا رابطه عشق و احترام میان شما و افراد خانواده استوار و پابرجا خواهد ماند.

 

پیامبر خدا(ص) فرمود: هر فرزند نیکوکاری که بامهربانی به پدر و مادرش نگاه کند در مقابل هر نگاه ثواب یک حج کامل مقبول به او داده می شود. سوال کردند حتی اگر روزی صدمرتبه به آنها نگاه کند؟ فرمود:آری خداوند بزرگ تر و پاک تراست.(بحارالانوار،ج 74،ص73)

 

امام رضا(ع)فرمود: خداوندمتعال فرمان داده سه چیز همراه سه چیز دیگرانجام گیرد:

    1- به نماز همراه زکات فرمان داده است، پس کسی که نماز بخواند وزکات نپردازد نمازش نیز پذیرفته نمی شود.

    2- به سپاسگزاری ازخودش به پدر و مادر فرمان داده است پس کسی که از پدر و مادرش سپاسگزاری نکند، خدا را شکر نکرده است.

    3- به تقوای الهی فرمان داده وبه صله رحم ،پس کسی که صله رحم انجام ندهد تقوای الهی را هم به جا نیاورده است.


منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: سه شنبه 31 فروردین 1395 ساعت: 17:22 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

تحقیق درباره ویروس آنفلوانزا

بازديد: 157

 

تاریخچه بیماری

در قرن بیستم ویروس آنفلوآنزا در سال 1918 شیوع پیدا کرد و تا امروز آمار مرگ و میر یک سیر نزولی را طی کرده است. به این صورت که در آغاز فعالیت این ویروس مرگ های دسته جمعی حتی 40 میلیون نفر در یکسال گزارش شده است اما به مرور کاهش یافت. امروزه گونه های جدیدتر این ویروس مانند آنفلوآنزای پرندگان یا آنفلوآنزای خوکی نیز ظهور کرده اند.

افرادی که در معرض آنفلوآنزا هستند

بیماری هایی چون قلبی، ریوی، کلیوی، دیابت، آسم، بارداری و کهنسالی امکان مبتلا شدن افراد به آنفلوآنزا را افزایش می دهند . همچنین کودکان به علت سیستم دفاعی ضعیف بیشتر به این بیماری مبتلا می شوند. چون این بیماری واگیر دار است در مکان های عمومی امکان انتقال این بیماری زیاد می باشد.

 

علائم بیماری

- بالا بودن درجه حرارت بدن ( درجه حرارت بدن به مدت بیش از دو روز بیشتر از 8/37 درجه سانتی گراد باشد )

- ابتلا به درد ناگهانی یا ترشح از یک یا دو گوش

- احساس درد در گوش خود و ادامه آن به مدت بیش از چند روز

- آبریزش و گرفتگی بینی بیش از 10 روز

- سرفه همراه با خلط غلیظ و بدبوی زرد و سبز رنگ

- گلودرد بیش از 48 ساعت به هنگام بلع غذا

- حساسیت های پوستی یا جلدی غیر قابل توجیه

- سفتی گردن همراه با سردرد مداوم

- درد در ناحیه سینوزیت ها، تب و ترشحات زرد یا سبز رنگ بینی که بیش از 48 ساعت طول بکشد

تب و لرز، سردرد، دردهای عضلانی از جمله کمردرد، خستگی، سرفه (که ممکن است با خلط همراه باشد.)، گلودرد، خشونت صدا، استفراغ. گلودرد خارش بدن کوفتگی از علایم شایع بیماری هستند. آنفلوآنزا در تمام سنین به غیر از دوران شیرخوارگی دیده می شود. شیوع ناگهانی انواع مختلف آنفلوآنزا تقریباً هر زمستان رخ می دهد و شدت آنها متفاوت است. همچنین کسانی که قبلاً دچار این بیماری نشده اند امکان بروز این بیماری دربدن انان بیشتراست..***

 

 

عوارض و علل بیماری 

 

 

عوارض بیماری

هرچند دورهٔ معمولی بیماری 3 تا 4 روز است اما چون در جریان آنفلوآنزا میکروب های دیگری به بدن حمله می کنند ازاینرو سبب پیدایش عفونت های ثانوی به خصوص در دستگاه تنفس هم می گردند و این بدان معنا است که آنفلوآنزا مقاومت بدن را کم کرده و آن را برای دچار شدن به بیماری های دیگر آماده می سازد. به کار بردن ماسک، گندزدایی هوای اتاق بیماران و جدا کردن سریع مبتلایان از افراد سالم تا حدی مانع شیوع آنفلوآنزا می شود.

 

علل بیماری

ویروس های عامل آنفلوآنزا از سرده اورتومیکسو ویروس ها هستند. آنفلوآنزای شامل ویروس آنفلوآنزای A ، آنفلوآنزای B و آنفلوآنزای C . این ویروس ها در اثر تماس مستقیم یا غیرمستقیم (مثلاً استفاده از لیوان آلوده) گسترش می یابند.

 

موارد خطرناک

اگر یکی از موارد زیر به هنگام درمان رخ دهند

افزایش تب یا سرفه

وجود خون در خلط

گوش درد

تنگی نفس یا درد قفسه سینه

ترشحات غلیظ از بینی، سینوس ها یا گوش ها

درد سینوس

درد یا سفتی گردن.

 

مردم برای کاهش علائم و نشانه های سرماخوردگی آسپرین مصرف می کنند اما تحقیقات نشان داده است که آسپرین تعداد ویروس هایسرماخوردگی در ترشحات بینی را افزایش داده و در نتیجه شانس سرایت بیماری را از شخصی به شخص دیگر افزایش می دهد؛ بنا بر نظر سازمان ملی تحقیقاتی آلرژی و بیماری های واگیردار آمریکا، انجمن متخصصین اطفال آمریکا توصیه می کنند که نباید به بچه ها و نوجوانان آسپرین یا هر داروی دیگر که حاوی آسپرین است جهت درمان بیماری های ویروسی - به خصوص آبله مرغان و آنفلوانزا- تجویز شود. نتیجه تحقیقات پزشکی حاکی از این است که استفاده از آسپیرین برای درمان بیماری های ویروسی سرماخوردگی در کودکان باعث بیماری REYE می شود. این بیماری می تواند باعث زیان های غیر قابل جبران مغز و کبد شود و در مواقعی مرگ اطفال را نیز به دنبال داشته باشد.

 

آنفولانزا در کودکان

اگر کودک شما نشانه های زیر را داشت احتمالا به آنفولانزا مبتلا شده است؟

تب ناگهانی – 38.3 درجه سیلسیوس یا بالاتر

خستگی، بی حالی به همراه نشانه هایی همچون سرفه های خشک و بینی گرفته

اگر نشانه هایی همچون گرفتگی بینی یا سرفه قبل از تب پدیدار شدند، به احتمال زیاد فرزند شما سرما خورده است.

از دیگر نشانه های آنفولانزا می توان به زودرنج شدن، بی میلی و کم اشتهایی، گلودرد و ورم گلو اشاره کردآنفولانزا همچنین باعث ایجاد درد در ناحیه شکم و اسهال و استفراغ می شود.

 

کودکان چگونه آنفولانزا می شوند؟

ویروس های نوع A و نوع B آنفولانزا، به سرعت در محیط  منتشر و پخش می شوند. اگر کودک شما در نزدیکی فردی قرار دارد که آنفولانزاگرفته و سرفه و عطسه می کند، احتمال دارد قطرات سرفه یا عسطه او به دهان یا بینی کودک وارد شوند. فرد مبتلا به آنفولانزا، از یک روز پیش از بروز علائم بیماری و 5 روز پس از آن ناقل بیماری است.

از آنجا که ویروس آنفولانزا به سرعت تکثیر می شود، این بیماری می تواند به راحتی در مدرسه، مراکز نگهداری کودکان، زمین های بازی و حتی خانواده پخش شود. بیشتر مواقع، حتی افرادی که تصور می شود مبتلا نشده اند نیز پس از یک تا 4 روز علائم بیماری را نشان می دهند.

البته از آنجا که مقاومت افراد در مقابل ویروس آنفولانزا متفاوت است، شاید فردی به آن مبتلا باشد و خودش خبر نداشته باشد. یا نشانه های خفیفی داشته باشند که تصور شود سرماخوردگی است و به راحتی این ویروس را به بقیه افراد منتقل کند.

 

نکاتی در مورد آنفولانزا در کودکان 

 

 

 

چه زمانی باید فرزند خود را پیش دکتر ببریم؟

اگر نشانه های زیر را در کودک خود مشاهده کردید، حتما او را نزد پزشک ببرید:

•    اگر کودک شما زیر سه ماه است و تب 38 درجه سیلسیوس یا بیشتر دارد. کودکان در این سن حتما باید تحت مراقب پزشک برای تشخیص عفونت های جدی یا بیماری های احتمالی قرار بگیرند.

•    اگر کودک شما بین 3 تا 6 ماه سن و تب بالای 38.3 درجه سیلسیوس یا بیشتر دارد.

•    اگر کودک شما بالاتر از 6 ماه سن و تب بالای 39.4 درجه سیلسیوس یا بیشتر دارد.

•    بیشتر از سه روز تب داشتن

•    سرفه هایی که پس از یک هفته هنوز خوب نشده اند

•    داشتن نشانه های آنفولانزا در صورت داشتن بیماری های مزمن همچون سرطان، کم خونی داسی شکل، دیابت یا ناراحتی های قلب، ریه یا کلیه

•    داشتن نشانه های آنفولانزا و آرتروت روماتیسمی یا کاواساکی که هر دو با آسپرین درمانی برای مدت طولای بر طرف می شوند.

•    گوش درد داشتن

•    خس خس کردن گلو یا سخت نفس کشیدن

•    دوباره مریض شدن بلافاصله پس از خوب شدن و درمان آنفولانزا

•    کم آب شدن بدن

 

تزریق واکسن

مرکز پیشگیری و درمان بیماری ها، توصیه می کند همه افراد – کودکان و بزرگسالان – از شش ماهگی هر سال واکسن آنفولانزا تزریق کنند. تزریق واکسن برای کودکانی که بیماری های جدی تر همچون دیابت، سیستم دفاعی ضعیف، کم خونی شدید یا بیماری های قلب، ریه و کلیه دارند، بسیار مهم تر و ضروری تر است.

متاسفانه واکسن های آنفولانزا عاری از خطا نیستند. تاثیر این واکسن به سلامت بدن کودک شما و چگونگی تطابق واکسن با ویروس، بستگی دارد. هر چه کودک بدن سالم تری داشته باشد، این واکسن تاثیر بیشتری خواهد داشت. در بعضی از سال ها، بدن افراد تطابق زیادی با واکسن دارد اما ممکن است در سال های دیگر اینگونه نباشد.

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: شنبه 28 فروردین 1395 ساعت: 19:47 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

تحقیق درباره تقلب

بازديد: 2349

 

 موضوع :

تقلب

 

 

 

فهرست مطالب

تقلب کردن یعنی چه؟. 3

آدم‌ها چطور تقلب می‌کنند؟. 3

چرا بچه‌ها تقلب می‌کنند. 3

حقیقت و عواقب کار4

عوامل پدیدآوردنده تقلب.. 4

نشانه‌های دانش‌آموزانی که در پی تقلب هستند. 5

راه‌های کاهش تقلب.. 6

بررسی تقلب از نگاه دانش‌آموزان. 6

منبع :7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تقلب کردن یعنی چه؟

تقلب کردن یعنی وقتی یکی عمداً یکی را گمراه کند، فریب دهد یا با بی‌صداقتی رفتار کند. برای بچه‌ها، تقلب کردن می‌تواند در مدرسه، خانه یا حتی موقع ورزش و بازی اتفاق بیفتد. اگر مثلاً یک تیم فوتبال برای بچه‌های 8 سال به پایین است، اینکه یک بچه 9 ساله در آن شرکت کند، تقلب کردن است.

در مدرسه هم می‌توان در امتحان تقلب کرد که می‌تواند با دزدیدن ایده یکی از همکلاسی‌هایتان یا کپی کردن یک کار از اینترنت و ارائه آن بعنوان کار خودتان اتفاق می‌افتد. اینکه حرف‌ها یا کارهای یک نفر دیگر را کپی کنید و بعد بگویید مال خودتان است یعنی تقلب کردید.

آدم‌ها چطور تقلب می‌کنند؟

تقلب کردن به شکل‌‌های مختلف اتفاق می‌افتد. مثلاً مریم با دزدیدن جواب‌ سوال‌های امتحان اینکار را می‌کند اما می‌شود در قوانین یک بازی یا مسابقه هم تقلب کرد یااینکه وانمود کنید یک چیزی مال شما است درحالیکه اینطور نیست. وقتی آدم‌ها تقلب می‌کنند، برای بقیه مثلاً بچه‌هایی که برای امتحان حسابی درس خوانده بودند یا مثلاً در مسابقه حقشان بوده که برنده شوند، ناعادلانه می‌شود.

تقلب کردن کار خیلی وسوسه‌انگیزی است چون کارهای خیلی سخت را به نظر آدم آسان می کند، مثل دادن جواب درست به همه سوال‌های امتحان. اما مشکل ندانستن جواب و امتحان‌های بعدی را حل نمی‌کند مگراینکه آن فرد دوباره تقلب کند.

گاهی ‌وقت‌ها به نظر می ‌رسد که آنهایی که تقلب می‌کنند حساب همه چیز را کرده‌اند. می‌توانند به جای درس خواندن تلویزیون تماشا کنند اما احترامشان را پیش بقیه از دست می‌دهند و بقیه کمتر دوستشان دارند. خود اینها هم احساس بدی پیدا می‌کنند چون می‌دانند نمره‌هایی که می‌گیرند حقشان نیست. و اگر موقع تقلب دستگیر شوند، در مدرسه و حتی در حانه به مشکل می‌خورند.

چرا بچه‌ها تقلب می‌کنند

بعضی از بچه‌ها به این خاطر تقلب می‌کنند که سرشان شلوغ است یا تنبل هستند و نمی‌توانند درس بخوانند تا در مدرسه نمرات خوبی بگیرند. یکسری دیگر از بچه‌ها هم فکر می‌کنند اگر تقلب نکنند نمی‌توانند در آن درس قبول شوند. حتی اگر دلیل خوبی برای تقلب کردن وجود داشته باشد، اینکار اصلاً کار خوبی نیست.

اگر شب قبل چیزی ناراحتتان کرده بود یا مریض بودید و نتوانستید درس بخوانید، بهتر است با معلمتان حرف بزنید. و اگر به خاطر تمرین شنا وقت کافی برای درس خواندن نداشته‌اید، باید با پدرومادرتان درمورد تنظیم کردن وقت تمرین شنا و درس خواندتان حرف بزنید.

بچه‌ای که فکر می‌کند تقلب کردن تنها راه قبول شدن در یک درس است باید با معلم یا والدینش صحبت کند شاید آنها بتوانند راه‌حلی برای مشکل او پیدا کنند. حرف زدن درمورد این مشکلات و حل کردن آنها خیلی بهتر از تقلب کردن است.

حقیقت و عواقب کار

خیلی از بچه‌ها بعضی وقت‌ها وسوسه می‌شوند که تقلب کنند. خیلی‌ها در برابر آن مقاومت می‌کنند و به جای آن بهتر درس می‌خوانند. بعضی دیگر از بچه‌ها یکبار تقلب می‌کنند و چون بعد آن احساس خیلی بدی پیدا کردند دیگر اینکار را تکرار نمی‌کنند. یکسری دیگر هم موقع تقلب دستگیر می‌شوند و بعد به این نتیجه می‌رسند که اصلاً ارزشش را ندارد. متاسفانه، بعضی از بچه‌ها به تقلب کردن خود ادامه می‌دهند و فکر می‌کنند که هیچ‌وقت مچشان گرفته نمی‌شود.

بچه‌هایی که تقلب می‌کنند همیشه از اینکه دستشان رو شود می‌ترسند. این بچه‌ها چه مچشان گرفته شود چه نشود، همیشه احساس گناهکار بودن، خجالت و ترس دارند. حتی اگر احساس بدی هم نداشته باشند و کسی هم متوجه کارشان نشود به این معنی نیست که همه چیز خوب است. اگر ببینید کسی تقلب می‌کند یا کسی از شما می‌خواهد که کارتان را کپی کند، می‌توانید به معلمتان یا یکی از بزرگترها بگویید.

وقتی معلم متوجه تقلب یک نفر شود، نمره امتحانش را صفر می‌دهد و او را به دفتر مدیر می‌فرستد و با والدینش تماس می‌گیرند. بدتر از نمره بدی که می‌گیرند این است که پدرومادرشان و معلمانشان را ناامید می‌کنند. والدین ممکن است همیشه نگران باشند که آن بچه فرد صادقی نیست و در امتحان‌های بعدی هم معلم بیشتر از بقیه بچه‌ها‌ حواسش به او خواهد بود.

بچه‌ها به این خاطر تقلب می‌کنند که برای یاد گرفتن درس تلاش نمی‌کنند. مثلاً اگر در امتحان دیکته تقلب کنید، هیچوقت طرز نوشتن کلمه‌ها را یاد نمی‌گیرید، حتی تا وقتی که بزرگ شوید. و تا آخر عمرتان همیشه فردی متقلب می‌شوید که در کار و درس و خانواده تقلب می‌کنید.

عوامل پدیدآوردنده تقلب

1. فراهم بودن شرایط تقلب

وقتی دانش‌آموز به هر دلیل به دنبال کسب نمره دل‌خواه است، اگر نتواند آن‌را از راه صحیح به دست آورد و شرایطی مانند سخت‌گیر نبودن مراقب جلسه امتحان، فراهم باشد احتمال اقدام به تقلب زیاد است.

2. توقعات نادرست وخارج از ظرفیت دانش‌آموز از سوی اولیا و مربیان.

3. سهل‌انگاری در انجام تکالیف و مطالعه کم و بی‌دقت در ایام آموزش و در نتیجه، عدم آمادگی برای امتحان.

4. مشغول‌بودن دانش‌آموز به کارهای غیردرسی و فرعی (بازی، تلویزیون، کامپیوتر و ...) به گونه‌ای که دقت مطالعه برای وی باقی نمی‌ماند.

5. نپذیرفتن شکست در امتحان به دلیل ترس از والدین یا به دلیل حفظ آبرو و موقعیت خویش در خانواده و هم‌کلاسی‌ها.

6. عقب‌ماندگی درسی و یادنگرفتن مواد آموزشی.

7. دست‌کم‌گرفتن امتحان و عادت به تقلب

8. احساس برتری‌طلبی و شجاعت به دلیل انجام تقلب

9. وجود عوامل روانی مانند: راحت‌طلبی، اضطراب، اعتماد به نفس پایین و کم‌بودن هوش و حافظه.

10. فقدان روش تربیتی صحیح در خانواده به همراه هرج و مرج در آن.

نشانه‌های دانش‌آموزانی که در پی تقلب هستند

معمولاً دانش‌آموزانی که ویژگی‌های زیر را دارند، بیش‌تر در پی تقلب هستند:

1. رفتارهای غیرصادقانه و دروغین دارند.

2. از راه‌های نادرست برای رسیدن به اهداف خویش استفاده می‌کنند.

3. به حقوق دیگران کم‌تر احترام می‌گذارند.

4. مسئولیت‌پذیر نمی‌باشند.

5. درشت‌گو می‌باشند و میل شدید به برتری نسبت به دیگران دارند.

 

راه‌های کاهش تقلب

برای کاهش تقلب بایستی به چند محور اصلی توجه داشت:

1. باید علت اساسی تقلب را شناخت و درصدد برطرف کردن آن بود. به عبارت دیگر، وقتی که تقلب دانش‌آموز مشخص شد، بایستی کوشید و مشخص کرد که چرا از بین راه‌های مختلف، تقلب را انتخاب کرده است؟! آیا به اندازه کافی درس نخوانده است؟ آیا عادت به تقلب دارد؟ آیا به امید کسب نمرة بالاتر بوده است؟ و ... در هرکدام از موارد، می‌توان راه‌کار ویژه آن‌را ارائه داد. مثلاً اگر علت تقلب، کسب نمرة بالاتر بوده است، بایستی دانش‌آموز را توجیه نمود که خوب درس‌خواندن بسیار مهم‌تر از کسب نمرة بیش‌تر است و فایده‌های زیادتری هم در پی خواهد داشت.

2. از بین بردن زمینه‌های تسهیل تقلب

به دانش‌آموزان توضیح داده شود که تقلب، انتخاب صحیحی نیست و راه‌های دیگر وجود دارند که با آن می‌توانند نتایج بهتر و ماندگارتری را به‌دست آوردند. بایستی درست‌کاری مورد تشویق قرار گیرد و اهمیت تلاش درست‌کارانه و صادقانه در ذهن دانش‌آموز نقش بندد. اگر مشکلی در زمینه یادگیری و مهارت‌های دیگر وجود دارد؛ بایستی بیش‌تر به آن‌توجه کرد و این مهارت‌ها را آموزش داد و آن‌ها را برای روز امتحان آماده ساخت و در نهایت، امتحان در عین وجود جو اعتماد و راحتی بایستی کنترل شده باشد که کسی سوء‌استفاده نکند.

3. خانواده و مدرسه، انگیزة تقلب را در دانش‌آموزان ایجاد نکنند.

گاهی شرایط در خانه و مدرسه به گونه‌ای است که به طور غیرمستقیم دانش‌آموز را متمایل به تقلب می‌کند. محیط آکنده از رقابت برای گرفتن نمره بالا و تأکید زیاد بر برد و باخت، احتمال تقلب را زیاد می‌کند. ترس از آوردن نمره پایین و چشم و هم‌چشمی و توقعات غیرواقع‌بینانه از دانش‌آموز نیز انگیزه تقلب را ایجاد می‌نماید. بنابراین با استفاده از شیوه‌هایی که احساس حقارت دانش‌آموز را کاهش داده، اعتماد به نفس وی را افزایش می‌دهد و با توقعات واقع‌بینانه از دانش‌آموز، می‌توان انگیزه تقلب را کاهش داد.     

بررسی تقلب از نگاه دانش‌آموزان

دانش‌آموزان پاسخ می‌دهند: چرا تقلب؟!

تقلب بنویسید اما تقلب نکنید.

ترس از حقارت و سرزنش

به دلیل ترس از گرفتن نمره کم در درس و تحقیر شدن پیش دانش‌آموزان و خانواده

از نظر من علت فراگیر شدن این شیوه بی‌توجهی بعضی از مراقبان امتحان و سوءاستفاده دانش‌آموزان از مکان‌های مختلف که دور از دید مراقبان است می‌باشد.

پیشنهادات:

همانطور که در مقاله غلل وراهکار های تقلب بیان شد میتوان گفت که ریشه ی ان در جامعه و خود آموزش نهفته است وبه گونه ای این معضل در آموزش ما نهادینه شده است ،که عدم توجه به آن تهدیدی برای آموزش فراگیران ودر کل برای جامعه است شاید تقلب عاملی ساده وفراگیر به نظر بیاید اما اگر با دید منطقی ان را بررسی کنیم می فهمیم که علاوه بر ترویج ودروغگویی تمام ابعاد وجودی محصلان وزندگی انها را تحت تاثیر قرار میدهد از جمله پیشنهاد های که در این راستا میتوان در نظر گرفت به شرح ذیل است:

1)تغیر دیدگاه های خود آموزش دهندگان از تقلب است میدانیم که خود معلمان به عنوان یک الگوی برای  دانش آموزان هستند و هر گونه حرکات واعمال وسهل انگاری در رفتار خود از طرف معلمان  برای دانش اموزان قابل قبول است و عدم توجه به تقلب دانش اموزان و تشویق به این عمل از سوی معلم یک معضل بزرگی است که موجب تحریک فراگیر ودر نتیجه او را از سعی وتلاش باز می داردباید خود مسئولان در ابتدای امتحان به دانش اموزان گوشزد کنند که مطمئنا در همان ابتدا دانش اموزان از این عمل زشت باز داشته شوند تا اخر زندگی و طی تحصیل لاتشان زشتی این عمل از ذهن او خاج نمی شود .

2) اصلاح وترویج فرهنگ درست از طرف تولید کنندگان فرهنگ مثل صدا وسیما که امروزه نمی توان نقش ان را در فرهنگسازی نادیده گرفت متاسفانه این نهاد ها خودشان دروغگویی وتشویق به تقلب را در ذهن بینندگان زنده می کنند،طوری که در جامعه به عنوان یک عامل عادی در ذهن مردم جریان می یابد که نه در حوزه ی اموزش بلکه در ارتباطات روز مره مردم عینا مشاهده می شودبنابراین باید مسئولان به این امر توجه داشته با شندکه واقعا این امر دانش اموزان را تنبل به بار می اورد به طوری که انها پشتکار در خواندن دروس نشان نمی دهند و به جای حفظ کردن و اماده شدن برای امتحان اقدام به تقلب می کنند ودر نتیجه انگیزه برای یاد گرفتن ومطالعه ندارند.

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: جمعه 27 فروردین 1395 ساعت: 11:22 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

يک کاغذ را چند بار می توان تا کرد؟

بازديد: 157

يک کاغذ را چند بار می توان تا کرد؟




 


 

اين مسئله را همه ما تجربه کرده ايم اما شايد هيچ کدام از ما به طور جدی روی آن فکر نکرده باشيم.
اگر ورق را هر بار طوری تا کنيد که اندازه آن نصف شود بيش از ۷ يا ۸ بار نمی توانيد آن را تا کنيد. مهم نيست ورق اوليه شما چقدر بزرگ باشد. شايد تا به حال اين قضيه را شنيده باشيد و سعی کرده باشيد که آن را امتحان کنيد و متوجه شده باشيد که تا کردن کاغذ بيش از۷ يا ۸ بار بسيار سخت است. آيا می توان گفت که اين اعداد يک محدوديت مستدل و عمومی برای تا کردن کاغذ هستند؟
فرض کنید شما کاغذی را انتخاب کرده ايد که دارای پهنای w و ضخامت t است . اگر شما شروع به تا کردن ورق از يک سمت بکنيد وقتی به جايی برسيد که ديگر نتوانيد کاغذ را تا کنيد يک نوار باريک خواهيد داشت.
با هر تا کردن ضخامت کاغذ دو برابر می شود و پهنای آن نصف خواهد شد. يعنی بعد از N بار تا کردن ضخامت ۲n خواهد بود و البته مشخص است که پهنا ۰.۵n می شود
اگر با کاغذی به پهنای ۱۱cm و ضخامت ۰.۰۰۲cm اين کار را انجام دهيد بعد از ۷ بار تا کردن نسبت t/w برابر ۱/۶ می شود. اين بدان معنيست که اندازه ضخامت از پهنا بيشتر می شود و در نتيجه ديگر قادر به تا کردن کاغذ نخواهيد بود. اگر اين کاغذ را ۵۰ بار بزرگتر کنيد شايد بتوانيد آن را تا ۱۰ بار هم تا کنيد.
اگر به صورت متناوب کاغذ را از عرض و طول تا کنيد ممکن است تعداد دفعات بيشتری بتوانيد به تا کردن کاغذ ادامه دهيد. در اين صورت هر بارضخامت دو برابر می شود در صورتی که پهنا هر دو دفعه يک بار نصف می شود.
چندين سال پيش هنگامی که بريتنی گاليوان در دبيرستان درس می خواند با اين مسئله رو به رو شد که چگونه کاغذی را ۱۲ بار تا کند . او بايد برای گرفتن نمره از يکی از کلاسهايش اين مسئله را حل می کرد. بعد از آزمايش راه های مختلف او موفق شد که ورقه نازکی از طلا را ۱۲ بار تا کند. اما مسئله طرح شده در باره کاغذ بود و نه طلا.
گاليوان بر روی معادله تعداد دفعاتی که می توان يک کاغذ با اندازه معين را تا کرد کار کرد.

که در آن L کمترين درازای کاغذ، t ميزان ضخامت کاغذ و n تعداد دفعاتی است که می توان کاغذ را تا کرد. واحد t و L بايد يکسان باشد.
براي يک طول و ضخامت معين عبارت *******بيانگر آن است که صفحه بعد از n بار تا کردن چند برابر کوچک شده است. با n=۰ شروع می کنیم و به همين ترتيب به رشته ای از اعداد به اين صورت می رسيم:
۰, ۱, ۴, ۱۴, ۵۰, ۱۸۶, ۷۱۴, ۲۷۹۴, ۱۱۰۵۰, ۴۳۹۴۶, ۱۷۵۲۷۴, ۷۰۰۰۷۴, ۲۷۹۸۲۵۰, . . .
اين به اين معنی است که در تای دوازدهم ۲۷۹۸۲۵۰ برابر مقدار کاغذی که در تای اول از دست می رود از دست خواهد رفت.
گاليوان در کتابی با نام ((Historical Society of Pomona Valley)) چگونگی به دست آوردن اين معادله و تلاشش برای حل مشکل را توضيح داده است. بالاخره در June ۲۰۰۲ گاليوان يک کاغذ بزرگ را ۱۲بار تا کرد.
راستی اگر از دید دیگری مسئله را نگاه کنیم باز هم جالب خواهد بود. منظورم این است که اگر تا کردن کاغذ را با ارتفاع بسنجیم بعد از ۱۰ بار تا کردن ضخامت کاغذ بدست آمده ۱۰۲۴ برابر حالت اولیه می شود و در مرحله ۱۱ ام۲۰۴۸ و در مرحله ۱۲ ام ۴۰۹۶
یعنی در مرحله دوازدهم باید ۴۰۹۶ برگ را تا کنیم که ضخامتی برابر با حدود ۵۰ سانتی متر که کار خیلی دشوار و تقریبا ناممکن است.

 


 




نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
موبایل :

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: چهارشنبه 25 فروردین 1395 ساعت: 11:28 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

مسئله ی خط آهن و موش صحرایی

بازديد: 55

مسئله ی خط آهن و موش صحرایی




 


 

یک قطعه خط آهن به طول هزار متر روی زمین قرار دارد و فقط در دو انتهای خود با پیچ به زمین محکم شده است. در یک روز گرم تابستان بواسطه ی انبساط ناشی از گرما، طول آن یک متر افزایش پیدا میکند و چون خط آهن جا ندارد که از دو انتها منبسط شود لاجرم "شکم" میکند و به صورت یک کمان در میاید.

                 

 اگر فرض کنیم که این کمان بخشی از یک دایره باشد آیا فکر میکنید که نقطه ی وسط خط آهن آنقدر از زمین بلند میشود که یک موش صحرایی به بلندی ۱۵ سانتیمتر بتواند از زیر آن عبور کند؟ این را البته باید با محاسبه نشان دهید نه با حدس و گمان. اصلا" برای اینکه جلو حدس و گمان گرفته شود بیایید و معلوم کنید که نقطه ی وسط خط آهن حد اکثر چقدر از زمین فاصله میگیرد و بلند قامت ترین موجودی که میتواند از زیر آن عبور کند چه اندازه است؟

توضیح : اگر بتوانید این مسئله را حل کنید و جواب درست آنرا بدست آورید، از جواب خود بسیار شگفت زده خواهید شد. این مسئله یکی از مسائل قدیمی و کلاسیک ریاضی است که جواب آنرا نمیتوان منحصرا" با حدس و گمان تعیین کرد و یا حتی تخمین زد.

 


 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: چهارشنبه 25 فروردین 1395 ساعت: 11:26 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

ليست صفحات

تعداد صفحات : 1652

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس