
نمونه کامل گزارش تخصصی دبیر زیست شناسی :
معرفی :
گزارش تخصصی دبیر زیست شناسی : افزایش یادگیری دانش آموزان در درس زیست شناسی با استفاده ازپرسش شفاهی - بصورت ورد و قابل ویرایش - تعداد صفحات بیست و شش صفحه ، قیمت 2000(دو هزار تومان) تومان
فهرست مطالب در زیر آمده است :
فهرست مطالب
روش تدریس مشارکتی و روشهای اجرای آن:
الف ) بهتر است زمان پرسش كوتاه باشد .
ب) شاگردان از قبل خبر داشته باشند كه پرسش كلاسي دارند
ج) يا اسان باشد يا متوسط (هر گز سخت نباشد)
د) بيشتر پرسشها از مطالبي باشد كه مرتبط باكتاب است .
ة ) حجم درسي كه پرسش از ان به عمل مي ايد كم باشد
و) تعداد سئوالات هر پرسش كم وتعداد كلي پرسشهاي كلاسي زياد باشد .
ز) پرسش حتما در ابتداي ساعت درس بعمل ايد (تا اضطراب ناشي از ان تمام شود.
ح) اگر ممکن است پاسخ های غلطتوسط خود دانش اموزان تصحيح(منظور پاسخ درست دادهشود تا حواس همه جمع شود)
ط) حتما به نحوي درنمرات اصلي تا ثير داده شود (لاز م است كه از اين مطلب دانش اموزان مطلع باشند )
شناساندن ارزش مشارکت کلامی در کلاس به شاگردان
فن سوال کردن و استفاده از وقت انتظار
ارزیابی بعد از اجرای طرح (نقاط قوت )
راههای علاقه مندی دانش آموزان شرکت در پرسشهای کلاسی
پیشنهاداتی جهت فراگیری بهتر درس:
چکیده
درس زیست شناسی یکی از مهم ترین و پرمطلب ترین درس های دوره دبیرستان در رشته علوم تجربی می باشد . که دراای مطالبی فرار می باشد . یکی مهم ترین روش های یاددهی این درس پرسش شفاهی می باشد .
باید گفت در صدها صفحه هم نمی توان به تمام ابعاد پرسش پای تخته پرداخت . خیلی از معلمان طبق عادت و براساس مشاهدات دوران دانش آموزی خود و یا براثر فشار مدرسه یا بازرسان ، خود را موظف می دانند هر جلسه یا چند جلسه یکبار از تعدادی از دانش آموزان به رسم قدیم ، چند پرسش شفاهی در پای تخته از دانش آموزان مطرح و نمراتی را از صفر تا بیست بدان اختصاص دهند . با درج این مطلب هیچگاه نمی خواهیم وانمود کنیم که پرسش شفاهی دارای خاصیت نیست و باید حذف شود اما سئوال این است که چه میزان از امتحانات پایان ترم یا پایان سال را پرسش های شفاهی تشکیل می دهد ؟ مرسوم است که امتحان خرداد برای دروس مختلف به صورت کتبی و از تمام کتاب برگزار می شود و ملاک ارتقاء به پایه بالاتر را همین نمرات مشخص می کند ، آیا واقعا" پرسش شفاهی در پایان ترم برای خیلی از دروس مانند ریاضی ، علوم ، دینی ، تاریخ و غیره از نمره 20 ورقه ، سهمی دارد ؟( سوای سهم نمرات ارزشیابی مستمر کلاسی . در هنگام پرسش شفاهی در کلاس ، باید تمام دانش آموزان در جای خود ساکت نشسته و منتظر خواندن اسم خود باشند تا پای تخته بروند و بعضی وقت مقدار زیادی از وقت کلاس را به خود اختصاص میدهد ، در این میان کسل و بی حوصله شدن دانش آموزان در اثر سکوت مطلق جای تعمق دارد و مقدار زیادی از انرژی معلم را تاپایان وقت کلاس خواهد گرفت .بعضی از معلمان ابتدا درس جدید را تدریس و سپس در پایان وقت نسبت به پرسش از دانش آموزان از دروس جلسه قبل ، اقدام مینمایند ، که بدیهی است حواس خیلی از شاگردان صرفا" به اضطراب پرسش پای تخته ، معطوف شده و حتی توجهی به تدریس نخواهند داشت ... اینجانب در پژوهش حاضر قصد دارم به راهکارهای اثربخشی پرسش شفاهی برای یادگیری درس زیست شناسیپرداخته و راهکارهای آن را در اختیار همکاران عزیزم قرار دهم.
نکات کلیدی :
دانش اموزان – یادگیری – زیست شناسی – پرسش شفاهی
اهداف گزارش :
هدف اصلی :
افزایش یادگیری دانش آموزان در درس زیست شناسی با استفاده از پرسش شفاهی
اهداف جزئی :
بررسی بی علاقگی دانش آموزان به درس زیست شناسی
بررسی علل کم بودن نمرات دانش آموزان در زمینه پرسش شفاهی در کلاس
بکاربردن روش هایی جهت افزایش علاقه دانش آموزان به پرسش های شفاهی در کلاس و شرکت در آن
برای اطمینان شما :
فایل پی دی اف این گزارش تخصصی دبیر زیست شناسی را فقط برای مشاهده و بصورت پی دی اف در زیر قرار داده ایم . ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید و در صورت رضایت می توانید فایل ورد و قایل ویرایش این گزارش تخصصی دبیر زیست شناسی را بصورت خرید انلاین و به قیمت فقط 2000 تومان از لینک خرید آن دریافت نمائید . ابتدا فایل پی دی اف :
در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این گزارش تخصصی دبیر زیست شناسی را از لینک خرید زیر و بصورت انلاین و با قیمت 2000 تومان (دو هزار تومان)بعد از پرداخت دریافت نمائید .
راهنمای خرید : برای خرید انلاین ابتدا بر روی لینک خرید زیر کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید و دانلود سایت علمی و پژوهشی اسمان شوید .و فایل را بصورت مستقیم خرید و دانلود نمائید. لینک خرید :
( توجه)
سایر گزارش های تخصصی دبیر زیست شناسی را از لینک زیر مشاهده کنید (بر روی لینک زیر کلیک کنید ) :
لیست گزارش های تخصصی دبیر زیست شناسی
( همچنین )
لیست کامل ودسته بندی شده گزارش های تخصصی برای همه دبیران وآموزگاران ومدیران و معاونان مدرسه و هنرآموزان را از لینک زیر مشاهده کنید و به سایر همکاران اطلاع دهید-باتشکر :
( روی عکس زیر کلیک کنید)
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 12 شهریور 1397 ساعت: 20:14 منتشر شده است
برچسب ها : گزارش تخصصی دبیر زیست,گزارش تخصصی زیست شناسی,گزارش تخصصی درس زیست شناسی,گزارش تخصصی معلم زیست شناسی,گزارش تخصصی دبیر زیست شناسی,گزارش تخصصی دبیر زیست دبیرستان,گزارش تخصصی دبیر زیست شناسی دبیرستان,گزارش تخصصی درباره دبیر زیست,گزارش تخصصی در مورد دبیر زیست,گزارش تخصصی درباره درس زیست,گزارش تخصصی در مورد درس زیست,گزارش تخصصی زیست شناسی دبیرستان,گزارش تخصصی دبیر زیست شناسی متوسطه دو,گزارش تخصصی دبیر زیست شناس متوسطه 2,گزارش تخصصی درس زیست متوسطه دو,گزارش تخصصی دبیر,گزارش تخصصی ارزشیابی سالانه دبیر زیست شناسی,دانلود رایگان گزارش تخصصی دبیر زیست شناسی,تجربیات برتر ارزشیابی دبیر زیست شناسی,تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی دبیر زیست شناسی,