کتابشناسی اقدام پژوهی و معلم پژوهنده

کتابشناسی اقدام پژوهی و معلم پژوهنده
-کتابشناسی مربوط به اقدام پزوهی (تحقیق علمی)
-اقبال قاسمی پویا (1382) . راهنمای معلمان پژوهنده . تهران پژوهشکده تعلیم و تربیت.
- وجه االله سیف اللهی (1381). راهنمایی اقدام پژوهی آموزش و پرورش . رشت: انتشارات گیلان
- اقبال قاسمی پویا(1382). راهنمای معلمان پژوهنده : معلم پژوهنده کیست؟ پژوهش در عمل چیست؟ ، تهران : انتشارات لوح زرین چاپ اول 1382، چاپ دوم نشر اشاره 1382.
-نسرین حقگو (1384). گزیده ای از آثار معلمان پژوهنده ،تک نگاشت 45 . تهران: پژوهشگاه آموزش و پرورش ، دبیر خانه معلم پژوهنده .
- پژوهشکده کاربردی تعلیم و تربیت استان آذربایجان شرقی (1383). معلم و اقدام پژوهی . مجموعه طرح های برگزیده معلمان پژوهنده سال 82. جلد اول . به کوشش یوسف نجفی و سهراب یزدانی و محمدرضا پورصالحی
- پژوهشکده کاربردی تعلیم و تربیت استان آذربایجان شرقی(1383). معلم و اقدام پژوهی. مجموعه طرح های برگزیده معلمان پژوهنده سال 82. جلد دوم . به کوشش یوسف نجفی و سهراب یزدانی و محمدرضا پورصالحی
- سازمان آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی(1381). مجموعه مقالات همایش معلمان پژوهنده. تبریز: مرکز تربیت معلم شهید باهنر و سازمان آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی
کتابشناسی مقالات اقدام پژوهی(تحقیق علمی)
-سیدمهدی الوانی و حسن دانایی(بهار1381). ((اقدام پژوهی و کاربرد آن از تحقیقات سازمان و مدیریت )). مجله مدیریت توسعه. ش 12:صص 21-8 .
- عباس بازرگان (پائیز و زمستان 1372) . ((اقدام پژوهی و کاربرد آن در تعلیم و تربیت )). فصلنامه تعلیم و تربیت. شماره 35و36:صص52-41.
-زهرا گویا(1377). پژوهش در آموزش : مجموعه مقاله ها. ((تحقیق عمل آموزشی و اهمیت نقش معلم به عنوان محقق)) . تک نگاشت 17: صص136-131.
- اسماعیل پاکیزه (اسفند ماه 1379). ((اقدام پژوهی چرا و چگونه؟)). ویژه نامه سومین همایش برنامه معلم پژوهنده . همدان:صص4-3.
-اسماعیل پاکیزه و حسین محققی(آذر 1381). ((اقدام پژوهی چرا و چگونه ؟)). رشد تکنولوژی آموزشی. ش3: صص43-42.
-پژوهشکده تعلیم و تربیت (بهمن1379). پژوهش نامه آموزشی]اولین[ویژه نامه معلم پژوهنده . شماره 24. تهران: پژوهشکده تعلیم و تربیت.
- پژوهشکده تعلیم و تربیت (آذر 1382). پژوهش نامه آموزشی ،دومین ویژه نامه معلم پژوهنده. تهران : پژوهشکده تعلیم و تربیت . شماره 13.
- پژوهشکده تعلیم و تربیت (آذر1383). پژوهش نامه آموزشی . سومین ویژه نامه معلم پژوهنده . شماره 32:78 صفحه.
-مهدی فراهانی (آذر1379). ((چیستی و چرایی پژوهش : اقدام پژوهی)). پژوهش نامه آموزشی. ش30. تهران : پژوهشکده تعلیم و تربیت. ص7.
-زهرا گویا (مرداد و شهریور 1375).((تحقیق عمل آموزش : معلم به عنوان محقق)).مجله علوم پایه گنجینه . ش 33:صص 57-55.
- علی اکبر مرعشی (مهر 79-1378 ). ((روش تحقیق عمل پژوهی)). رشد تکنولوژی آموزشی . ش؟:صص43-40.
-غلام رضا یادگارزاده (1379). ((اقدام پژوهی ضرورت اولیه تحقیق آموزشی در کلاس)). نشریه آوای پژوهش . همدان :شورای تحقیقات اداره کل آموزش و پرورش . سال سوم . ش8و9:صص.
-غلام رضا یادگار زاده (مهر1381) اقدام پژوهی : روش تحقیق در کلاس درس . نشریه تکنولوژی آموزشی. تهران : سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی
-زهرا بازرگان (). ((پژوهش ضمن عمل روش کارا برای تحقیق در علوم انسانی)).نشریه علوم تربیتی ،دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه تهران
-محمدرضا سرکار آرانی (پائیز 1378). ((پژوهش مشارکتی در کلاس درس تجربه ژاپن در پژوهش حرفه ای معلمان در مدرسه)). فصلنامه تعلیم و تربیت . ش59 ویژه نامه آموزش و پرورش تطبیقی. صص:76-61.
-زهرا گویا (1372). ((تاریخچه تحقق عمل و کاربرد آن در آموزش )). فصلنامه تعلیم و تربیت. شماره 35و36: صص 39-33.
- زهرا گویا(1377). ((تحقق عمل آموزشی و اهمیت و نقش معلم به عنوان محقق)). پژوهش در آموزش و پرورش مقالات. تک نگاشت 17. تهران پژوهشکده تعلیم و تربیت :صص136-131.
-محمدرضا سرکار آرانی (پائیزه 1378).((پژوهش مشارکتی معلمان در کلاس درس . تجربه ژاپن در پرورش حرفه ای معلمان در مدرسه )) فصلنامه تعلیم و تربیت. ش59:صص:76-61.
- محمود مهر محمدی (خرداد 1377) ((تحقیقات آموزشی و مهارت های حرفه ای معلمان )). (در مقاله) پژوهش در آموزش: مجموعه مقالات . تک نگاشت 17. تهران : پژوهشکده تعلیم و تربیت: صص161-170.
- سیامک زند رضوی (خرداد 1377).((موفقیت آموزش درون مدرسه در گرو پژوهش در پیرامون مدرسه است)). پژوهش در آموزش:مجموعه مقاله ها تک نگاشت 17. تهران: پژوهشکده تعلیم و تربیت:صص182-177.
- رضا ساکی (خرداد1377). ((تحلیلی بر روند پژوهش در اموزش و پرورش)). پژوهش در آموزش :مجموعه مقاله ها . تک نگاشت 17 . تهران :پژوهشکده تعلیم و تربیت:صص 204-101.
-محمدرضا امام جمعه و محمود سعیدی . رضوانی(زمستان 81 و بهار 82).((پژوهش حین عمل رویکردی نو در آموزش ضمن خدمت معلمان )). فصلنامه تعلیم و تربیت . ویژه نامه تربیت معلم،سال 18و19 . شماره 4و1 :صص 132-101.
کتب ترجمه شده در زمینه اقدام پژوهی- تحقیق عملی
-دیویدها پکینز(2002). پژوهش در کلاس درس: راهنمای معلمان . ترجمه مسعود وفایی و علی اکبر وفایی. تهران: انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی 1384.
- ارنست تی . استرنیگو (1996). تحقیق عملی. ترجمه محمد اعرابی و داوود ایزدی . تهران : دفتر پژوهش های فرهنگی 1378.
- جین مک نیف و پاملا ماکس و جک وایتهد (1382). اقدام پژوهی : طراحی و اجرا و ارزشیابی. ترجمه محمدرضا آهنچیان. تهران:رشد.
-محمود مهر محمدی (1379) . جستارهای در پژوهش در قلمرو آموزش و پرورش . تهران : پژوهشکده تعلیم و تربیت .
_ ولیام فوت وایت (گردآورنده1991). پژوهش عملی مشارکتی . ترجمه علی حمید رفیعی . تهران :دفتر پژوهش های فرهنگی 1378.
-رابرت. ک. ین (1376). تحقیق موردی. ترجمه علی پارسائیان و محمد اعرابی . تهران :دفترپژوهش های فرهنگی.
- کاترین مارشال و راس من . گرچن. (1377). روش تحقیق کیفی. ترجمه علی پارسیائیان و محمد اعرابی. تهران:دفتر پژوهش های فرهنگی.
-تری. ای . هدریک و دیگران (1378) تحقیق کاربردی:راهنمای عمل . ترجمه محمد اعرابی و داوود ایزدی. تهران دفتر پژوهش های فرهنگی.
کتبی که یک بخش ،یک فصل یا قسمتی درباره اقدام پژوهی(تحقیق عملی) دارند.
-سرمد ،زهره ،بازرگان ،عباس و حجازی ، الهه(1381). روشهای تحقیق در علوم رفتاری . تهران : آگه چاپ ششم: صص.
- حسن پاشا شریفی و نسترن شریفی (1382). روشهای تحقیق در علوم رفتاری . تهران :نشر سخن،چاپ دوم: صص.
- علی دلاور(1382). روش تحقیق در روان شناسی و علوم تربیتی . ویرایش 3. تهران : نشر ویرایش ،چاپ سیزدهم،فصل دهم((پژوهش در عمل)): صص191-202.
- رضا ساکی (گرد آورنده ))1383). اقدام پژوهشی :راهبردی برای بهبود آموزش و تدریس . مجموعه مقالات از گروهی از نویسندگان با مقالاتی از محمدرضا آهنچیان – دکتر عباس بازرگان – دکتر رمضان حسن زاده- منیژه رضایی – رضا ساکی- دکتر اقبال قاسمی پویا- مسعود کبیری- دکتر زهرا گویا- دکتر محمود مهر محمدی- احد نویدی. تهران،پژوهشکده تعلیم و تربیت ،چاپ اول.
- محمود مهر محمدی (1379). جستار هایی در پژوهش در زمینه آموزش و پرورش. تهران :پژوهشکده تعلیم و تربیت . چاپ دوم.
-محمود مهر محمدی(زمستان 1370). ((تحقیقات آموزشی و مهارت های حرفه ای معلمان)). پژوهشنامه آموزشی. فصلنامه خبری،ارگان شورای تحقیقان و وزارت آموزش و پرورش.
- محمود مهر محمدی(1376). ((پژوهش در آموزش و پرورش : ضرورت ها بیم ها و امید ها)). فصلنامه تعلیم و تربیت . ش50:صص.
-قربانعلی سلیمی(1376).مقدمه ای بر روش تحقیق در وزارت آموزش و پرورش اصفهان:انتشارات گویا، چاپ اول. ص28 تحقیق عملی(Action research) در آموزش و پرورش است.
-عزت الله نادری و مریم سیف نراقی(1383). روشهای تحقیق و چگونگی ارزشیابی آن در علوم انسانی با تاکید بر علوم تربیتی. ویرایش4. تهران: بدر ،صص96،95،94،93،66،63. درباره تحقیق عملی(Action research) است.
- استفان ایزاک(1380). راهنمای تحقیق و ارزشیابی در روان شناسی و علوم تربیتی. ترجمه علی دلاور. تهران :ارسباران. چاپ دوم: صص47-44. درباره اقدام پژوهی(Action research) است.
- علی دلاور(1380). روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی . ویرایش 3 . تهران ،نشر ویرایش ،چاپ یازدهم. 1381: صص202-191 فصل دهم درباره ((پژوهش در عمل))( Action research) است.
-زهره سرمد و عباس بازرگان و الهه حجازی(1381). روش های تحقیق در علوم رفتاری . تهران : آگه، چاپ ششم: صص 88-84: درباره اقدام پژوهی(Action research) است.
-حسن پاشا شریفی و نسترن شریفی(1382). روش های تحقیق در علوم رفتاری. چاپ دوم: تهران :نشر سخن . صص90-89. درباره ((اقدام پژوهی)) (Action research) است.
- رمضان حسن زاده (1382). روش های تحقیق در علوم رفتاری. چاپ اول: صص175-165. فصل دهم تحقیق عمل نگر (Action research) می باشد.
-لورن باکستر و همکاران (20001). چگونه تحقیق کنیم. ترجمه عیس ابراهیم زاده و ابوالفضل فراهانی و محمد رضا سرمدی. تهران : پیام نور. صفحات 82،88،93. تحقیق در عملیات (Action research) است.
-دیوید ری(1382). پژوهش در کلاس درس. ترجمه محمد رضا سرکار آرانی با همکاری علی رضا مقدم . تهران :منادی تربیت ،چاپ دوم.
- نیک ور (1374). چگونه پژوهش کنیم؟. فاطمه رها دوست . تهران :سازمان مدارک فرهنگی انقلاب اسلامی. چاپ دوم. صص62-59. درباره پژوهش ضمن عمل (Action research) است.
- منصور علی حمیدی (مرداد1376). پژوهش بینش علمی در آموزش و پرورش. جنگ مقاله ها. تک نگاشت 8 تهران : پژهشکده تعلیم و تربیت.
منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان -- صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنیداين مطلب در تاريخ: یکشنبه 14 اردیبهشت 1399 ساعت: 23:02 منتشر شده است