پروژه و تحقیق رایگان - 412

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

گفتگو با رتبه هشت کنکور 93 رشته ریاضی فیزیک

بازديد: 0

گفتگو با رتبه هشت کنکور 93 رشته ریاضی فیزیک

رتبه هشت کنکور ریاضی فیزیک کشور گفت: دلم‌ می‌خواهد مثل همیشه ساده و بی‌تکبر، اما از لحاظ علمی سرآمد باشم. 

بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری سال‌جاری، مازندران مانند سال‌های قبل از برترین‌های کشور محسوب شده و با چند رتبه کمتر از 10 جزو استان‌ها رده اول به شمار آمد. 

میعاد لقایی از تیزهوشان بابلسری این بار در کنکور سراسری رشته ریاضی فیزیک رتبه هشتم کشوری را به خود اختصاص داد و برای مازندران افتخار آفرید. 

این دانش‌آموز مستعد مازندرانی در گفتگو با خبرنگار فارس در ساری با بیان اینکه در همه مقاطع بجز سال چهارم متوسطه با معدل 20 دوران تحصیلی را گذرانده، اظهار داشت: سال چهارم متوسطه در مرکز تیزهوشان بابل با معدل 19.96 دیپلم رشته ریاضی فیزیک را اخذ کردم. 

لقایی که فرزند دوم خانواده است با اشاره به اینکه فضای خوبی برای تحصیل به‌ویژه فعالیت‌های علمی برای من در منزل و مدرسه فراهم بود، افزود: پدرم بازنشسته سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور و مادرم خانه‌دار است. 

* مطالعه هشت تا 12 ساعته برای کنکور 

وی زمان مطالعه کتب درسی برای آماده شدن برای کنکور را متفاوت دانست و ادامه داد: ساعات مطالعه در قبل و بعد از عید برای دانش‌آموزی که برای کنکور آماده می‌شود متفاوت است، در مجموع بین هشت تا 12 ساعت در طول شبانه روز درس می‌خواندم. 

رتبه هشت کنکور سراسری رشته ریاضی فیزیک با بیان اینکه در سال چهارم متوسطه از کلاس تقویتی دیفرانسیل بهره‌ برده است، تصریح کرد: سال سوم دبیرستان کلاس ریاضی حسابان می‌رفتم. 

* ادامه تحصیل در دو رشته مهندسی 

این دانش‌آموز مستعد بابلسری با اشاره به اینکه مرکز تیزهوشان بابل از من انتظار رتبه تک رقمی داشت، افزود: با رتبه هشت غافلگیر شدم و قصد دارم در دو رشته کامپیوتر و برق در صنعتی شریف ادامه تحصیل دهم. 

لقایی ورزش مورد علاقه خود را دومیدانی و شنا عنوان کرد و ادامه داد: اوقات فراغت را با مطالعه رمان‌های معروف خارجی، علمی و مقالات تخصصی رشته مورد علاقه‌ام پر می‌کردم.

وی با بیان اینکه خانواده برای اخذ رتبه تک رقمی به من امیدواری می‌دادند، گفت: خودم برای کسب رتبه تک رقمی بی‌توجه بودم اما تشویق خانواده به‌ویژه برادرم بی‌تاثیر نبود. 

لقایی رقبای درسی خود را در کلاس درس سبب پیشرفت تحصیلی دانست و افزود: سطح تحصیلی و علمی دانش‌آموزان ما بالا بود و راحت‌تر از فضای کلاس بهره‌مند می‌شدم. 

* کسب مدال طلا المپیاد ریاضی کانادا 

وی با بیان اینکه در سال دوم دبیرستان در المپیاد علمی ریاضی«واترلو کانادا» مدال طلا را کسب کردم، ادامه داد: در المپیاد فیزیک، شیمی و ادبیات شرکت کردم و موفق به گذراندن مرحله نخست می‌شدم اما رتبه قابل قبولی را در مرحله دوم کسب نکردم. 

لقایی کنکور امسال رشته ریاضی فیزیک را سخت و وقتگیر دانست و گفت: اگر کسی مثل خودم بود تا تجربیات خوبی به من ارائه می‌داد موفقیت بهتری کسب می‌کردم. 

وی با بیان اینکه رقابت تحصیلی در سطح دانشگاه سبب پیشرفت علمی دانشجویان می‌شود، تصریح کرد: از سری دانشجویانی هستم که در مباحث مختلف علمی و سیاسی دانشگاه مشارکت خواهم داشت. 

این دانش آموز مستعد مازندرانی پیشرفت علمی در ابعاد مختلف را از آرزوهای خود دانست و خاطر نشان کرد: دلم ‌می‌خواهد مثل همیشه ساده و بی‌تکبر، اما از لحاظ علمی سرآمد باشم. 

لقایی در پایان سخنانش از خانواده و مسئولان آموزش و پرورش بابلسر به‌ویژه مرکز شهید بهشتی بابل قدردانی کرد. 

سرپرستی خبرگزاری فارس در مازندران نیز این موفقیت علمی را به همه دانش آموزان استان به ویژه میعاد لقایی تبریک و تهنیت می‌گوید

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 20 اسفند 1394 ساعت: 12:13 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

مصاحبه با نفر دهم کنکور سراسری 93 رشته ریاضی

بازديد: 117

مصاحبه با نفر دهم کنکور سراسری 93 رشته ریاضی

نفر دهم کنکور سراسری ریاضی با بیان اینکه مهندسی برق دوست دارم و می‌خواهم در دانشگاه صنعتی شریف همین رشته را بخوانم، گفت: همه می‌دانند شرایط تحصیل، دانشگاه و اساتید در تهران خیلی بهتر است و اصلاً قابل مقایسه با تبریز نیست. 


به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، هر چند سال دیگر هم که بگذرد کنکور همچنان پر تب و تاب‌ترین رقابت علمی ایران است که هر سال چند هزار نفر رو درگیر موج خود می‌کند؛ با اعلام نفرات برتر کنکور امسال مشخص شد که سهم آذربایجان‌شرقی از این ماراتن علمی تنها سه نفر است. 

«مهدی بخشی» یکی از این 3 نفر است که به عنوان رتبه دهم از رشته ریاضی توانسته پرچم علمی تبریز را بالا نگه دارد؛ او متولد سال 75 است و در دبیرستان تیزهوشان شهید مدنی تبریز درس خوانده و با صدرا صفادوست رتبه سوم همین رشته در کنکور امسال هم مدرسه‌ای است. به بهانه کسب این رتبه به سراغ او رفتیم تا از حس و حالش بعد از اعلام نتایج بشنویم. 

*انتظار همچین رتبه‌ای را داشتید؟ 

خوب من در آزمون‌های کانون شرکت می‌کردم و با توجه به تراز آنها تا حدودی خیالم راحت بود ولی اینکه جزو 10 نفر اول رشته باشم خیلی غیرمنتظره و باور نکردنی بود. 

*حتما چون انتظارش را نداشتید وقتی خبر را شنیدید حسابی غافلگیر شدید؟ 

راستش خیلی استرس داشتم. اول از طرف کانون تماس گرفتند و خبر دادند که رتبه 10 شدم و بعد از چند ساعت از سازمان سنجش تماس گرفتند. خیلی خوشحال شدم و اصلاً حالم قابل توصیف نیست. 

*از خانواده‌تان بگویید، حتماً از این خبر خیلی خوشحال شدند؟ 

ما یک خانواده چهار نفره‌ایم. پدرم پرستار است و مادرم خانه‌دار. فقط یک خواهر دارم. آنها هم با شنیدن این خبر خیلی غافلگیر و ذوق زده شدند. 

*چطور درس خواندید که چنین رتبه غافلگیر کننده‌ای کسب کردید؟ 

هر سال در دبیرستان همزمان درس‌های همان سال را خوب می‌خواندم ولی درس خواندن جدی برای کنکور را از تابستان گذشته آغاز کردم. حتی این درس خواندن هم تا قبل از عید با اینکه به طور روزانه و مستمر ادامه داشت ولی کم بود و تازه از بعد از عید ساعت‌های مطالعه را بیشتر کردم به طوری که هر هفته 60 ساعت درس می‌خواندم. 

*شرکت در کلاس‌های کنکور چقدر موثر بود؟ 

من هیچ کلاس کنکوری نرفتم و فقط خودم مطالعه شخصی داشتم؛ تنها برای یکی از درس‌های تخصصی کلاس می‌رفتم. 

*حالا با این رتبه انتخاب رشته برای شما خیلی دشوار نیست، چه رشته‌ای را انتخاب می‌کنید ؟ 

هنوز به طور قطعی تصمیم نگرفته‌ام و باید بیشتر فکر کنم و مشورت بگیرم ولی خودم مهندسی برق دوست دارم و می‌خواهم در دانشگاه صنعتی شریف همین رشته را بخوانم؛ شاید چون خواهرم هم در همین رشته تحصیل کرده است یکی از دلایل انتخابم باشد. 

*پس با این حساب از تبریز می‌روید؟ 

خب این طبیعی است. همه می‌دانند شرایط تحصیل، دانشگاه و اساتید در تهران خیلی بهتر است و اصلاً قابل مقایسه با تبریز نیست؛ اگر بخواهم در سطح بهتر و بالاتری درس بخوانم باید تهران را انتخاب کنم. 

*در یکسال اخیر که گفتید برای کنکور درس می‌خواندید، روال عادی زندگی‌تان چقدر تغییر کرده بود؟ 

اینطور نبود که زندگی‌ام کلاً تحت تاثیر کنکور قرار بگیرد و مختل شود. خب بعد از عید نوروز که مدرسه تعطیل شد فرصت بیشتری برای درس خواندن داشتم؛ ولی با این حال تفریحات همیشگی‌ام سر جای خود بود. تماشای فیلم، گردش و ... همه به راه بود اما همه با برنامه‌ریزی انجام می‌شد و خللی در درس خواندنم ایجاد نمی‌کرد. 

*چه پیشنهادی برای کسانی که سال آینده کنکور می‌دهند، دارید؟ 

پیشنهادم این است که از همین حالا آغاز به درس خواندن کنند چرا که تقریباً دو ماه از تابستان گذشته است. مطالعه را جدی بگیرند و نگویند که حالا اول کار است و فرصت زیاد. درس‌های پایه را بیشتر بخوانند. از لحاظ کمی اینکه روزانه چند ساعت درس بخوانند مهم نیست، اینکه درس‌ها عمیق‌تر خوانده شود اهمیت دارد تا با تمرکز و جدیت این مطالعه‌ها انجام شود. 

******************** 

گفت‌وگو‌ از سحر فکردار 

********************

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 20 اسفند 1394 ساعت: 12:12 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

تمامی اصطلاحاتی که یک کنکوری هنگام تعیین رشته باید بداند

بازديد: 105

تمامی اصطلاحاتی که یک کنکوری هنگام تعیین رشته باید بداند

مشاور معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، همه اصطلاحاتی که یک داوطلب کنکور هنگام انتخاب رشته باید بداند را بیان کرد. 


سید محسن حسینی ارسنجانی، مشاور معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پروش خبرگزاری فارس، در خصوص اصطلاحات انتخاب رشته برای داوطلبان کنکور سراسری اظهار داشت: هدف از سهمیه‌بندی در گزینش داوطلبان، رعایت و حفظ عدالت آموزشی است؛ به این صورت که گزینش هر داوطلب از بین داوطلبانی که در همان سهمیه گروه‌بندی شده‌اند، انجام می‌گیرد و سهمیه‌هایی که داوطلبان می‌توانند در آن شرکت کنند عبارت است از سهمیه مناطق، سهمیه شاهد و ایثارگر، سهمیه مناطق محروم، سهمیه بهیاران، سهمیه کارمندان، سهمیه آموزگاران و .... 

*سهمیه مناطق 

وی ادامه داد: به دلیل پخش متوازن و یکسان امکانات در کشور، گزینش داوطلبان بر مبنای تقسیم‌بندی مناطق به سه منطقه،شامل منطقه 1 (تهران و سایر شهرهای بزرگ)، منطقه 2 (شامل شهرهای کوچکتر) و منطقه 3 (شامل مناطق با رفاه کم) صورت می‌گیرد و شرکت‌کنندگان در آزمون سراسری بر اساس محل اخذ مدرک تحصیلی سه سال آخر دوره‌ متوسطه، جزء یکی از سهمیه‌های مناطق 1، 2 و 3 محسوب می‌شوند. 

*سهمیه رزمندگان 

حسینی ارسنجانی افزود: جانبازان (با جانبازی 25 تا 69 درصد) و همسران (شهدا، مفقودین، آزادگان، جانبازان با جانبازی 50 درصد به بالا) و آزادگان، جزء سهمیه‌ رزمندگان محسوب می‌شوند. (40 درصد ظرفیت هر رشته به سهمیه رزمندگان اختصاص می‌یابد و سهمیه خانواده شهدا شامل برادر، خواهر شهدا، جاویدالاثرها و اسرا است. 

*سهمیه شاهد 

وی اضافه کرد: سهمیه شاهد به جانبازان بالای 70 درصد، فرزندان شاهد (شهدا، جاویدالاثرها و اسرا)، فرزندان آزادگان جنگ تحمیلی و فرزندان جانبازان بالای 50 درصد تعلق می‌گیرد و 5 درصد ظرفیت هر رشته علاوه بر ظرفیت مندرج در دفترچه به سهمیه شاهد اختصاص دارد و همه داوطلبان متقاضی سهمیه شاهد، علاوه بر این سهمیه، در سهمیه رزمندگان نیز گزینش می‌شوند. 

* سهمیه‌ مناطق محروم 

حسینی ارسنجانی افزود: حداقل 40 درصد از ظرفیت هر یک از کد رشته محل‌های دوره‌ روزانه دانشگاه‌ها و مؤسسات عالی واقع در 9 استان محروم ایلام و بوشهر، چهارمحال بختیاری، سیستان و بلوچستان، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و هرمزگان به داوطلبان بومی این استان‌ها اختصاص یافته است. 

*سهمیه بهیاران 

وی ادامه داد: حداکثر 10 درصد از ظرفیت هر یک از رشته محل‌های پرستاری در همه استان‌های کشور، به بهیاران واجد شرایط اختصاص می‌یابد. 

* سهمیه آموزگاران 

مشاور معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش یادآور شد: حدود 80 درصد از ظرفیت رشته راهنمایی و مشاوره، به سهمیه آموزگاران وزارت آموزش و پرورش اختصاص دارد و حدود 10 درصد از ظرفیت رشته‌های نوبت دوم (شبانه) به کارمندان رسمی (با حداکثر 35 سال سن) وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که بومی استان مربوطه باشند، اختصاص می‌یابد. 

وی اضافه کرد:در رشته‌های گروه آموزش پزشکی حدود 20 درصد از ظرفیت پذیرش رشته‌های نوبت دوم (شبانه) در هر رشته به کارکنان دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اختصاص می‌یابد که یا دارای شرایط بومی هستند و یا حداقل سه سال سابقه‌ یکی از انواع استخدام در همان استان را داشته باشند. 

*رتبه‌ها 

مشاور معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: رتبه هر داوطلب در هر زیر گروه، در سهمیه مربوطه از روی نمره داوطلب در آن گروه مشخص می‌شود؛ نکته قابل توجه اینکه رتبه هر داوطلب در سهمیه در هر زیر گروه، برای رشته‌هایی که به صورت بومی، ناحیه‌ای یا قطبی گزینش می‌شوند و رتبه کشوری در هر زیر گروه برای رشته‌هایی که به صورت کشوری گزینش می‌شوند، ملاک خواهد بود. 

حسینی ارسنجانی ادامه داد: رتبه‌هایی که در یک کارنامه آزمون در اختیار شما قرار می‌گیرد عبارت است از رتبه در سهمیه در هر زیر گروه، رتبه کشوری در هر زیر گروه، رتبه کل در سهمیه، آخرین رتبه مجاز و رتبه کل کشوری است. 

وی اضافه کرد: نمره کل نهایی داوطلبان هر سهمیه و در هر زیر گروه، به ترتیب نزولی مرتب شده و سپس رتبه در سهمیه داوطلب در هر زیر گروه تعیین می‌شود؛ اگر داوطلبانی نمره کل نهایی برابر داشته باشند، رتبه یکسانی خواهند داشت و رتبه‌ کشوری در هر زیر گروه نمره کل داوطلبان در هر زیر گروه بدون اعمال سهمیه، به ترتیب نزولی مرتب شده و رتبه‌دهی می‌شود، داوطلبان با نمره کل برابر رتبه یکسانی خواهند داشت. 

*رتبه کل در سهمیه‌ 

حسینی ارسنجانی به خبرنگار فارس گفت: ماکزیمم نمره کل زیر گروه‌های هر داوطلب، استخراج شده و این نمره داوطلبان در هر سهمیه، به ترتیب نزولی مرتب شده و رتبه‌ کل داوطلب در سهمیه تعیین می‌شود و نکته مهم اینجاست که این رتبه فقط جهت اطلاع داوطلب درج شده است و برای انتخاب رشته باید به رتبه در سهمیه و رتبه کشوری «بدون سهمیه» در هر زیر گروه توجه شود. 

وی افزود: داوطلبان برای مقایسه خود با دوستان و دیگر داوطلبان مشابه خود به هیچ وجه نباید رتبه کل سهمیه را ملاک قرار دهند و در هنگام انتخاب رشته نیز باید به رتبه داوطلب در زیر گروه مربوط به رشته انتخابی توجه شود و نه رتبه کل وی در سهمیه. 

*رتبه کشوری 

مشاور معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ماکزیمم نمره کل زیر گروه‌های همه داوطلبان در گروه آزمایشی در سطح کشور بدون در نظر گرفتن سهمیه، به صورت نزولی مرتب می‌شوند و سپس رتبه هر داوطلب در کشور در آن گروه آزمایشی تعیین می‌شود و داوطلبان با نمره برابر، رتبه یکسانی خواهند داشت و این رتبه نیز فقط جهت اطلاع داوطلب درج شده است و برای انتخاب رشته باید به رتبه در سهمیه و رتبه کشوری «بدون سهمیه» در هر زیر گروه توجه شود و داوطلبان برای مقایسه خود با دوستان و دیگر داوطلبان مشابه خود، به هیچ وجه نباید رتبه کل کشوری را ملاک قرار دهند. 

حسینی ارسنجانی یادآور شد : رشته‌های مختلف تحصیلی دانشگاهی، با توجه به مواد امتحانی آزمون سراسری به 5 گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی (1) ، علوم تجربی (2) علوم انسانی (3) هنر (4) و زبان‌های خارجی(5) تقسیم می‌شوند و مقاطع تحصیلی نشانگر طول مدت تحصیل و مدرک ارائه شده در پایان تحصیل است و شامل: 

کاردانی(فوق دیپلم)،کارشناسی (لیسانس)کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته،کارشناسی ارشد (فوق لیسانس)کارشناسی ارشد ناپیوسته‌، کارشناسی ارشد پیوسته‌، دکترای عمومی یا دکترای حرفه‌ای (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی) و دکترای تخصصی (phD) است. 

*سوابق تحصیلی 

مشاور معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش افزود: منظور از سوابق تحصیلی، نمرات امتحانات کتبی نهایی است و بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، تأثیر مستیم سوابق تحصیلی به میزان 25 درصد برای آزمون سراسری سال 93 قطعی شده است و در آزمون سال 92 تأثیر 25 درصدی سوابق تحصیلی داوطلبان تنها در صورت مثبت بودن تأثیر آن در قبولی آنها اعمال می‌شد؛ اما با مصوبه جدید، سوابق تحصیلی داوطلبان به صورت مثبت و منفی و به صورت قطعی در قبولی آنان لحاظ خواهد شد، البته عملکرد داوطلب در آزمون 93، تأثیر 75 درصدی در قبول شدن یا نشدن در دانشگاه خواهد داشت. 

وی ادامه داد: با توجه به این که در سال آینده 70 درصد ظرفیت آموزش عالی به رشته‌های بدون کنکور اختصاص پیدا می‌کند، می‌توان گفت که این میزان تأثیر 25 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور 93، فقط برای قبولی در آن 30 درصد از رشته محل‌های پرمتقاضی است که برای پذیرش در آنها رقابت بالایی وجود دارد؛ اگر داوطلبی می‌خواهد که در رشته‌های بدون کنکور شرکت کند، سوابق تحصیلی برای پذیرش در این رشته‌ها، تأثیر صد در صدی خواهد داشت. 

حسینی ارسنجانی اضافه کرد: منظور از سوابق تحصیلی، فقط نمره آزمون دروسی است که امتحان نهایی سال سوم دبیرستان از آنها به عمل آمده است، با توجه به این موضوع که برگزاری امتحان نهایی در مقطع سوم دبیرستان، فقط مختص دانش‌آموزان مقطع نظام جدید است، معدل آزمون نهایی سال سوم دبیرستان فقط برای داوطلبانی اعمال می‌شود که از سال 84 تا 92 در آزمون نهایی سال سوم رشته‌های ریاضی، تجربی، انسانی و معارف اسلامی شرکت کرده‌اند و اگر داوطلبی به هر دلیلی در این بازه زمانی امتحان نداده است سوابق تحصیلی او در نتیجه کنکور 93 تأثیری نخواهد داشت. 

مشاور معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نحوه تأثیر نمرات نهایی در رتبه فرد گفت: فرض کنید یک داوطلب کنکور، نمره کلی (تراز) بالاتر از متوسط نمره کل دیگر داوطلبان به دست بیاورد؛ ولی معدل دیپلمش از میانگین معدل دیپلم دیگر داوطلبان کمتر باشد؛ در این شرایط، معدل برای این داوطلب به شکل تأثیر منفی عمل می‌کند، زیرا با وجود آن که این داوطلب در کنکور نتیجه خوبی گرفته است، معدلش از میانگین دیگر داوطلبان پایین‌تر است و از سوی دیگر، اگر داوطلبی ، نمره کلی پایین‌تر از میانگین تراز داوطلبان داشته باشد؛ اما معدل بالاتر از میانگین دیگر داوطلبان باشد، در این صورت معدل به شکل مثبت عمل می‌کند و در این شرایط، معدل به کمک داوطلب می‌آید. 

*رشته‌های خاص‌ 

وی ادامه داد: رشته‌هایی که نیاز به مصاحبه داشته و برای پذیرش ، داوطلب ضمن اینکه باید مصاحبه مثبت داشته باشد، باید کد رشته موردنظر را در انتخاب‌های نهم یا بیست و نهم انتخاب کند و نتایج اولیه جهت مصاحبه به هنگام اعلام نتایج آزمون سراسری اعلام می‌شود و نتایج نهایی آن در شهریور ماه (همزمان با اعلام نتایج نهایی رشته‌های متمرکز) اعلام خواهد شد؛ این در حالی است که نتایج اولیه رشته‌های نیمه متمرکز جهت مصاحبه اواسط مهر ماه و نتایج نهایی اواخر دی ماه اعلام می‌شود و تفاوت رشته‌های خاص و نیمه متمرکز در همین مسئله است. 

*روش متمرکز 

حسینی ارسنجانی اضافه کرد: در این روش فقط کارنامه داوطلبان در آزمون سراسری، ملاک پذیرش است؛ در پذیرش رشته‌های متمرکز شرایط خاصی از قبیل مصاحبه، معاینه، آزمون علمی یا عملی اعمال نمی‌شود و اسامی پذیرفته‌ شدگان در یک مرحله و به طور یکجا اعلام می‌شود و گزینش اغلب رشته‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی به همین روش انجام می‌گیرد. 

*روش نیمه‌متمرکز 

مشاور معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به رشته‌های نیمه‌ متمرکز گفت:در این روش اسامی پذیرفته‌شدگان به صورت قطعی و در یک مرحله اعلام نمی‌شود؛ در مورد رشته‌های نیمه‌ متمرکز به اقداماتی مانند مصاحبه، معاینه، آزمون عملی یا علمی نیاز است، در این رشته‌ها بعد از اعلام نتایج نهایی رشته‌های متمرکز و از بین آن دسته از داوطلبانی که کد این رشته‌ها را انتخاب کرده و در اولویت قبل از این کدها در رشته متمرکز پذیرفته نشده‌اند، به صورت چند برابر ظرفیت گزینش صورت می‌گیرد. اسامی معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت برای انجام مراحل مصاحبه، معاینه، آزمون عملی یا علمی اعلام می‌شود و نتایج نهایی رشته‌های نیمه‌ متمرکز حدوداً در اواخر دی ماه یا اوایل بهمن ماه اعلام می‌شود. 

وی یادآور شد: روش پذیرش دانشجو در رشته‌های متمرکز و نیمه‌متمرکز به این صورت است که اگر داوطلبی از همان ابتدا در یک رشته متمرکز پذیرفته شود، در بقیه انتخاب‌ها، چه متمرکز و چه نیمه‌ متمرکز گزینش نمی‌شود؛ اما اگر داوطلبی، ابتدا در یک رشته نیمه‌ متمرکز گزینش شود، نام وی در فهرست قبولی اولیه یا مشروط آن رشته اعلام می‌شود و کامپیوتر دوباره به جست‌وجو ادامه می‌دهد و این بار ممکن است هیچ داوطلب در یک رشته متمرکز نیز پذیرفته شود که در این حالت نام داوطلب در دو رشته، یکی متمرکز و یکی نیمه‌متمرکز اعلام می‌شود. 

حسینی ارسنجانی به خبرنگار فارس اضافه کرد: داوطلبانی که برای رشته‌های نیمه‌متمرکز به طور مشروط قبول شده‌اند، پس از شهریور ماه به تدریج برای انجام مراحل مصاحبه، معاینه و امتحان عملی دعوت می‌شوند و چنانچه در این مرحله پذیرفته شوند، باید از رشته متمرکز انصراف داده و در رشته نیمه‌ متمرکز ثبت‌نام کنند و با آنها مثل دانشجوی انتقالی برخورد خواهد شد؛ اما اگر در مصاحبه پذیرفته نشوند، می‌توانند همان رشته‌ متمرکز را ادامه دهند. 

مشاور معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش دوره‌های مختلف دانشگاه‌ها را توضیح داد و گفت: در دوره روزانه تشکیل کلاس در روز است و تحصیل در آنها بدون اخذ شهریه و به صورت حضوری و نیمه حضوری است و انصراف از تحصیل در دوره‌های روزانه یک سال محرومیت از شرکت در آزمون سراسری را به دنبال دارد. 

وی ادامه داد: در دوره نوبت دوم (شبانه) پذیرفته شدگان برای نوبت دوم با پرداخت شهریه و به صورت حضوری در یکی از مراکز آموزش عالی تحصیل می‌کنند و برنامه‌های آموزشی این دوره عیناً همان برنامه‌های آموزشی دوره‌های روزانه است و در دوره پیام نور نیز تحصیل در این دانشگاه‌ها به صورت نیمه حضوری و کلاس‌های آن برای رفع اشکال تشکیل می‌شود. 

حسینی ارسنجانی افزود: در دوره نیمه‌حضوری دانشجوی پذیرفته شده در این دوره‌ها با پرداخت شهریه و به صورت نیمه‌حضوری (به این ترتیب که دانشجو فقط برخی از دروس خود را به صورت حضوری و مابقی را بدون حضور در کلاس طی می‌کند) در یکی از دانشگاه‌ها و مؤسسات عالی تحصیلی می‌کند و مقررات آموزشی این دوره‌ها همانند مقررات آموزشی دانشگاه پیام نور است. 

مشاور معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در دوره غیرانتفاعی برنامه‌های آموزشی همانند برنامه‌های آموزشی دانشگا‌ه‌ها و مؤسسات عالی است و از همه پذیرفته شدگان این مؤسسات شهریه اخذ می‌شود و در دوره مجازی ارتباط بین استاد و دانشجو در محیط مجازی و از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات امکان‌پذیر است و محتوای دوره‌های مجازی مانند دوره‌های رایج است اما از نظر ارائه مجازی است. 

*گزینش بومی 

حسینی ارسنجانی افزود: به منظور کاهش مشکلات اقامتی و معیشتی دانشجویان و کاهش مهاجرت‌های درون کشوری و همچنین افزایش امکان قبولی در رشته‌های بومی برای داوطلبان همان بوم، گزینی انجام می‌شود این گزینش به صورت بومی استانی، ناحیه‌ای، قطبی و کشوری (بدون بومی گزینی) اعمال می‌شود. 

*رشته‌های پرمتقاضی 

وی خاطرنشان کرد: در سیزده رشته ذیل که به عنوان رشته‌های پرمتقاضی شناخته می‌شوند، پذیرش بومی پس از کسر سهمیه 40 درصدی رزمندگان، پذیرش به صورت 60 درصد گزینش بومی و 40 درصد گزینش آزاد صورت می‌گیرد و در صورت عدم تکمیل ظرفیت اختصاصی به سهمیه رزمندگان باقیمانده ظرفیت به صورت 50 درصد گزینش بومی و 50 درصد آزاد به داوطلبان اختصاص خواهد یافت. 

مشاور معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: در گروه آزمایشی ریاضی، فیزیک مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر، مهندسی عمران، مهندسی معماری و مهندسی صنایع، در رشته‌ تجربی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی، و در رشته انسانی ،حقوق، روانشناسی و حسابداری است که درصد پذیرش به صورت 60 درصد بومی و 40 درصد آزاد است و غیر از سیزده رشته فوق، پذیرش بومی در سایر رشته‌ها در دوره‌های روزانه پس از کسر سهمیه‌ رزمندگان (40 درصد) به صورت 80 درصد گزینش بومی (چه بومی استانی، چه بومی ناحیه‌ای و چه بومی قطبی) و 20 درصد گزینش آزاد صورت می‌گیرد و در صورت عدم تکمیل ظرفیت اختصاصی به سهمیه رزمندگان، باقیمانده ظرفیت به طور کامل به صورت بومی جهت پذیرش داوطلبان اختصاص خواهد یافت.

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 20 اسفند 1394 ساعت: 12:11 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

گفت‌و‌گوی خواندنی فارس با نفر سوم کنکور 93 ریاضی‌

بازديد: 129

گفت‌و‌گوی خواندنی فارس با نفر سوم کنکور 93 ریاضی‌

بعد از اعلام نتیجه ‌‌فقط می‌خندیدم/برای کنکور تفریحاتم را تعطیل نکردم/کلاس کنکور نرفتم 

هر چند سال دیگر هم که بگذرد کنکور همچنان پر تب و تاب ترین رقابت علمی ایران است که هر سال چند هزار نفر رو درگیر موج خود می‌کند. با اعلام نفرات برتر کنکور امسال مشخص که سهم آذربایجان‌شرقی از این ماراتن علمی تنها 3 نفر است. 
ایران مدرس به نقل از خبرگزاری فارس: بعد از اعلام نتیجه ‌‌فقط می‌خندیدم/برای کنکور تفریحاتم را تعطیل نکردم/کلاس کنکور نرفتم 

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، «صدرا صفادوست» ‌به عنوان رتبه سوم ‌رشته ‌ریاضی و فیزیک در کنکور 93 توانسته پرچم علمی تبریز را بالا نگه دارد. 

صدرا متولد 31 شهریور سال 75 و در دبیرستان تیزهوشان شهید مدنی تبریز درس خوانده است. به بهانه همین رتبه سومی سراغ او رفتیم تا از حس و حالش بعد از اعلام این نتایج بشنویم. 

چطور این خبر به شما رسید ؟ شوکه نشدید ؟ 

خبر امروز به طور عمومی از طریق رسانه‌ها اعلام شد ولی دیروز با من تماس گرفته و خبر این رتبه سومی را اعلام کردند. راستش ما مسافرت بودیم و زمانی هم که تماس گرفته شد در جاده برگشت با خانواده در ماشین بودیم. خیلی غافلگیر شدم و از خوشحالی فقط می‌خندیدم. 

انتظار رتبه سوم را داشتید ؟ 

انتظار رتبه خوب را داشتم ولی اینکه رتبه سوم باشم نه. 

قبلا هم کنکور داده بودید ؟ 

نه این اولین بار بود که در کنکور شرکت می‌کردم و تا قبل از این فقط در آزمون‌های کانون شرکت داشتم که خوب تراز آن آزمون‌ها هم همیشه تک رقمی و خوب بود. 

حالا برنامه‌تان برای انتخاب رشته چیست ؟ همین تبریز می‌مانید ؟ 

به طور 99 درصد انتخابم رشته مهندسی کامپیوتر و گرایش نرم‌افزار است ولی چون در دانشگاه تبریز این رشته را نداریم، دانشگاه صنعتی شریف انتخاب من است. 

یعنی فکر می‌کنید اگر دانشگاه تبریز نرم‌افزار داشت همین جا را انتخاب می‌کردید ؟ 

نمی‌دانم راستش باید بیشتر فکر می‌کردم. (با خنده ) 

تصور عمومی از رتبه‌های تک رقمی کنکور این طور است که به طور کلی زندگی را تعطیل می‌کنند و فقط درس می‌خوانند. این در مورد شما چقدر صدق می‌کرد؟ 

راستش من اصلا زندگی‌ام را تعطیل نکرده بودم و همان تفریحات همیشگی خودم مثل کار با کامپیوتر و اینترنت و تماشای تلویزیون را در برنامه‌ام داشتم. فقط هر روز صبح از ساعت 11 صبح آغاز به درس خواندن می‌کردم و تا عصر این روند ادامه داشت ولی باز در این مدت هم استراحت‌های کوتاه داشتم. هیچ وقت نشده بود که تا دیر وقت بنشینم و درس بخوانم. 

تابستان گذشته این روزها را چطور گذرانده بودید و چقدر به طور روزانه و هفتگی مطالعه داشتید ؟ 

در واقع تابستان هیچ مانعی در برنامه‌ریزی من ایجاد نکرده بود و همچنان با همان ساعت‌های قبلی پیش می‌رفتم. تا قبل از عید روزانه 6 ساعت درس می‌خواندم و بعد از عید هم روزانه 8 ساعت. به تعبیری یعنی هقته‌ای 56 ساعت. 

یعنی فقط خودتان درس می خواندید؟ کلاس کنکور و... هیچ تاثیری در درس خواندن شما نداشت؟ 

نه اصلا کلاس کنکور و کتابخانه نرفتم و فقط در خانه خودم درس می‌خواندم. به هر حال کانون خودش برنامه داشت و منم با همان برنامه پیش می‌رفتم و سعی می‌کردم عقب نمانم. در این بین برادرم هم مشاور خوبی بود چرا که چند سال قبل از من کنکور داده بود و او هم با رتبه خوبی در دانشگاه تبریز قبول شده بود. 

از چه زمانی شروع به درس خواندن برای کنکور کردید و با برنامه جدی تری پیش رفتید ؟ 

از سال دوم دبیرستان به کنکور فکر می‌کردم ولی از سال سوم این برنامه‌ریزی جدی‌تر شد. 

چه پیشنهادی برای کسانی که سال آینده کنکور می‌دهند دارید؟ همین برنامه هفته‌ای 42 تا 56 ساعت را پیش بگیرند؟ 

شاید یک دانش‌آموز با ساعت مطالعه کمتر از من بازدهی بیشتر داشته باشد. اصل اول این است که باید به یک خود شناسی رسید تا بداند چه حجم مطالعه‌ای برای او مناسب است و حداکثر توانایی او چقدر است. 

********************* 

گفت‌وگو از سحر فکردار 

*********************

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 20 اسفند 1394 ساعت: 12:10 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

چگونه رتبه یک کنکور کارشناسی ارشد مکانیک شدم؟

بازديد: 153

چگونه رتبه یک کنکور کارشناسی ارشد مکانیک شدم؟

رشته مکانیک یکی از محبوب‌ترین، پرمتقاضی‌ترین و در عین حال به گفته برخی از همین متقاضیان یکی از سخت‌ترین رشته‌های فنی ـ مهندسی به شمار می‌رود. این بار به سراغ رتبه یک این رشته رفته‌ایم تا از او درباره این رشته، گرایش‌هایش و چگونگی مطالعه برای آزمون ارشد بپرسیم. 

حسین مرادیان کارشناسی‌اش را در دانشگاه صنعتی شریف گذارنده و بعد از آن با کسب رتبه یک آزمون ارشد 90 گرایش طراحی کاربردی رشته مکانیک در همان دانشگاه مشغول به تحصیل است. اگر شما امسال داوطلب ورود به این رشته هستید، این گفت‌و‌گو را از دست ندهید. 



مکانیک پرطرف‌دار است 

مکانیک یکی از رشته های فنی مهندسی است که معمولا به همراه رشته برق و عمران جزو پرطرفدارترین رشته هاست. این رشته با صنعت های مختلف، مانند خودروسازی، هواپیما و هر صنعتی که نیاز به طراحی قطعات صنعتی دارد، مرتبط است. 



گرایش‌های رشته مکانیک 

مهمترین گرایش های این رشته در مقطع کارشناسی شامل طراحی جامدات، سیالات و ساخت و تولید است؛ که گرایش‌های جدیدی مانند مکاترونیک نیز به تازگی به آن اضافه شده است. 

در کارشناسی ارشد هم نزدیک به هشت گرایش وجود دارد که معروف‌ترین آن ها طراحی کاربردی، تبدیل انرژی و ساخت و تولید است. گرایش های دیگری مانند بیومکانیک و مهندسی پزشکی هم جزو این رشته هستند. 

دانشگاه شریف از معدود دانشگاه هایی است که در دوره لیسانس گرایشی ندارد و من هم گرایشی در این مقطع نداشتم. ولی گرایش من در دوره کارشناسی ارشد طراحی کاربردی است که این گرایش خود شامل طراحی صنعتی، کنترل و دینامیک ارتعاشات می باشد. 



هوا و فضا به مکانیک نزدیک است 

داوطلب های زیادی را دیده ام که از رشته های علوم پایه به مکانیک تغییر رشته داده اند. ولی از لحاظ تطابق درس ها بخواهیم در نظر بگیریم، تنها بچه های هوا و فضا هستند که درس‌های‌شان تطابق نسبتا خوبی با مکانیک دارد. معمولا داوطلب هایی که از رشته های دیگر قصد ورود به مکانیک را دارند، شاید نتوانند خیلی نتیجه خوبی بگیرند؛ چون به هر حال درس هایی که در مکانیک است شاید خیلی تطابقی با دروس آن ها در مقطع کارشناسی نداشته باشد و کارشان سخت باشد. 



از تابستان شروع کردم 

معمولا بچه ها از تابستان شروع می‌کنند؛ برخی از اول تابستان و برخی از اواخر آن. من از اواسط تابستان شروع کردم. شروع به مطالعه برای هر فرد متفاوت است. بعضی‌ها از ترم 6 خواندن را شروع می کنند و هنوز واحدهایی را دارند که باید بگذرانند. این عده وقت شان کمتر و کارشان سخت تر است. برای همین باید زودتر شروع کنند. 

یکی سری دوستان هم هستند که در پاییز وقت بیشتری دارند، این ها اگر دیرتر هم شروع کنند مشکلی برای شان پیش نمی آید. اما در مجموع بهتر است در تابستان تا حدی درس ها را پیش برد. 



درس های این رشته 

درس های این رشته عبارتند از زبان ـ شامل 15 سوال تخصصی و 15 سوال عمومی ـ ، ریاضیات ـ شامل 4 درس ریاضی عمومی 1 و 2 و معادلات و ریاضی مهندسی ـ ، سیالات ـ شامل ایرودینامیک، سیالات و انتقال حرارت ـ ، جامدات ـ شامل 3 درس استاتیک، مقاومت مصالح و طراحی اجزا ـ ، دینامیک ـ شامل 4 درس دینامیک، دینامیک ماشین، ارتعاشات و کنترل ـ می‌باشد. اینها درس هایی است که برای گرایش طراحی کاربردی تبدیل انرژی دارای ضریب است. 



در کلاس موسسات شرکت نکردم 

من در هیچ کلاسی شرکت نکردم اما در آزمون های آزمایشی دو موسسه شرکت کردم. میزان اثردهی کلاس ها به موارد مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال رفت و آمد، حین کلاس و خستگی بعد از آن وقت زیادی را می‌گیرد. زمانی که برای آماده سازی داوطلب ها وجود دارد محدود است و باید به خوبی مدیریت شود. 

به داوطلبانی که در سطح مناسبی قرار دارند شرکت در این کلاس ها را توصیه نمی کنم، ولی دوستانی که با خواندن کتاب ها نمی توانند خودشان را به مواردی که در کنکور طرح می شود برسانند، یا این‌که درسی را هنوز در دانشگاه پاس نکرده اند ـ به خصوص کسانی که تغییر گرایش می دهند ـ کلاس می تواند برای شان مفید باشد. 



آزمون های آزمایشی مفید هستند 

در مجموع اعتقاد دارم شرکت کردن در آزمون های آزمایشی می تواند به داوطلبان کمک کند. از یک طرف تمرین مدیریت زمان جلسه آزمون است و از طرف دیگر می توان به یک استراتژی مشخص در جواب دادن به سوالات و ترتیب پاسخ‎گویی رسید. همچنین هر چند این آزمون ها جامعه آماری بالایی ندارند، ولی تا حدود می تواند بازخوردی از رتبه‌ای که می خواهید در کنکور کسب کنید به شما بدهد. نکته آخر هم رفع اشکالی است که با این آزمون ها انجام می شود. چون سطح سوال این آزمون ها با آزمون اصلی در سطح تناسب خوبی قرار دارند، با رفع اشکال کردن خود آن آزمون ها می توانید نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید. 

البته سوالات آزمون های آزمایشی لزوما از نظر کیفی با آزمون اصلی در یک سطح نیستند. یعنی ممکن است سوالات سخت تر و یا حتی ساده تر باشد. اما طبیعتا نکاتی که در این آزمون ها طرح می شود، همان نکاتی است که در آزمون ارشد طرح می شود. 



اولویت را به زبان ندهید! 

زبان برای گرایش های اصلی مکانیک که علاقمندان زیادی هم دارد، ضریب یک دارد. با توجه به وقت محدود و سوالات بالا، اکثر بچه های مکانیک این درس را کنار می گذارند و یا زمان خیلی کمی به آن اختصاص می دهند. مثلا من با اینکه توانستم رتبه یک را کسب کنم، درصد زبانم سه یا پنج درصد بود! 

به بچه هایی که سطح زبانشان خوب نیست حتی برای دوان آماده سازی هم توصیه می شود وقتی زیادی برای زبان صرف نکنند. ولی دوستانی که در سایر درس ها هم ضعف دارند و در جلسه آزمون وقت اضافی می آورند، بهتر است وقتی را هم به سوالات زبان اختصاص دهند. با توجه به این که تعداد بسیار زیادی از بچه ها این درس را نمی زنند، اگر شما یک درصد خوبی در درس زبان داشته باشید، می تواند تراز خوبی به شما بدهد. اما باید توجه کرد اولویت با بقیه درس‌هاست. 



این درس ها تاثیرگذارند 

مهمترین درس‌ها برای گرایش طراحی کاربردی، جامدات و برای گرایش تبدیل انرژی، حرارت و سیالات است. ولی در کل می توان گفت بچه ها در درس سیالات در تمامی گرایش ها ـ با توجه به این که به نسبت سطح سوالات آن مفهومی‌تر و کم تر نیاز به محاسبات دارد و نیاز به صرف زمان کمتری هم هست ـ نتیجه می‌گیرند. 



از رتبه برترهای سال قبل مشاوره گرفتم 

من در همان موسسه هایی که برای آزمون ثبت نام کرده بودم، مشاور هم داشتم؛ ولی بیشتر سعی می کردم از رتبه برترهای سال قبل که در دانشگاه حضور داشتند استفاده کنم و توانستم مطالب مفیدی از آن ها یاد بگیرم. طبیعتا خودم هم سعی کردم این تجربیات را به بقیه منتقل کنم. در این بین سعی می کردم مطالب مشاوره ای مانند نحوه مطالعه و ... را هم از سایت ها بگیرم و با دید باز به سمت کنکور بروم. 

معمولا داوطلبان با رتبه های زیر 500 می توانند در دانشگاه های خیلی خوب تهران ـ روزانه و یا شبانه ـ قبول شوند 



مطالعه؛ روزی 4 درس، هر درس 2 ساعت 

از ابتدا سعی کردم زمان مطالعه ام را به صورت پلکانی افزایش دهم. با توجه به این که مهرماه نیز کلاس های دانشگاهی‌ام شروع می شد، سعی می کردم در تابستان، 60 – 70 درصد مطالب را حداقل یک بار مطالعه کنم. معمولا روزهایی که وقتم آزاد بود سعی می کردم سه چهار درس را بخوانم و برای هر درس هم حداکثر 2 ساعت زمان بگذارم. طبیعتا از دور دوم هم که شروع کردم به خواندن مطالب، سعی کردم خلاصه نویسی، مرور مطالب قبلی و تست زنی را هم داشته باشم. 

چون هر روز فرصت مطالعه نداشتم، در تابستان سعی کردم هر هفته به صورت میانگین 40 ساعت مطالعه داشته باشم. بعد از تابستان هم تا مدتی مانده به کنکور سعی می‌کردم روزانه حدود 7 تا 8 ساعت مطالعه کنم. 



استراحت کافی، بازدهی بالا 

من روزانه هشت ساعت زمان برای مطالعه داشتم. دو نوبت مطالعه را به صبح اختصاص می‌دادم و ظهرها حتما استراحت داشتم. سعی‌ام این بود که بیشتر از زمان‌های مفید استفاده کنم. صبح‌ها و بعد ظهرها زمان مفیدی برای مطالعه هستند. معمولا دو سه ساعت بین روز استراحت داشتم و بین هر نوبت مطالعه هم سعی می‌کردم حدود نیم ساعت استراحت کنم. 

آزمون های آزمایشی من نیز هر دو هفته یک بار برگزاری می شد و سعی می کردم بعد از هر آزمون، حداقل یک روز را استراحت کنم. 



آزمون آزاد متفاوت است 

آزمون ارشد رشته مکانیک دانشگاه های سراسری و آزاد کاملا متفاوت هستند. تقریبا توزیع سوالات از مطالب مختلف در آزمون سراسری نسبت خوبی دارد و سعی می کنند تمام مطالب پوشش داده شود. منتها در آزمون آزاد این طور نیست و حتی می‌توان آن را غیراستاندارد نامید. ممکن است در هر آزمون یک مبحث خاص برجسته شود و تمرکز سوالات روی یک مبحث خاص باشد. از طرفی کیفیت سوالات هم ممکن است خیلی سخت و یا خیلی ساده باشد. 



سراغ تست رشته‌های دیگر رفتم 

از کتاب های تست هم استفاده کردم. اما من معمولا سراغ تست های تالیفی نمی روم و سعی می کردم از تست آزمون‌های سال های گذشته استفاده کنم. ولی چون تعداد سوالات آزمون مکانیک هم محدود بود، سعی می کردم از تست درس هایی که در رشته های دیگر نیز مشترک بودند استفاده کنم. مثلا شما اگر سوالات درس ریاضی آزمون امسال را ببینید، متوجه می شوید بالای 60 درصد سوالات در آزمون رشته های دیگر در سال های گذشته تکرار شده است. 



قبولی در دانشگاه‌های تهران با رتبه زیر 500 

معمولا داوطلبان با رتبه های زیر 500 می توانند در دانشگاه های خیلی خوب تهران ـ روزانه و یا شبانه ـ قبول شوند. البته برای گرایش ساخت و تولید باید رتبه زیر 200 و 300 داشت. تا رتبه 2000 هم احتمال قبولی برای دانشگاه های شهرستان ـ چه روزانه و چه شبانه ـ وجود دارد. 



بازار کار امیدوار کننده است 

بازار کار این رشته تا حدی وابسته به صنعت کشور است. تقریبا همیشه هم برای کسانی که سطح علمی خوبی دارند، کار وجود دارد. منتها برای سایر داوطلبان، بسته به وضعیت صنعت کشور می تواند متفاوت باشد. در حال حاضر هم وضعیت نسبت به قبل بهتر شده و امیدوار کننده است. 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 20 اسفند 1394 ساعت: 12:09 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

ليست صفحات

تعداد صفحات : 1554

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس