
آﺳﯿﺒﻬﺎي ﻣﻮﺟﻮد در اﻧﺘﺨﺎب ﻣﺴﺎﻟﻪ و ﻋﻨﻮان اﻗﺪام ﭘﮋوﻫﯽ
١- ﻋﺪم ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ ﻣﺴﺎﻟﻪ ﻫﺎي ﻣﻬﻢ و اﺳﺎﺳﯽ و اﻧﺘﺨﺎب ﻣﺴﺎﻟﻪ ﻫﺎي ﮐﻢ اﻫﻤﯿﺖ و ﻏﯿﺮ اوﻟﻮﯾﺘﺪار2- اﻧﺘﺨﺎب ﻣﺴﺎﻟﻪ ﻫﺎي ﻏﯿﺮ ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ وﻇﺎﯾﻒ و ﺷﻐﻞ و ﺧﺎرج از
اﺧﺘﯿﺎرات ﻓﺮد .3- اﻧﺘﺨﺎب ﻣﺴﺎﻟﻪ ﻫﺎي ﻏﯿﺮ ﻋﻤﻞ ﮔﺮا 4- ﺑﯿﺎن راه ﮐﺎر در ﻋﻨﻮان اﻗﺪام ﭘﮋوﻫﯽ ( ﻋﻨﻮان ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺑﯿﺎﻧﮕﺮ راﻫﮑﺎر ﺑﺎﺷﺪ)5- اراﺋﻪ ﻋﻨﺎوﯾﻦ ﺑﻪ ﺷﮑﻞ ادﺑﯽ
و ﺷﺎﻋﺮاﻧﻪ 6- ﻋﺪم ﻣﻌﺮﻓﯽ ﻣﺪرﺳﻪ ،ﮐﻼس و ﻧﺎﺣﯿﻪ در ﻋﻨﻮان ٧-درج اﺳﺎﻣﯽ داﻧﺶ آﻣﻮزان در ﻋﻨﻮان
آﺳﯿﺐ ﻫﺎي ﻣﻮﺟﻮد در ﺑﯿﺎن ﻣﺴﺎﻟﻪ :
1- ﻣﻌﺮﻓﯽ ﻋﻮاﻣﻞ ﻏﯿﺮ ﺿﺮوري و ﺑﯽ رﺑﻂ در ﺑﯿﺎن ﻣﺴﺎﻟﻪ .
2- ﻋﺪم ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻣﺒﺎﻧﯽ ﻋﻠﻤﯽ در ﺑﯿﺎن ﻣﺴﺎﻟﻪ
3- ﻋﺪم اﺷﺎره ﺑﻪ ﺷﺎﺧﺼﻬﺎي ﻣﺴﺎﻟﻪ ( از ﻧﻈﺮ ﻓﺮاواﻧﯽ ، ﺷﺪت ، ﻣﺪت ، وﺳﻌﺖ و..) از اﺑﻌﺎد ﻣﺨﺘﻠﻒ
4- ﻋﺪم اﺷﺎره ﺑﻪ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﻣﻨﻔﯽ ﻣﺴﺎﻟﻪ ﻣﻮرد ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﺑﺮ روﻧﺪ ﻓﻌﺎﻟﯿﺘﻬﺎ و اﺳﯿﺒﻬﺎي اﯾﺠﺎد ﺷﺪه ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ وﺟﻮد اﯾﻦ ﻣﺴﺎﻟﻪ .
5- ﻋﺪم اراﺋﻪ ﻣﺴﺎﻟﻪ اﺻﻠﯽ ﺑﻪ ﺷﮑﻞ ﺳﻮاﻟﯽ در اﻧﺘﻬﺎي ﺑﯿﺎن ﻣﺴﺎﻟﻪ .
آﺳﯿﺒﻬﺎي ﻣﻮﺟﻮد در ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺷﻮاﻫﺪ ﯾﮏ :
1- ﻋﺪم ﻣﻌﺮﻓﯽ اﺑﺰارﻫﺎي ﮔﺮدآوري ﺷﻮاﻫﺪ 1 و ﺷﯿﻮه ﺟﻤﻊ آوري داده ﻫﺎ ،در ﺷﺮوع اﯾﻦ ﻣﺮﺣﻠﻪ
2- ﻋﺪم اراﺋﻪ داده ﻫﺎي ﺟﻤﻊ آوري ﺷﺪه ﺑﻄﻮر دﻗﯿﻖ ﺑﻪ ﻫﻤﺮاه اﺑﺰار ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده و روش ﻫﺎي اراﺋﻪ داد ﻫﺎ از ﻗﺒﯿﻞ ﺟﺪول و ﻧﻤﻮدار و ...
1- اراﺋﻪ ﺟﺪاول و ﻧﻤﻮدار ﻫﺎي ﻏﯿﺮ ﺿﺮوري و ﺑﺪون ﻣﺴﺘﻨﺪ
2- اﺳﺘﻔﺎده از ﻫﻤﻪ اﺑﺰار ﻫﺎي ﻋﻠﻤﯽ ﻣﻮﺟﻮد و ﻏﯿﺮ ﻗﺎﺑﻞ اﺳﺘﻔﺎده . ( ﺗﻌﺪاد اﺑﺰار ﻫﺎ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﻗﻮت ﮐﺎر ﻧﯿﺴﺖ اﺳﺘﻔﺎده ﺑﻪ ﺟﺎ و ﻣﻮﺛﺮ از اﺑﺰار ﻫﺎ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﻗﻮت ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ )
3- ﺗﻌﺮﯾﻒ ﻣﻔﻬﻮﻣﯽ اﺑﺰار ﻫﺎي ﮔﺮدآوري دادﻫﺎ و اﻧﻮاع آﻧﻬﺎ ( ﺿﺮورت دارد اﺑﺰار ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده ﺑﺮاي ﮔﺮدآوري داد ﻫﺎ ﺑﻪ درﺳﺘﯽ ﺗﺒﯿﯿﻦ و ﺗﻮﺿﯿﺢ داد ه ﺷﻮد)
آﺳﯿﺐ ﻫﺎي ﻣﻮﺟﻮد در ﻗﺴﻤﺖ اراﺋﻪ ﭘﯿﺸﯿﻨﻪ :
1- ﻋﺪم ﻧﻮﺷﺘﻦ ﭘﯿﺎم و ﻣﻄﻠﺐ ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده ﺷﺪه و ﺑﺴﻨﺪه ﮐﺮده ﺑﻪ ﻣﻌﺮﻓﯽ ﮐﺘﺎب، ﻣﺠﻠﻪ ﯾﺎ اﻗﺪام ﭘﮋوﻫﯽ (. ﺑﺎﯾﺪ از ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻣﺮﺗﺒﻂ ،ﻣﻄﻠﺐ ﻣﺮﺗﺒﻂ دﻗﯿﻘﺎ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺷﻮد.)
2- اراﺋﻪ ﻣﻄﺎﻟﺐ ﮐﻠﯽ و ﻏﯿﺮ ﺿﺮوري و ﻏﯿﺮ ﻗﺎﺑﻞ اﺳﺘﻔﺎده در ﻓﺮاﯾﻨﺪ اﻗﺪام ﭘﮋوﻫﯽ در ﻗﺴﻤﺖ ﭘﯿﺸﯿﻨﻪ ﻧﻈﺮ ي و ﭘﯿﺸﯿﻨﻪ ﻋﻤﻠﯽ.
3- اراﺋﻪ ﻣﻄﻠﺐ ﺑﺪون ﻣﻌﺮﻓﯽ ﻣﻨﺎﺑﻊ . (ﻫﺮﭼﻪ از ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺑﯿﺸﺘﺮ اﺳﺘﻔﺎده درﺳﺖ ﺑﻌﻤﻞ آﯾﺪ ﺑﻬﺘﺮ اﺳﺖ . )
4- ﺗﺠﺰﯾﻪ و ﺗﺤﻠﯿﻞ وﺗﻔﺴﯿﺮ ﻫﺮﮐﺪام از ﻣﻄﺎﻟﺐ ارﺋﻪ ﺷﺪه از ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺑﻄﻮر ﺟﺪا ﮔﺎﻧﻪ ( اﯾﻦ ﻣﻮرد ﻫﯿﭻ ﺿﺮورﺗﯽ ﻧﺪارد )
ﺗﺠﺰﯾﻪ و ﺗﺤﻠﯿﻞ و ﺗﻔﺴﯿﺮ دادﻫﺎ واﻃﻼﻋﺎت :
1- ﻋﺪم اراﺋﻪ ﺗﺠﺰﯾﻪ و ﺗﺤﻠﯿﻞ و ﺗﻔﺴﯿﺮ دادﻫﺎ در اﮐﺜﺮ آﺛﺎر ﯾﺎ ﻋﺪم اراﺋﮫ ﯾﮏ ﺟﻤﻊ ﺑﻨﺪي ﻋﺎﻟﻤﺎﻧﻪ از دادﻫﺎ ي اراﺋﻪ ﺷﺪه در ﺷﻮاﻫﺪ ﯾﮏ و ﺑﺎ در ﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﭘﯿﺸﯿﻨﻪ
2- ﻋﺪم دﺳﺘﻪ ﺑﻨﺪي اﻃﻼﻋﺎت ﺑﺪﺳﺖ آﻣﺪه از ﺗﺠﺰﯾﻪ و ﺗﺤﻠﯿﻞ داد ﻫﺎ ﺑﻪ روش ﻣﻨﺎﺳﺐ و ﻗﺎﺑﻞ اﺳﺘﻔﺎده
اﺷﺘﺒﺎه ﻫﺎي راﯾﺞ در اراﺋﻪ اﻫﺪاف
1- ﻋﺪم اراﺋﻪ اﻫﺪاف ﺑﺼﻮرت روﺷﻦ و دﻗﯿﻖ .
2- ﻋﺪم ﻗﺮار دادن اﻫﺪاف در ﺟﺎي ﺧﻮد .
3- ﻋﺪم اراﺋﻪ اﻫﺪاف ﮐﻤﯽ ﻗﺎﺑﻞ اﻧﺪازه ﮔﯿﺮي در ﺻﻮرت ﻣﻮﺟﻮد .
اﺷﺘﺒﺎه ﻫﺎي راﯾﺞ در ﻣﺮﺣﻠﻪ اراﺋﻪ راه ﺣﻞ ﻫﺎي ﭘﯿﺸﻨﻬﺎدي:
1- ﻋﺪم اراﺋﻪ اﺑﺰار ﻫﺎ و روش ﻫﺎي ﺟﻤﻊ آوري و ﻣﻌﺮﻓﯽ ﻣﻨﺎﺑﻊ راه ﺣﻠﻬﺎي ﭘﯿﺸﻨﻬﺎدي ( ﻣﺜﺎل : ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ، ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ ، ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ، ﺑﺮﮔﺰاري ﺟﻠﺴﺎت ﺑﺎرش ﻓﮑﺮي ، ﻣﺸﺎﻫﺪه ، و...)
2- ﻋﺪم ﺗﺸﺮﯾﺢ راه ﺣﻠﻬﺎ ي اراﺋﻪ ﺷﺪه ﺑﻄﻮر ﻣﺨﺘﺼﺮ و ﺑﺴﻨﺪه ﮐﺮدن ﺑﻪ درج ﻋﻨﻮان راه ﺣﻠﻬﺎ
3- اراﺋﻪ راه ﻫﺎي ﻏﯿﺮ ﻣﺮﺗﺒﻂ و ﺑﺪون ﻣﺴﺘﻨﺪ ﻋﻠﻤﯽ و ﭘﯿﺶ ﭘﺎ اﻓﺘﺎده
اﺷﺘﺒﺎه ﻫﺎي راﯾﺞ در اﻧﺘﺨﺎب راه ﺣﻠﻬﺎ:
1- ﻋﺪم اراﺋﻪ دﻻﯾﻞ ﻣﺴﺘﻨﺪ و ﮐﺎﻓﯽ ﺑﺮاي ﭼﺮاﯾﯽ اﻧﺘﺨﺎب راه ﺣﻠﻬﺎ ( اﻋﺘﺒﺎر ﺑﺨﺸﯽ )
2- اﻧﺘﺨﺎب ﻫﻤﻪ راه ﺣﻠﻬﺎي اراﺋﻪ ﺷﺪه در ﻣﺮﺣﻠﻪ ﻗﺒﻞ ( ﺗﻌﺪاد زﯾﺎد راه ﺣﻠﻬﺎ اﻣﺘﯿﺎز ﻧﺪارد . ﮐﯿﻔﯿﺖ اﻧﺘﺨﺎب و ﺑﺪﯾﻊ و ﻣﺒﺘﮑﺮاﻧﻪ ﺑﻮدن و ﻣﻮﺛﺮ ﺑﻮدن راه ﺣﻞ ﻫﺎ اﻣﺘﯿﺎز ﺑﯿﺸﺘﺮ دارد .)
اﺷﺘﺒﺎه ﻫﺎي راﯾﺞ در اﺟﺮاي را ه ﺣﻞ ﻫﺎ :
1- ﻋﺪم ﺑﻪ ﺗﺼﻮﯾﺮ ﮐﺸﯿﺪن ﭼﮕﻮﻧﮕﯽ اﺟﺮاي راه ﺣﻠﻬﺎ ( ﻫﺮﮐﺪام از راه ﺣﻠﻬﺎ ﭼﮕﻮﻧﻪ ؟ ﺗﻮﺳﻂ ﭼﻪ ﮐﺴﯽ ؟ ﭼﻪ زﻣﺎﻧﯽ ؟ ﺑﺎ ﭼﻪ اﻣﮑﺎﻧﺎﺗﯽ اﺟﺮا ﺷﺪه اﺳﺖ . و اﮔﺮ ﺑﺎ ﻣﻮاﻧﻌﯽ روﺑﺮو ﺷﺪه
2- ﻋﺪم اراﺋﻪ ﺷﯿﻮه ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﺮاي ﻧﻈﺎرت ﺑﺮ ﻓﺮاﯾﻨﺪ اﺟﺮاي راه ﺣﻠﻬﺎ (ﭘﯿﺸﻨﻬﺎد ﺗﺸﮑﯿﻞ ﮔﺮوه ﻧﻈﺎرت ﻣﺘﻨﺎﺳﺐ ﺑﺎ ﻧﻮع اﻗﺪام ﭘﮋوﻫﯽ)
3- ﻋﺪم اراﺋﻪ ﻣﺴﺘﻨﺪات ﻻزم ﺑﺮاي ﻣﺸﺎرﮐﺖ ﻫﻤﮑﺎران در ﻓﺮاﯾﻨﺪ اﺟﺮا و درﺳﺖ اﺟﺮا ﺷﺪن ﻓﺮاﯾﻨﺪ راه ﺣﻞ ﻫﺎ . (. اﯾﻦ ﻣﺴﺘﻨﺪات ﻋﺒﺎرﺗﻨﺪ از : ﺑﺮ داﺷﺖ ﻫﺎي
ﺷﻤﺎ ، اﻇﻬﺎر ﻧﻈﺮ داﻧﺶ آﻣﻮزان ، اوﻟﯿﺎي داﻧﺶ آﻣﻮزان ، ﻣﺪﯾﺮ ﻣﺪرﺳﻪ و ﺳﺎﯾﺮ ﻫﻤﮑﺎران ، ﻋﮑﺲ ، ﻓﯿﻠﻢ و ..)
4- اراﺋﻪ ﺗﻤﺎم ﻧﻤﺎي ﻧﻘﺎط ﻣﺜﺒﺖ و ﻋﺪم اراﺋﻪ ﻣﺸﮑﻼت و ﻧﺎﮐﺎﻣﯽ ﻫﺎ
5- ﻋﺪم اراﺋﻪ ﻣﺴﺘﻨﺪات ﺗﻌﺪﯾﻞ و ﺗﻐﯿﯿﺮ در ﻓﺮاﯾﻨﺪ اﺟﺮاي راه ﺣﻞ ﻫﺎ (ﺿﺮورﺗﯽ ﻧﺪارد ﺗﻌﺪﯾﻞ ﻫﺎ و ﺗﻐﯿﯿﺮ ﻫﺎ ﺑﻄﻮر ﺟﺪاﮔﺎﻧﻪ اراﺋﻪ ﺷﻮد).
اﺷﺘﺒﺎه ﻫﺎي راﯾﺞ در اراﺋﻪ ﺷﻮاﻫﺪ 2:
1- ﻋﺪم ﻣﻌﺮﻓﯽ اﺑﺰار ﻫﺎ و روﺷﻬﺎي ﺟﻤﻊ آوري داده ﻫﺎي ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﺷﻮاﻫﺪ2.
2- اراﺋﻪ ﻣﺴﺘﻨﺪات و ﺷﻮاﻫﺪ ﺑﺼﻮرت ﮐﻠﯽ .
3- ﻋﺪم اراﺋﻪ ﻣﺴﺘﻨﺪات ﻻزم راي ﻧﺸﺎن دادن ﺗﺎﺛﯿﺮ اﺟﺮاي راه ﺣﻠﻬﺎ در ﮐﺎﻫﺶ ﯾﺎ ﺣﻞ ﻣﺴﺎﻟﻪ ( اﯾﻦ ﻣﺴﺘﻨﺪات ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ ﻣﻮارد ذﯾﻞ ﺑﺎﺷﺪ : اﻇﻬﺎر ﻧﻈﺮ ﻫﻤﮑﺎران ، ﮔﻮاﻫﯽ
ﺗﺎﯾﯿﺪ ﮔﺮوه ﻧﺎﻇﺮان و ﻣﺪﯾﺮ و ﻣﻌﺎوﻧﯿﻦ ﻣﺪرﺳﻪ ، اﻇﻬﺎر ﻧﻈﺮ اوﻟﯿﺎي داﻧﺶ آ ﻣﻮزان ، اﻇﻬﺎر ﻧﻈﺮ داﻧﺶ آﻣﻮزان ،ﻋﮑﺲ ، ﻓﯿﻠﻢ ، و ﺳﺎﯾﺮ اﺑﺰارﻫﺎي ﺟﻤﻊ آوري اﻃﻼﻋﺎت )
اﺷﺘﺒﺎه ﻫﺎي راﯾﺞ در ارزﺷﯿﺎﺑﯽ ﻧﻬﺎﯾﯽ :
1- ﻋﺪم اراﺋﻪ ﺗﺠﺰﯾﻪ و ﺗﺤﻠﯿﻞ داده ﻫﺎي اراﺋﻪ ﺷﺪه در ﺷﻮاﻫﺪ 2 وﻋﺪم ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﺷﻮاﻫﺪ 1 ﺑﺎ ﺷﻮاﻫﺪ 2
2- ﺷﺎﺧﺺ ﻗﺮار ﻧﺪادن اﻫﺪاف ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻣﻌﯿﺎر ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ .( اﻫﺪاف ﺷﺎﺧﺺ اﻧﺪازه ﮔﯿﺮي اﺳﺖ )وﮐﻠﯽ ﮔﻮﯾﯽ و ﺑﺪون ﻣﺴﺘﻨﺪ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﮔﯿﺮي ﮐﺮدن
اﺷﺘﺒﺎه ﻫﺎي راﯾﺞ در ﻧﻮﺷﺘﻦ ﻣﻨﺎﺑﻊ :
1- اراﺋﻪ ﻣﻨﺎﺑﻌﯽ ﮐﻪ ﻫﯿﭻ اﺳﺘﻔﺎدﻫﺎي از آن ﻧﺸﺪه اﺳﺖ . ﭘﯿﺸﻨﻬﺎد ﻣﯽ ﺷﻮد ﻓﻘﻂ ﻣﻨﺎﺑﻊ اﺳﺘﻔﺎده ﺷﺪه ﺑﻄﻮر دﻗﯿﻖ در اﯾﻦ ﻗﺴﻤﺖ آورده ﺷﻮد .
2- ﻋﺪم رﻋﺎﯾﺖ اﺻﻮل ﻧﻮﺷﺘﻦ ﻣﻨﺎﺑﻊ در ﻣﺘﻦ و ﻓﻬﺮﺳﺖ ﻣﻨﺎﺑﻊ .
3- درج ﻣﻨﺎﺑﻊ اﺳﺘﻔﺎده ﺷﺪه در ﯾﮏ ﮐﺎر ﭘﮋوﻫﺸﯽ ﯾﺎ ﻣﻘﺎﻟﻪ ﺑﻌﻨﻮان ﻣﻨﺎﺑﻊ (. اﯾﻦ ﺷﯿﻮه ﮐﺎﻣﻼ اﺷﺘﺒﺎه اﺳﺖ . )
اﺷﺘﺒﺎه ﻫﺎي راﯾﺞ در اراﺋﻪ ﭘﯿﻮﺳﺘﻬﺎ :
1- اراﺋﻪ ﻫﻤﻪ ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﻫﺎ و ﻓﺮم ﻫﺎي ﺗﮑﻤﯿﻞ ﺷﺪه
2- اراﺋﻪ ﻋﮑﺲ ﻫﺎﯾﯽ از داﻧﺶ آﻣﻮزان دﺧﺘﺮ دوره راﻫﻨﻤﺎﯾﯽ و ﻣﺘﻮﺳﻄﻪ ﺑﺪون رﻋﺎﯾﺖ ﺣﺠﺎب
3- اراﺋﻪ ﻣﺴﺘﻨﺪات اﺳﺘﻔﺎده ﻧﺸﺪه در ﻣﺘﻦ و ﻏﯿﺮ ﺿﺮوري در ﭘﯿﺸﯿﻨﻪ .
ﮔﺮوه ﺗﺤﻘﯿﻖ و ﭘﮋوﻫﺶ
اداره ﮐﻞ آﻣﻮزش و ﭘﺮورش اﺳﺘﺎن ﻗﻢ
همچنین می توانید از لینک های زیر اقدام پژوهی های آماده و کامل سایت را ببینید و دریافت نمائید :
روی لیست هر پست که خواستید در زیر کلیک کنید یا می توانید در همین صفحه همه موضوعات را مشاهده نمایید :
- لیست اقدام پژوهی های مدیر و معاون مدرسه
- لیست اقدام پژوهی های مشترک برای همه دبیران و آموزگاران و هنر آموزان
- لیست اقدام پژوهی های مشترک مربوط به مشکلات آموزشی تربیتی رفتاری دانش آموزان
- لیست اقدام پژوهی های آموزگاران اول ابتدایی
- لیست اقدام پژوهی های آموزگاران دوم ابتدایی
- لیست اقدام پژوهی های آموزگاران سوم ابتدایی
- لیست اقدام پژوهی های آموزگاران چهارم ابتدایی
- لیست اقدام پژوهی های آموزگاران پنجم ابتدایی
- لیست اقدام پژوهی های آموزگاران ششم ابتدایی
- لیست اقدام پژوهی های معاونان اجرایی مدارس
- لیست اقدام پژوهی های مشاور مدارس
- لیست اقدام پژوهی های معاون و مربی پرورشی
- لیست اقدام پژوهی های آموزگار چندپایه
- لیست اقدام پژوهی های دبیر و معلم و مربی ورزش
- لیست اقدام پژوهی های مخصوص درس هدیه ها و پیام های آسمانی و درس دینی
- لیست اقدام پژوهی های مخصوص درس مطالعات و علوم اجتماعی و دبیر علوم اجتماعی
- لیست اقدام پژوهی های مخصوص درس فیزیک و دبیر فیزیک
- لیست اقدام پژوهی های مخصوص درس ریاضی و هندسه و دبیر ریاضی و هندسه
- لیست اقدام پژوهی های مخصوص درس ادبیات فارسی و دبیر ادبیات فارسی و زبان فارسی
- لیست اقدام پژوهی های مخصوص درس هنر - دبیر هنر - آموزگار هنر
- لیست اقدام پژوهی دبیر و درس تاریخ
- لیست اقدام پژوهی درس جغرافیا و دبیر جغرافیا
- لیست اقدام پژوهی دبیر و آموزگار علوم تجربی و درس علوم تجربی
- لیست اقدام پژوهی ها مخصوص دبیر کار و فناوری و حرفه و فن
- لیست اقدام پژوهی مخصوص دبیر زبان و درس زبان انگلیسی
- لیست اقدام پژوهی مربی بهداشت مدارس
- لیست اقدام پژوهی آموزگار و دبیر استثنائی
- لیست اقدام پژوهی دبیر شیمی
- لیست اقدام پژوهی های دبیر آمادگی دفاعی
- لیست اقدام پژوهی هنر آموز کامپیوترو گرافیک
- لیست اقدام پژوهی معلم زیست و بهداشت
- لیست اقدام پژوهی دبیر زیست شناسی
- لیست اقدام پژوهی دبیر فلسفه
- لیست اقدام پژوهی مسئول مجتمع ورزشی
- لیست اقدام پژوهی سرپرست کارگاه
- لیست اقدام پژوهی خدمتگزار و مستخدم مدرسه
- لیست اقدام پژوهی آموزشیار نهضت
- لیست اقدام پژوهی هنر آموز حسابداری
- لیست اقدام پژوهی هنر آموز نقشه کشی
- لیست اقدام پژوهی های مشترک برای همه دبیران و آموزگاران و هنر آموزان
منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان -- صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: یکشنبه 17 فروردین 1399 ساعت: 18:45 منتشر شده است