200 - اقدام پژوهی چگونه مشکل بی انضباطی و عدم تمرکز دانش آموز بیش فعال را برطرف نمایم ؟

نمونه کامل اقدام پژوهی در باره دانش آموز بیش فعال ( بی انضباطی و عدم تمرکز )
معرفی :
اقدام پژوهی چگونه توانستم مشکل بی انضباطی و عدم تمرکز علیرضا دانش آموز بیش فعال پایه ... را برطرف نمایم ؟ - مناسب برای همه مقاطع - بصورت ورد و قابل ویرایش - تعداد صفحات بیست و شش صفحه ، قیمت 10000 (ده هزار تومان) تومان
فهرست مطالب و چکیده و فایل کامل پی دی اف در زیر امده است :
چکیده
از آنجا که مسأله اخلاق و تربیت از نظر اجتماعی و آموزشی و از دیدگاه دین مبین اسلام بسیار مورد اهمیت می باشد و اینجانب نیز نسبت به این موضوع حساسیت خاص خصوصاً در زمینه ی دانش آموزان داشته ام . پس از آغاز سال تحصيلي و ورود به کلاس يكي از دانش آموزان را را از نظر نظم و انضباط ضعیف و کم انگیزه دیدم و برخی کارهای غیر هنجار از جمله بیش فعالی ، بی انگیزگی در یادگیری و بی حوصلگی در تحمل کلاس و . . . را در مورد او مشاهده می نمودم. ، بر آن شدم تا منشأ این مشکلات را پیدا کنم. و در این راه از راه های متفاوتی استفاده کردم و اقداماتی انجام دادم گرفتن آزمون هایی در زمان وضع نامطلوب و مطلوب، گرفتن نظر همكلاسي هايش در هر دو شرایط، نظرخواهی از همکاران و مدیریت به طریقه پرسشنامه در رابطه با این موضوع، و کمک گرفتن از والدین این دانش آموز و با توجه به شواهد موجود و وقت اندکی که در این راه در اختیار داشتم شروع به کار کردم برای اعتباریابی این پروژه از وجود همکاران، دانش آموزان، اولیاء بهره بردم.
براي اينكه انسان بتواند در اجتماع زندگي كند بايد رفتار اجتماعي را بياموزد به اين معني كه رفتارش بايد مورد قبول اجتماع باشد . يكي از راههاي اجتماعي شدن و مورد قبول قرار گرفتن رعايت انضباط و مقرراتي است كه در اجتماع حكمفرماست . مقررات و قوانيني انضباطي رفتار را تحت كنترل درمي آورد و چون اين كنترل اغلب مانع انجام خواسته هاي كودكان مي شود ، گاهي موجب خشم و عصبانيت آنها مي گردد . در تعليم و تربيت كودكان انضباط هميشه مورد توجه بوده ، ولي در اينكه اين انضباط چگونه بايد باشد و چگونه مي توان آن را آموزش داد عقايد متفاوت است . «هدف از انضباط اين است كه كودك را قادر به سازش با قوانين و مقرراتي كه فرهنگ يك گروه پذيرفته است بنمايد ، به طوري كه رفتار خود را با توقعات و خواستهاي گروه اجتماعي كه در آن زندگي مي كند هماهنگ نمايد» (بدري مقدم ، 1379)
از این رو بنده تصمیم گرفتم در سال تحصیلی اخیر درباره مشکل بی انضباطی علیرضا و عدم توجه او به درس که احتمالا از بیش فعال و عدم توجه او سرچشمه گرفته بود به پژوهش بپردازم.
فهرست مطالب
فعال کردن دانش آموزدر مدرسه یا مسئولیت دادن به وی
ارزشيابي تاثير اقدام جديد وتعيین اعتبار
علل ایجاد اختلال بیش فعالی - کم توجهی
صدمات و اختلال مغزی و تفاوت های ساختاری
به هم خوردن توازن شیمیایی - عصبی
سه نوع درمان برای این اختلال وجود دارد که اغلب ترکیبی از هر سه برای بیمار به کار می رود.
پیشنهادات لازم برای اجرای طرح عبارتنداز:
بيش فعالي درمان نشده چه خطراتي به همراه دارد ؟
نكات مورد توجه براي والدين كودكان مبتلا به اختلال نقص توجه –بيش فعالي
برای اطمینان شما :
فایل پی دی اف این اقدام پژوهی را فقط برای مشاهده و بصورت پی دی اف در زیر قرار داده ایم . ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید و در صورت رضایت می توانید فایل ورد و قایل ویرایش این اقدام پژوهی را بصورت خرید انلاین و به قیمت فقط ده هزار تومان از لینک خرید آن دریافت نمائید . ابتدا فایل پی دی اف :
در صورت مشاهده و رضایت ، فایل ورد این اقدام پژوهی را با قیمت مناسب ده هزار تومان از دکمه پرداخت زیر دریافت نمائید.
راهنمای خرید : برای خرید انلاین ابتدا بر روی لینک خرید زیر کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید و دانلود سایت علمی و پژوهشی اسمان شوید .و فایل را بصورت مستقیم خرید و دانلود نمائید. لینک خرید :
همچنین می توانید از اقدام پژوهی های مشترک زیر نیز استفاده کنید :
برای مشاهده و خرید هرکدام روی آنها کلیک کنید :
شماره 4 : اقدام پژوهی چگونه مي توانم پرخاشگري را در محمد برطرف سازم ؟
شماره 6 : اقدام پژوهی چگونه توانستم با روش تدريس مبتني بر فناوری اطلاعات ( IT ) اختلالات يادگيري سمانه راحل کنم .
شماره 10 : اقدام پژوهی راههاي مقابله با ترس و اضطراب در دانش آموز
شماره 11 : اقدام پژوهی بررسی علل گستاخی برخی دانش آموزان در برابر معلم
شماره 12 : اقدام پژوهی چگونه توانستم اضطراب فاطمه را در کلاس از بین ببرم؟
شماره 13 : اقدام پژوهی چگونه توانستم مشکل گوشه گیری فاطمه را برطرف نمایم
شماره 14 : اقدام پژوهی چگونه توانستم ضعف درسی دانش آموزانم را بهبود بخشم
شماره 18 : اقدام پژوهی چگونه از رفتارهای نامطلوب دانش آموزان جلوگیری کردم .
شماره 32 : اقدام پژوهی چگونه توانستم به نرگس در مشکل عدم قانونپذیری کمک کنم
شماره 34 : اقدام پژوهی چگونه می توانم یادگیری نماز را در دانش آموزانم تثبیت کنم؟
شماره 35 : اقدام پژوهی چگونه توانستم ناسازگاری دانش آموز س .م رابرطرف کنم.
شماره 36 : اقدام پژوهی چگونه می توانم مشکل افسردگی دانش آموز فاطمه را حل کنم.
شماره 39 : اقدام پژوهی چگونه انزوا وگوشه گیری علی را برطرف کنم؟
شماره 47 : اقدام پژوهی چگونه توانستم رفتارهای نادرست و ناشایست دانش آموز پایه اول ابتدایی ام را اصلاح کنم ؟
شماره 53 : اقدام پژوهی چگونه خصلت احترام به شخصیت همدیگر و روابط مرسوم اجتماعی را در دانش آموزان پایه پنجم نهادینه سازم
شماره 62 : اقدام پژوهی چگونه توانستم با طرح سوالات جذاب و کاربردی در افزایش سطح یادگیری دانش آموزانم موثر باشم
شماره 63 : اقدام پژوهی چگونه توانستم اختلال بی اعتنایی مقابله ای را در یکی از دانش آموزانم رفع نمایم .
شماره 66 : اقدام پژوهی چگونه رفتارهای نادرست و پرخاشگرایانه مجید را در کلاس اصلاح کردم
شماره 72 : اقدام پژوهی چگونه توانستم فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در بین دانش آموزان در جهت پیشبرد یادگیری هر چه بیشتر ترویج دهم .
شماره 74 : اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش اموزان را به نماز و فرائض دینی جذب نمایم .
شماره 89 : اقدام پژوهی چگونه توانستم کلاس بانشاطی داشته باشم؟
شماره 94 : اقدام پژوهی چگونه می توانم لکنت زبان دانش آموزم را بر طرف نمایم.
شماره 97 : اقدام پژوهی چگونه می توانیم ترس سامان ازآموزگار و کلاس درس را کاهش دهیم و شاید نهایتاً به طور کامل از بین ببریم
شماره 101 : اقدام پژوهی چگونه توانستم مشکل کم رویی و عدم اعتماد به نفس را در شبنم حل نمایم
شماره 102 : اقدام پژوهی چگونه توانستم در کودک بازمانده از تحصیل ایجاد انگیزه کنم .
شماره 103 : اقدام پژوهی چگونه توانستم وضعیت درسی دانش آموزان ضعیف کلاسم را بهبود بخشم
شماره 108 : اقدام پژوهی چگونه می توانم با طرح سوالات جذاب و کاربردی در افزایش سطح یادگیری دانش آموزانم موثر باشم
شماره 114 : اقدام پژوهی چگونه مي توانم ناهنجاريهاي رفتاري دانش آموز طلاقم را كاهش يا از بين ببرم .
شماره 115 : اقدام پژوهی چگونه توانستم مشكل ناخن جويدن دانش آموز كلاس چهارم را درمان نمايم.
شماره 116 : چگونه توانستم حواس پرت شاهرخ را در کلاس متمرکز کنم ؟
شماره 125 : چگونه توانستم باور های مذهبی را در دانش آموزان شکوفا ساخته و از رخنه کردن تهاجم فرهنگی در دانش اموزان جلوگیری کنم؟
شماره 133 : اقدام پژوهی چگونه توانستم اعتماد به نفس محمد امین دانش آموز پایه اول را بالا ببرم ؟
شماره 138 : چگونه توانستم رفتارهاي نامطلوب دانش آموزان را با استفاده از روش هاي نوين تدريس همیاری ، رویدادی ، ساخت گرایی و ایجاد انگیزش بهبود بخشم .
شماره 139 : چگونه توانستم تمركز حواس را در دانش آموزان پايه سوم بهبود بخشم ؟
شماره 141 : چگونه توانستم کیانا را به درس و مدرسه و ماندن در کلاس علاقه مند نمایم ؟
شماره 142 : چگونه توانستم علاقه دانش آموزان مدرسه را به مطالعه و كتابخواني علاقه مند كنم؟
شماره 143 : اقدام پژوهی چگونه توانستم اختلال رفتاری لجبازی و خودنمایی را در علیرضا دانش آموز پایه از بین ببرم؟
شماره 145 : چگونه توانستم دانش آموزان پایه سوم را به خواندن نماز علاقه مند سازم ؟
شماره 149 : اقدام پژوهی چگونه توانستم اعتماد به نفس مبينا دانش آموز کلاس دوم را تقويت نمايم ؟
شماره 153 : اقدام پژوهی چگونه توانستم مشکلات اخلاقی رفتاری زهرا را بر طرف کنم؟
شماره 155 : اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموز امیر حسین را در غلبه بر مشکل لکنت زبانش یاری کنم؟
شماره 157 : اقدام پژوهی چگونه توانستم مشکل انزوا طلبی و گوشه گیری یکی از دانش آموزانم را برطرف نمایم؟
شماره 166 : اقدام پژوهی چگونه توانستم مشكل دانش آموزم را در رابطه با گوشه گيري حل كنم؟
شماره 168 : اقدام پژوهی چگونه توانستم استرس و اضطراب را در علی برطرف سازم .
شماره 189 : اقدام پژوهی چگونه مي توانم ناهنجاريهاي رفتاري (يكتا) دانش آموز طلاقم را كاهش يا از بين ببرم؟
شماره 190 : اقدام پژوهی چگونه توانستم اضطراب و ترس دانش آموز پایه دوم را از بین برده و مصرف قرص آرامبخش را دروی متوقف سازم
شماره 230 : اقدام پژوهی چگونه توانستم کلاس درسم را با نشاط ساخته و در تحقق ایجاد مدرسه زندگی کوشا باشم؟
شماره 240 : اقدام پژوهی چگونه توانستم مشکل ناخن جویدن و استرس را در یکی از دانش آموزانم بهبود بخشم ؟
شماره 251 : اقدام پژوهی چگونه توانستم مشکل تقلب در امتحان را در دانش آموزانم کاهش دهم .
شماره 253 : اقدام پژوهی چگونه توانستم خواندن و نوشتن را در دانش آموز دیر آموزم تقویت کنم .
شماره 254 : اقدام پژوهی چگونه توانستیم دانش آموزان بیش فعال کلاس چهارم ابتدایی را شناسایی و درمان کنیم
شماره 265 : چگونه توانستم با مشکل خودخواهی و غرور مینا مقابله کنم و او را با دوستان خود سازگار سازم؟
شماره 269 : اقدام پژوهی چگونه توانستم با تقویت حس مشارکت پذیری مشکل گوشه نشینی و انزوا طلبی امیرمحمد را بر طرف کنم
شماره 281 : اقدام پژوهی چگونه توانستم به کمک ارائه برنامه درسی قوی وهمکاری اولیاء سطح علمی دانش آموزانم را بالا ببرم
شماره 282 : اقدام پژوهی چگونه توانستم لجاجت اسرا را کاهش دهم ؟
شماره 287 : اقدام پژوهی چگونه توانستم مشکل گوشه گیری یکی از دانش آموزان به نام سونیا را برطرف کنم .
شماره 300 : اقدام پژوهی چگونه توانستم اضطراب یکی از دانش آموزان را با روش های تلفیقی کاهش و آن را برطرف سازم
ادامه اقدام پژوهی های مشترک از لیست زیر :
( توجه)
همچنین می توانید لیست کامل ودسته بندی شده بیش از430 اقدام پژوهی دسته بندی شده برای دبیران وآموزگاران ومدیران ومعاونان مدرسه وهنرآموزان را از لینک زیرمشاهده کنیدوبه سایرهمکاران اطلاع دهید-باتشکر: (بر روی لینک زیر کلیک کنید )
منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان -- صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: جمعه 09 بهمن 1394 ساعت: 12:00 منتشر شده است
برچسب ها : اقدام پژوهی,اقدام پژوهی بصورت ورد,اقدام پژوهی دانش اموز بیش فعال,اقدام پژوهی کودک بیش فعال,اقدام پژوهی درباره دانش آموز بیش فعال,اقدام پژوهی آموزگار,اقدام پژوهی دبیر,اقدام پژوهی معلم,اقدام پژوهی ابتدایی,اقدام پژوهی متوسطه اول,اقدام پژوهی مشکل بی انضباطی دانش آموز بیش فعال,اقدام پژوهی عدم تمرکز دانش آموز بیش فعال,اقدام پژوهی رایگان doc,اقدام پژوهی در مقطع ابتدایی pdf,اقدام پژوهی پایه اول ابتدایی,اقدام پژوهی pdf,سایت اقدام پژوهی,سایت اقدام پژوهی فرهنگیان,مقاله اقدام پژوهی,موضوعات اقدام پژوهی,