تحقیق و پروژه رایگان - 549

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

نیوز گروپ پدیده ای نا آشنا

بازديد: 175

نیوز گروپ پدیده ای نا آشنا

 ارتباط از طريق اينترنت دو صورت كلي دارد : ارتباط همزمان ( Realtime ) و ارتباط غير همزمان ( Non Realtime ). تقريبا همه كاربران اينترنت تجربياتي را در زمينه اين دو نوع ارتباط دارند. اتاقهاي گپ و كنفرانسهاي اينترنتي ، نمونه هايي از ارتباطات همزمان هستند و پست الكترونيكي ، انجمن ها و تالار هاي گفتگو يا همان فوروم ها ( Forums ) ، گروههاي خبري ( NewsGroup ) ، صفحه هاي پيغام ، نمونه هايي از روشهاي ارتباطي غير همزمان هستند.
سايه نيوزگروپ ها در ايران كمي سنگين است. كمبود اطلاعات و ظاهر معمولي اين پروتكل اينترنت باعث شده كه افراد بسيار كمي از نيروي فراوان نهفته در يوزنت (
Usenet ) استفاده كنند. تا آنجا كه مراكز اينترنت معدودي پيدا مي شود كه اين پروتكل را به كاربران خود ارائه كنند. با همه اين كمبودها ، قدرت نيوزگروپ ها در ارتباطات را نمي شود پنهان كرد. اكثر كاربران نيوزگروپ ها علاقه اي به آموزش و ترويج اين سرويس اينترنت ندارند ، دليلي منطقي دارند. نمي خواهند بلايي كه بر سر چت و چت روم ها آمد ، با همگاني شدن ، بر سر نيوزگروپ ها هم بيايد. در حال حاضر نيوزگروپ پديده اي حرفه اي است كه افراد حرفه اي ( Professional ) در كامپيوتر و شبكه و امنيت شبكه بيشتر از آن استفاده مي كنند.
نيوزگروپ و پروتكل آن ، يوزنت (
NNTP Protocol ) ، بسيار شبيه تالارهاي گفتگو ( Forums ) در وب است . در اصل فوروم ها ، شكلي از همان گروههاي خبري است كه در قالب وب گنجانده شده اند. در تعريف يوزنت مي توان آن را مانند هزاران هزار تابلوي اعلانات ( Billboard ) فرض كرد كه هر كس كه عضو آن تابلو اعلانات باشد ميتواند صحبت ، سئوال ، جواب يا مطلب خود را به آن تابلو سنجاق كرده تا بقيه افراد آن را خوانده و احتمالا جواب دهند. هر چند كه در مورد اين مطلب به شدت توصيه شده است كه براي تشريح گروههاي خبري از عبارات تابلوي اعلانات يا BBS ها استفاده نشود چرا كه اين كار مثل اين است كه موتورسيكلت هوندا را مثل روروك بچه ها در نظر گرفت. قدمت و تاريخچه يوزنت و گروههاي خبري بيشتر از وب است و تقريبا قبل از به وجود آمدن وب در اينترنت ، بعد از پست الكترونيكي ( E-mail ) محبوبترين و پراستفاده ترين پروتكل يا سرويس در اينترنت بوده است.

امروزه گروههاي خبري بيشتر در زمينه هايي مثل بحث و گفتگو در زمينه مسائل سياسي ، اقتصادي ، بازرگاني ، سهام و بورس ، تكنولوژي و كامپيوتر ، شبكه ، امنيت شبكه ، ورزش ، هنر و پزشكي مورد استفاده قرار مي گيرند كه تقريبا تمام مباحث موجود در دنياي امروز را شامل مي شوند. گسترش بسيار زياد گروههاي خبري در همه جاي دنيا باعث شده كه اگر شما يك سئوال يا يك مطلب را به يك گروه خبري خاص و نيمه معروف ارسال ( POST ) كنيد در كمتر از يك دقيقه حداقل 5 پاسخ ( زيرنويس يا Reply ) براي نوشته شما از سراسر جهان ارسال مي شود. و اين موضوع تقريبا يوزنت را به پروتكلي همزمان ( Realtime ) براي ارتباط تبديل كرده است. متاسفانه اكثر مراكز اينترنت در ايران فقط دو پروتكل پست الكترونيكي ( E-mail ) و وب ( World Wide Web ) را به كاربران عرضه مي كنند و تعداد بسيار كمي هستند كه پروتكل NNTP يا همان يوزنت را ارائه مي دهند. اما از آنجايي كه در اينترنت همه چيز هست ( از شير مرغ تا جان آدميزاد ! ) ، سرورهايي هستند كه اين امكان را براي شما به ارمغان مي آورند و احتياجي به درخواست اين سرويس از ISP خود نداريد. و مانند همه ي چيزهاي ديگر در اينترنت به دو صورت رايگان ( FREE ) و هزينه بر ( By Payment ) وجود دارند. كافيست كه كليدواژه اي مثل " Free NNTP Server " يا " Free Newsgroup " را در جستجوگرهايي مانند ياهو يا گوگل جستجو كنيد و ليستي از تعداد زيادي ميزبان كه اين سرويس را به طور رايگان يا غير رايگان به شما ارائه مي دهند ، دريافت كنيد.

براي خواندن و استفاده از گروههاي خبري احتياج به نرم افزار خبرخوان داريد ، مانند احتياج به نرم افزار براي ارسال و دريافت ايميل هاي خود ، همچون Outlook يا Opera mail . Ms Outlook علاوه بر اينكه نرم افزاري براي كار با ايميل است ، توانايي كار با گروههاي خبري را نيز دارد. كافيست كه در هنگام ساخت يك Account جديد ، نوع اكانت را News Account انتخاب كرده و اطلاعات مورد نياز را براي آن وارد كنيد.
به طبع همانند همه چيز در اينترنت ، گروههاي خبري نيز براي خود سلسله مراتب و تشكيلاتي دارند ! سلسله مراتبي كه سالها پيش براي گروههاي خبري تدوين شد ، هنوز وجود دارد و بيگ 7 (
Big 7 ) ناميده مي شود. هفت سلسله مراتب زير ، حاوي بيشترين ترافيك گروههاي خبري هستند :

alt. : اين سلسله مراتب به هر موضوعي كه در دنيا قرار دارد مربوط مي شود و به عنوان سلسله مراتب " ياغي " يا همان Alternative شناخته شده است.

comp. : اين سلسله متشكل از گروههاي خبري است كه با كامپيوتر كار مي كنند.
misc. : اين سلسله متنوع است و همه چيز را شامل مي شود.

news. : كوچكترين سلسله مراتب است كه حاوي تعداد انگشت شماري از گروههاي خبري است كه با موضوعات مربوط به يوزنت و خود گروه خبري سروكار دارند.

rec. : گروههاي خبري اين سلسله حاوي خلاقيت و مطالب مربوط به آن هستند.
sci. : متشكل از گروههاي خبري با موضوعات مختلف علمي است.

soc. : حاوي گروههاي خبري است كه موضوعات اجتماعي را دربر مي گيرد.
talk. : در گروههاي خبري اين سلسله در مورد هر چيزي مي توان صحبت كرد.
اگر دقت كرده باشيد ، به جاي هفت گروه خبري ، هشت گروه خبري بيان شد. سلسله مراتب
alt. بخشي از هفت سلسله مراتب اصلي نيست هر چند كه امروزه alt. بزرگترين سلسله مراتب در يوزنت است. مثلا گروه خبري news.announce.newgroups يا news.announce.newusers براي افراد تازه وارد در يوزنت است و مطالب بسيار مفيدي را ارائه مي دهند.

و خلاصه اينكه يوزنت و گروههاي خبري هرچند كه كم-كاربرد و سخت-كاربرد است اما نيروي اطلاعاتي فراواني در خود دارد. از هيچ چيز سالمي در دنياي امروز عقب نمانيد ، همين امروز يوزنت ( NNTP ) را به خانه خود دعوت كنيد.

 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: یکشنبه 09 اسفند 1394 ساعت: 8:59 منتشر شده است
نظرات(0)

تحقیق درمورد کار با مولتی متر

بازديد: 257

تحقیق درمورد کار با مولتی متر   


 
ممکن است که ترس از برقگرفتگی و یا هر حادثه ای دیگر سدی برای کنجکاوی شما گردد. اما در واقع چنین نیست . با رعایت کردن کلیه نکات ایمنی بی شک شما نیز می توان از لذت کشفیات جدید و یا حتیشنیدن صدای یک بوق ساده که ساخته دست خود شماست برخوردار گردید.

مولتی متر: مولتی متر ها امروزه در انواع مختلف دیجیتالی با قابلیت های متفاوت در بازار یافتمی شود. برای شروع بد نیست با ساده ترین آن "مولتی متر selector ی " کار خود راآغاز کنیم. در شمای کلی این دستگاه یک صفحه مدرج به همراه یک selector مشاهده میکنید. همانطور که از اسم آن مشهود است این دستگاه برای اندازگیری کمیت هایی ماننداختلاف پتانیسل- مقاومت- جریان طراحی گردیده و برای استفاده از selector دستگاه بهترتیب بر روی واژه های volt- ohm – ampere کمک گرفته می شود.


لازم بهتذکر است روی دسته سلکتور نشانگری مو جود است که تعیین کننده دامنه کاری دراندازگیری های شما می باشد.
این دستگاه نیز مانند هر سیستم دیگری دارای دوترمینال آند و کاتد می باشد. برای استفاده صحیح از دستگاه بایستی سیم مشکی را بهترمینال منفی و سیم قرمز را به ترمینال مثبت متصل کنید. حال دکمه power دستگاه رازده و هر نوع اندازگیری را می توانید شروع کنید.

حال فرض می کنیم که مقاوتیرا که می خواهیم آزمایش کنیم 100 اهم باشد. با تو جه به اینکه سلکتور روی 1*R ایستاده عقربه عدد 100 را نشان میدهد و چنانچه رنگهای روی مقاومت پاک شده باشند درخواهیم یافت که مقاومت ما 100 اهمی است ولی اگر مقاومت ما از 5 کیلو اهم بیشتر باشدعقربه تقریبا روی علامت بینهایت می ایستد و ما در این مبنا نمی توانیم مقدار مقاومترا بخوانیم . از این رو سلکتور را روی R*10 قرار میدهیم.
R*10
به این معنی استکه اگر عقربه هر عددی را نشان دهد آن عدد باید ضربدر 10 شود تا مقدار اصلی مقاوت رابتوانیم بخوانیم.

به عنوان مثال اگر مقاومت ما 10 کیلو اهم باشد عقربه روییک کیلو اهم می ایستد و اگر یک کیلو را ضربدر 10 کنیم مقدار اصلی مقاومت که همان 10کیلو اهم است به دست می آید. در این ردیف Range یا مبنا نیز بیشتر از 50 کیلو اهمرا نمی توان خواند. پس اگر مقاومت ما از این مقدار بیشتر باشد باید سلکتور را روی R*100 قرار دهیم و همانطور مانند قبل هر چه عقربه نشان داد باید این دفعه ضربدر 100کنیم.

مطلبی را که باید یاد آور شویم این است که هر وقت ما مبنا و یا رنج رادر قسمت آزمایش مقاومتها عوض کنیم باید عقربه را "میزان" یا Adjust کنیم.

طریقه میزان کردن عقربه(calibration):
به این ترتیب است که اگرسلکتور را روی RX قرار دادیم باید دو سیم اهم متر را به هم وصل کنیم. در این صورتعقربه منحرف می شود و باید روی عدد صفر بایستد. چون مقاوتی بین دو سیم اهم متر وجودندارد. ولی اگر اینطور نشد باید عقربه را با ولومی که سمت راست اهم متر با علامتاهم نشان داده شده میزان کنیم تا روی عدد صفر بی حرکت بماند و بعد مقاومت مورد نظررا آزمایش می کنیم .

حال به قسمت ولتاژها می پردازیم:
ابتدا از ولتاژمستقیم DC.V شروع می کنیم. همانطور که میبینید این قسمت دارای شش مبنای اندازگیریاست که از 0.25 ولت تا 1000 ولت مستقیم را می تواند اندازه بگیرد. طرز کار این قسمتنیز تقریبا مانند اهم است یعنی اگر سلکتور را روی 10 ولت قرار دهیم دستگاه ماحداکثر تا 10 ولت را می تواند نشان دهد.
این طبقه بندی اعداد را روی صفحه قسمتیکه سه طبقه عدد قرار داردمی توانید ببینید. سمت چپ مدار نیز با DC.V و میلی آمپرمشخص شده . حال اگر شما خواسته باشید که یک باتری و یا منبع تغذیه جریان مستقیم راآزمایش کنید باید سیم مثبت دستگاه را به مثبت منبع تغذیه و سیم منفی دستگاه را بهمنفی منبع تغذیه وصل نمایید. اگر چنانچه باتری شما به عنوان مثال شش ولت است بایدسلکتور را روی عدد 10 قرار دهید. در این صورت عقربه عدد 6 را نشان می دهد ولی اگرباتری شما از 10 ولت بیشتر و از 50 ولت کمتر بود باید سلکتور را روی عدد 50 قرارداد و چنانچه بیشتر بود روی 1000 ولت.

برای اندازگیری جریان مستقیم نیزمانند ولتاژ عمل میکنیم . یعنی اگر سلکتور را روی عدد 0.5 قرار دهیم دستگاه حداکثرتا 0.5 میلی آمپر میتواند اندازه بگیرد و اگر روی 10 باشد حداکثر 10 میلی آمپر وچنانچه روی 250 باشد تا 250 میلی آمپر.

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: یکشنبه 09 اسفند 1394 ساعت: 8:57 منتشر شده است
برچسب ها : ,,
نظرات(0)

· چند بار تا به حال دوده خفه کننده ماشین‌ها را در خیابان دیده‌اید؟

بازديد: 73

 

 

·         چند بار تا به حال دوده خفه کننده ماشین‌ها را در خیابان دیده‌اید؟

 

·         چرا در روز روشن آسمان آبی را نمی‌بینید؟

 

·         فوران دوده از کارخانجات صنعتی چه فوایدی دارد؟

 

·         پناهگاه بیماران تنفسی در شهر آلوده کجا می‌تواند باشد؟

 

این آلودگی هواست که طبیعت زیبا را در خود گم می‌کند و زندگی سالم را نه تنها از انسان‌ها بلکه از تمام موجودات سلب می‌کند.

 

 موضوع چیست؟

 

ازن که جز اصلی مه دود است، گازی است که از ترکیب اکسید نیتروژن و هیدروکربنها در حضور نور آفتاب بوجود می‌آید. در اتمسفر ، ازن بطور طبیعی به صورت لایه‌ای که ما را از اشعه ماورای بنفش محافظت می‌کند، وجود دارد. ولی زمانی که در سطح زمین تولید شود، کشنده است.

 

 

 

 

 از کجا می‌آید؟

 

اتومبیلها ، کامیونها و ... یکی از اصلی ترین منابع ازن هستند. در سال 1986 مقدار حیرت انگیز 6.5 میلیون تن هیدروکربنهای مختلف و 8.5 میلیون تن اکسیدهای نیتروژن توسط خودروهای موتوری وارد هوا شدند. نیروگاهها ، کارخانه‌های شیمیایی و پالایشگاههای نفت نیز سهم بزرگی در همین مساله دارند و نیمی از انتشار هیدروکربنها و نیتروژن در کشور آمریکا مربوط به آنهاست. 

 

 

 

 

 خطر مه دود

 

صدمات ریوی ناشی از هوای آلوده به ازن ، خطری است که هر 3 نفر از 5 نفر با آن روبرو هستند. اکثر مردم نمی‌دانند که مه دود به غیر از انسان به سایر موجودات زنده هم آسیب می‌رساند. مه دود ازنی مسئول صدمات زیاد به درختان کاج و نابودی محصولات کشاورزی در بسیاری از مناطق کشاورزی است.

 

 هوای آلوده چیست؟

 

هر ماده‌ای که وارد هوا شود ، خواص فیزیکی ، شیمیایی و زیستی آن را تغییر می‌دهد و به چنین هوای تغییر یافته هوای آلوده گویند.

 

 زباله‌های موجود در هوا

 

هوای شهرها دارای یک ترکیب از گازهای آلوده کننده می باشد .گازهای کشنده ناشی از کارخانجات با دوده ، اکسید نیتروژن ،مونوکسید کربن و سرب اگزوز ماشینها ترکیب می شود.

 

 عوامل آلوده کننده هوا

 

 

·         عوامل طبیعی :

فوران های شدید آتشفشان , وزش توفان , بادهای شدید و گازها و ذراتی را وارد می‌کنند و سبب آلایش آن می‌شوند.

 

·         فعالیت انسان :

کارخانجات صنعتی ، کشاورزی ، شهرسازی ، وسایل گرمازا ، نیروگاهها ، وسایل نقلیه و ... از عوامل آلوده کننده هوا هستند.

 

 مواد آلوده کننده هوا

 

·         مونوکسید کربن :

گاز سمی مونوکسید کربن بطور عمده مربوط به خودروهایی است که مصرف سوخت آنها بنزین می‌باشد. این خودروها مقدار زیادی گاز CO را از طریق لوله اگزوز وارد هوا می‌کنند.

 

·         دی اکسید گوگرد :

عمدتا مربوط به نفت کوره (نفت سیاه) است که در بعضی صنایع و تاسیسات حرارت مرکزی و تولید نیرو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

 

دی اکسید گوگرد

 

 

·         اکسیدهای نیتروژن دار:

بطور عمده مربوط به نفت کوره ، گازوئیل و مقدار کمتری مربوط به مصرف بنزین و نفت سفید است.  

 

 

 

 

·         هیدروکربن‌های سوخته نشده:

عمدتا مربوط به خودروهایی است که بنزین مصرف می‌کنند. نفت کوره و گازوئیل در این مورد سهم کمتری دارند.

 

·         ذرات ریز معلق :

به طور عمده از سوختن نفت کوره حاصل می‌شود.

 

·         برمید سرب :

در نتیجه مصرف بنزین در موتور اتومبیل‌ها حاصل می‌شود.

 

·         سایر ترکیبات سربی :

بنزین خودروها اغلب دارای ماده‌ای به نام تترا اتیل سرب است، که به منظور روان کردن کار سوپاپ‌ها و بهسوزی بنزین به آن اضافه می‌شود. این ماده هنگام سوختن بنزین باعث پراکنده شدن ذره‌های جامد و معلق ترکیبات سرب در هوا می‌شود که هم سمی‌اند و هم به صورت رسوب‌های جامد وارد دستگاه تنفسی می‌شوند.

 

 

فلوئورید سرب

 

 

 بالا ، بالا ، بالاتر

 

در جایی دور ، بالای سر ما ، لایه نامرئی و ظریفی از ازن وجود دارد که ما از تشعشعات خطرناک ماورای بنفش خورشیدی محافظت می‌کنند. لایه ازن قرنهاست که آنجا بوده است.

 

 ... و دورتر

 

ولی اکنون انسان این سپر محافظ را از بین می‌برد. کلرو فلوئورو کربنها (CFCS) ، هالونها (halons) ) و سایر مواد شیمیایی مصنوعی ، در 10 تا 50 کیلومتری بالای سر ما شناورند. آنها تجزیه شده و ملکولهایی آزاد می‌کنند که ازن را از بین می‌برد.

 

CFC  ها چه چیزهایی هستند؟

 

CFC ها موادی هستند که صدها مصرف گوناگون دارند. زیرا آنها تقریبا غیر سمی و مقاوم در برابر شعله بوده و به راحتی تجزیه نمی‌شوند. به خاطر چنین پایداری ، آنها تا 150 سال باقی خواهند ماند. گازهای CFC به آرامی تا ارتفاعات 40 کیلومتری صعود کرده و در آنجا تحت نیروی عظیم تشعشعات ماورای بنفش خورشید شکسته شده و عنصر شیمیایی کلر را آزاد می‌کنند. بعد از آزادی هر اتم کلر قبل از برگشت به زمین که سالها طول می‌کشد، حدود صد هزار مولکول ازن را از بین می‌برد. سه و شاید پنج درصد لایه ازن در سطح جهان تاکنون توسط گازهای CFC تخریب شده است.

 

 بعدش چی؟

 

با تخریب ازن در لایه‌های بالای اتمسفر ، کره زمین اشعه ماورای بنفش دریافت می‌کند که موجب بروز سرطان پوست ، بیماری آب مروارید چشم و تضعیف سیستم دفاعی بدن می‌شود. با نفوذ بیشتر اشعه ماورای بنفش از لایه‌های اتمسفر ، اثرات آن روی سلامتی بدتر شده ، بهره دهی محصولات کشاورزی و جمعیت ماهیها کاهش خواهد یافت و آسایش هر فرد روی این سیاره تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

 

 نگرانی روز افزون

 

اثرات زیست محیطی مقادیر عظیمی از مواد زاید خطرناک که هر ساله تولید می‌شود، موجب نگرانی بیش از پیش شده است. در سال 1983 ، 266 میلیون تن مواد زاید خطرناک تولید شده است.

 

 به هدر ندهید...

 

کشورهای پیشرفته بیش از هفتاد هزار ماده شیمیایی مختلف تولید می‌کنند که بیشتر آنها بطور کامل از نظر ایمنی آزمایش نشده‌اند. استفاده نامحتاطانه از این مواد ، مواد غذایی و آب و هوای ما را آلوده کرده و اکوسیستمهایی را که ما به آنها متکی هستیم، شدیدا تهدید می‌کند. 

 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: یکشنبه 09 اسفند 1394 ساعت: 8:54 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

تحقیق درمورداندازه گیری شعاع زمین

بازديد: 135

تحقیق درمورداندازه گیری شعاع زمین

مقدمه

در سال 240 قبل از میلاداراتوستنس (Erarosthenes) رئیس کتابخانه اسکندریه برای اولین بار شعاع زمین را اندازه گرفت. وی شنیده بود کهدر شهرسین (Syene) که امروزه به ناماسوانخوانده می‌شود. آفتاب در ظهر روز تابستان ، بطور قائم می‌تابد و امتداد شاقولی بدون سایه است، درصورتی که در همان ساعت در شهر اسکندریه که به فاصله تقریبی 772 کیلومتر از آن قرارداشت، امتداد شاغولی دارای سایه بود. وی بعد از اندازه گیری متوجه شد که در ایننقطه آفتاب با امتداد شاقولی زاویه 7 درجه و 12 دقیقه تشکیل می‌دهد.


با استفاده از روابط ساده هندسی وی توانست شعاع زمینرا به شرح زیر محاسبه کند:

تصویر

کیلومتر 38616 = (12و˚7)/˚772X360 = محیط زمین


چنانچه می‌دانیم این عدد خیلی نزدیکبه اندازه واقعی محیط زمین است (4000)km. امروزه نیز از همین روش برای محاسبه شعاعزمین استفاده می‌شود، اما برای جلوگیری از خطای پارالاکس ، به جای قراول روی بهخورشید ، به یکی از ستاره‌ها قراول می‌روند و نیز فاصله دو نقطه را زیادتر انتخاب می‌کنندتا محاسبات دقیقتر باشد.

تسطیح قطبین زمین

هر گاه قطر استوایی زمین را به De وقطر قطبی آن را به Dp نشان دهیم، تسطیح قطبین زمین F طبقرابطه زیر تعریف می‌شود:

F = (De - Dp)/De تسطیحقطبین

اندازه گيری شعاع زمين

اراتستن دانشمند  يونانی (اهل ليبی امروز) ا ولين فردی بود که توا نست شعاع زمین را اندازه گیری نماید   اندازه گیری ا وبسیار نزدیک به اندازه گیریهای امروزشعاع زمين  به کمک ماهواره ها

می باشد.

 

اراتستن بخوبی از نحوه تابش خورشيد بر نقاط مختلف   شهرهای مصر خبردار بود.

وی می دانست که در يکبار از سال-درظهر21ام ژوئن(اول تابستان)  پرتوهای موازی خورشيد به طور عمود درون چاه عميقی درesyenn جنوب مصر (اسوان امروزی) می تابد و پرتوهای نوری توسط آب کف چاه رو به بالا نيز بطور عمود نيز منعکس می گردد

 

 بنابراين وی  در اين تاريخ در شهر ا سکندريه در شمال syenne)(يک تيرک هرمی نصب نمود که سايه اش در همان لحظه بر روی زمين می افتاد  زاويه بين راستای پرتو عمودی وسايه همان زاويه بين پرتو عمودی چاه وامتداد سايه ا ست که برابر با    5 /۷ میباشد.                 

 از انجايی که      5 /۷- 50/1 دايره 360 درجه زمين است. بنابراین می توان گفت که   فاصله بین آسوان و اسکندریه (قاعده مثلت )50/1 محيط زمين خواهد بود و به عبارتی محيط زمين 50 برابر فاصله بين آسوان syeneو اسکندريه Alexsandraا ست .

اراتوستن  ابتدا فاصله بين دو شهر را اندازه گرفتD=۸۰۰km و سپس در 50 ضرب نمود و محيط زمين را بدست آورد سپس با استفاده از فرمول محيط دايره شعاع زمين را تخمين زد.

 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: یکشنبه 09 اسفند 1394 ساعت: 8:49 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

تحقیق درمو آثار فعالیت‌های انسانی در امر بیابان‌زائی

بازديد: 129

تحقیق درمو آثار فعالیت‌های انسانی در امر بیابان‌زائی

فعالیت و عملکرد انسان‌ها در امر بیابان‌زائی، شامل موارد زیر است:

الف. استفاده از پوشش گیاهی به‌طور نادرست از جمله تأمین سوخت توسط درختان، درختچه‌ها و بوته‌ها؛ چرای مفرط و خارج از ظرفیت تولیدی مراتع و همچنین چرای بی‌رویه در زمان‌های نامناسب که منجر به تضعیف مداوم منابع گیاهی و تخریب تنوع بیولوژیکی می‌گردد.ب. تبدیل عرصه‌های جنگلی و مرتعی به سایر کاربری‌ها به‌خصوص کاربری‌های کشاورزی ناپایدار.باید توجه داشت که طی ۲۲ سال گذشته، تولید غلات که بخش عمده موادغذائی کشور را تشکیل می‌دهد حداقل ۳ برابر رشد داشته که نزدیک به ۴۰ درصد این تولید در بخش دیم و در اراضی شیب‌دار و کم‌بازده صورت گرفته است، یعنی در مناطقی که تقریباً بیشترین فرسایش آبی خاکی را به همراه دارد.

اقدام‌ها

اقدام‌هائی که در راستای مبارزه با بیابان‌زائی صورت می‌گیرد، باید مبتنی بر اصول جامع توسعه، شامل: طرح‌های جامع‌نگری (تلفیقی)، توسعه پایدار، برنامه‌های بازدارنده، فعالیت‌های اصلاحی و فعالیت‌های احیائی باشد.طرح‌های جامع‌نگری: نظام‌های برنامه‌ریزی در کشور ما عموماً از دو دیدگاه بخش یا منطقه‌ای سامان گرفته‌اند. در برنامه‌ریزی بخش، موارد در قالب بخش‌های مختلف اعم از اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و یا زیربخش‌های مربوط به آن قرار می‌گیرند. برنامه چه به‌صورت بخش و چه به‌صورت منطقه‌ای وقتی می‌تواند به نتیجه مطلوب برسد که تمام اجزاء و عوامل سازنده آن به‌صورت هماهنگ، یکپارچه و جامع مورد توجه قرار گرفته باشند. جامع‌نگری در برنامه‌های توسعه مناطق خشک سبب خواهد شد تا چارچوب فعالیت‌ها و سیستم‌های بهره‌برداری از منابع با توجه به ویژگی‌های طبیعی و با توجه به ظرفیت‌ها وتنگناهای آن طراحی و تنظیم شود.توسعه پایدار: توسعه پایدار، فرآیندی است متکی بر معرفی و به‌کارگیری پیشرفت‌های تکنولوژی و تشکیلاتی که از طریق آن بتوان نیازهای حال و آینده جوامع را به‌طور مستمر و قابل قبول، تأمین کرد مشروط بر این‌که متضمن حفاظت از اراضی، منابع آب، منابع ژنتیکی گیاهی و جانوری باشد و نه تنها به محیط زیست آسیب نزند بلکه از نظر فنی، مناسب از نظر اقتصادی با ارزش و مقرون‌به‌صرفه و از نظر اجتماعی مقبول و موجه باشد. لذا رسیدن به توسعه پایدار و تحقق آن، مستلزم اتخاذ راهبرد و اقدام‌هائی نظیر: محور بودن انسان به‌عنوان مقوله توسعه پایدار؛ توجه به نیاز نسل‌های فعلی و آتی؛ حفاظت از محیط زیست؛ مبارزه با فقر؛ مشارکت جهانی در حفاظت، حمایت، اصلاح، سلامت و یکپارچگی زیست‌بوم‌ها؛ تقلیل و تعدیل الگوهای مصرف ناپایدار و انتقال تکنولوژی به منظور تقویت توان سازندگی درونی کشورها است.فعالیت‌های بازدارنده: از آنجائی‌که انسان خود در بیشتر موارد عامل عمده و اساسی در انهدام منابع خاک و تشدید روند تخریبی آن است، جلوگیری از فعالیت‌های مخرب می‌تواند به بارزترین شکل، مانع توسعه بیابان‌ها شود. دراین زمینه، عمده‌ترین فعالیت‌های بازدارنده می‌بایست آگاهی‌دهنده و ترویجی، تشویقی و تنبیهی باشد.روش‌های اصلاحی: روش‌های اصلاحی شامل فعالیت‌ها و روش‌هائی است که در جهت اصلاح روش‌های فعلی، اعم از سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و بهره‌برداری مانند: اصلاح روش‌های شخم، روش‌های آبیاری، روش‌های تناوب زراعی و اصلاح روش‌های کوددهی اعمال می‌شود.روش‌های احیائی: این روش‌ها معمولاً در مناطقی مورد استفاده قرار می‌گیرد که به‌طور جدی دچار تخریب شده‌اند و آسیب‌های وارد شده به‌حدی است که رهاسازی آنها به حالت طبیعی و به تنهائی برای احیاء شرایط اکولوژیکی آنها کفایت نمی‌کند. در این صورت مرحله بازسازی و احیاء اراضی، مستلزم اجراء پاره‌ای از پروژه‌های فنی است

 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: یکشنبه 09 اسفند 1394 ساعت: 8:47 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

ليست صفحات

تعداد صفحات : 1652

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس