اقدام پژوهی دبیر آمادگی دفاعی سوق دادن از محفوظات به کارهای عملی

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

اقدام پژوهی راهکارهای سوق دادن دانش­ آموزان از محفوظات به فعالیت­های عملی در درس آمادگی دفاعی

بازديد: 29
اقدام پژوهی راهکارهای سوق دادن دانش­ آموزان از محفوظات به فعالیت­های عملی در درس آمادگی دفاعی

راهکارهای سوق دادن دانش­آموزان از محفوظات به فعالیت­های عملی در درس آمادگی دفاعی از طریق برنامه­های مکمل و فوق برنامه

بیان مسأله:

این اقدام پژوهی آمده است تا عدد 33/8 درصدی دانش­آموزان علاقمند به درس آمادگی دفاعی و عدد 5/12 درصدی علاقه­مند به انجام برنامه­های مکمل و فوق برنامه را در وضع موجود به عدد 5/37 درصد یعنی 9 نفر علاقه­مند به درس آمادگی دفاعی و عدد 83/45 درصد یعنی 11 نفر علاقه­مند به اجرای فعالیت­های مکمل و فوق برنامه (وضع مطلوب) سوق دهد.

همچنین این اقدام پژوهی به دنبال آن است که ذهنیت دانش­آموزان، خانواده­ها و حتی معلمان را نسبت به حفظ طوطی­وار مطالب کتاب، تغییر داده و در جهت تشویق آنان به امر فعالیت­های عملی ارتقاء دهد.

ارائه اطلاعات (شواهد 1):

با استفاده از روش­های زیر اطلاعات لازم جمع­آوری گردید:

مصاحبه­های فردی با دانش­آموزان بی­انگیزه؛ 2- مصاحبه و پرسش از دانش­آموزان دیگر در مورد علاقه­ی آنان در کلاس­های دیگر؛ 3- مصاحبه با دبیران و مدیر و معاونین و مشاور آموزشگاه؛ 4- نظر سنجی کتبی از دانش آموزان در مورد علت بی­رغبتی موجود؛ 5- مشاهده­ی جوّ مدرسه و کلاس؛ 6- بازدید از کلاس­ها و مدارس دیگر؛ 7-تغییر کلی مدیریت این کلاس با کلاس­های دیگر

راه­حل­های پیشنهادی:

1) معارفه ـ چیدن کلاس به صورت گرد؛ 2) معرفی کتاب و کتاب­خوانی؛ 3) فعالیت در گروه­های کوچک و بزرگ؛ 4) بازدید علمی؛ 5) مهارت­های زندگی؛ 6) دعوت از میهمان؛ 7) ایفای نقش؛ 8) بردن بچّه­ها به محیطی غیر از کلاس؛ 9) ساختن وسایل آموزشی مانند پوستر، لوحه آموزشی و کاریکاتور؛ 10) نوشتن مقاله در راستای موضوعات درخواستی؛ 11) خواندن شعر؛ 12) گذاشتن سی­دی­های آموزشی؛ 13) مطالعه­ی آزاد و انفرادی؛ 14) طراحی سؤالات امتحانی توسط خود دانش­آموزان.

اجرای راه­حل­ها:

1) کلاس به صورت همیاری اداره شد. 2) نظر به اهمیت کتاب و کتاب­خوانی، هر جلسه، چند جلد به کلاس برده می­شد. 3) انتخاب نام گروه و اعضای آن بر عهده­ی خود دانش آموزان گذاشته شد. 4) با پیگیری و موافقت مدیریت محترم آموزشگاه و هماهنگی با مدیریت مرکز آتش­نشانی، دانش آموزان جهت آموزش و اطفای حریق و آشنایی با مراکز آتش نشانی، طرز کار ماشین آتش­نشانی به «ایستگاه آتش­نشانی شماره 6» برده شدند. 5) مهارت­هایی هم چون خودآگاهی، همدلی، تفکر خلاق و ... در کلاس کار شد. 6) در بحث «ش.م.ر» و عوامل شیمیایی، از دانش­آموزان جهت ایفای نقش عامل اعصاب، خون، تاول­زا، خفه­کننده، تهوع­آور، اشک­آور استفاده شد. 7) جهت ایجاد تنوع در کلاس و همچنین آموزش نظام جمع، جهت­یابی در روز و شب به حیاط آموزشگاه و در صورت مشکل جوّی، صوتی و... به نمازخانه برده شدند. 8) دانش­آموزان در ابتدا مقاومت نشان داده و بعد از دیدن فعالیت­های دیگر بچه­ها، تسلیم شده و حتّی کارهای بهتر از دوستانشان را ارائه دادند.

ارائه اطلاعات (شواهد 2):

1) دانش‌آموزان نسبت به مطالعه‌ی منابع مختلف بعد از بردن کتب مختلفی مذهبی، علمی علاقه‌مند شدند. 2) در مسابقات مدرسه شرکت فعال داشته و حائز امتیاز و رتبه می‌شدند. 3) از حالت کسلی و تنبلی بیرون آمده و دائماً در صدد شرکت در فعالیت‌های فوق برنامه بودند. 4) پیش‌نهادهای جالبی را در خصوص داشتن کلاس شاد و خلاق و نوجو ارائه می‌دادند. 5) بازگو کردن لحظات شاد و ناراحت‌کننده‌ی زندگی در کلاس و گوش دادن معلم و دوستانشان (تخلیه‌ی روانی). 6) ارائه‌ی گزارش و تحقیقات جالب و پرمحتوا در زمینه‌های مختلف. 7) ساختن وسایل آموزشی مختلف با کمترین امکانات و بیشترین بازدهی و کیفیت.

 

توجه :

برای سفارش و دریافت کامل این اقدام پژوهی به شماره 09159886819 در تلگرام یا واتساپ پیام دهید .

همچنین می توانید از لینک های زیر اقدام پژوهی های آماده و کامل سایت را ببینید و دریافت نمائید :

روی لیست هر پست که خواستید در زیر کلیک کنید یا می توانید در همین صفحه همه موضوعات را مشاهده نمایید :

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان -- صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: جمعه 23 اسفند 1398 ساعت: 15:55 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
نظرات(0)

نظرات


کد امنیتی رفرش

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس