جواب سوالات کتاب

منو



http://up.asemankafinet.ir/up/asemankafinet/Pictures/Untitled-3.jpg

http://up.asemankafinet.ir/up/asemankafinet/Pictures/ertegha.jpg


پشتیبانی با اسمس و
تلگرام
09159886819
به کانال تلگرام سایت ما بپیوندید

موضوعات

ارسال لینک

پیوندهای روزانه

صفحات جانبی

امکانات جانبی

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و تلگرام : 09159886819 و آیدی : @dabiryar  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

4 - در هنگام خریداگر باخطای شماره موبایل اشتباه است مواجه شدید ، زبان گوشی یا کامپیوترخود را در هنگام وارد کردن شماره موبایل انگلیسی قرار دهید مشکل حل می شود .

http://up.asemankafinet.ir/up/asemankafinet/Pictures/rahnemaonline.jpghttp://up.asemankafinet.ir/up/asemankafinet/Pictures/kart.jpg

لیست گزارش تخصصی ها   لیست اقدام پژوهی ها         تجربیات ارتقای شغلی

تلگرام

به کانال تلگرام فرهنگیان بپیوندید@dabiranyar
مطالب ما رادر زیر هر مطلب با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

تصویر نویسی نگارش پایه هشتم تصویر نویسی دو عکس صفحه ۸۴

بازدید: 0
تصویر نویسی نگارش پایه هشتم تصویر نویسی دو عکس صفحه ۸۴

 تحقیق رایگان سایت علمی و پژوهشی آسمان , تحقیقات دانش آموزی ، فرهنگیان و دانشجویان اقدام پژوهی     گزارش تخصصی

تصویرنویسی:به دو تصویر دقت کنید و  به تفاوت آن ها بیندیشید و درباره ی آن به صورت جداگانه توصیف کنید به گونه ایی که در کلاس دوستانتان از توصیف شما متوجه ی تصویر موردنظر شوند

تصویر نویسی پایه هشتم صفحه ۸۴ مقایسه عکس ها

۱-تصویر شماره اول

گله ی گوسفند ها با همراهی سگ گله که جلودار گله است در بیابان بی آب و علف با رهبری صاحبان خود که سوار بر اسب ها، یکی نوزاد کوچکش را به کول خود بسته است. دونفر دیگر او را در آغوش گرفته و مردی که با لباس بختیاری خود و اسلحه ی آویزان بر دوش خود جلو دار و رهبری کل کاروان را بر عهده گرفته تا در صورت خطر و حمله ی گرگ ها و دزدان از کاروان و گله ی خود محافظت کند و اما این کاروان به قصد سفر یا مهاجرت با کوچ و بار و بندیل خود از میان دشت و بیابان و کوه گذر می کنند و تمام سختی های راه را برای مقصد خود به جان می خرند.

تصویر شماره۲

اما تصویر شماره دوم دو زن سوار بر اسب را نشان می دهد که لباس های زیبا و خوش رنگی را بر تن کرده اند و هر کدام فرزند خود را در آغوش گرفته اند و مرد به همراه پسر بزرگ خود که در آینده جایگزین مرد خانواده می شود به همراه پدر خود جلودار راه می رود و بار و بندیل خود را به همراه اسب و خر و بز و گوسفند و بره ی خود با خود همراه نموده اند و به قصد سفر یا مهاجرت در کادر تصویر کوچ می کنند.

 

مقایسه عکس های صفحه ۸۴ پایه هشتم

تصویر نویسی پایه هشتم صفحه 84

 

انشاء درباره موضوعات فوق :

تابستان سوزان فرا رسیده است و باری دیگر عشایر مجبور به کوچ به ییلاق شده اند . این گرما برای افراد قبیله غیر قابل تحمل است و همه را کسل کرده است . اسب ها تشنه اند و دیگر نای راه رفتن را ندارند .

 

بز ها و حیوانات دیگر از شدت خستگی نمی توانند جلوتر از قبیله حرکت کنند . این گرما حتی مرد پر ابهت قبیله را نیز آزار می دهد . اما ذره ای از ابهتش را کم نمی کند . این پوست سیاه رنگ و سوخته ی مردم قبیله ثمر تابستان های گرم در بیابان ها است .

مرد نمدی به سر سیاه پوشیده است و غافل از اینکه این لباس های سیاه باعث جذب گرمای بیشتری می شود . مرد برای اطمینان بیشتر تفنگی برای محافظت از قبیله همراه خود دارد.

تصویر دوم (زمستان)

فصل زمستان فرا رسیده است و عشایر باری دیگر در حال کوچ کردن به قشلاق هستند . طبیعت جامه ی سفید به تن کرده است .گوسفندان و بز های قبیله نیز با طبیعت یکدست شده اند و جلوتر از قبیله حرکت می کنند .

مرد قبیله جامه ی سفید پوشیده است و بااستوار و ابهت گوسفندان و بزها را کنترل می کند همچنین از خانواده اش محافظت می کند . اسب ها شاد و سرحال هستند و برای رسیدن بهار لحظه شماری می کنند .

پسر کوچک قبیله نیز ابهت را از پدرش به ارث برده است زیرا از همین کودکی احساس مسئولیت می کند و پا به پای پدرش برای محافظت از خانواده تلاش می کند . نوزاد نیز با خوشحالی بقیه خوشحال است و با کوبیدن دستانش به هم تلاش می کند خوشحالی خود را نشان دهد .

کل های روی لباس محلی زنان دست به دست طبیعت داده اند و سفید پوش شده اند . در گوشه ای دیگر تعدادی اسب در حال حمل مقداری وسایل هستند . مرد برای محافظت از قبیله چوبی را همراه خود دارد .

 


این مطلب در تاریخ: سه شنبه 04 ارديبهشت 1397 ساعت: 20:12 منتشر شده است
برچسب ها : ,,
نظرات()

نمونه سوالات ریاضی هشتم نوبت دوم

بازدید: 15
نمونه سوالات ریاضی هشتم نوبت دوم

در زیر نمونه سوالات نوبت دوم ریاضی هشتم را مشاهده می نمائید برای دانلود روی هرکدام کلیک نمائید :

سری اول

سری دوم

سری سوم

سری چهارم

سری پتجم

از طریق ایکون های زیر این مطلب را برای دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :


این مطلب در تاریخ: پنجشنبه 23 فروردين 1397 ساعت: 17:25 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,
نظرات()

چرا یخ لغزنده است؟

بازدید: 0
چرا یخ لغزنده است؟

یخ حالت جامد مایع است که برای آب خالص در دمای 0 درجه سانتی گراد و پایین تر به وجود می آید.
دلیل اصلی لغزنده بودن یخ ، لایه ای نازک از آب است که در سطح یخ وجود دارد. چون خود یخ به تنهایی به دلیل جامد بودنش نمیتواند لغزنده باشد و در حالت مایع این اتفاق برای آن می افتد. در حقیقت لغزنده بودن یخ دقیقا مثل پیاده رویی با سنگ های صیقلی است که در یک روز بارانی سطح آن سنگ ها خیس شده و بسیار لغزنده گردیده.

در تصویر زیر به خوبی می توان نقش لایه نازک آب بر سطح یخ را در ایجاد لغزندگی آن مشاهده کرد:

چرا یخ لغزنده است


اما سوال دیگری که قطعا برای همگی ما پیش می آید این است : « این لایه نازک آب که در سطح یخ است ، چگونه شکل می گیرد؟ »
در پدید آمدن این لایه نازک چند عامل دخالت می کنند که آنان را بررسی می کنیم:

1- اگر یخ را فشرده کنیم ، حالت مایع پیدا می کند. این رفتار یخ به دلیل رفتار عجیب آب در دما های 0 تا 4 درجه سانتی گراد پدید می آید که قبلا درباره اش صحبت شده. هنگام تبدیل شدن آب به یخ ، حجم آن افزایش میابد و وقتی یخ به آب تبدیل می شود، حجمش کاهش میابد. پس ما با فشرده کردن یخ باعث کاهش حجم آن و در نهایت تبدیل یخ به آب می شویم.
وقتی هم که بر روی یخ راه می رویم، فشار ناشی از پا های ما باعث فشرده شدن و مایع شدن یخ می شوند و لایه ای نازک از یخ بر روی سطح آن به وجود می آید.
( البته این مورد را برخی از صاحب نظران قبول ندارند و استدلال آنان این است که: « حتی نوک تیز ترین شئ ها هم می توانند نقطه ذوب یخ را بالا تر ببرند و مانع از مایع شدن یخ بر اثر فشار شوند. » )

2- اصطکاک ناشی از حرکت شئ نیز می تواند سبب آب شدن قسمت بسیار کمی از یخ شود و سطحی از آب را بر روی یخ شکل دهد.

3- لایه های بالایی یخ به دلیل اینکه در بالای خود بلوری ندارند که با ان ارتباط بر قرار کنند، با حرکت مولکولی خود در سطح پخش می شوند و برای دستیابی به حالتی پایدار در سطح پخش می شوند.

*نکته: دلیل تشکیل لایه آب بر روی سطح یخ را می توان به ترکیبی از این 3 دلیل ربط داد و شاید هر کدام از این دلایل به تنهایی صحیح نباشند.


این مطلب در تاریخ: شنبه 04 فروردين 1397 ساعت: 19:10 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات()

درس ده علوم اجتماعی ششم

بازدید: 2409
درس ده علوم اجتماعی ششم

1- چه عواملی موجب گسترش علوم وفنون در دوره ی اسلامی شد ؟ 
1-تعالیم دین اسلام 
2- نیاز های جدید جوامع مسلمان 
3- ترجمه 
4- حمایت فرمانروایان از دانشمندان 
5- تجارت وبازگانی 
6- کاغذ سازی
 
2- مهمترین علّت پیش رفت علمی مسلمانان چه بود ؟ 
مهمترين علت پيشرفت علمی مسلمانان، تعاليم دين اسلام بود. 
3-آیات قر آن کریم انسان ها را به تفکر در باره چه چیزهایی دعوت می کند؟ 
آيات قرآن کريم انسان ها را به تفکّر درباره ی آفرينش جهان، حرکت ستارگان و سيارات، زندگی جانوران و گياهان و نظاير آن، دعوت می کند. 
4- پیامبر در مورد کسب علم چه توصیه ای کردند ؟ 
به دنبال کسب علم باشيد؛ حتّی اگر مجبور شويد تا چين برويد. 
5- دو تن از امامان را که کلاس درس داشتند نام ببرید؟ 
امام محمد باقر (ع) ، امام جعفر صادق (ع) 
6- چرا مسلمانان به علم ستاره شناسی و ریاضی نیاز داشتند ؟ 
مسلمانان برای کارهايی چون تعيين جهت قبله کعبه پی بردن به ساعت طلوع و غروب خورشيد انجام عباد ت ها، کشتيرانی در دريا و نظاير آن به علم و ستاره شناسی نياز داشتند. 
7- از اسطرلاب به چه منظوری استفاده می شد ؟ 
برای مطالعه ستاره ها استفاده می شد. 
8- مسلمانان مسیر خود را در دریا چگونه پیدا می کردند ؟ 
با توجّه به جهت ستاره ی قطبی در آسمان مسير خودشان را در دريا پيدا می کردند. 
9- چرا مسلمانان به ترجمه نیاز پیدا کردند و با آثار علمی آنان چه کردند ؟ 
وقتی مسلمانان سرزمین های پهناور آن روز را فتح کردند، علوم وفنون اين سرزمين ها در اختيارآ ن ها قرار گرفت.آ ن ها آثارعلمی ملّت های ديگر چون ايران و يونان را از زبان فارسی (پهلوی) و يونانی به زبان عربی ترجمه کردند تا از آن ها استفاده کنند. 

10 – تجارت و بازرگانی در جابه جایی علوم وفنون در سرزمین ها اسلامی چه نقشی داشتند ؟
بازرگانان در سراسر سرزمين های اسلامی، کالاها رااز جايی به جای ديگر حمل می کردند.تجارت و بازرگانی هم از طريق را ه های خشکی و هم راههای دريايی رونق داشت. در اين سفرها و آمد و رفت ها،علوم و فنون نيز از جايی به جای ديگر منتقل می شد. 
11- مسلمانان فن کاغذ سازی را از چه کسانی آموختند ؟ 
مسلمانان فنّ کاغذ سازی را که از چينی ها آموخته بودند گسترش دادند و کامل کردند. 
12 – نمونه هایی از مراکز علمی جهان اسلام را نام ببرید ؟ 
1-دانشگاه ها و کتابخانه ها 
2–نظامیه ها 
3-رصد خانه ها 
4- بیمارستان ها
 
13- دانشگاه جندی شاپور در کجا و چگونه تاسیس شد ؟ 
دانشگاه جندی شاپور در اهواز در زمان ساسانيان تأسيس شده بود امّا تا سيصد سال بعد از 
ورود اسلام به ايران به کار خود ادامه داد.
 
14-نظامیه ها چگونه مدارسی بودند ؟ 
نظاميه ها مدارسی بودند که عدّه ی زيادی از افراد در آ ن ها علم می آموختند و هما ن جا زندگی می کردند و حکومت خرج تحصيل و زندگی آ ن ها را می داد. 
15- نظامیّه ها را چه کسی تاسیس کرده بود ؟ 
يکی از وزيران معروف ايرانی به نام خواجه نظا م الملک، اين نوع مدرسه را تأسيس کرده بود. 
16- نظامیه های معروف زمان قدیم را نام ببرید ؟ 
نظامیه نیشابور - نظامیه بغداد 
17 – دانشگاه های امروزی جهان به تقلید از چه چیزی ساخته شده است ؟
نظامیّه ها 
18- رصد خانه چیست و در کدام شهر های قدیم رصد خانه وجود داشت ؟ 
رصدخانه ها محل تحقيق درباره ی ستارگان بودند. شهرهايی چون بغداد، اصفهان و ری رصدخانه داشتند. 
19-نخستین بیمارستان شناخته شده را نام ببرید ؟ 
نخستين بيمارستانی که از آن اطلاعی در دست است ، بيمارستان و مدرسه ی پزشکی دانشگاه جند ی شاپور است
20 –معروفترین بیمارستان دوره ی اسلامی را چه کسی و در کجا بنا کرد ؟ 
عضدالدوله دیلمی در بغداد بنا کرد که داروخانه نیز داشت. 
21 – دوره تاریکی اروپا به چه دوره ای گفته می شود ؟ 
دوره ای که مردم اروپا در جهل و خرافات زندگی می کردند و از پيشرفت های علمی در آ نجا خبری نبود. اين دوره به(( عصر تاریکی )) اروپا معروف است. 

فعالیت 4 
کاربرگه ی شماره 13 کتاب کاررا  انجام دهید. 
علت یعنی چرا یک چیز اتفاق می افتد ؟
معلول یعنی نتیجه ای که در اثر آن علت ها به وجود آمده است .
علت پیشرفت های مسلمانان را به طور خلاصه بنویسید 
1- تفکر در آیات قرآنی و اهمیت دادن به این کتاب آسمانی بزرگ 
2- تجارت و بازرگانی و سفر از کشوری به کشور دیگر 
3- مسلمانان برای اینکه بتوانند مسیر خود را در دریا ها پیدا کنند 4- مسلمانان مثل رازی و جابر بن حیان برای بدست آوردن بعضی از مواد به علم شیمی پی بردند 
5- مسلمانان در کاغذ سازی پیشرفت کرده بودند تا بتوانند از آن طریق مکاتبه کنند و پیام های خود را به سرزمین های دور برسانند و کتاب بنویسند 
معلول - پیشرفت های علمی مسلمانان و شکوفایی علوم و فنون در دوره ی اسلامی

این مطلب در تاریخ: پنجشنبه 13 آبان 1395 ساعت: 11:57 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,
نظرات()

نقش مواد در زندگی و مسئولیت هر یک از انسانها در قبال آنها

بازدید: 643

 

با توجه به آنچه در این فصل درباره نقش مواد در زندگی آموخته اید درباره نقش مواد در زندگی و مسئولیت هر یک از انسانها در قبال آنها گفتگو کنید .

 

نقش مواد در زندگی و مسئولیت هر یک از انسانها در قبال آنها

دید کلی

همه چیز اطراف ما را مواد تشکیل می‌دهند این مواد همچنان که در وجود ما قرار دارند در فرهنگ و افکار ما نیز ریشه دوانده‌اند. در حقیقت مواد آنچنان با ظهور و عروج بشر رابطه نزدیک داشته است که نامهای سنگ ، مفرغ و آهن را به دورانهای تمدن اطلاق کرده‌اند.

مواد طبیعی و ساخته بشر جزئی لازم در زندگی ما شده‌اند ، چنانکه اغلب آنها را رایگان می‌دانیم و با وجود این مواد به غذا ، فضای زندگی ، انرژی و اطلاعات که منابع اصلی گذران زندگی بشرند نیز اطلاق می‌شود. مواد در حقیقت دستمایه کار در جامعه است و نه تنها در روش زندگی بلکه در امنیت و آسایش ملتها نقش قاطعی داشته‌اند.

مواد چیستند؟ چطور آنها را می‌شناسیم ، می‌سازیم و بکار می‌بریم؟

بخشی از ماده موجود در عالم‌اند ، ولی بطور دقیق‌تر اجسامی‌اند که به علت خواص خود در سازه‌ها ، ماشینها ، وسایل یا تولیدات کاربرد دارند. مثلا این اجسام شامل فلزات ، سرامیکها ، نیم رساناها ، ابررساناها ، پلیمرها (پلاستیکی) ، شیشه‌ها ، دی الکتریکها ، فیبرها ، چوب ، ماسه ، سنگ و بسیاری مواد چند سازه می‌شوند. تولید و تغییر شکل این مواد به کالاهای شناخته شده تقریبا یک پنجم مشاغل و محصولات ناخالص ملی را در ایالات متحده در برمی‌گیرد.

چرخه مواد

مواد در دسترس نوع بشر را می‌توان در حال جریان در چرخه وسیع مواد تصویر کرد. یک سیستم فراگیر گهواره گور مواد خام توسط کان کنی ، مته کاری ، حفاری و جمع آوری از زمین ، برداشت شده و سپس به مواد حجیمی مانند شمشها سنگهای خرد شده ، مواد پتروشیمی و الوار تبدیل می‌شود، به دنبال آن برای فرآوری نیازهای اجتماع به محصولات نهایی ، بصورت مواد مهندسی مانند سیمهای برق ، فولاد سازه‌ها ، بتن ، پلاستیک‌ها و تخته چند لا در می‌آید.

در نهایت پس از انجام وظایف محوله در خدمت بشر ، این مواد در راه بازگشت خود به زمین به شکل قراضه درمی‌آیند ، یا ترجیحا دوباره وارد چرخه انجام فرآیند مجدد می‌شوند و قبل از ما از بین رفتن نهایی ، بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. در نتیجه چرخه مواد سیستمی است که منابع طبیعی و نیازهای بشر را در هم می‌پیچد. مواد به روشی فراگیر ، رشته‌های ارتباطی جهان را تشکیل می‌دهند که نه تنها در این سیاره ملتها و اقتصاد آنها را بلکه جزئیترین مواد طبیعی را نیز به هم گره می‌زنند.

علم مواد

جریانهای متقابل درک علمی از یک سو و اطلاعات تجربی از سوی دیگر در علم و مهندسی مواد به نحو بسیار موثری با هم ترکیب می‌شوند. اگر بخواهیم در این طیف سهم علم مواد را مشخص کنیم ، توجه خود را روی شناخت طبیعت مواد متمرکز می‌کنیم، این امر بر نظریات و توصیفاتی منجر می‌شود که چگونگی ارتباط بین ساختار یا ترکیب شیمیایی ، خواص ما و رفتا رمواد توضیح می‌دهد. از طرف دیگر ، بخش مهندسی مواد در این طیف با سنتز و کاربرد شناخت تجربی و بنیادی سر و کار دارد و بدین وسیله به گسترش ، آماده سازی ، اصلاح و کاربرد مواد در برآوردن نیازهای ویژه می‌پردازد.

کاربرد مواد

برای نشان دادن انتخاب و کارکرد مواد که با ارزیابیهای حرفه‌ای متعددی صورت می‌گیرد مثال زیر را دنبال می‌کنیم: در واکنشگر هسته‌ای ، مثلا سوخت از گندله‌های اورانیم اکسید در پوششی در آلیاژ زیر کونیم تشکیل شده است که در مقابل گرما مقاوم است و نوترونها را تلف نمی‌کند. شار نوترونی و بنابراین دمای سوخت در حین عمل ، توسط وسیله‌ای از جنس بلور کاربید که می‌تواند نوترونها را بطور دلخواه جذب کند کنترل می‌شود ولی این وسیله باید توسط فولاد زنگ نزن در برابر خوردگی محافظت شود.

بخار تولید شده در ظرف تحت فشاری در بیرون جمع آوری می‌شود ، با این ظرف از فولاد کم آلیاژ ساخته شده تا استحکام کافی را با هزینه معقول تامین کند ، ولی با فولاد زنگ نزن گرانقیمت پوشش داده شده تا در برابر خوردگی محافظت شود. این تبدیل انرژی هسته‌ای ، سیستم مواد پیچیده‌ای دارد که در آن مواد برگزیده باید دست به دست هم ، ورای کار کرد ویژه خود ، عمل کنند و این ، یک کاربرد شگفت انگیز مواد در تولید انرژی است.

مسئولیت انسانها در مقابل مواد :

عدم اسراف مواد مصرفی

درست استفاده کردن از آنها

آلوده نکردن محیط زیست با مواد مثل پلاستیک و زباله


این مطلب در تاریخ: یکشنبه 25 مهر 1395 ساعت: 18:11 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات()

در محلّ زندگی شما چگونه آب تصفیه شده هدر می رود؟ چه پیشنهادی برای جلوگیری از هدر رفتن آب های شیرین د

بازدید: 5469

در محلّ زندگی شما چگونه آب تصفیه شده هدر می رود؟ چه پیشنهادی برای جلوگیری از هدر
رفتن آب های شیرین دارید.

پاسخ :

 چه پیشنهادی برای جلوگیری از هدر رفتن اب های شیرین دارید؟ در موقع مسواک زدن ، حمام کردن ، ظرف شستن ، شستشوی ماشین . پیشنهادات : در حمام از جریان کم اب استفاده کنیم ، شستشوی ماشین را با اب لوله کشی انجام ندهیم ، شیرهای اب را تعمیر کرده تا چکه نکند .


این مطلب در تاریخ: سه شنبه 08 تير 1395 ساعت: 19:12 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات()

چه چیزهای دیگری ممکن است آب های زیرزمینی را آلوده کند؟

بازدید: 6229

چه چیزهای دیگری ممکن است آب های زیرزمینی را آلوده کند؟

پاسخ :

وارد شدن اب الوده به ان ها ، فعالیت های کشاورزی ، اب های الوده صنایع ، کودها و افت کش ها ، فضولات انسانی و حیوانی و .....


این مطلب در تاریخ: سه شنبه 08 تير 1395 ساعت: 19:9 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات()

آب بعضی از چاه ها آلوده است. با توجّه به شکل زیر دلیل آلوده شدن آب چاه چیست؟

بازدید: 1667

آب بعضی از چاه ها آلوده است. با توجّه به شکل زیر دلیل آلوده شدن آب چاه چیست؟

پاسخ :

چاه فاضلاب می باشد که به اب های زیرزمینی نفوذ می کند و باعث الودگی اب چاه می شود.

 

 


این مطلب در تاریخ: سه شنبه 08 تير 1395 ساعت: 19:8 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات()

در شکل زیر، تصویر بزرگ شده ی دانه های خاک رس و ماسه را می بینید. کدام یک مربوط به خاک رس است؟در کدام ی

بازدید: 179

در شکل زیر، تصویر بزرگ شده ی دانه های خاک رس و ماسه را می بینید. کدام یک مربوط به
خاک رس است؟در کدام یک آب به مقدار زیادتری فرو می رود ؟ چرا ؟

پاسخ :

تصویر سمت راست- فاصله بین مواد ان کمتر است .

در ماسه به دلیل وجود دانه های درشت و فاصله ی بیشتر بین دانه ها ، اب به راحتی و سریع عبور می کند اما خاک رس به دلیل ان که دانه ها بسیار ریزند و فاصله ی بین دانه ها کم است ، اب نمی تواند به راحتی و سریع عبور کند.

 


این مطلب در تاریخ: سه شنبه 08 تير 1395 ساعت: 19:3 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات()

در دو ظرف مانند هم، به ترتیب خاک رس و ماسه ی نرم بریزید. مقدار کمی از موادّ داخل هر ظرف را بین دو انگش

بازدید: 131

در دو ظرف مانند هم، به ترتیب خاک رس و ماسه ی نرم بریزید. مقدار کمی از موادّ
داخل هر ظرف را بین دو انگشت خود بگذارید و آن دو انگشت را به هم بمالید، بین
آن ها چه تفاوتی مشاهده می کنید؟

پاسخ :

خاک رس نرم تر است و ماسه از مواد درشت تری برخوردار است .

به مقدار مساوی در هر دو ظرف آب بریزید.

چه اتّفاقی در هر کدام از خاک ها می افتد؟

پاسخ :

آب در داخل آن ها فرو می رود


در کدام خاک، آب به مقدار زیادتری فرو رفته است؟

پاسخ  :

ر ماسه ، زیرا فضاهای خالی بین ذرات ان بیشتر است و اب سریع تر می تواند از بین فضاهای خالی عبور کند.

 

 


این مطلب در تاریخ: سه شنبه 08 تير 1395 ساعت: 18:59 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات()

ليست صفحات

تعداد صفحات : 108

خبرنامه سایت

کانال تلگرام فرهنگیان

با عضویت در کانال تلگرامی ما از اخرین تحقیقات سایت باخبر شوید
http://up.asemankafinet.ir/view/1689294/44.jpg

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام و نام خانوادگی نام فایل و ایمیل خود را به شماره همراه 09159886819 ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل به ایمیل شما  فرستاده می شود .

اینستاگرام سایت

ایسنتاگرام سایت علمی و پژوهشی آسمان

نظرسنجي

چقدر از تحقیقات سایت راضی هستید و به دیگران سایت را معرفی می کنید ؟




درباره ما

آدرس مشهد قاسم اباد - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 10000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , کارآموزی