تحقیق رایگان دبیران و معلمان - 6

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

روش تدریس نگاره۱ فارسی اول دبستان :به خانه ی ما خوش آمدی

بازديد: 543
روش تدریس نگاره۱ فارسی اول دبستان :به خانه ی ما خوش آمدی

روش تدریس نگاره۱ فارسی اول دبستان :به خانه ی ما خوش آمدی

اهداف درس نگاره۱ فاسی اول دبستان :

نگاره۱ فارسی اول دبستان:

۱-آشنایی با نهاد خانواده و اعضا و وظایف هرکدام از آن‌ها
۲-احترام گذاشتن به اعضای خانواده
۳ـ آشنایی با ابزارها وسایل زندگی
۴توانایی تلفظ کلمات کلیدی…. بابا..مادر…آزاده و امین…
۵-توانایی رسم خط عمودی از بالا به پایین
۶-آشنایی با نحوه نوشتن…. نشستن….و قلم‌به‌دست گرفتن…..

 تدریس نگاره۱ فارسی اول دبستان

بعد از حضوروغیاب و سلام و احوال‌پرسی و ایجاد فضای شادی‌بخش در کلاس و خطاب کردن دانش‌آموزان با صفات و کلمات زیبا به سراغ درس می‌روم.

از همان ابتدا سعی می‌کنم بچه‌ها را گروه‌بندی کنم و اهمیت کارگروهی را به بچه‌ها متذکر شوم…
سعی می‌کنم هر گروه حداکثر ۳ نفر باشند…

گروه‌بندی را بر اساس رنگ‌ها  یا اشکال هندسی یا گل‌ها یا پرندگان یا میوه‌ها یا……می‌توانیم انجام دهیم

در مرحله بعد از بچه‌ها می خویم برای اینکه با دوستانشان آشنا بشوند خودشان رو به هم‌گروهی‌ها معرفی کند

و بگویند چند تا خواهر و برادر دارند و اسم مامان، بابا و خواهر برادرشان چیست…

و اینکه علاوه بر بابا مامان خواهر و برادر با چه کسان دیگری که احتمالاً مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها هستند زندگی کی کنند…….

 

ایجاد انگیزه

برای ایجاد انگیزه بهتر به بچه‌ها می‌گویم  مداد رنگی و دفتر نقاشی رو از کیفشان بیرون بیاورند و یک نقاشی با موضوع خانواده‌ی خودشان بکشند

بعد از تمام شدن نقاشی بهترین نقاشی از بین گروه و سپس از بین نقاشی‌های کلاس انتخاب می‌شود

برای تشویق به آن‌ها ستاره می دم و روی گل‌ها می‌چسبانم

بعد می‌گویم بچه‌ها هم به نقاشی نگاه کنید.. بعد سؤالاتی می‌پرسم

….توی این خانه چه کسانی زندگی می‌کنند….

چه وسایلی توی این خانه هست؟

پاسخ دانش‌آموزان رو می‌شنویم.. و دانش‌آموز با شنیدن پاسخ‌ها یاد می‌گیرند که چه وسایلی در منزل هست و در چه جاهایی.
امین چه‌کاری انجام می‌دهد؟

فکر می‌کنید هرکدام از امین ، آزاده در منزل چه‌کارهایی می‌توانند انجام بدهند؟

کمک به پدر و مادر با توضیحات و جزئیات…… و سؤال از بچه‌ها در همین مورد…..

تعداد افراد این خانواده چند نفر هستند؟

خانواده شما چطور؟

چند تا خیار توی ظرف است ؟چند تا سیب؟

بشقاب‌ها کجای میز هستند؟

دکمه‌های تلویزیون چه رنگی هستند ؟ ساعت در کجای دیوار نصب‌شده؟

جایگاه کتاب قرآن و مقدس بودنش موردتوجه قرار می‌گیرد

توجه به پنجره که پشت سر مادر است و چیزهایی که در آن مشاهده می‌شود مثل

خانه،همسایه‌ها… درخت‌ها… و اینکه این تصویر شب را به ما نشان می‌دهد چون چراغ‌های خانه‌ها روشن‌شده است ……و…..

از دانش‌آموز می‌خواهیم  کتاب فارسی را باز کنند  و به تصویر بزرگ نگاه کنند…

درباره آنچه می‌بینند در گروه گفتگو کنند..
این تصویر چه جایی رو نشان می‌دهد؟
چه کسانی رو توی تصویر می‌بینید.
هر کدویم از اعضا مشغول چه‌کاری هستند؟
چه چیزهایی به رنگ سبز یا… هستند
فکر می‌کنید این تصویر چه موقع از شبانه‌روز است؟ شب است یا روز؟ چرا
سپس به مرحله بعد که همان کارت واژه‌ها هستند می‌رسیم :

در این قسمت تصویر با واژه  و بیان شفاهی تطبیق پیدا می‌کند.

در این قسمت تصاویری از
بابا…مادر….آزاده  ..و امین… آمده است…

اگر همکاران ضرورت دانستند می‌توان تصاویر دیگری نیز برای بهبود یادگیری و تفهیم بهتر نگاره با خود به کلاس بیاورند…

نکته👌

توجه داشته باشیم که حتماً تصاویر را از….. راست به چپ👈
به دانش‌آموزان نشان دهیم….

درواقع ما با این کار برای اولین بار به جهت  حرکت. دست.  برای  نوشتن و خواندن از راست به چپ اشاره و تأکید کرده‌ایم

کارت واژه. تا  را یکی‌یکی از راست به چپ می‌خوانیم 👈

از فراگیران می‌خواهیم  در جمع خوانی شرکت داشته باشند و نام هر تصویر را که خوانده می‌شود

با ما تکرار کرده و  انگشتشان را روی تصویر موردنظر قرار بدهند…. به‌اصطلاح خط ببرند…   در این جریان حرکت دست‌ها با چشم‌ها هماهنگ می‌شود…

مرحله بعد بچه‌ها باید تصویر خوانی کنند…..

دانش‌آموزان در گروه‌های خود به تصویر خوانی می‌پردازند….

توضیح می‌دهند در این توضیحات امکان دارد فراگیر از کلمات مشابه استفاده کند که معلمباید با هوشیاری تصحیح و به سمت کلمه کلیدی هدایت کند…

مثال: بجای کلمه‌ی بابا از کلمه پدر و یا بجای مادر از مامان استفاده کند..

در آخر هم می‌توانیم برای پوشه کار تکلیفی به دانش‌آموزان بدهیم که

شامل مجموعه وسایلی باشد که دانش‌آموز باید  تصاویری را که نشان‌دهنده وسایل منزل است رنگ‌آمیزی کنند.

 ببین و بگو نگاره۱ فارسی اول دبستان :

تصاویر را از راست به چپ به دانش‌آموز  ارائه می‌کنیم..
فراگیران در گروه‌ها گفتگو و تفکر می‌کنند ..

و معلم سؤال می‌کند. ….

حتماً پاسخ‌های دانش‌آموزان را به‌صورت جمله و کامل بیان می‌کنیم

تصویر اول… اهمیت بازی کردن…

تصویر دوم…. اهمیت نقش مادر در زندگی…

تصویر سوم اهمیت پدر و مسئولیت پدر برای تأمین آسایش خانواده

تصویر چهارم اهمیت سوادآموزی  را به دانش‌آموزان با مثال‌ها و سؤالات یادآوری می‌کنیم…….

 

گوش کن و بگو نگاره۱ فارسی اول دبستان:

معلم سؤال می‌کند و دانش‌آموزان به شکل انفرادی جواب می‌دهند.

هدف اصلی در این قسمت تمرکز حواس….. جمله‌سازی… تقویت بیان شفاهی و حافظه است
در مرحله بعد کتاب کار باز می‌شود……

و ما حرکت دست را روی تابلو نشان می‌دهیم.. و از  برخی دانش‌آموزان می‌خواهیم روی تابلو مانند ما بنویسند ..

سپس دانش‌آموز به کتاب مراجعه می‌کند و نوشتن را طی سه مرحله انجام می‌دهد….
نوشتاری نگاره1 اول ابتدایی

۱-کامل کردن…توجه دانش‌آموز را به نقطه‌چین‌ها جلب می‌کنیم  و آن‌ها را به کامل کردن با دقت و روی نقطه‌چین‌ها تشویق می‌کنیم…

۲-بعد از آن‌ها می‌خواهیم که تصاویر کامل شده را بارنگ‌های زیبا و متنوع با دقت و باسلیقه رنگ‌آمیزی کنند…..

۳-بنویس. :……توجه کنید حرکت دست  نو آموزان از راست به چپ باشد←←←

و با توجه به حرکت فلش باشد….  یعنی از بالا به پایین به سمت خط زمینه امتداد  و با رسیدن  به خط زمینه نوشتن خاتمه یابد ↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓

باید توجه داشته باشیم که هیچ‌وقت از خط فاصله استفاده نکنیم و فاصله‌ها را با چشم تعیین کنیم…..

باید  به نحوه نشستن نو آموزان توجه کنیم .. و آن‌ها را بنا بر معیارهای اندازه قد و یا سلامتی اندام‌های حسی مانند شنوایی و بینایی سازمان‌دهی کنیم…. تا از افت آن‌ها در اثر عدم توجه به این معیارها جلوگیری کنیم ✅✅✅✅

نحوه صحیح گرفتن مداد را آموزش دهیم و در صورت لزوم عملاً آن را روی انگشتان نو آموزان نشان دهیم…

اگر نوآموزی در شناخت جهت‌ها مشکل دارد در کتاب و دفتر به اولیا متذکر شویم و شیوه درست نوشتن را آموزش دهیم

مثال: ولی محترم به جهت حرکت انگشتان دست فرزندتان هنگام نوشتن توجه کنید که حتماً به سمت فلش بنویسد..

 

شعری برای نگاره۱ فارسی اول دبستان

آی بچه‌ها آی بچه‌ها!                        خوش‌آمدید خانه‌ی ما

اگر که خوب گوش بکنید                    یاد می‌گیرید خیلی چیزها

این خانه را که می‌بینید                        یک در دارد و پنجره

از هرجایی که فکر کنید                         خانه ما قشنگ تره

راستی یادم رفته بگم                          که اسم من آزاده است

خدای مهربون به من                           مادر خوبی داده است

مثل  تمام  شماها                               من هم‌کلاس اولم

درس‌ها را خوب یاد میگیرم                   فکر نکنید که تنبلم

شکر خدا باید بگم                                 بابای من مهربونه

وقتی می آید ازسر کار                         خنده‌رو لب‌ها مهمونه

تصویر را خوب نگاه کن                        حالا بگو دوست عزیز

پنجره کو؟ پرده کجاست؟                   فرش و گل و کتاب تمیز

اعضای خانه هرکدام                       دارند یه کاری می‌کنند

مادر و بابا و امین                                بگو چه‌کاری می‌کنند؟

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: سه شنبه 05 فروردين 1399 ساعت: 20:18 منتشر شده است
نظرات(0)

متن تمرین دیکته و روان خوانی نشانه ی خوا

بازديد: 729
متن تمرین دیکته و روان خوانی نشانه ی خوا

متن تمرین دیکته و روان خوانی نشانه ی خوا 

متن تمرین دیکته و روان خوانی نشانه ی خوا 

خواهرم چند روز بیمار بود.
او نتوانست دو روز به مدرسه برود.
من از دوستش خواستم تا تکالیف اورا به من بگوید.
دوست خواهرم خیلی زرنگ و درس خوان هست.
خواهرم خواب بود که من از مدرسه امدم.
مادرم از من خواهش کرد تا به او کمک کنم که کارهایش را انجام بدهد.
مهتاب زیبا همه جا را روشن کرده بود. خواهرم بیدارشد, او بهتر بود و من توانستم به او کمک کنم تا کارهای مدرسه اش را انجام بدهد.
فردا میتواند دوباره به مدرسه برود.
من می خواهم همیشه کنار او باشم تااوهم مانند من به کلاس بالاتر برود

 

دیکته درس خوا   کلاس اول دبستان

خوا

خواهر ـ خواب ـ خواهش ـ خواندن ـ خواست ـ خوانا ـ خواربار ـ گوشت خوار ـ گیاه  خوار ـ اُستخوان ـ خواننده ـ خواهرم ـ خواهرت ـ خواهرش ـخواهرمان ـخواهرتان ـ خواهرشان ـ خوابیدم ـ خوابیدی ـ خوابید ـ خوابیدی ـ خوابیدید ـخوابیدند ـخواستم ـ خواستی ـ خواست ـ خواستیم ـ خواستید ـ خواستند ـ می خوانم ـ می خوانی ـ می خواند ـ می خوانیم ـ می خوانید ـ خواهش کردم ـ خواهش کردی  ـ خواهش کرد ـخواهش کردیم ـ خواهش کردید ـ خواهش کردند ـ بخوانم ـ بخوانی ـ بخواند ـ بخوانیم ـ بخوانید ـ بخوانند

به نام او که هر چه بخواهد همان است .

از خواهرم خواهش کردم برایم کتاب داستان بخواند .

من پیش از خواب  «شب به خیر »  می گویم .

سارا و اکرم با یکدیگر خواهر هستند .

آموزگار از او خواست از روی کتاب « بخوانیم »  بخواند .

من از پدر بزرگ خواهش کردم کنارم بخوابد .

مادرم کتاب خواندن را دوست دارد .

مریم تمیز و خوانا می نویسد .

اُستخوان پای برادرم شکست .

من شب ها زود می خوابم .

اگر خوب درس بخوانم قبول می شوم .

ژاله به خواهرش در درس هایش کمک می کند .

گرگ جانوری گوشت خوار است .

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: سه شنبه 05 فروردين 1399 ساعت: 12:14 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

متن روان خوانی و تمرین دیکته درس تشدید

بازديد: 1145
متن روان خوانی و تمرین دیکته درس تشدید

متن روان خوانی و تمرین دیکته درس تشدید

فرزند دانایم ابتدا از روی متن زیر چندبار با دقت بخوان سپس نوشتن کلمات جدید را تمرین کن .

به نام  خداوندی که بچّه های با اَدب را دوست دارد

اِمروز  بچّه هایِ کلاسِ اوّل  درس  را خوب  یاد  گرفتند.

آن ها دانش آموزانِ مرتّبی هستند.

بچّه ها  از  آموزگارشان  تشکّر  کردند.

آن ها  زنگِ  هنر  یک  نقّاشیِ  زیبا  کشیدند.

کفّاش  برای ِما  کفش هایِ زیبایی  درست  می کند.

جانورانی مانندِ نهنگ و اَرّه ماهی در دریا زندگی می کنند.

قنّاد  شیرینی  و  کیک هایِ خوش مزه  می پزد.

مادرم  از  قنّادی  کیک ِتولّد  خرید.

بنّا  خانه یِ  زیبایی  برایِ  ما  ساخت.

نجّار  با  میخ  و تخته  میز  و  نیمکت  می سازد.

من  دوست  دارم  به  مکّه  بروم.

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: سه شنبه 05 فروردين 1399 ساعت: 12:12 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,
نظرات(0)

متن روان خوانی و تمرین دیکته درس صـ ص

بازديد: 6328
متن روان خوانی و تمرین دیکته درس صـ ص

متن روان خوانی و تمرین دیکته درس صـ ص

گل زیبا ابتدا چندبار از روی متن زیر بخوان سپس نوشتن کلمات جدید را تمرین کن .

 

به نام خدايي كه چهار فصل را آفريد. 

فصلِ بهار درختان  پر  از  شكوفه  مي شوند.

آسمان صاف و آبيِ دريا بسيار  زيبا و ديدني  اَست.

صادق  و صابر  برادران  دو قلو  هستند.

آن ها  در كلاسِ اوّل  درس  مي خوانند.

اين  دو برادر  با  صدايِ مادر  اَز خواب  بيدار  مي شوند.

دست و صورتِ خود  را با  آب  و صابون مي شويند.

با مسواك ِمخصوص  دندان هايشان  را مسواك مي زنند.

نامِ خواهرِ آنها  صدف  اَست.

او هنگام ِرفتن به مدرسه صَد تومان در صندوق صَدقه مي اندازد.

اين دخترِ دانا مي داند صَدقه دادن بَلاها را از اِنسان دور مي كند.

دانش آموزان  با صف  به كلاس  مي روند.

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: سه شنبه 05 فروردين 1399 ساعت: 12:10 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,
نظرات(0)

متن روان خوانی و تمرین دیکته درس ذ

بازديد: 1667
متن روان خوانی و تمرین دیکته درس ذ

متن روان خوانی و تمرین دیکته درس ذ

 گل دانا چند بار با صدای بلند از روی متن زیر بخوان سپس نوشتن کلمات جدید را تمرین کن.

 

صدای مادرم را شنیدم که می گفت:پاشو دیگه , وقت رفتن است.
زود از رختخواب بیرون آمدم.
دست و صورتم را باصابون شستم.مسواک زدم و اماده رفتن به مدرسه شدم. مادر مهربانم یک لیوان شیر با خرما به من داد و نان و پنیر , میوه و یک کیک داخل کیفم گذاشت و گفت :فراموش نکنی و همه را بخوری.
من تشکّر کردم و گفتم :چشم مادر جان!    وقتی به مدرسه رسیدم ,صدای زنگ بلند شد .
 همه صف بستیم تا به کلاس برویم . هرکس در جای مخصوص خودش نشسته بود که اموزگار به کلاس امد.
 همه بلند شدیم و سلام کردیم.
 فارسی داشتیم ,کتاب را باز کردیم. اموزگار درس جدید را داد و سپس خواست تا یکی یکی ان را بخوانند .
وقتی آذر درس را می خواند ,همه لذّت بردیم.
 او با صدایی دلپذیر و خیلی زیبا درس را خواند .
همه برایش کف زدیم.
 اموزگار گفت:آفرین گل من!  همه تلاش کنید تا زیبا بخوانید.

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: سه شنبه 05 فروردين 1399 ساعت: 12:9 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,
نظرات(0)

ليست صفحات

تعداد صفحات : 127

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :
معلم سایت

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام و نام خانوادگی نام فایل و ایمیل خود را به شماره همراه 09159886819 ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل به ایمیل شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس