جواب سوالات کتاب - 44

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

دربارهٔ کاربردهای گوناگون پلیمرهای طبیعی در زندگی گفتگو کنید.

بازديد: 28395

 

 

    پلیمرهای طبیعی : که از طبیعت بدست می آیند ( منابع گیاهی و حیوانی ) بنام پلیمر طبیعی نامیده می شوند اینها برای زندگی بشر ضروری هستند و شامل : نشاسته  سلولز پروتئین و اسیدهای نوکلئیک می شوند

الف- نشاسته : Starch پلیمر حاصل از گلوکز است و بعنوان انندوخته غذایی در گیاهان مورد استفاده است .

ب0 سلولز : Cellulose – پلیمر گلوکز است و ماده اصلی تشکیل دهنده گیاهان استهم نشاسته و هم سلولبز حاصل غذا سازی گیاهان با استفاده از پدیده فوتو سنتز هستند

ج-پروتئین : Proteins- پلیمر حاصل از آمینو اسیدهاست که بطور معمول زنجیره ای بین 20 تا 1000 اسید آمینه را شامل می شود که در سازمان پیچیده ای با هم ترکیب شده اند این ترکیب در واقع سنگ بنای بدن حیوانات است و بخش عمده غذای ما را تشکیل می دهد .

د- اسیدهای نوکلئیک : Nucleic acids – اینها پلیمرهای ناشی از نوکلئوتیدها هستند مثلا دی ان ای DNA و آر ان ای RNA نمونه ای از نوکلئوتیدها می باشند .

 یاد آور می شود که پلیمرهایی  مانند پلی ساکاریدها ( نشاسته و سلولز ) پروتئین و اسید نوکلئویک که فرآیندهای مختلف بدن ما  و حیوانات را در کنترل دارند  بنام بیو پلیمرها = پلیرمهای زیستی = زیست بسپار هم نامیده می شوند

 

کیتین

كیتین، با فرمول شیمیایی C8h13no5)n) فراوان‌ترین پلیمر طبیعی بعد از سلولز است . پلی ساكارید ازت داری است كه ، در آن گلوكز،آمونیاك و اسید استیك به صورت مولكولهای گلوكز آمین وجود دارد و توسط موجودات زنده به ویژه سخت پوستان دریایی تولید می‌شود .
به عبارت دیگر كیتین، ماده خام فراوانی است كه ، توسط سلول‌های زنده گیاهی و جانوری ساخته می‌شود، و برای تبدیل به مواد شیمیایی و محصولات جدید عملا تمام نشدنی است. این نوع مواد زیستی به علت برتری‌ها و مزیت‌های طبیعی و ذاتی،آینده درخشانی دارند . كیتین ماده با ارزشی است كه، استفاده‌های صنعتی، شیمیایی، پزشكی، دارویی ،آرایشی و بهداشتی دارد.

این ماده طی دو مرحله كانی زدائی و پروتئین‌زدائی با افزایش محلول هیدروكلریك اسید 5/0 نرمال به پوسته خشك و گرد شده سخت پوستان و سپس نگهداری آن در محلول سدیم هیدرواكسید 1 درصد (وزنی - وزنی) با درجه‌حررات 65 درجه سانتی‌گراد به مدت 24 ساعت با راندمانی حدود 10-30 درصد استخراج می‌شود. بررسیهای آماری نشان می‌دهد از ضایعات پوسته‌ای سخت پوستان آبهای جنوب ایران سالیانه میتوان بیش از 10 تن كیتین استخراج كرد.

کیتین از آنجهت که از زنجیره های گلوکزی ساخته شده است و غیر قابل حل در آب است، شبیه سلولز می باشد. اما در ترکیب کیتین آمینو اسیدها نیز شرکت دارند. کیتین از آنجهت جالب است که علاوه بر گیاهان در پوشش خارجی حشرات، میگوها و خرچنگها نیز وجود دارد. کیتین نیز همچون سلولز و لیگنین در طول مسیر گوارشی انسان دست نخورده باقی می ماند.

تعاریفی دیگر از کیتین :

کیتین از واژه یونانی کیتون به معنای پوشش سخت پوستان برگرفته شده است که اولین بار در سال 1811 میلادی مورد استفاده قرار گرفت. کیتین یک بیوپلیمر از واحدهای –N استیل –D گلوکز آمین است که از لحاظ فراوانی دومین بیوپلیمر (بعد از سلولز) موجود در محیط می باشد. از لحاظ ساختاری با سلولز در یک گروه استامید تفاوت دارد. ولی مانند سلولز پلی ساکارید ساختاری می باشد .

منبع کیتین

همچنانکه بیان گردید کیتین یک پلی ساکارید ساختاری است که در پوست سخت پوستان مانند میگو ، خرچنگ ، آرتمیا و ...همچنین درپوست حشرات و در دیواره سلولی بعضی از قارچها یافت می شود.

ویژگیهای کیتین

کیتین پلی ساکارید نیتروژن داراست که سفید رنگ، سخت، غیر الاستیک و نامحلول در آب و محلولهای غلیظ و محلولهای قلیایی است.

آنزیم هیدرولیز کننده آن کیتوناز نام دارد. سرعت واکنش هیدرولیز کیتین بسیار کند و زمان طولانی نیاز دارد که این پلیمر در محیط بازیافت شود. از طرفی در صنایع غذایی تولید کننده محصولات دریایی مقادیر بسیار زیادی مواد زاید حاوی کیتین تولید می گردد. برای مثال در کشور آمریکا در حدود 118/5 میلیون تن در سال ضایعات حاصل از کارخانجات صنایع غذایی دریایی حاوی کیتین تولید می شود که %90-50 مواد پس مانده تولید شده در آن کشور را به خود اختصاص می دهد.

کاربرد ها

كیتین ، ماده ارزشمندی است كه در تصفیه و پاكسازی فاضلاب كارخانجات تولید مواد سمی و پرتوزا و در پزشكی ، داروسازی ، صنایع نساجی و غذایی كاربرد دارد.

دانشمندان دانشگاه هاوانا مواد دفعی خرچنگ را برای تولید کیتین و کیتوزان ، دو ترکیب مهم در زیست پزشکی و کشاورزی بکار برده اند. آنها از این دوترکیب برای تولید مواد جراحی با ویژگی های درمان کننده و ضد عفونی کننده و نیز برای افزایش سرعت رشد و رویش بذرها استفاده کردند.
کیتین به عنوان بخشی از ساختار جسمی حیوانات و گیاهان پلیمر شایعی در طبیعت است. سلولز از کیتین وفوربیشتری دارد که باعث میشود این ترکیب منبع قابل تجدیدشدنی مهمی باشد که به سادگی در بند پایان ، حشرات ، عنکبوتیان ، نرم تنان ، قارچها و جلبک ها یافت می شود.
بر اساس این گزارش صنعت ماهیگیری در کوبا مقادیر زیادی مواد دفعی خرچنگ تولید می کند ، آلوده کننده ای که سرشار از پروتئین ها و کیتین است. محققان دانشگاه هاوانا در حال انجام تحقیقاتی درزمینه استخراج کیتین و کیتوزان از این مواد دفعی هستند. این تلاش محققان به ایجاد روشی برای تولید مواد جراحی با خاصیت درمانی و ضدعفونی قابل ملاحظه منجر خواهد شد. البته کاربرد این مواد به زیست پزشکی محدود نمی شود و در کشاورزی نیز قابل استفاده است. گروه تحقیقاتی فوق اعلام کرده اند که کیتوزان به عنوان یک محرک بیولوژیک باعث افزایش جوانه زدن و افزایش ارتفاع گیاه ، ضخامت ساقه و وزن خشک می شود. ثابت شده کیتوزان یک پلیمر طبیعی با ظرفیت بالای تولید غشا ست و مواد آلوده کننده تولید نکرده ، سمی نبوده و قابلیت سازگاری بیولوژیک دارد.

* پژوهشگران ایرانی از پوست میگو، ماده ترمیم کننده زخم تهیه کردند

پژوهشگران موسسه تحقیقاتی شیلات ایران موفق به تولید ماده ای از پوست و پوشش بدن میگو شده اند که تا ۷۵درصد قادر به ترمیم زخم ها و سوختگی های پوستی است. محققان موسسه تحقیقاتی شیلات ایران طی یک پروژه تحقیقاتی در مرحله آزمایشگاهی و نیمه صنعتی موفق به تولید ماده ای به نام کیتوسان از باقیمانده میگو شده اند که از قدرت تحریک کنندگی پوست بدن انسان برخوردار است و قدرت ترمیم کنندگی پوست در برابر سوختگی و جراحات پوستی را دارد.
دکتر احمد غرقی رییس بخش زیست فناوری و فرآوری آبزیان موسسه تحقیقات شیلات ایران در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا گفت: این دانش فنی در جهان تنها در اختیار یک شرکت آمریکایی است که با این تحقیق پژوهشگران موسسه تحقیقات شیلات ایران موفق به دست یابی به این فناوری شدند وی افزود: از کیتوسان در تمام دنیا به طور وسیع در صنایع آرایشی و بهداشتی استفاده می شود و حتی برخی از کشورهای پیشرفته موفق به تهیه پوست مصنوعی با استفاده از این ماده شده اند.
این محقق یادآور شد: میگو از سر، سینه و شکم تشکیل شده است که به هنگام مصرف قسمت های سر، سینه و پوشش بدن میگو دور ریخته می شود و تنها از یک سوم بدن میگو (شکم) برای مصرف خوراکی استفاده می شود.
وی ادامه داد: در حالی که در بهترین شرایط
۵۰درصد وزن میگو شامل سر و سینه و پوشش بدن آن به عنوان باقیمانده های میگو محسوب می شود . قست بیشتر این باقیمانده ها که با عنوان ضایعات دور ریخته می شود از ماده ای به نام کیتین تشکیل شده است. کیتین دومین ماده طبیعی تجدید پذیر در دنیا بعد از سلولز است.
کیتین به صورت تجدید پذیر توسط برخی موجودات از جمله میگو و شاه میگو تولید می شود. بدن میگو به خصوص پوشش خارجی این موجود از کیتین تشکیل شده است.
غرقی افزود: کیتین ارزش غذایی مستقیمی برای انسان ندارد، اما دارای ارزش دارویی و بهداشتی فراوانی است. از کیتین می توان کیتوسان و همچنین گلوکزآمین را تولید کرد.
کیتو سان ماده ای است که به طور وسیع در جهان در فرآورده های آرایشی و بهداشتی کاربرد دارد و در تولید انواع کرم ها و ژل ها به کار می رود.


* تهیه گلوکزآمین از پوست میگو
رییس بخش زیست فناوری و فرآوری آبزیان موسسه تحقیقات شیلات ایران اظهار داشت: در این پروژه تحقیقاتی همچنین موفق به تولید گلوکزآمین از باقیمانده میگو شده ایم که این ماده از خاصیت غضروف سازی و خاصیت ضد التهابی برخوردار است.
وی افزود: هم اکنون این فرآورده به قیمت بالایی از خارج وارد می شود، در صورتی که اگر در داخل کشور برای تولید انبوه این ماده سرمایه گذاری شود می توان این فرآورده را در بسته بندی های زیبا و با قیمت مناسب عرضه کرد.

 

توجه

 

همچنین می توانید جواب پاسخ های کتاب های پایه های مختلف را از لینک های زیر ببینید.

بر روی هرپایه و کلاس کلیک کنید :

 

 

 
 
 
 
 
 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 02 مهر 1394 ساعت: 17:58 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(23)

تصویر زیر چرخهٔ ساده ای از نیتروژن را در طبیعت نشان می دهد. دربارهٔ این چرخه و نقش آن در زندگی، در کل�

بازديد: 8631

 

 

تصویر زیر چرخهٔ ساده ای از نیتروژن را در طبیعت نشان می دهد. دربارهٔ این چرخه و نقش آن در
زندگی، در کلاس گفت وگو کنید.

چرخه نیتروژن

حدود 78 درصد از جوّ زمین را نیتروژن تشکیل داده است. مقدار معینی از این نیتروژن، به طور مداوم از جوّ گرفته و به آن بازپس داده می شود. به گردش مداوم نیتروژن بین خاک، آب، هوا و موجودات زنده «چرخه ی نیتروژن» می گویند. تمام موجودات زنده برای ادامه ی حیات به نیتروژن احتیاج دارند. در واقع نیتروژن یکی از اجزای تشکیل دهنده ی پروتئینها و اسیدهای نوکلئیک است که وجود هر دو برای ادامه ی حیات ضروری است.

 

قسمتی از نیتروژن موجود در هوا هنگام رعد و برق از آن جدا می شود. تخلیه ی ناگهانی بار الکتریکی باعث می شود مقداری از اکسیژن و نیتروژن موجود در هوا با هم ترکیب شوند و اکسیدهای نیتروژن به وجود آید. اکسیدهای نیتروژن پس از حل شدن در آب با سایر عناصر ترکیب می شوند و ترکیبات نیتروژن دار تولید می کنند.

 

 

 

برخی از باکتریها و جلبکها نیز نیتروژن موجود در هوا را جذب می کنند. باکتریهای خاصیّ که در ریشه ی برخی از گیاهان مثل نخود، لوبیا، نخودفرنگی و غیره وجود دارند، نیتروژن هوا را به طور مستقیم جذب می کنند و در اختیار گیاه قرار می دهند.

 

گیاهان با استفاده از نیتروژن، پروتئین می سازند و جانوران با خوردن گیاهان، این پروتئینها را وارد بدن خود می کنند.

 

گیاهان و جانوران پس از مرگ توسط تجزیه کنندگان موجود در خاک تجزیه می شوند. به این ترتیب ترکیبات نیتروژن دار وارد خاک شده، توسط گیاهان مصرف می شوند. جانوران، ترکیبات نیتروژن دار را با خوردن گیاهان یا سایر جانوران گیاهخوار وارد بدن خود می کنند.

 

باکتریهای تجزیه کننده ی موجود در خاک مقداری از ترکیبات نیتروژن دار خاک را به نیتروژن گازی شکل تبدیل می کنند. به این ترتیب تقریباً همان اندازه نیتروژنی که از هوا گرفته و مصرف می شود، مجدداً به آن باز می گردد.

 

در واقع نیتروژن موجود در هوا از خاک، اندامهای مختلف گیاهان و بدن جانوران عبور می کند و در نهایت دوباره هوا می شود. این کار ممکن است هزاران و یا حتّی میلیونها سال طول بکشد؛ ولی هر مولکول نیتروژن سرانجام به هوا باز می گردد.

 

توجه

 

همچنین می توانید جواب پاسخ های کتاب های پایه های مختلف را از لینک های زیر ببینید.

بر روی هرپایه و کلاس کلیک کنید :

 

 

 
 
 
 
 
 
منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 02 مهر 1394 ساعت: 17:55 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(14)

ظروف مسی زودتر زنگ می زند یا ظروف آهنی؟ چرا؟

بازديد: 9510
ظروف مسی زودتر زنگ می زند یا ظروف آهنی؟ چرا؟

 

 

ظروف مسی زودتر زنگ می زند یا ظروف آهنی؟ چرا؟

ظروف آهنی زودتر زنگ می زنند چون واکنش پذیری آهن با اکسیژن بیشتر است .و همچنین اگر در معرض اب قرار گیرد زود زنگ میزند ولی مس یکی از فلزاتی است که مقاومت بالایی دربرابر واکنش های شیمیایی دارد، و تنها درصورتیکه برای مدت زمان زیادی در معرض هوا و یا آب دریا قرار بگیرد، زنگ می زند.

 

آهن زودتر زنگ می زند یا آلومینیم؟

آلومینیم زودتر از آهن زنگ می زند اما این زنگ زدگی به رنگ بدنه ی خود آلومینیم است و پس از زنگ زدن لایه ای به عنوان لایه ی اکسیدی محافظ روی آلومینیم را پوشانده و مانع از رسیدن اکسیژن به آن می شود، در حالی که آهن دیرتر از آلومینیم زنگ می زند اما زنگ زدگی آن به صورت پوسته شدن است و اثر نامطلوبی در آهن دارد.

پس بنابر این زنگ زدگی آلومینیم دارای اثرات مثبت و زنگ زدگی آهن اثری منفی و مخرب دارد و باید در این گونه موانع از انواع ضد زنگ ها استفاده کرد.

 

 

توجه

 

همچنین می توانید جواب پاسخ های کتاب های پایه های مختلف را از لینک های زیر ببینید.

بر روی هرپایه و کلاس کلیک کنید :

 

 

 
 
 
 
 
 

امیدوارم جواب این سوال به خوبی رضایت شما را جلب کرده باشد :

 برای حمایتاز سایت ما و قرار دادن بیشتر تحقیقان و جواب های فعالیت های و سوال های کتاب های شما بصورت رایگان در سایت بر روی لینک زیر ( بعد از خواندن یا قبل از خواندن تحقیق)هر چند بار که خواستید کلیک کنید تا ما نیز با علاقه بیشتری تحقیقات رایگان دانش آموزی برای شما بگذاریم . باتشکر

 

لیست و فهرست کلیه اقدام پژوهی ها

 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 02 مهر 1394 ساعت: 17:52 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,
نظرات(28)

با مراجعه به منابع معتبر دربارهٔ چگونگی به کارگیری فلز های مختلف از زمان کشف تاکنون اطلاعاتی را جمع

بازديد: 179627
با مراجعه به منابع معتبر دربارهٔ چگونگی به کارگیری فلز های مختلف از زمان کشف تاکنون اطلاعاتی را جمع

 

با مراجعه به منابع معتبر دربارهٔ چگونگی به کارگیری فلز های مختلف از زمان کشف تاکنون اطلاعاتی را جمع آوری کنید و به کلاس گزارش دهید.

 

تاریخچه صنایع فلزی

 شواهد و مدارک باستان‌شناسی این نکته را تأیید می‌کند که شمال و مرکز ایران جزو قدیمی‌ترین مراکز صنایع فلزکاری جهان بوده‌است. مشخص است که بشر تنها در سرزمینی می‌توانست به سودمندی فلز پی ببرد که در آن فلزات و کانی‌های آنها وجود داشته‌باشد. ایران از لحاظ طبیعی دارای ذخایر بزرگی از کانی‌هاست. رشته کوه‌هایی که از توروس در ترکیه تا کرانه‌های جنوبی دریای مازندران کشیده می‌شد سرشار از انواع کانی‌ها و سوخت بود و دانش فلزکاری از آنجا به مراکز دیگر در آسیا، افریقاو اروپا گسترش یافت.

مس

در اوایل هزاره چهارم پیش از مسیح، مس مصرف عمومی یافت و برای ساختن پیکان، درفش، سنجاق جامه و جواهرات آنرا چکش کاری می‌کردند ولی در نیمهٔ دوم هزارهٔ مزبور تغییر قابل ملاحظه‌ای در تکنولوژی فلزات پدید آمد. در این دوره مس را با گداختن آن از کانی جدا کرده و به اشکال مختلف می‌ریختند. اسناد آشوری دلالت دارد به اینکه ایرانیان سنگ مس گوگردی خود را در کوره‌هایی به ارتفاع ۲ متر تشویه می‌کردند در صورتی که احیای آن در کوره‌های هوایی کوچک که قطر دهنهٔ آن در حدود ۲۲ و ارتفاع آن ۴۵ سانتیمتر بوده، انجام می‌شد.
در نزدیکی
 انارک چند کوره گداز مس ماقبل تاریخ در حالیکه در داخل بعضی از این کوره‌ها هنوز بقایای مس و سرباره باقی مانده‌بود، کشف شده‌است.

مفرغ

از گورستان شوش، تپه گیانو تپه گئوی ابزار مفرغی(برنز)و زینت‌آلات مفرغی و نقره‌ای بسیاری به دست می‌آید. ابزار مسی یافت شده از هزارهٔ چهارم پیش از مسیح دارای مقادیر مختلف طلا، نقره، ارسنیک، آنتیموان، آهن، نیکلو قلعهستند. اما نمونه‌های پیدا شده، متعلق به ۲۵۰۰ سال پیش از مسیح به بعد نشان می‌دهد که مقدار قلع در مفرغ ۵ درصد است و این مقدار در مدت ۱۰۰۰ سال به ۱۰ درصد می‌رسد. می‌توان حدس زد که فلزکاران در آن موقع از گداختن سنگ‌های مس و قلع با هم دست کشیده و هر کدام از آنها را جداگانه ذوب می‌کردند بدین ترتیب آلیاژ دقیقی به دست می‌آوردند و جز به این طریق نمی‌توان علت وجود مقدار یکسان قلع را در آنها، توجیه کرد.
گذار از
 عصر سنگ به عصر مسبسیار تدریجی بود ولی در ایران عصر مفرغ در ۲۰۰۰ سال پیش از مسیح به خوبی پیشرفت کرده‌بود. چنین به نظر می‌رسد که بسیاری از اشیای مفرغی آن دوره، در قالب‌هایی از سنگ‌های نرم ریخته می‌شد بدین ترتیب که نیمی از آن شیئی در یک سنگ و نیم دیگرش در سنگ دیگر، کنده‌کاری شده‌بود. این قالب‌ها دارای مجرای فرار هوا و لوله تغذیه بودند.

 

 

توجه : توجه : توجه :
سایت علمی و پژوهشی آسمان مطالب بالا به اضافه مطالب اضافه تر وکامل تر را بصورت مرتب شده با فهرست بندی بصورت ورد و قابل ویرایش برای شما با قیمت فقط 5000 تومان (پنج هزار تومان ) در زیر آماده کرده است .شایان ذکر است تمام مطالب بالا ومطالب اضافی تر دیگر در همین ورد بصورت مرتب شده گذاشته شده است .اگر خواستید می توانید خرید انلاین کنید.فهرست مطالب و فایل کامل بصورت پی دی اف را قبل از خرید  در زیر مشاهده کنید :
تاکید : تمام مطالب بالا بصورت مرتب شده به اضافه مطالب اضافی تردر ورد زیر در یازده صفحه آمده است.اگر خواستید خودتان مطالب بالا را رایگان کپی و در ورد درست کنید یا فایل آماده ورد و قابل ویرایش آن را با قیمت 5000 تومان خرید کنید .
فهرست مطالب :
برای رضایت شما :
فایل پی دی اف این تحقیق بصورت کامل در زیر گذاشته شده است . ابتدا فایل پی دی اف را ببینید و بعد در صورت رضایت فایل ورد آن را با قیمت فقط 5000 تومان ( پنج  تومان ) - یازده صفحه بصورت آنلاین خرید کنید .

http://up.asemankafinet.ir/up/asemankafinet/Pictures/DOKMEMO.jpg

در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این طرح درس را از لینک خرید زیر و با قیمت پنج هزار تومان دریافت نمائید :

 

راهنمای خرید :   برای خرید آنلاین و دریافت بلافاصله فایل ورد ابتدا بر روی لینک خرید زیر کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید و دانلود سایت علمی و پژوهشی آسمان شوید . لینک خرید :

http://up.asemankafinet.ir/view/1543587/submit.gif

 

همچنین در این زمینه مطالب زیر را نیز در سایت مشاهده نمائید : بر روی هر مطلب کلیک کنید

 

فواید و زیان های فناوری اینرتنت

 

استفاده از فناوری نانو در خودروهای اینده

توجه

 

همچنین می توانید جواب پاسخ های کتاب های پایه های مختلف را از لینک های زیر ببینید.

بر روی هرپایه و کلاس کلیک کنید :

 

 

 
 
 
 
 
 
منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 02 مهر 1394 ساعت: 17:34 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,,,,,,,
نظرات(122)

تفاوت پیل خشک با پیل تر چیست ؟

بازديد: 420

 

تفاوت پیل خشک با پیل تر چیست ؟

پیل به دو صورت،‌ پیل خشک و پیل تر موجود است. هریک از شما برای یک بار هم که شده پیل را به کار برده اید.

پیل خشک

پیل خشک برای به کار انداختن وسایل بازی، رادیوها، چراغ قوه ها و ضبط صوت ها و گروه دیگری از وسایل الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرند. پیل های مزبور در اندازه و شکل های مختلف ساخته می شوند. این پیل ها پس از مدتی برق آنها تمام می‌شود و دیگر نمی‌توان از آنها استقاده کرد.

پیل تر

یکی دیگر از انواع مولدهای شیمیایی، انباره یا باتری اتومبیل است

که آن را باتری تر نیز می نامند. از این باتری های تر امروزه علاوه بر اتومبیل، درمراکز صنعتی و از جمله در داخل نیروگاهها نیز برای موارد اضطراری استفاده می کنند. این باتری ها طوری طراحی شده اند که می توانند در دفعات زیاد پر و خالی شوند.

 

توجه

 

همچنین می توانید جواب پاسخ های کتاب های پایه های مختلف را از لینک های زیر ببینید.

بر روی هرپایه و کلاس کلیک کنید :

 

 

 
 
 
 
 
 
منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 02 مهر 1394 ساعت: 17:10 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

هارپ (HAARP) چیست و به چه دردی می خورد ؟

بازديد: 185

 

هارپ (HAARP) چیست و به چه دردی می خورد ؟

هارپ (HAARP) یک پروژه تحقیقاتی است که در ظاهر برای بررسی و تحقيق درباره لایه ی آیونوسفیر (Ionosphere)  و  مطالعات معادن زير زمينی (با استفاده از امواج راديويی ELF/ULF/VLF) تاسيس شده است. ولی در واقع "پروژه ای با تکنولوژی جنگ ستارگارن"  به منظور  کامل کردن یک سلاح جدید پايه گذاری گرديده است.

آیونوسفیر چيست و کجاست؟

لایه ی آیونوسفیر در بالاترین لایه ی اتموسفیر (Atmosphere) قرار دارد.

این لایه تشعشات خطرناک "ماورای بنفش" و "اکس ری" خورشيد را  جذب کرده  و مانند سقفی از ورود آنها به زمين جلوگيری می نمايد تا زندگی بر روی کره زمین امکان پذیر گردد. همچنین به دليل محیط الکتریکی موجود در آيونوسفير  از اين لايه برای انعکاس امواج رادیوئی به اطراف زمین استفاده می شود. اگر این لایه به هر دليلی دچار اختلال شود تاثيرا ت بسیار زیادی بر روی زمین گذاشته و زيستن را مختل می کند.

لايه آيونوسفير چه ارتباطی به هارپ (HAARP) دارد؟

سیستم هارپ (HAARP) طوری طراحی شده است که بر روی آیونوسفیر تاثير مستقيم داشته باشد. از نمونه های اين تاثيرات قرمز و گداخته شدن و يا ذره بينی نمودن لايه را ميتوان نام برد.

این سیستم در حال حاظر از یک مجموعه آنتن های مخصوص (١٨٠ برج آنتن آلومنيومی به ارتفاع ٥٠/٢٣متر) تشکيل و برروی زمينی وسيعی به مساحت ٢٣٠٠٠ متر مربع در آلاسکا (Alaska) نصب گرديده است.

این آنتن ها امواج مافوق کوتاه  ELF/ULF/VLF  را تولید و به آیونوسفیر پرتاب می کنند.

 

توجه

 

همچنین می توانید جواب پاسخ های کتاب های پایه های مختلف را از لینک های زیر ببینید.

بر روی هرپایه و کلاس کلیک کنید :

 

 

 
 
 
 
 
 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 02 مهر 1394 ساعت: 17:09 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,
نظرات(0)

جواب ها و پاسخ های درس اول مطالعات ششم

بازديد: 1881


1- چرا انسان نمی تواند تنها زندگی کند ؟
انسان موجودی اجتماعی است و نمی تواند تنها زندگی کند چون تنهایی برای انسان احساس نا خوشایندی است.
2- انسان موجودی اجتماعی است یکی از مهمترین نیاز های این موجود اجتماعی چیست ؟
دوستی یکی از مهمترین نیاز های انسان به شمار می رود .
3-چرا دوستی یکی از مهمترین نیاز های ما انسان ها به مشار می رود .
چون همه ما نیاز داریم که دو ستانی داشته باشیم که به آن ها محبّت کنیم و مورد توجه و مهرباین قرار بگیریم .
4- خداوند در سرشت ما درباره دیگران چه چیزی قرار داده است؟
میل به محبت کردن و محبت دیدن و نیاز به برقرای ارتباط با دیگران را قرار داده است ؟
5- چند مورد از مزایا و فواید داشتن دوستان خوب را بنویسید ؟
1-انسان از صحبت کردن و همنشینی با دوستان خوب لذت می برد 
2-صحبت با یک دوست عاقل و صبور رازدار باعث می شود تا احساس آرامش کنیم 
3-همه ما در زندگی به کمک دیگران نیاز داریم دوستان در مشکلات ما را یاری می کنند 
4-انسان از طریق همنشینی و گفت گو با دوستان خوب چیز های جدیدی یاد می گیرد 

6- چرا انتخاب یک دوست مهم است ؟
زیرا همان گونه که ما بر دوستان تاثیر می گذاریم رفتار و اخلاق دوستان نیز بر ما تاثیراتی می گذارد .
7-دوست خوب مایه آرامش انسان است .
8-آیا با هرکسی می توان دوستی کرد ؟
خیر با هر کسی نمی توان دوستی کرد و همه ی افراد برای دوستی ورفاقت شايستگی ندارند. گاه ممکن است 
يک دوست مسير آينده و زندگی دوستش را به سوی موفقيّت و سعادت تغييردهد و گاه ممکن است در شرايطی، 
يک دوست موجب ناراحتی و سرشکستگی دوست خود شود.

9- حضرت علی در رابطه با ملاک های دوستی چه فرر موده اند ؟
با نيکان همدلی و رفاقت کن تا از آنان باشی و از بدان جدا شو تا از آنان نباشی. 
10-میعار های مهم از نظر حضرت علی برای انتخا دوست چه چیز هایی است ؟
خیر خواه باشد و مارا از کار های ناپسند باز دارد –صادق و یک رنگ باشد –خوش اخلاق و با ادب باشد 
11- پیامبر چه کسانی را بدترین افراد دانسته اند .
بدترين افراد کسانی هستند که ميان مردم سخن چينی می کنند و بين دوستان جدايی می اندازند. 
12- پیشوان بزرگ اسلام در مورد انتخاب دوست چه سفارشی فرموده اند ؟
با افراد عاقل و باایمان و نیکو کار دوستی کنیم و از افراد دروغگو ،بخیل و سخن چین دوری نماییم 
13- دوستی با افرادی که ما را از بدی ها و کار های ناشایسته باز می دارند موجب چه چیزی می شود .
چنین افرادی به ما یاری می رسانند و موجب پیشرفت ما می شوند 
فعالیت 4
معنی این ابیات چیست گفت و گو کنید ومعنی آن ها را توضیح دهید ؟
تو اول بگو با کیان زیستی ....................... من آن گه بگویم که تو کیستی 

تو در ابتدا بگو با چه کسانی زندگی و معشرتی کردی تا من هم بگویم که تو چگونه آدمی هستی ؟
همنشین تو از تو به باید ....................... تا تو را عقل ودین بیفزاید . ( سعدی ) 
دوست وهم صحبت تو باید از تو بهتر باشد تا باعث افزایش فکر وعقل و اندیشه و دین و ایمان تو بشود .

 

توجه

 

همچنین می توانید جواب پاسخ های کتاب های پایه های مختلف را از لینک های زیر ببینید.

بر روی هرپایه و کلاس کلیک کنید :

 

 

 
 
 
 
 
 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: چهارشنبه 01 مهر 1394 ساعت: 11:09 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

معنی این ابیات چیست؟ گفت و گو کنید و معنی آن ها را توضیح دهید. تو اول بگو با کیان زیستی من آن گه بگویم

بازديد: 893
معنی این ابیات چیست؟ گفت و گو کنید و معنی آن ها را توضیح دهید. تو اول بگو با کیان زیستی من آن گه بگویم

معنی این ابیات چیست گفت و گو کنید ومعنی آن ها را توضیح دهید ؟
تو اول بگو با کیان زیستی ....................... من آن گه بگویم که تو کیستی 

تو در ابتدا بگو با چه کسانی زندگی و معشرتی کردی تا من هم بگویم که تو چگونه آدمی هستی ؟
همنشین تو از تو به باید ....................... تا تو را عقل ودین بیفزاید . ( سعدی ) 
دوست وهم صحبت تو باید از تو بهتر باشد تا باعث افزایش فکر وعقل و اندیشه و دین و ایمان تو بشود .

 توضیح کامل :

بخش نخست:تو اول بگو با کیان زیستی؟

«إذا أردتَ أن تَعرفَ قدرَ العَملِ الذي أنتَ فيه، فانظُر مَن يشارکُکَ فيه»
ترجمه: اگر می‌خواهی ارزش عملی را که بدان می‌پردازی بدانی، بنگر چه کس یا کسانی در آن عمل با تو همراهی و مشارکت می‌کنند.
شرح: در این حکمت نغز، ابن عطاء سکندری قاعده‌ی کاربردی و ره‌گشایی به دست‌مان می‌دهد. برای پی‌بُردن به میزان اعتبار یک عمل، توجه به کسانی که در آن عمل با آدمی همراه و هم‌عنان‌اند می‌تواند ملاک خوبی باشد. هر وقت دست به اقدامی می‌زنیم خوب است با دقت وارسی کنیم چه کس یا کسانی در این اقدام ما را همراهی می‌کنند و پشتیبان و مؤید ما هستند.
نقل شده است که صحابی بزرگوار، سعد بن ابی‌وقاص-رضی الله عنه- در زمانی که عثمان بن عفان-رضی الله عنه- در محاصره بود به نزدش رفت و هنگام بیرون آمدن چشمش به عبدالرحمن بن عدیس و حکیم بن جبله افتاد. به نشانه‌ی اندوه یک دستش را بر پشت دست دیگرش زد و إنا لله و إنا إلیه راجعون گفته و افزود: « واللهِ أمراً هؤلاءِ رؤساؤُه لامرُ سوءٍ؛ قسم به خدا، کاری که این‌ها سران و رهبران آن هستند، کار بدی است.»[الطبقات الکبری، محمد بن سعد]
نه تنها دوستان یک فرد، معرِّف شخصیت وی‌اند، که دوستان و همراهان ما در انجام یک کار، بیانگر قدر و شأن آن کار هستند.
شاعر گفته است:
تو اول بگو با کیان زیستی +‌ پس آن‌گه بگویم که تو کیستی
در این زمینه می‌توان شعر را این‌گونه ترجمه کرد: تو اول بگو چه کسانی با تو در این عمل همکاری می‌کنند تا بگویم عملت چه شأن و وزنی دارد.
در شعری منسوب به عدی بن زید آمده است:
عَنِ المَرءِ لا تَسأَل وَسَل عَن قَرينه + فَکلُّ قَرينٍ بِالمُقارِنِ يَقتَدي
«درباره خود فرد سوال نكن و از هم نشين او بپرس، چرا كه هركس در خـلـق و خـوي خـود از هـم‌نـشين پيروي می‌كند.»
پیامبر خدا-صلی الله علیه و سلم- فرموده‌اند:
(المرءُ عَلَى دِينِ خَليلِه، فَلينَظُر أحدُكُم مَن يُخالِل؛ هركس به طريق و روش دوست خود است، پس هريك از شما بايد ببيند با چه كسي دوست مي شود.»[به روایت ترمذی و حاکم]

 

 

بقیه سوالات درس اول اجتماعی :

 

درس 1

1)چرا انتخاب یک دوست یک موضوع مهم است؟

زیرا اخلاق و رفتار و کردار دوستان در ما تاثیر می گذارد اگر خوب باشد و کارهای خوب انجام دهند ما هم تا حدی به سمت آن کشیده می شویم و همین طور اگر کار زشت کنند به آن کار گرایش پیدا می کنیم.

2)دوست خوب کیست؟

برای دوست خوب باید ملاک هایی در نظر گرفت مثل : باید کسی باشد که ما را از بدی ها باز دارد زیرا این دوستان باعث پیشرفت ما می شوند ، باید در حرف ها و کار ها صادق باشند با ادب باشند و خوبی مارا بخواهند نه بدی ما را.

3)چگونه دوستان خود را انتخاب کنیم؟

 کسانی که بین همه محبوبیت دارند وهمه به آنها احترام می گذارند و کسی را نمی رنجانند،در نماز مدرسه شرکت می کنند ، حجاب خود را رعایت می کنند ، به دوستان خود احترام میگذارند، با آن ها با ادب و خوش اخلاق هستند و در درسها به دوستان خود کمک میکنند. البته برای انتخاب باید خودمان هم رفتارهای دوست خود را خوب انجام دهیم.

4-خصوصیات دوست خوب را فهرست کنید.

1-مهربان و خوش اخلاق باشد.                           2-به دوستان ضعیف کمک کند.

3-دروغ نگوید وصادق باشد.                               4-به نماز و قرآن و حجاب اهمیت دهد.

5-خدارا در کارهایش فراموش نکند.                      6-حق دوستان را رعایت کند.

7-دوستان را امر به معروف ونهی از منکر کند.          8-خوب درس بخواند.

5)معنی این ابیات چیست ؟

 

*تو اول بگو با کیان زیستی                            من آن گه بگویم که تو کیستی

این شعر اهمیت دوستان را بیان میکند شاعر می گوید تو اول بگو که با چه کسانی دوست هستی و زندگی می کنی آنگاه من میگویم که تو چه جور انسانی هستی.

*همنشین تواز تو به باید                                تا  تو را عقل و دین بیافزاید

سعدی شاعر بزرگ می فرماید همنشینان تو باید از تو بهتر باشند تا بر اخلاق خوب و عقل و ایمانت افزده شود.

6)یکی از نیازهای مهم ما کدام است؟(دوستی)

7)دوست خوب با شما صادق و _____ است؟(یکرنگ)

8)یک دوست ممکن است مسیر آینده ی زندگی دوستش را به ____ و _____تغییر دهد (موفقیت و سعادت)

9)فوایر دوست خوب کدام است نام  ببرید؟

1-استفاده از تجربه آنها                              2-همیاری در مشکلات

3-نماز خواندن                                        4-رازداری

10)خداوند در سرنوشت ما انسان ها میل به چه چیزهایی قرار داده است. خداوند در سرنوشت ما انسان ها میل به محبت کردن و محبت دیدن و نیاز به برقراری ارتباط با دیگران را قرار داده است.

11)چرا انسان نمی تواند تنها زندگی کند.زیرا انسان موجودی اجتماعی است و تنهایی برایش سخت خواهدبود.

12)حضرت علی (ع)در نامه به فرزندشان امام حسن (ع)در رابطه با ملاک های دوستی چه می فرمایند؟ با نیکان همدلی و رفاقت کن تا از آنانباشی و از بدان جدا شو تا از انان نبلشی.

توجه

 

همچنین می توانید جواب پاسخ های کتاب های پایه های مختلف را از لینک های زیر ببینید.

بر روی هرپایه و کلاس کلیک کنید :

 

 

 
 
 
 
 
 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: چهارشنبه 01 مهر 1394 ساعت: 11:03 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(2)

سوالات و پاسخ هدیه ششم درس یک تا هفتم

بازديد: 220661

درس 1 « تنها او » 

1. نظم و هماهنگی  که در جهان اطراف ما وجود دارد، نشانه ی چیست؟  جواب: نشانه ی وجود خدای قادر و دانا

 2.  بین پدیدههای جهان .................... وجود دارد، زیرا فقط یک خدا جهان را ادراه می کند.  جواب: نظم و هماهنگی 

 3. آیه ی « لو کان فیهما آلهه الا الله لفسدتا » بیانگر چیست؟  جواب: یکتایی خداوند

 4. معنی آیه ی « لو کان فیهما آلهه الا الله لفسدتا » چیست ؟  جواب: اگر در آسمان و زمین غیر از الله خدایان دیگری بود، آسمان و زمین به هم می ریخت. 

 5. خداوند در قرآن درباره یکتایی و یگانگی خود چه می فرماید؟  جواب: « لو کان فیهما آلهه الا الله لفسدتا » اگر در آسمان و زمین غیر از الله خدایان دیگری بود، آسمان و زمین به هم می ریخت.

 6.  آیه ی « لو کان فیهما آلهه الا الله لفسدتا » مربوط به کدام سوره ی قرآنی است ؟  جواب: سوره ی انبیا/ آیه 22

 7. خداوند در کدام سوره و کدام آیه وجود خدایان دیگر را نفی می کند ؟  جواب: سوره انبیا، آیه ی 22  

 8. چه چیزی نشان می دهد که فقط یک خدا جهان را اداره می کند؟جواب: نظم و هماهنگی میان پدیده های جهان

 9. اگر خدایی غیر از الله بود ، چه اتفاقی می افتاد ؟  جواب:   آسمان و زمین به هم می ریخت و او برای اثبات خود یک نفر را بری انسان ها می فرستاد. 

 10. امام علی (ع) درباره ی اثبات یگانگی خداوند به امام حسن(ع) چه فرمود؟جواب: پسر عزیزم! بدان که اگر پروردگار تو شریکی داشت، پیامبران او نزد تو می آمدند.


درس 2 « تنها تو را می پرستیم »

 1-جمله ی « تنها تو را می پرستیم » با کدام آیه ارتباط دارد؟  جواب: سوره حمد، آیه ی 5 : « ایّاک نعبد »

 2- مشرکان مکّه برای جلوگیری از پیشرفت اسلام چه کردند؟  جواب: 1- آزار و اذیّت مسلمانان 2- به پیامبر پیشنهاد دادند که یک سال تو خدایان ما را بپرست و سال دیگر ما خدای تو را می پرستیم.

  3- جواب پیامبر(ص) در برابر پیشنهاد بت پرستی مشرکان چه بود؟  جواب: حاضر نشد لحظه ای در برابر بت های سنگی سر فرود آورد و فرمود: « پناه بر خدا که بخواهم چیزی را همتای او قرار دهم.» 

 4- بعد از ماجرای پیشنهاد بت پرستی مشرکان به پیامبر کدام سوره ی قرآنی  نازل شد و پیامبر برای ابلاغ آن به کجا رفت؟  جواب: سوره کافرون  ، مسجد الحرام

  5- شأن نزول یا علت نازل شدن سوره ی  « کافرون » چه بود؟  جواب:هنگامی که مشرکان به پیامبر پیشنهاد دادند که یک سال تو خدایان ما را بپرست و سال دیگر ما خدای تو را می پرستیم.

 6- پدر مومنان و خداپرستان کیست؟  جواب: حضرت ابراهیم (ع)

 7- چرا حضرت ابراهیم (ع) را پدر خداپرستان نامیده اند؟  جواب: چون برای دعوت مردم به خداپرستی تلاش  بسیاری کرد.

 8- خداوند در کدام سوره و آیه ی قرآنی حضرت ابراهیم (ع) را پدر مسلمانان نامیده است؟  جواب: سوره ی حج / آیه ی 78 

 9- این سخن از کیست؟ « پرستیدن این بت های بی جان چه سودی برای شما دارد... »  جواب: حضرت ابراهیم (ع)

 10- سوره ی کافرون چند آیه دارد و در کجا نازل شده است؟  جواب: 6 آیه و در مکّه نازل شده است.

 11- پیامبر اکرم (ص) در سوره ی  « کافرون » چه پیامی به کافران می دهد؟  جواب:  « دین شما برای خودتان و دین من برای خودم »

 12- حضرت ابراهیم با چه کاری ضعف و ناتوانی بت پرستان به مردم نشان داد؟  جواب: هنگامی که بت ها را شکست و تبر را بر دوش بت بزرگ گذاشت.

 13- این دو بت پرست معروف چه ارتباطی با حضرت ابراهیم (ع) دارند؟       آزر:  جواب: عموی ابراهیم (ع) و بت تراش معروف       نمرود :  جواب:  پادشاه بت پرست و ظالم زمان حضرت ابراهیم (ع)

14- با توجّه به آیه ی 32 سوره ی ابراهیم چه کسی شایسته ی پرستش و عبادت است؟ چرا؟  جواب: خدا، زیرا آسمان ها و زمین را آفرید و از آسمان آب و باران نازل کرد و به وسیله ی باران انواع محصولات برای روزی انسان ها از زمین خارج ساخت.


درس 3 « جهان دیگر » 

1- به ترتیب مراحل زندگی انسان را بنویسید.   جواب: جنینی( نه ماه در شکم مادر )، کودکی، نوجوانی، جوانی، بزرگ سالی، پیری و کهن سالی. 

 2- اوّلین و آخرین مرحله ی زندگی انسان را بنویسید.   جواب: جنینی و پیری و کهن سالی

3- آیا زندگی انسان پس از مرگ پایان می یابد؟   جواب: خیر، چون وارد مرحله ی دیگری و حیات پس از مرگ می شود.

 4- زندگی برتر و زندگی اصلی ما کدام است؟   جواب: زندگی در آن جهان ( جهان آخرت )

 5- زندگی در دنیا و آخرت را باهم مقایسه کنید.   جواب: زندگی دنیا ، محدود است و روزی به پایان می رسد؛ امّا زندگی آخرت همیشگی است . در این دنیا مردم فرصت دارند تا آخرت خود را آباد کنند.

 6- چه کسانی در آتش جهنم گرفتار خواهند شد؟   جواب: کافران و مجرمان

 7- قرآن در جواب به مردی کافری که با آوردن یک مشت استخوان پوسیده ، قیامت را انکار می کرد، به پیامبر چه فرمود ؟   جواب: ای پیامبر بگو همان کسی که آن ها را در آغاز آفریده است ، استخوان های پوسیده را زنده می کند. ( سوره یس/ آیه 78 و 79)

 8- چه کسانی نسبت به قیامت شک دارند؟   جواب: کسانی که قدرت خداوند را خیلی کم می شمارند. 

 9- خداوند برای کسانی به قیامت و قدرت خدا شک دارند چه می فرماید؟ در کدام سوره؟   جواب: آیا آفرینش دوباره ی شما در قیامت سخت تر است یا آفریدن آسمان که خدا آن را بر پا کرده است؟ ( سوره نازعات، آیه 27)

  10- کسانی که به قیامت شک دارند ، کدام صفت خداوند را نادیده می گیرند؟   جواب: قدرت خدا

 

درس 4 « یاد آن روز بزرگ »

 1- دو آیه ای که پیامبر آن را برای مردی « به منزله ی فراگرفتن خوب دین » می شمارد ، کدام است؟   جواب: دو آیه ی آخر سوره ی زلزال 

 2- چند سوره ی قرآن را که در آن ها به قیامت اشاره شده است ، اشاره کنید؟   جواب: در بیشتر سوره های قرآن: تکویر، حمد، قیامت، واقعه، زلزال و...

 3- با توجّه به دو آیه ی آخر سوره ی زلزال پاسخ دهید؟

عربی: جواب: فمن یعمل مثقال ذره خیراً یره و من یعمل مثقال ذره شراً یره.

معنی:   جواب: هرکس ذره ای کار نیک کند، نتیجه ی آن را می بیند و هرکس ذره ای کار بد کند، نتیجه  ی آن را می بیند.

مفهوم این آیات:  جواب: نشان دهنده و اثبات روز قیامت

4- قرآن کریم با بیان چه مطالبی انسان قیامت را به یاد انسان ها می اندازد؟جواب: با بیان نعمت های بهشتی ، عذاب جهنم، گفت و گوی بهشتیان و جهنّمیان و...

5-  خداوند در کدام آیه سورره ی قرآن و با چه نامی از قیامت یاد می کند؟جواب: آیه ی 4 سوره ی حمد ، با نام یوم الدِین

6- دانش آموزی که به خدا و روز قیامت ایمان دارد در برخورد با هم کلاسی های خود چگونه رفتار می کند؟ جواب: به جهت ایمان به روز حساب و قیامت، باعث ناراحتی آن ها نمی شود، غیبت نمی کند، گناه نمی کند و...

7- بسیاری از گناهان مردم به خاطر ..................... است.    جواب: از یاد بردن قیامت.

 

درس 5 « شتربان با ایمان » 

1- صفوان که بود و کارش چه بود؟    جواب: یکی از یاران امام کاظم (ع) بود و کارش کرایه دادن شتر به مردم بود.

2- این فرمایش امام کاظم (ع) خطاب به چه کسی و درباره ی چه مسئله ای بود؟

   « هرکس زنده ماندن ستمگران را بخواهد، از آنان است و در آتش دوزخ خواهد سوخت. »

جواب: خطاب به صفوان ، درباره ی کرایه دادن شتر به هارون 

3- آیه ی « محمد رسول الله والذین معه اشداء علی الکفار رحماء بینهم » به چه معنی است و مفهوم آن چیست؟

جواب: « محمد (ص) و یارانش در برابر دشمنان ایستادگی می کنند و با یکدیگر مهربان و نیک رفتارند »  توصیه به دوری از دشمنان دین خدا و مهربانی با اهل ایمان 

4- تولّی و تبری چیست؟ جواب: تولی یعنی دوستی با دوستان خدا  و تبری یعنی دوری و بیزاری جستن از دشمنان خدا 

5- مفهوم تبری در زندگی کدام پیامبر بیشتر ذکر شده است؟  جواب: حضرت ابراهیم، هنگامی که آزر عمو و سرپرستش دست از بت پرستی برنداشت از او بیزاری جست. 

6- ماجرای حضرت ابراهیمن و بیزاری جستن آن حضرت از سرپرستش در کدام سوره و آیه ی قرآن آمده است؟  جواب: سوره توبه آیه ی 114

7- روز ملّی مبارزه با استکبار جهانی چه روزی است؟  جواب: روز 13 آبان، روز دانش آموز  

8- روز 13 آبان چه ارتباطی با تبری دارد؟  جواب: در این روز مردم ایران بیزاری خود را از دولت های زورگو و ستمگر آمریکا و اسرائیل اعلام می کنند.

9- پیام آیه ی 29 سوره ی فتح چیست؟  جواب: تولی و تبری، دوستی با دوستان خدا و دشمنی با دشمنان دین خدا

10- چه حادثه ای موجب شد که روز 13 آبان را روز دانش آموز بنامند؟  جواب: به علت بیزاری جستن دانش آموزان و دانشجویان انقلاب اسلامی ایران از آمریکا و تسخیر لانه ی ( سفارت) جاسوسی آمریکا 

11- غیر از روز 13 آبان چه مناسبت های دیگری را می شناسید که در آن ها ما بیزاری خود را از دشمنان اسلام اعلام می کنیم؟  جواب: روز قدس، روز 22 بهمن و...

درس 6 « سرور آزادگان » 

1- نوجوانی 14 ساله که با رشادت تمام در واقعه ی کربلا شهد شهادت را نوشید ؟ جواب: قاسم

2-کدام امام با نقسه ی معاویه به شهادت رسید؟ جواب:امام حسن (ع)

3-معاویه در چه سالی از دنیا رفت وچه کسی را جانشین خود قرار داد ؟

جواب:در سال 60 هجری قمری از دنیا رفت و پسرش یزید را جانشین خود قرار داد.

4- این سخن از کیست و چه موقعی ایراد شده است؟ « وای بر اسلام که به حاکمی چون یزید گرفتار شده است.»   جواب: از فرمایش امام حسین (ع) ، به هنگام به حکومت رسیدن یزید 

5- هدف قیام امام حسین (ع) چه بود؟  جواب: اصلاح امت جدش و امر به معروف و نهی از منکر

6- تاریخ  و مکان شهادت امام حسین و تعداد یاران ایشان را بنویسید. جواب: شهادت ایشان به تاریخ دهم محرّم سال 61 هجری با 72 تن از یارانش در صحرای کربلا

7- از نام های صحرای کربلا است.  جواب: نینوا ، طف، عموراء ، حير و حایر، عَقر و...

8- نتیجه ی قیام امام حسین (ع) چه شد؟  جواب: بیداری امت اسلامی و قیام هایی با الگو گرفتن از قیام امام حسین (ع)

9- پیام رسلان کربلا که بود؟  جواب:  حضرت زینب(س)

10- درباره ی کودکان و نوجوانانی که در حماسه ی کربلا حضور داشتند ، بنویسید.

جواب: 1- قاسم بن حسن المجتبي(ع) كه مشهور اين است كه 14 ساله بود.
2- عبدالله بن الحسين؛ طفل شيرخوار. كه ظاهراً همان علي اصغر مي باشد.
3- عبدالله بن الحسن،كودك نابالغ امام حسن مجتبي(ع) كه كنار امام حسين(ع)به شهادت رسيد. 4- دو پسر کوچک مسلم بن عقیل  5- طفلان زینب  و....

11- جمله ی معروف امام حسین (ع) درباره ی بیعت با یزید چیست؟ جواب: هرگز کسی مثل من با کسی مثل یزید بیعت نمی کند.


درس 7 « سیمای خوبان » 

1- کتاب راهنمایی و هدایت مردم چیست؟ جواب: قرآن

2- بهترین راه هدایت بشر چیست؟     جواب: معرفی الگوهای برتر و انسان های نمونه

3- نام دیگر آیه ی 33 سوره ی احزاب چیست؟  جواب: آیه ی تطهیر 

4- معنی و مفهوم آیه ی « انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهر کم تطهیرا » چیست؟  جواب: « همانا خدا اراده کرده است که همه ی پلیدی ها و ناپاکی ها را از شما اهل بیت دور سازد و شما را پاک و مطهر کند. »  - بیانگر پاکی و معصومیت 14 معصوم و امامان

5- کدام امام هنگام مسافرت خویشاوندی خود را با پیامبر(ص) بازگو نمی کرد؟   جواب: امام سجاد (ع)

6- چرا خداوند در قرآن امامان بزرگوار را مورد ستایش قرار داده است؟ جواب: چون مهربان و خوش اخلاق بودند. خطای دیگران را به راحتی می بخشیدند. از کسی کینه به دل نمی گرفتند. اشتباهات مردم را به رخ آنان نمی کشیدند و آنان را سرزنش نمی کردند....

7- وظیفه ی ما در برابر امامان چیست؟  جواب: اطاعت 

8- معنی اصلی و مبارک امامان را بنویسید.

 

توجه

 

همچنین می توانید جواب پاسخ های کتاب های پایه های مختلف را از لینک های زیر ببینید.

بر روی هرپایه و کلاس کلیک کنید :

 

 

 
 
 
 
 
 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: چهارشنبه 01 مهر 1394 ساعت: 11:01 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(12)

ما هر روز سوره ی حمد را در نماز خود می خوانیم. کدام جمله ی این سوره، درباره ی پرستش خدای یگانه و یاری �

بازديد: 132

ما هر روز سوره ی حمد را در نماز خود می خوانیم. کدام جمله ی این سوره، درباره ی پرستش
خدای یگانه و یاری خواستن از او است؟ معنای آن چیست؟

جواب :

 

 

 

اِیّاکَ نَعْبُدُ وَ اِیّاکَ نَسْتَعِینُ: (پروردگارا) تنها تو را مى پرستیم و تنها از تو یارى مى جوییم.


 

توجه

 

همچنین می توانید جواب پاسخ های کتاب های پایه های مختلف را از لینک های زیر ببینید.

بر روی هرپایه و کلاس کلیک کنید :

 

 

 
 
 
 
 
 
منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: چهارشنبه 01 مهر 1394 ساعت: 10:51 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

با توجّه به این آیه چه کسی شایسته ی پرستش و عبادت است؟ چرا؟

بازديد: 7430

با توجّه به این آیه چه کسی شایسته ی پرستش و عبادت است؟ چرا؟

خداوند است که آسمان ها و زمین را « : ترجمه ی آیه ی سی و دوم از سوره ی ابراهیم چنین است

آفرید و از آسمان آب باران نازل کرد و به وسیله ی باران، انواع محصولات برای روزی شما )از

». .. زمین( خارج ساخت

جواب :

خداوند بزرگ

 

توجه

 

همچنین می توانید جواب پاسخ های کتاب های پایه های مختلف را از لینک های زیر ببینید.

بر روی هرپایه و کلاس کلیک کنید :

 

 

 
 
 
 
 
 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: چهارشنبه 01 مهر 1394 ساعت: 10:48 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

سوالات هديه آسمانی پایه ششم درس 1تا4

بازديد: 1153

سوالات هديه درس 1تا4

1

نظم وهماهنگي كه در جهان اطراف ما وجود دارد نشا نه چيست ؟

 

2

بين پديد هاي جهان ..................وجود دارد . زيرا فقط يك خدا جهان را اداره مي كند

 

3

خداوند در قرآن كريم در رابطه با يگانگي و يكتايي خود چه فر موده اند؟

 

4

چه چيزي نشان مي دهدگه فقط يك خدا جهان را اداره مي كند ؟

 

5

مشر كان مكه براي جلو گيري از پيشرفت سلام در بين مردم چه كردند؟

 

6

در چه زماني سوره ي كافرون بر حضرت محمدنازل شد ؟

 

7

پدر خدا پرستان کیست

 

8

به دنيا ی پس از مرگ ......... مي گويند

 

9

خداوند در سور ه ي زلزال در مورد نتيجه ي اعمال ما چه فرموده است ؟

 

10

بسياري از ........... به خاطر ياد بردن قيامت است

 

11

خدا در سور ه ي حمد با چه نام از قيامت ياد كرده است ؟

 

12

دانش آموزي كه به خدا و جهان آخرت ايمان دارد در بر خورد با همكلاسي هاي خود چگونه رفتار مي كند ؟

 

13

با توجه به آيه 32 سوره ي ابراهيم چه كسي شايسته پرستش و عبادت است ؟چرا؟

 

14

امام علي در مورد يگانگي پروردگاربه فرزندشان اما م حسين وامام حسن چه فرموده است؟

 

15

قرآن كريم در بيان اين كه مرگ پايان زندگي نيست چه فرمو ده اند ؟تو ضيح دهيد ؟

 

16

خداوند در جواب كساني كه به قيامت شك دارند و قدرت خدا را خيلي كم مي شمارند چه فرموده است ؟

 

17

بين زندگي دنيوي و جهان آخرت چه تفاوتهايي وجود دارد؟

 

18

خداوند در قرآن در سوره يس به سخنان مردي كه استخوانهاي پوسيده نزد پيامبربرد چگونه پاسخ داد ؟

 

29

حضرت ابراهيم قوم خود را چگونه از بت پرستي دور مي كرد

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: چهارشنبه 01 مهر 1394 ساعت: 10:46 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

سوالات و پاسخ های هدیه پایه ششم درس پنجم

بازديد: 3243

هدیه درس پنجم

 

  امام کاظم (ع) در زمان حکومت کدام پادشاه زندگی می کرد ؟ هارون

2-   صفوان که از یاران امام کاظم (ع) بود چگونه مخالفت خود را با هارون نشان داد؟ او برای رهایی از کمک به ستمگران ، همه شترانش را فروخت و به هارون کرایه نداد.

3-   امام کاظم (ع) درباره ی ستمگران چه فرموده است ؟ هرکس زنده ماندن ستمگران را دوست بدارد ، از آنان است و در آتش دوزخ جای خواهد داشت.

4-   خداوند در قرآن درباره ی رفتار با یکدیگر چه سفارشی کرده است؟ به یکدیگر محبت بورزیم و انسانهای  با ایمان و نیکوکار را دوست بداریم از کسانی که با دین خدا و پیامبر و اهل بیتش دشمن هستند دوری کنیم و راه خود را جدا کنیم .

5-   اصل تولی و تبری به چه معناست؟ یعنی باید مومنان راکه دوستا ن خداوند هستند دوست بداریم و در مقابل کافران ستمگر  را که دشمنان خدا هستند  دشمن بداریم  و از آنها بیزاری بجوییم .

6-   در کدام سوره ی قرآن به اصل تولی و تبری  اشاره  کرده است؟ سوره فتح آیه 29

7-   در روز  ملی مبارزه با استکبار در تقویم کشور ما چه روزی است؟ روز 13 آبان

8-   در روز ملّی مبارزه با استکبار در کشور ما دانش آموزان  چه کار می کنند؟ در این  روز همه ی مردم به ویژه دانش آموزان و دانش جویان با شعارهایی مانند مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل  بیزاری خود را از دولت های زور گو و ستمگر  اعلام می کنند.

9-   یکی از وظایف دینی ما مسلمانان ................... و ................... است.( تولی – تبری )

10-روز 13 آبان ...................................... نامیده می شود .( روز ملی مبارزه با استکبار)

11-    دانش آموزی که به خدا و جهان آخرت ایمان دارد ، در برخورد  با هم کلاسی های خود  چگونه رفتار می کند؟ او به دوستان خود احترام می گذارد  و با آن ها با مهربانی رفتار می کند و گذشت  و فداکاری  را فراموش نمی کند و می داند که نتیجه ی  تمام کارهایش را در جهان آخرت می بیند.

12-   چند روز را که ما در طول سال از دشمنان اسلام بیزاری اعلام می کنیم  نام ببرید ؟ در 22 بهمن  ( پیروزی انقلاب اسلامی و سقوط شاهنشاهی ) روز جهانی قدس ( آخرین  جمعه ماه مبارک رمضان ) روز برائت از مشرکین ( در ایام حج تمتع) روز 13 آبان ( روز دانش آموز و تسخیر لانه جاسوسی امریکا)

13-    آیه 29 سوره فتح به چه پیامی  اشاره شده است؟ به اصل تولی و تبری اشاره شده است یعنی با دوستان خدا دوست باشیم و با دشمنان خدا دشمن باشیم و از آن ها دوری کنیم .

 

توجه

 

همچنین می توانید جواب پاسخ های کتاب های پایه های مختلف را از لینک های زیر ببینید.

بر روی هرپایه و کلاس کلیک کنید :

 

 

 
 
 
 
 
 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: چهارشنبه 01 مهر 1394 ساعت: 10:44 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

پرسش و پاسخ درس دوم هدیه آسمانی ششم

بازديد: 379

درس دوم هدیه های آسمان

1-       مشرکان مکه برای جلوگیری از پیشرفت اسلام در بین مردم چه کردند ؟ آن ها سخت ترین آزارها و شکنجه ها را به پیروان آن حضرت  وارد می کردند  ولی روز به روز  به  پیروان آن حضرت افزوده  می شد .

2-       چرا بزرگان  قریش گرد هم  آمده بودند ؟ بزرگان قریش برای اینکه از پیشرفت اسلام جلوگیری نمایند  دور هم جمع شدند تا در این مورد با هم گفت و گو کنند.

3-        پیشنهادی که از طرف  بزرگان قریش داده شده بود چه بود؟ بهتر است به محمد (ص) بگوییم  ما حاضریم از آیین تو پیروی کنیم   به شرط آن که تو هم از آیین ما پیروی کنی ، در این صورت جزء بزرگان قریش می شوی  و از مقامات  و امتیازات ما برخوردار می شوی . یک سال تو خدایان ما را می پرستی   و سال بعد ما خدای تورا خواهیم پرستید .

4-       حضرت محمد (ص) در جواب  به سران قریش چه پاسخی داد ؟ پناه به خدا اگر بخواهم  چیزی را همتای او قرار بدهم .

5-       در چه زمانی سوره کافرون بر پیامبر نازل شد ؟ بعد از پیشنهاد سران قریش به حضرت محمد (ص) و پاسخ منفی ایشان به کافران این سوره بر پیامبر نازل شد و رسول خدا به مسجد الحرام رفت  و بر بلندی ایستاد و آیات را خواند.

6-       حضرت ابراهیم (ع) قوم خود را چگونه از بت پرستی دور می کرد ؟ او از جوانی با بت پرستی  مبارزه می کرد و قوم خودرا از پرستش بت ها باز می داشت اما آنها به سخنان او توجهی نمی کرد.

7-       در روز جشن سالیانه بت پرستان چه اتفاقی افتاد ؟  وقتی مردم از شهر بیرون رفتند حضرت ابراهیم تبر خود را برداشت و با گام های استوار  به سوی بتکده شهر رفت  و بتها را شکست.

8-       پدر خداپرستان   حضرت ابراهیم (ع)  نام دارد.

9-       در سوره  ی  حج  حضرت ابراهیم  (ع) پدر مومنان نامیده شده است.

 

توجه

 

همچنین می توانید جواب پاسخ های کتاب های پایه های مختلف را از لینک های زیر ببینید.

بر روی هرپایه و کلاس کلیک کنید :

 

 

 
 
 
 
 
 
منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: چهارشنبه 01 مهر 1394 ساعت: 10:41 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

به نظر شما در هر یک از موارد زیر چه مشکلاتی رخ خواهد داد؟

بازديد: 254

به نظر شما در هر یک از موارد زیر چه مشکلاتی رخ خواهد داد؟
- یک مدرسه دو مدیر داشته باشد.

بی نظمی در مدرسه

 

پیشرفت نکردن کارهای مدرسه


- یک تیم ورزشی دو سرمربّی داشته باشد.

 

بی نظمی در تیم - شکست تیم در مقابل تیم های مقابل


- سربازان یک لشکر دو فرمانده داشته باشند.

سردرگمی سربازان - شکست تاکتیک های بخاطر عدم هماهنگی

 

توجه

 

همچنین می توانید جواب پاسخ های کتاب های پایه های مختلف را از لینک های زیر ببینید.

بر روی هرپایه و کلاس کلیک کنید :

 

 

 
 
 
 
 
 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: چهارشنبه 01 مهر 1394 ساعت: 10:34 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

با کمک اعضای خانواده، نمونه ی دیگری از نظم و هماهنگی در جهان آفرینش را بنویسید و در کلاس برای دوستان

بازديد: 7783

 

 

 

 

با کمک اعضای خانواده، نمونه ی دیگری از نظم و هماهنگی در جهان آفرینش را بنویسید و در
کلاس برای دوستانتان بخوانید.

 یک : نظم در بین خورشید و زمین و ماه

گردش منظم اینها با عث بوجود آمدن شب و روز می شود .

دو : گردش منظم فصل ها

سه : چرخه های زیستی

 

توجه

 

همچنین می توانید جواب پاسخ های کتاب های پایه های مختلف را از لینک های زیر ببینید.

بر روی هرپایه و کلاس کلیک کنید :

 

 

 
 
 
 
 
 

ا

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: چهارشنبه 01 مهر 1394 ساعت: 10:27 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(17)

ليست صفحات

تعداد صفحات : 44

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس