سایت اقدام پژوهی - گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان
1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819 - صارمی
2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2 و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .
3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل را بنویسید.
در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا یا سروش پیام بدهید آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet
نا نا نا نا نان, دا نا, نا دان, انار نو نو نو نو سمنو, نور, تنور, ممنون نَ، نَ ن َ ،نَ ندارد ،ندا د ،نبر ،نبند ،نم نم
آن مرد ساسان نام دارد. او در بندر بود . آن بندر آبادان نام دارد. در آبادان باران نم نم آمد. آرمان برادرم است. برادرم درس دارد. درس آسان است. بابا دربان است. اودانااست. در آسمان ابر بود. ابر باران دارد. نادان ادب ندارد. دربان در را نبند! آنان در بوستان بودند. آدم دندان, مو, ابرو, ران, دارد. مامان با سوسن دست داد. سوسن دندان درد دارد. سامان با دوستان آمد. سامان با اسبم آرام در سرما آمد. آن مرد دامدار است. او در روستا دام دارد. آن روستا تنور دارد. در تنور نان نبود. من با مامان آمدم. در آبان باران با سرما آمد. من داستان دوست دارم. نور تابان است. توران با ادب نان داد. اودر دست انار ندارد. انار آبدار است. بابا با بند بادبان را بست. توران سمنو دوست ندارد. آدم در بدن ران دارد. مامان دوستت دارم؛ممنونم
علت: عدم تمركز و توجه به صداها و شكل حروف هنگام نوشتن
راهكار مناسب براي رفع اختلال: 1- دو تصوير مشابه كه اختلالات جرئي با هم دارند در اختيار دانشآموزان گذشته تا اختلالات را پيدا كنند.
2- كلمهاي را روي كارتي نوشته به طوري كه يك از حروف يا دندانههاي آن جا افتاده باشد و يا كلمهي مورد نظر نقطه و دندانهي اضافه داشته باشد. (مهربان، تنور) تا دانشآموز آن را اصلاح كند.
3- براي تصحيح ديكته دانشآموزان ديگر از او كمك بگيريم.
نوع اختلال: حافظه شنوايي
درصد فراواني: 20
رتبه: اول
مثال: جا انداختن كلمه در جمله
علت: عدم دقت در خوب گوش دادن و عجله در هنگام نوشتن
راهكار مناسب براي رفع اختلال: 1- تكرار جملهاي كه در ديكته به كار برده شده، براي كل كلاس و جلب توجه همه.
2- دانشآموزي كه دچار اين مشكل است در جايي بنشيند كه نزديك معلم باشد.
3- از چنين دانشآموزي بخواهيم كه جمله را براي بقيه دانشآموزان بخواند.
نوع اختلال: حساسيت شنيداري
درصد فراواني: 6
رتبه: هفتم
مثال: پمبه (پنبه)، ژاله (جاله)
علت: عدم حساسيت در شنيدن صداها
راهكار مناسب براي رفع اختلال:
1- استفاده از نوار كاست و شنيدن انواع صداها و تشخيص نوع صدا
2- ريختن انواع اشيا (برنج، لوبيا، سنگ و . . .) در قوطيهاي مجزا و به صدا در آوردن آنها و تشخيص نوع شئ داخل قوطي
3- پايين آوردن تن صدا توسط معلم به طوري كه به سختي تشخيص داده شود.
نوع اختلال: نارسا نويسي
درصد فراواني: 9
رتبه: سوم
مثال: رستم و سهراب نيستند
علت: در دست گرفتن مداد به صورت نا مناسب، وضعيت قرار گرفتن نا مناسب كاغذ نسبت به بدن، صحيح نبودن جهت كاغذ، ضعيف بودن عضلات و كوچك بودن انگشتان دست (بيش از حد شل و يا سفت نگه داشتن قلم، دوربودن انگشت از سر مداد)
راهكار مناسب براي رفع اختلال:
1- كشيدن خطوط به صورت دلخواه توسط دانشآموزان به وسيلهي روان نويس، وايت برد، گچ نرم.
2- اصلاح نشستن كودك هنگام نوشتن تكاليف از نظر ارتفاع و موقعيت
3- راست نگه داشتن دفتر به صورت زاويه قائمه هنگام نوشتن
4- استفاده از مدادهاي با قطر مناسب با توجه به وضعيت انگشتان او و تمرينهايي همچون ماساژ خمير بازي، مچاله و بريدن كاغذهاي باطله، بستن دكمه و زيبا و قفل و كليد
نوع اختلال: موارد آموزشي
درصد فراواني: 8
رتبه: چهارم
مثال: شودهام (شدهام)، خوروس (خروس)، خراك (خوراك) علت: آموزش نادرست آموزگار به ويژه تدريس (با ربط) و استثنا
راهكار مناسب براي رفع اختلال:
1- براي تدريس ( اِ ربط) بازباني ساده چند مثال ميزنيم و از آنها ميپرسيم كه بعد از شنيدن اين كلمات منتظر كلمهي ديگري هستيد يا نه؟ اگر منتظر شنيدن كلمهي ديگري هستند از ( اِ ربط) و اگر منتظر شنيدن كلمهي ديگري نباشد از ( ـه ه ) استفاده ميكنيم مانند: مدادِ ، خانه
2- نوشتن كلماتي كه داراي ( اُ استثنا) هستند بر روي مقوا و نصب در جلوي ديد آنها و تقويت حافظه بصري.
نوع اختلال: حافظه توالي ديداري
درصد فراواني: 7
رتبه: پنجم
مثال: دادر (دارد)، آزرو (آرزو)
علت: عدم توانايي يادآوري كلمات به همان ترتيبي كه بوده است
راهكار مناسب براي رفع اختلال:
1- نام بردن ترتيب صف دانشآموزان توسط دانشآموزي كه اين مشكل را دارد.
2- انجام چند حركت ورزشي توسط معلم و تكرار ترتيب آن ورزشها توسط دانشآموز.
3- نوشتن چند حرف روي مقوا و سپس يك فرصت كوتاه براي ديدن، به او ميدهيم. دانشآموز به ياد ميآورد، كه از راست به چپ چه حروفي را ديده است. (ص هـ ر م ز)
4- به جاي حروف در تمرين بالا از كلمه استفاده شود. (مادر بهار باران سبز)
نوع اختلال: حافظه ديداري
درصد فراواني: 7
رتبه: پنجم
مثال: اَمو (عمو)، سابون (صابون)
علت: كودك قادر به خاطر آوردن تصوير كلمه نيست
راهكار مناسب براي رفع اختلال:
1- انجام بازي چه كسي يا چه چيزي در كلاس جا به جا شده است.
2- ابتدا دو تصوير ساده را به كودك نشان ميدهيم و پس از مخفي كردن تصوير از او ميخواهيم كه تصاوير را به ياد آورد. در مرحلهي بعد از سه تصوير و تصاوير مركب و پيچيدهتر استفاده ميكنيم.
سامانه خرید و امن این
سایت از همهلحاظ مطمئن می باشد . یکی از
مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می
توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت
بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم
اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام و نام خانوادگی نام فایل و ایمیل خود را به شماره همراه 09159886819 ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل به ایمیل
شما فرستاده می شود .
آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی
سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس
مطالب پربازديد
متن شعار برای تبلیغات شورای دانش اموزی تحقیق درباره اهن زنگ نزن سوالات و پاسخ درس مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی